abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 november 2009 @ 22:47:02 #1
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74334289
IBM Internal Document Outlines Knowledge of Planned Pandemic With 100% Certainty

"Services & Global Procurement pan IOT Europe, Pandemic Plan Overview,"an official inter-departmental document was distributed to upper-level management of IBM, France in 2006. Disclosed in this secret document was the prediction of a "planned" pandemic described as having a "100% chance of occurring within the next 5 years."

The document also describes "quarantines"and operational procedures to be taken upon the official announcements of the "pandemic"by the World Health Organization. The foreknowledge of such an event could not exist, unless the pandemic was a planned event.

Certainly, this document is the “smoking gun" which demonstrates the current bird/swine flu "pandemic"is an orchestrated event leading to mass vaccinations sponsored by the WHO and UN.

This single document definitively proves there is international, corporate collusion behind the "bird/swine flu pandemic"and the intentional plan to create disease on a worldwide scale.

As evidenced by this document (see below), IBM's primary concerns are focused on maintaining their workforce, even under an official quarantine, and the continuation of sales and services to their clients.

IBM is considered to be one of the most powerful corporations in the world. They and their subsidiaries helped create enabling technologies, step-by-step, from the identification and cataloging programs of the 1930s to the selections of the 1940s which designed complex solutions for Adolf Hitler during this period.

http://www.infowars.com/ibm-knew-about-pandemic-in-2006

http://preventdisease.com(...)_pandemic_2006.shtml

[ Bericht 0% gewijzigd door Q.E.D. op 02-11-2009 22:54:46 ]
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_74334401
Slecht bedrijf als je niet op zulke zaken voorbereid bent.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  maandag 2 november 2009 @ 22:59:01 #3
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74334728
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:50 schreef mirved het volgende:
Slecht bedrijf als je niet op zulke zaken voorbereid bent.
Volgens het document gaat het niet alleen om voorbereiding. Heb je het gelezen?
pi_74334822
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:59 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Volgens het document gaat het niet alleen om voorbereiding. Heb je het gelezen?
Weet jij wat het woord 'assumptions' betekent?
  maandag 2 november 2009 @ 23:09:00 #5
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74335060
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:01 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Weet jij wat het woord 'assumptions' betekent?
Dit is het Pandemie PLAN OVERVIEW. Het is dus het algemene griep-reactieplan.
Daarin stelt men 100% kans op pandemie.
pi_74335157
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:09 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Dit is het Pandemie PLAN OVERVIEW. Het is dus het algemene griep-reactieplan.
Kans is 100% dat er binnen de komende 5jaar ergens een oorlog is. Een aanname van hetzelfde kaliber.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  maandag 2 november 2009 @ 23:14:52 #7
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74335244
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:11 schreef mirved het volgende:

[..]

Kans is 100% dat er binnen de komende 5jaar ergens een oorlog is. Een aanname van hetzelfde kaliber.
Wat een rare manier van discussiëren.

Weet je wel wanneer de laatste pandemie was?
pi_74335350
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:09 schreef Q.E.D. het volgende:
Die 100% kans staat onder het kopje 'assumptions'. Heb je nou al opgezocht wat dat woord betekent?
  maandag 2 november 2009 @ 23:23:44 #9
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74335528
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:18 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Die 100% kans staat onder het kopje 'assumptions'. Heb je nou al opgezocht wat dat woord betekent?
Aannames voor een algemeen griepplan. 100% KANS OP PANDEMIE.

En nu graag weer over de inhoud verder.
pi_74335559
Okay, afgezien van dat dit gewoon een what if scenario van ibm is...

Als dit nou idd gepland zou zijn. Dikke moeite gedaan om het griepvirus in de wereld te krijgen om zo mensen te kunnen vaccineren. Waarom dan wel deze memo uitbrengen?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  maandag 2 november 2009 @ 23:26:52 #11
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74335632
tvp
Snollebolt
  maandag 2 november 2009 @ 23:27:03 #12
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_74335639
Wat een topic weer.

Dit is gewoon std scenarioplanning wat in elke multinational gebeurd. Zo was Shell op de val van de muur voorbereid. Als men nu die stukken van Shell over de val van de muur terugvindt, gaat men er dan ook vanuit dat Shell hier verantwoordelijk voor was?
pi_74335880
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:23 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Aannames voor een algemeen griepplan. 100% KANS OP PANDEMIE.

En nu graag weer over de inhoud verder.
Alsof dit niet over de inhoud gaat. Als je een plan maakt, doe je een aantal aannames. In dit geval is één van die aannames dat er zeker een pandemie komt binnen 5 jaar. Op basis van die aannames ga je verder het plan opstellen.

Om daar nou een 'prediction of a "planned" pandemic described as having a "100% chance of occurring within the next 5 years"' in te zien getuigt van weinig vermogen tot begrijpend lezen en laat eigenlijk alleen maar zien dat de bedenker van die quote weinig weet van hoe organisaties allerlei 'what-if' scenario's op de plank hebben liggen.

Een brandoefening doe je ook omdat je aanneemt dat er ooit brand zal uitbreken, maar dat betekent nog niet dat de schrijvers van een rampenplan met een lucifer klaar staan om de boel ook echt in de fik te steken.
pi_74340589
Q.E.D. dit is niet zo vreemd hoor, iedere groot bedrijf heeft soortgelijke protocollen.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74340726
WTF

Omdat ze onder een kopje 'aannames' de claim maken dat er 100% zeker een pandemie komt en ze vervolgens een plan eromheen bouwen hoe ermee om te gaan is het ineens allemaal gepland en het plan 'echt'.

Iedere multinational van formaat heeft voor dingen als dit, en oorlog, terroristische aanslagen, of serieuze natuurrampen een draaiboek klaar liggen om de continuiteit van het bedrijf te waarborgen.
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:04:34 #16
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_74343116
Levensgevaarlijk, scenario planning
  dinsdag 3 november 2009 @ 18:42:03 #17
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_74358356
5p's

Perfect Planning, Prevents,Petatic,Preformance

IBM work 35 % for the US gov
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_74360901
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 18:42 schreef WallOfStars het volgende:
5p's

Dan had jij je Engelse lessen niet zo goed ingepland, niet?
pi_74361401
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 18:42 schreef WallOfStars het volgende:
5p's

Ik dacht altijd dat die 5 P's voor Poodlenaked Pittbulls Peeing Pittbull Piss stond.
  woensdag 4 november 2009 @ 13:32:58 #20
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_74383332
T'is wel vrij bizar dat je een pandemie voorspelt met 100% accuratie.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_74383411
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:32 schreef Ticker het volgende:
Die plannen lagen er ook in deze strekking bij Liberty Global, dat is gewoon standaard.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 4 november 2009 @ 13:44:23 #22
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_74383702
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:34 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Die plannen lagen er ook in deze strekking bij Liberty Global, dat is gewoon standaard.
Hoe is zoiets mogelijk dan? Hoe kan je per definitie zeggen dat iets er binnen 5 jaar aankomt?
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_74383729
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:44 schreef Ticker het volgende:

[..]

Hoe is zoiets mogelijk dan? Hoe kan je per definitie zeggen dat iets er binnen 5 jaar aankomt?
Dat wordt niet "per definitie" gezegd, maar dat is een "assumption" een aanname. Je gaat geen plannen maken voor over 10 jaar. 5 jaar is echt de max (eigenlijk 7) voor bedrijfsprotocollen als deze.

En dan wordt er gekeken wat er binnen die 5 jaar mogelijk is etc.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 4 november 2009 @ 13:48:09 #24
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_74383821

100% chance

Erg raar in mijn ogen. En wel degelijk een vast staand iets.
pi_74383875
Lees daarboven nog eens...

Assumptions = aanname.

Zoals al gezegd, je gaat uit van 5 jaar... en in 2011 zou er een vernieuwde versie uitgebracht worden.
Zo heeft een bedrijf zo groot als IBM ook anthrax-protcollen, waarbij de Assumption (= aanname!!!) gedaan wordt dat er brieven met anthrax bezorgd worden. En wat er dan moet gebeuren etc.

Bedrijven als IBM hebben hier hele afdelingen voor, net als bijv. Liberty Global, Shell etc.
Mr. Prolapse 2009
pi_74383894
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:48 schreef Ticker het volgende:
[ afbeelding ]

100% chance

Die 100% is een aanname binnen het kader van dat plan. Anders scroll je even wat omhoog en lees je m'n eerdere posts even goed door.
  woensdag 4 november 2009 @ 13:52:46 #27
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_74383970
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:50 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Die 100% is een aanname binnen het kader van dat plan. Anders scroll je even wat omhoog en lees je m'n eerdere posts even goed door.
Weet je zelf wel wat een assumption is vraag ik me af.
Ja je vertaald het wel... maar de logica ontbreekt.

Een aanname kan namelijk geen 100% zekerheid geven.. zoals hier staat.
pi_74383998
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:52 schreef Ticker het volgende:

[..]

Assumption = aanname..

"We gaan ervanuit dat ... "

En op basis van die aanname wordt er een protocol opgesteld. Dat is gewoon normaal, anders zit je daar onvoorbereid als multinational

Mensen zoeken hier meer achter dan er is.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 4 november 2009 @ 13:54:26 #29
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_74384031
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:53 schreef Dragorius het volgende:

Mensen zoeken hier meer achter dan er is.
Dat spreek ik ook niet tegen, ik vind alleen de termen assumption en 100% elkaar tegen spreken.
pi_74384066
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:54 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dat spreek ik ook niet tegen, ik vind alleen de termen assumption en 100% elkaar tegen spreken.
Je moet ze dan ook los van elkaar zien.

De volgende aanname wordt gedaan.

Binnen 5 jaar vindt een 100% pandemie plaats. Wat doen we als zoiets gebeurt?

Mr. Prolapse 2009
pi_74384193
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:54 schreef Ticker het volgende:

[..]

De aanname is dat er 100% zekerheid is. Wat is daar nou zo onbegrijpelijk aan?
  woensdag 4 november 2009 @ 14:01:14 #32
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74384245
En zoals eerder gezegd: ieder groot bedrijf waarbij een dergelijke gebeurtenis serieuze gevolgen kan hebben moet zo'n protocol hebben. Ik kan hier nu op het werk in het archief duiken en 10 van dat soort documenten als uit de OP er uit halen over terrorisme, overstromingen, aardbevingen, etc etc. Dat wil niet zeggen dat het bedrijf waar ik werk verantwoordelijk is voor 1 van die dingen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74384460
Het zijn in ieder geval wel de officiële Powerpoints die hier te zien zijn. De medewerker die dat gelekt heeft heeft waarschijnlijk flink op zijn/haar kloten gekregen.

Maar zoals hierboven ook al gezegd; het is echt niet raar dat er plannen voor zijn; er zijn ook plannen voor terroristische aanslagen etc. je moet gewoon planningen hebben voor grote catastrofes of dat nu een 'pandemie' is waarbij 70% van de medewerkers ziek wordt of dat er door een aanslag een groot datacenter wegvalt; je moet wel op het ergste voorbereid zijn.

BTW als ze het echt zo goed hadden voorbereid als dat TS stelt had ik afgelopen dinsdag niet HR en de ARBO in paniek aan de lijn gehad.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 5 november 2009 @ 11:23:01 #34
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74413351
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:32 schreef Ticker het volgende:
Rekening houden met dat iets gaat gebeuren is wat anders dan voorspellen dat het gaat gebeuren.
Elke keer dat ik in de auto stap hou ik er 100% rekening mee dat ik een ongeluk zal krijgen dus doe ik mijn gordel om.
Da's wat anders dan elke keer voorspellen dat ik een ongeluk zal krijgen die rit.
zzz
  zondag 8 november 2009 @ 01:56:43 #35
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_74498774
Nu ben ik misschien heel simpel, maar dat document ziet er gephotoshopped uit.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  zondag 8 november 2009 @ 02:27:24 #36
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74498949
het is wel ziek als een bedrijf dat al weet...voorbedachte rade duidt op moord!
Snollebolt
pi_74501817
quote:
Op zondag 8 november 2009 01:56 schreef joepie91 het volgende:
Nu ben ik misschien heel simpel, maar dat document ziet er gephotoshopped uit.
Zie mijn comment net boven je; ik werk voor ze ;-)

en dit soort plannen worden om de 5 jaar herzien, zoals ik al zei ze zijn er ook voor bijv een grote terroristische aanval waarbij een van de strategische datacenters wordt geraakt.
als Brussel was geraakt door zo'n aanslag was er vast ook een powerpoint naar buitengekomen waarin werd gesteld dat er 100% kans is op een terroristische aanslag waarbij zo'n alufolie-knuppel zou roepen 'ZIE JE WEL! ZE WISTEN HET!'
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 8 november 2009 @ 13:26:13 #38
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_74504499
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:27 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
het is wel ziek als een bedrijf dat al weet...voorbedachte rade duidt op moord!
Jij bent Oost-Indisch analfabeet ofzo?
pi_74505569
De AIVD heeft ook documenten liggen waar uitgegaan wordt van een geslaagde moordaanslag op het hele koninklijk huis. Dat zijn noodscenario's Je moet in dat soort scenario's *ervan uitgaan* dat het allerergste wat denkbaar is *daadwerkelijk gebeurt*. Maw: 100% kans. En dat allerergste zijn dus zaken als: de koningin is vermoord. Er is een atoomoorlog begonnen. Er komt een zware globale pandemie. Marco Borsato gaat vaker optreden. Alleen door dat soort aannames te doen kun je plannen maken hoe er mee om te gaan mocht het echt gebeuren.
pi_74689980
Dit soort plannen hadden wij ook op t werk, ik denk elke multinational wel
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  zaterdag 14 november 2009 @ 11:30:53 #41
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_74690114
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:52 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ja je vertaald het wel... maar de logica ontbreekt.

Een aanname kan namelijk geen 100% zekerheid geven.. zoals hier staat.
Jij denkt dus ook dat IBM nu draait op 30% van de totale werknemers? De rest zit allemaal thuis? Want als je de ene aanname voor waarheid aanneemt, moet je dat met de andere uit het lijstje ook doen natuurlijk.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_74698708
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:48 schreef Ticker het volgende:
[ afbeelding ]

100% chance

Gelijk heb je. Beetje een loze discussie die daarop volgde overigens.

De vraag die je mijns inziens eerst moet stellen is: Wanneer was de laatste serieuze griep-pandemie met een dergelijke invloed?

De vraag die hierop volgt: Wanneer is het verhaal rond de mexicaanse griep begonnen?

Daarna kun je concluderen dat IBM, of veel wist, of er veel mensen zich dermate vervelen, dat ze dergelijke protocollen gaan opstellen.
quote:
ARMONK, NY - 15 May 2006: IBM and over twenty major worldwide public health institutions, including the World Health Organization and the Centers for Disease Control and Prevention, today announced the Global Pandemic Initiative, a collaborative effort to help stem the spread of infectious diseases.

With growing concerns over potential outbreaks of new strains of disease, and their ability to spread more easily because of modern transportation, IBM scientists have formed a steering committee with worldwide health organizations and universities to guide efforts to address the issue. Together, they will explore the use of advanced analytical and computer technology as part of a global preparedness program for responding to potential infectious disease outbreaks around the world.

IBM will bring to bear several of its key technologies and is establishing healthcare "Innovation Centers" at the company's worldwide Research laboratories to work with the global healthcare community in this collaborative effort.

"The threat of a pandemic is a definitively global phenomenon," said Samuel J. Palmisano, IBM's chairman and chief executive officer. "Our response must be similarly global, and must rely -- as with so many other major issues we face today -- on open, collaborative innovation. IBM is proud to join with our partners in this effort, grounded in our core value of 'innovation that matters.'"

Central to the effort will be the use of advanced software technologies, elements of which IBM intends to contribute to the open-source community, that are designed to help share information on disease outbreaks electronically and use it to predict how diseases will spread.

Among the technologies that will be used is a software framework IBM developed to allow electronic health information to be more easily shared and mined for trends, such as the outbreak of disease. Called the Interoperable Healthcare Information Infrastructure (IHII), the technology is designed to improve communication and collaboration among medical professionals and researchers by helping them collect and share health data. IBM will expand the role of IHII to include public health issues, responding to global calls for pandemic preparedness by facilitating the sharing of clinical data among medical facilities, laboratories and public health agencies.

IBM also plans to build a community of users around its epidemiological modeling framework, called Spatio-Temporal Epidemiological Modeller (STEM), which can tap the information collected from IHII, along with additional information such as roadmaps, airport locations, travel patterns, and bird migration routes around the world. It will allow users to rapidly develop models for how a disease is likely to geographically spread over time. These models can help public health experts and governmental planners develop more effective preparedness plans.

Ultimately, those plans could include development and distribution of more effective and timely vaccines as IBM taps into knowledge gained through a planned collaborative initiative known as "Project Checkmate," in which IBM and The Scripps Research Institute propose to conduct advanced biological research on influenza viruses. The collaboration is designed to predict the way viruses will mutate over time using advanced predictive techniques running on high performance computing systems, such as IBM's BlueGene supercomputer, allowing effective vaccines to be developed by drug-makers, drawing on the immunology and chemistry expertise at Scripps.

IBM scientists at the company's Research Labs in China, India, Israel, Japan, Switzerland and the U.S. will serve as focal points for the collaboration. Among the members of the Pandemic Initiative steering committee are: US Agency for International Development, Centers for Disease Control and Prevention, World Health Organization, Scripps Research Institute, University of Pittsburgh Medical Center - Center for Biosecurity.
http://www-03.ibm.com/press/us/en/pressrelease/19640.wss

Artikel over dit onderwerp.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_74702504
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:12 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

De vraag die je mijns inziens eerst moet stellen is: Wanneer was de laatste serieuze griep-pandemie met een dergelijke invloed?

Daarna kun je concluderen dat IBM, of veel wist, of er veel mensen zich dermate vervelen, dat ze dergelijke protocollen gaan opstellen.
[..]

Blijkbaar heb je geen idee hoe grote bedrijven werken. Grote bedrijven houden rekening met dit soort dingen.

Ik heb voor multi-nationals gewerkt waar hele citrix omgevingen weg staan te roesten (100en zo niet 1000en servers) om een mogelijke pandemie op te vangen zodat mensen thuis kunnen werken.

Risico scenarios worden zo omschreven:
quote:
WE GAAN UIT VAN HET VOLGENDE:

- wereldwijde pandemie.
- 60% van de mensen kan/mag niet naar het werk komen.
- ALLE werkzaamheden moeten uitgevoerd kunnen blijven worden.

[bla bla bla bla]
Hier wordt gewoon rekening mee gehouden. Ik zou zeggen begin een bedrijf voor jezelf. in het begin heb je nergens rekening mee te houden maar het wordt meer en meer. Wat als er brand uitbreekt in een vestiging ? Wat als ons data-center downgaat ? Wat als onze primary internet verbinding er uit vliegt ?
WAT als 60% van mijn personeel niet kan verschijnen ?

DAT is een scenario. En dat begint met: We gaan uit van het volgende

Als je dit soort dingen niet kan voorstellen heb je nooit voor een groot bedrijf gewerkt.
quote:
Daar kan je uit concluderen dat IBM zo veel mogelijk risico's wil afdekken.

Als er een kernreactor wordt gebouwd welke bestand moet zijn tegen het invliegen van een 747 dan zeg je ook niet tegen de ontwerpers: "Ja maar jullie weten dat er een 747 in zal viegen!!!".

Eikel

[ Bericht 2% gewijzigd door ChungLingSoo op 14-11-2009 19:32:05 ]
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
pi_74706194
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:25 schreef ChungLingSoo het volgende:

Daar kan je uit concluderen dat IBM zo veel mogelijk risico's wil afdekken.

Als er een kernreactor wordt gebouwd welke bestand moet zijn tegen het invliegen van een 747 dan zeg je ook niet tegen de ontwerpers: "Ja maar jullie weten dat er een 747 in zal viegen!!!".

Eikel
Mooi gezegd. Idd, als je iedereen die plannen opstelt, en voorbereidingen treft voor bepaalde probleemscenarios zou kunnen beschuldigen van voorkennis en/of plannen van die gebeurtenissen zelf zouden verzekeraars nooit mer hoeven uit te betalen.

" ah meneer X, u claimt uw inbraakverzekering die u 3 jaar geleden hebt afgesloten? dus u was TOEN al van plan om een inbraak te laten plaatsvinden in uw woning of op de hoogte van de plannen van derden tot die inbraak ?!"

Oh en alle plannen van het nationale coordinatieteam voor hulpverlening bij rampen dan? Dat moeten dan wel de uber-evilste monsters van de wereld zijn, met macht over dingen waar de officiele wetenschap nog geen controle over heeft
Die hebben dan namelijk onder andere dijkdoorbraken, terroristische aanslagen, chemische en kernongelukken, munitie-explosies, vlieg/boot/trein/giframpen, (atoom)oorlogen, tornado's, tsunami's, aardbevingen, asteroideninslagen en buitenaardse invasies voor ons op het programma staan (oh en ook een heel stel pandemieen, de mexicaanse griep is nog maar het begin!)
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
pi_74707460
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:12 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Er wordt helemaal nergens over griep gepraat in de documenten van IBM. Het gaat over een pandemie in algemene termen - dat kan dus alles zijn; aids, malaria, knokkelkoorts, Q-koorts, voetwratten, whatever. Die aanname is helemaal geen rare aanname, en het is vrij zinvol voor een bedrijf als IBM om hiervoor een scenario in de kast te hebben liggen.
pi_74718448
Dit is een vrij normaal document hoor, ik heb er ook al menig voorbij zien komen in mijn werk.

Het is een rampenplan, dus daar ga je uit van die 100% omdat je er 100% op voorbereid moet zijn op elk moment. Het zelfde geld voor rampenplannen met betrekking tot brand. Het komt misschien maar 1x in de 30 jaar voor maar het kan ook morgen zijn, daarom stel je in je scenario's op dat het in korte termijn kan gebeuren zodat je ook voor de korte termijn voorbereid bent.
  dinsdag 17 november 2009 @ 00:25:18 #47
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_74770028
Niet zo bijzonder dat bedrijven dat soort dingen achterhouden? Er is een recessie gaande, ze moeten toch wat verkopen.

Overigens is het best ziek inderdaad.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 17 november 2009 @ 01:09:18 #48
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_74770747
Conspiracy mafkezen 0
Normaal denkenden 1
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  dinsdag 17 november 2009 @ 01:23:49 #49
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74770906
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:44 schreef Ticker het volgende:

[..]

Het zal wel overtrokken zijn en idd een what-if draaiboek. Trouwens de hele overheid draait op draaiboeken, daarmee wordt democratie omzeild. Veel staat al vast.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_74775241
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 01:23 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Het zal wel overtrokken zijn en idd een what-if draaiboek. Trouwens de hele overheid draait op draaiboeken, daarmee wordt democratie omzeild. Veel staat al vast.
Als je moet wachten tot het volk dingen in eigen hand neemt als er echt een Grote Ramp gebeurt ...
Als er morgen een pandemie van de zwarte pusbuilenpest opsteekt en 50% gaat dood dan stort het openbare leven in, breekt er paniek en chaos uit en zullen we zien hoe flinterdun onze "beschaving" is. Het is op dat moment op zich niet verkeerd als er mensen van te voren nagedacht hebben en er een draaiboek is, zodat we niet allemaal in blinde paniek als debielen rondjes blijven rennen.
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:14:00 #51
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_74776176
de reden dat ze het voor 100% zeker wisten zou kunnen zijn dat ze het zelf hebben gemaakt
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 17 november 2009 @ 13:09:42 #52
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_74779441
Ik ben toevallig verantwoordelijk voor business continuity voor een multinational en dit soort scenarios zijn gewoon een selling point. Als zo'n bedrijf in Nederland dan bijvoorbeeld een scenario heeft voor dijkdoorbraken zijn ze dan ook "evil" ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')