Volgens het document gaat het niet alleen om voorbereiding. Heb je het gelezen?quote:Op maandag 2 november 2009 22:50 schreef mirved het volgende:
Slecht bedrijf als je niet op zulke zaken voorbereid bent.
Weet jij wat het woord 'assumptions' betekent?quote:Op maandag 2 november 2009 22:59 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Volgens het document gaat het niet alleen om voorbereiding. Heb je het gelezen?
Dit is het Pandemie PLAN OVERVIEW. Het is dus het algemene griep-reactieplan.quote:Op maandag 2 november 2009 23:01 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Weet jij wat het woord 'assumptions' betekent?
Kans is 100% dat er binnen de komende 5jaar ergens een oorlog is. Een aanname van hetzelfde kaliber.quote:Op maandag 2 november 2009 23:09 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Dit is het Pandemie PLAN OVERVIEW. Het is dus het algemene griep-reactieplan.
Daarin stelt men 100% kans op pandemie.
Wat een rare manier van discussiëren.quote:Op maandag 2 november 2009 23:11 schreef mirved het volgende:
[..]
Kans is 100% dat er binnen de komende 5jaar ergens een oorlog is. Een aanname van hetzelfde kaliber.
Die 100% kans staat onder het kopje 'assumptions'. Heb je nou al opgezocht wat dat woord betekent?quote:Op maandag 2 november 2009 23:09 schreef Q.E.D. het volgende:
Daarin stelt men 100% kans op pandemie.
Aannames voor een algemeen griepplan. 100% KANS OP PANDEMIE.quote:Op maandag 2 november 2009 23:18 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Die 100% kans staat onder het kopje 'assumptions'. Heb je nou al opgezocht wat dat woord betekent?
Alsof dit niet over de inhoud gaat. Als je een plan maakt, doe je een aantal aannames. In dit geval is één van die aannames dat er zeker een pandemie komt binnen 5 jaar. Op basis van die aannames ga je verder het plan opstellen.quote:Op maandag 2 november 2009 23:23 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Aannames voor een algemeen griepplan. 100% KANS OP PANDEMIE.
En nu graag weer over de inhoud verder.
Dan had jij je Engelse lessen niet zo goed ingepland, niet?quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:42 schreef WallOfStars het volgende:
5p's
Perfect Planning, Prevents,Petatic,Preformance
IBM work 35 % for the US gov
Ik dacht altijd dat die 5 P's voor Poodlenaked Pittbulls Peeing Pittbull Piss stond.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:42 schreef WallOfStars het volgende:
5p's
Perfect Planning, Prevents,Petatic,Preformance
IBM work 35 % for the US gov
Die plannen lagen er ook in deze strekking bij Liberty Global, dat is gewoon standaard.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:32 schreef Ticker het volgende:
T'is wel vrij bizar dat je een pandemie voorspelt met 100% accuratie.
Hoe is zoiets mogelijk dan? Hoe kan je per definitie zeggen dat iets er binnen 5 jaar aankomt?quote:Op woensdag 4 november 2009 13:34 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die plannen lagen er ook in deze strekking bij Liberty Global, dat is gewoon standaard.
Dat wordt niet "per definitie" gezegd, maar dat is een "assumption" een aanname. Je gaat geen plannen maken voor over 10 jaar. 5 jaar is echt de max (eigenlijk 7) voor bedrijfsprotocollen als deze.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:44 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hoe is zoiets mogelijk dan? Hoe kan je per definitie zeggen dat iets er binnen 5 jaar aankomt?
Die 100% is een aanname binnen het kader van dat plan. Anders scroll je even wat omhoog en lees je m'n eerdere posts even goed door.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:48 schreef Ticker het volgende:
[ afbeelding ]
100% chance
Erg raar in mijn ogen. En wel degelijk een vast staand iets.
Weet je zelf wel wat een assumption is vraag ik me af.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:50 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Die 100% is een aanname binnen het kader van dat plan. Anders scroll je even wat omhoog en lees je m'n eerdere posts even goed door.
Assumption = aanname..quote:Op woensdag 4 november 2009 13:52 schreef Ticker het volgende:
[..]
Weet je zelf wel wat een assumption is vraag ik me af.
Dat spreek ik ook niet tegen, ik vind alleen de termen assumption en 100% elkaar tegen spreken.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:53 schreef Dragorius het volgende:
Mensen zoeken hier meer achter dan er is.
Je moet ze dan ook los van elkaar zien.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:54 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat spreek ik ook niet tegen, ik vind alleen de termen assumption en 100% elkaar tegen spreken.
De aanname is dat er 100% zekerheid is. Wat is daar nou zo onbegrijpelijk aan?quote:Op woensdag 4 november 2009 13:54 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat spreek ik ook niet tegen, ik vind alleen de termen assumption en 100% elkaar tegen spreken.
Rekening houden met dat iets gaat gebeuren is wat anders dan voorspellen dat het gaat gebeuren.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:32 schreef Ticker het volgende:
T'is wel vrij bizar dat je een pandemie voorspelt met 100% accuratie.
Zie mijn comment net boven je; ik werk voor ze ;-)quote:Op zondag 8 november 2009 01:56 schreef joepie91 het volgende:
Nu ben ik misschien heel simpel, maar dat document ziet er gephotoshopped uit.
Jij bent Oost-Indisch analfabeet ofzo?quote:Op zondag 8 november 2009 02:27 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
het is wel ziek als een bedrijf dat al weet...voorbedachte rade duidt op moord!
Jij denkt dus ook dat IBM nu draait op 30% van de totale werknemers? De rest zit allemaal thuis? Want als je de ene aanname voor waarheid aanneemt, moet je dat met de andere uit het lijstje ook doen natuurlijk.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:52 schreef Ticker het volgende:
[..]
Weet je zelf wel wat een assumption is vraag ik me af.
Ja je vertaald het wel... maar de logica ontbreekt.
Een aanname kan namelijk geen 100% zekerheid geven.. zoals hier staat.
Gelijk heb je. Beetje een loze discussie die daarop volgde overigens.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:48 schreef Ticker het volgende:
[ afbeelding ]
100% chance
Erg raar in mijn ogen. En wel degelijk een vast staand iets.
http://www-03.ibm.com/press/us/en/pressrelease/19640.wssquote:ARMONK, NY - 15 May 2006: IBM and over twenty major worldwide public health institutions, including the World Health Organization and the Centers for Disease Control and Prevention, today announced the Global Pandemic Initiative, a collaborative effort to help stem the spread of infectious diseases.
With growing concerns over potential outbreaks of new strains of disease, and their ability to spread more easily because of modern transportation, IBM scientists have formed a steering committee with worldwide health organizations and universities to guide efforts to address the issue. Together, they will explore the use of advanced analytical and computer technology as part of a global preparedness program for responding to potential infectious disease outbreaks around the world.
IBM will bring to bear several of its key technologies and is establishing healthcare "Innovation Centers" at the company's worldwide Research laboratories to work with the global healthcare community in this collaborative effort.
"The threat of a pandemic is a definitively global phenomenon," said Samuel J. Palmisano, IBM's chairman and chief executive officer. "Our response must be similarly global, and must rely -- as with so many other major issues we face today -- on open, collaborative innovation. IBM is proud to join with our partners in this effort, grounded in our core value of 'innovation that matters.'"
Central to the effort will be the use of advanced software technologies, elements of which IBM intends to contribute to the open-source community, that are designed to help share information on disease outbreaks electronically and use it to predict how diseases will spread.
Among the technologies that will be used is a software framework IBM developed to allow electronic health information to be more easily shared and mined for trends, such as the outbreak of disease. Called the Interoperable Healthcare Information Infrastructure (IHII), the technology is designed to improve communication and collaboration among medical professionals and researchers by helping them collect and share health data. IBM will expand the role of IHII to include public health issues, responding to global calls for pandemic preparedness by facilitating the sharing of clinical data among medical facilities, laboratories and public health agencies.
IBM also plans to build a community of users around its epidemiological modeling framework, called Spatio-Temporal Epidemiological Modeller (STEM), which can tap the information collected from IHII, along with additional information such as roadmaps, airport locations, travel patterns, and bird migration routes around the world. It will allow users to rapidly develop models for how a disease is likely to geographically spread over time. These models can help public health experts and governmental planners develop more effective preparedness plans.
Ultimately, those plans could include development and distribution of more effective and timely vaccines as IBM taps into knowledge gained through a planned collaborative initiative known as "Project Checkmate," in which IBM and The Scripps Research Institute propose to conduct advanced biological research on influenza viruses. The collaboration is designed to predict the way viruses will mutate over time using advanced predictive techniques running on high performance computing systems, such as IBM's BlueGene supercomputer, allowing effective vaccines to be developed by drug-makers, drawing on the immunology and chemistry expertise at Scripps.
IBM scientists at the company's Research Labs in China, India, Israel, Japan, Switzerland and the U.S. will serve as focal points for the collaboration. Among the members of the Pandemic Initiative steering committee are: US Agency for International Development, Centers for Disease Control and Prevention, World Health Organization, Scripps Research Institute, University of Pittsburgh Medical Center - Center for Biosecurity.
Blijkbaar heb je geen idee hoe grote bedrijven werken. Grote bedrijven houden rekening met dit soort dingen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:12 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Gelijk heb je. Beetje een loze discussie die daarop volgde overigens.
De vraag die je mijns inziens eerst moet stellen is: Wanneer was de laatste serieuze griep-pandemie met een dergelijke invloed?
Daarna kun je concluderen dat IBM, of veel wist, of er veel mensen zich dermate vervelen, dat ze dergelijke protocollen gaan opstellen.
[..]
Hier wordt gewoon rekening mee gehouden. Ik zou zeggen begin een bedrijf voor jezelf. in het begin heb je nergens rekening mee te houden maar het wordt meer en meer. Wat als er brand uitbreekt in een vestiging ? Wat als ons data-center downgaat ? Wat als onze primary internet verbinding er uit vliegt ?quote:WE GAAN UIT VAN HET VOLGENDE:
- wereldwijde pandemie.
- 60% van de mensen kan/mag niet naar het werk komen.
- ALLE werkzaamheden moeten uitgevoerd kunnen blijven worden.
[bla bla bla bla]
Daar kan je uit concluderen dat IBM zo veel mogelijk risico's wil afdekken.quote:Daarna kun je concluderen dat IBM, of veel wist, of er veel mensen zich dermate vervelen, dat ze dergelijke protocollen gaan opstellen.
Mooi gezegd. Idd, als je iedereen die plannen opstelt, en voorbereidingen treft voor bepaalde probleemscenarios zou kunnen beschuldigen van voorkennis en/of plannen van die gebeurtenissen zelf zouden verzekeraars nooit mer hoeven uit te betalen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:25 schreef ChungLingSoo het volgende:
Daar kan je uit concluderen dat IBM zo veel mogelijk risico's wil afdekken.
Als er een kernreactor wordt gebouwd welke bestand moet zijn tegen het invliegen van een 747 dan zeg je ook niet tegen de ontwerpers: "Ja maar jullie weten dat er een 747 in zal viegen!!!".
Eikel
Er wordt helemaal nergens over griep gepraat in de documenten van IBM. Het gaat over een pandemie in algemene termen - dat kan dus alles zijn; aids, malaria, knokkelkoorts, Q-koorts, voetwratten, whatever. Die aanname is helemaal geen rare aanname, en het is vrij zinvol voor een bedrijf als IBM om hiervoor een scenario in de kast te hebben liggen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:12 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Gelijk heb je. Beetje een loze discussie die daarop volgde overigens.
De vraag die je mijns inziens eerst moet stellen is: Wanneer was de laatste serieuze griep-pandemie met een dergelijke invloed?
Het zal wel overtrokken zijn en idd een what-if draaiboek. Trouwens de hele overheid draait op draaiboeken, daarmee wordt democratie omzeild. Veel staat al vast.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:44 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hoe is zoiets mogelijk dan? Hoe kan je per definitie zeggen dat iets er binnen 5 jaar aankomt?
Als je moet wachten tot het volk dingen in eigen hand neemt als er echt een Grote Ramp gebeurt ...quote:Op dinsdag 17 november 2009 01:23 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Het zal wel overtrokken zijn en idd een what-if draaiboek. Trouwens de hele overheid draait op draaiboeken, daarmee wordt democratie omzeild. Veel staat al vast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |