toch?quote:Op maandag 2 november 2009 15:26 schreef woads het volgende:
Oeh ik weet het! Ga naar de ambasade!
Je zou ze natuurlijk ook gewoon even kunnen bellen (als je paranoid bent, koop je ff 'n prepaid telefoontjequote:Op maandag 2 november 2009 15:33 schreef Phoenixflight87 het volgende:
Het probleem is stel ik ga naar de ambassade, wat zal me daar te wachten staan?
Daarvoor geldt toch gewoon vrij verkeer van mensen? Uitgezet worden zul je dus niet.quote:
quote:Op maandag 2 november 2009 15:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Daarvoor geldt toch gewoon vrij verkeer van mensen? Uitgezet worden zul je dus niet.
Nou en? Wat verwacht je dat ze gaan doen? Krijg je als engelsman in het VK nog zweepslagen als je je niet kan legitimeren, zo niet zal dat op de ambassade ook wel meevallen.quote:Op maandag 2 november 2009 15:33 schreef Phoenixflight87 het volgende:
Het probleem is stel ik ga naar de ambassade, wat zal me daar te wachten staan? Ik kan mij op dit moment namelijk niet legitimeren of überhaupt bewijzen wie ik ben. Het enige wat ik heb is mijn inmiddels verlopen Verblijfsvergunning.
Volgens mij heb je met de engelse nationaliteit helemaal geen verblijfsvergunning meer nodig, vrij verkeer van mensen en goederen enzo.quote:Op maandag 2 november 2009 16:16 schreef wingdings het volgende:
Al eens geprobeerd om de IND te bellen of je niet gewoon je verblijfsvergunning kan vernieuwen zonder een geldig buitenlands paspoort? Tel. 0900-1234561
Geboorteakte heb je daar zowieso niet voor nodig.
jawel hoor, mijn engelse en duitse vrienden hebben allemaal een verblijfsvergunning. Heb me daar ook al eens over verbaasd.quote:Op maandag 2 november 2009 16:28 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Volgens mij heb je met de engelse nationaliteit helemaal geen verblijfsvergunning meer nodig, vrij verkeer van mensen en goederen enzo.
Je hebt het niet nodig om hier te werken en/of wonen.quote:Op maandag 2 november 2009 16:34 schreef Telates het volgende:
[..]
jawel hoor, mijn engelse en duitse vrienden hebben allemaal een verblijfsvergunning. Heb me daar ook al eens over verbaasd.
Van de Duitse mensen weet ik zeker dat het niet meer hoeft. Zelfs Poolse niet meer.quote:Op maandag 2 november 2009 16:34 schreef Telates het volgende:
[..]
jawel hoor, mijn engelse en duitse vrienden hebben allemaal een verblijfsvergunning. Heb me daar ook al eens over verbaasd.
Ah, weer wat geleerd. Wel logisch natuurlijk.quote:Op maandag 2 november 2009 16:40 schreef zuchtje het volgende:
Je hebt het wel nodig als je een uitkering aan wil vragen.
het is ook alweer een jaar of anderhalf geleden dat we het er over hadden. Kan het zijn dat die Duitse jongen voordat hij naar Nederland kwam in Noorwegen woonde (heeft wel een Duits paspoort)?quote:Op maandag 2 november 2009 16:49 schreef sanger het volgende:
Volgens mij klopt dat ook niet, want ook als je geen verblijfsvergunning hebt kun je een uitkering aanvragen. Om de simpele reden dat een verblijfsvergunning niet meer nodig is voor iemand uit de Europese Economische Ruimte-landen.
Klopt, de regels zijn in 2006 veranderd. Sindsdien heb je binnen de EU geen verblijfsvergunningen meer nodig.quote:Op maandag 2 november 2009 16:49 schreef sanger het volgende:
Volgens mij klopt dat ook niet, want ook als je geen verblijfsvergunning hebt kun je een uitkering aanvragen. Om de simpele reden dat een verblijfsvergunning niet meer nodig is voor iemand uit de Europese Economische Ruimte-landen.
Kortom TS, er is niks aan de hand, gewoon je paspoort als vermist opgeven bij de politie, en bij de ambassade een nieuwe aanvragen.quote:(11) Het fundamentele en persoonlijke recht van verblijf in een andere lidstaat wordt door het Verdrag rechtstreeks aan alle burgers van de Unie verleend en is niet afhankelijk van het voldaan hebben aan administratieve procedures.
Neem afdrukken van bank afschriften, verzekeringen, energie rekeningen, kopietje van ID bewijs, etcetera etcetera mee, en ebreid je voor op veel gezeik.quote:Op maandag 2 november 2009 20:42 schreef Phoenixflight87 het volgende:
Ben gewoon ingeschreven dat is het probleem niet,
Ik snap alleen niet hoe ik ooit aan een nieuw paspoort moet komen als er niet te bewijzen valt dat ik ik ben zeg maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |