Misverstanden over kaalheid:
1: Het wil niet zeggen dat wanneer de vader van je moeder kaal is dat jij het ook wordt
2: Het wil niet zeggen dat wanneer je vader kaal is dat jij het ook wordt
3: Er is niets tegen te doen
Omdat:
Punt 1 en 2: Kaalheid kan van zowel moederskant of van vaderskant komen. Dikwijls slaat het ook een generatie over. Vergeet de vader van je vader dus ook niet

.
Punt 3: Er zijn genoeg middelen waardoor je het kaalwordingsproces kan stopzetten (Finasteride, Minoxodil), bij ongeveer 3 kwart van alle mannen werkt dit en kan je het proces met ongeveer 10 jaar vertragen. Bij iets minder dan de helft van de mannen komen er zelfs weer wat dikkere haren voor terug!
Bij de meeste mannen begint het kaalwordingsproces rond hun 23/24/25/26/27ste (dan is het testosteron gehalte het hoogste).
Wanneer je dan bijvoorbeeld 33 bent heeft een beetje geleerd man een fatsoenlijk beroep en kan je op de grotere duurdere middelen overgaan als haartransplanties, haar laten klonen en wie weet wat de toekomst nog meer gaat brengen!
Ondergetekende,
Een jongeman die na het beledigen van zijn kale Nederlands leraar op de middelbare school een werkstuk moest maken over kaalheid.

Door dat werkstuk kwam ik erachter dat kaalheid erfelijk was en schrok ik me een hoedje want ik heb ook wel een paar kale mannen in de familie zitten en ik geen zin heb om mijn huidige krullenbos te verliezen. Vandaar dat ik eens flink ben gaan researchen zodat wanneer het ook bij mij begint ik tot de tanden bewapend ben.
Tot zo ver nog niets aan de hand (19 jaar) *klopt af*