abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 november 2009 @ 16:43:06 #26
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74319948
quote:
Op maandag 2 november 2009 16:34 schreef Telates het volgende:

[..]

jawel hoor, mijn engelse en duitse vrienden hebben allemaal een verblijfsvergunning. Heb me daar ook al eens over verbaasd.
Van de Duitse mensen weet ik zeker dat het niet meer hoeft. Zelfs Poolse niet meer.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_74320048
quote:
Op maandag 2 november 2009 16:40 schreef zuchtje het volgende:
Je hebt het wel nodig als je een uitkering aan wil vragen.
Ah, weer wat geleerd. Wel logisch natuurlijk.
  maandag 2 november 2009 @ 16:49:02 #28
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74320137
Volgens mij klopt dat ook niet, want ook als je geen verblijfsvergunning hebt kun je een uitkering aanvragen. Om de simpele reden dat een verblijfsvergunning niet meer nodig is voor iemand uit de Europese Economische Ruimte-landen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 2 november 2009 @ 17:22:29 #29
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_74321119
quote:
Op maandag 2 november 2009 16:49 schreef sanger het volgende:
Volgens mij klopt dat ook niet, want ook als je geen verblijfsvergunning hebt kun je een uitkering aanvragen. Om de simpele reden dat een verblijfsvergunning niet meer nodig is voor iemand uit de Europese Economische Ruimte-landen.
het is ook alweer een jaar of anderhalf geleden dat we het er over hadden. Kan het zijn dat die Duitse jongen voordat hij naar Nederland kwam in Noorwegen woonde (heeft wel een Duits paspoort)?
pi_74321285
quote:
Op maandag 2 november 2009 16:49 schreef sanger het volgende:
Klopt, de regels zijn in 2006 veranderd. Sindsdien heb je binnen de EU geen verblijfsvergunningen meer nodig.

De nieuwe EU-richtlijn zelf zegt het overigens ook heel duidelijk:
quote:
(11) Het fundamentele en persoonlijke recht van verblijf in een andere lidstaat wordt door het Verdrag rechtstreeks aan alle burgers van de Unie verleend en is niet afhankelijk van het voldaan hebben aan administratieve procedures.
Kortom TS, er is niks aan de hand, gewoon je paspoort als vermist opgeven bij de politie, en bij de ambassade een nieuwe aanvragen.

Edit: Oh ja, je bent wel verplicht om in Nederland ingeschreven te staan bij de gemeente, maar ik neem aan dat dat wel in orde is als je hier al 10 jaar woont.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2009 17:34:23 ]
pi_74328208
Ben gewoon ingeschreven dat is het probleem niet,

Ik snap alleen niet hoe ik ooit aan een nieuw paspoort moet komen als er niet te bewijzen valt dat ik ik ben zeg maar.
  maandag 2 november 2009 @ 21:36:08 #32
236612 XtremeNL
Internet Superheld
pi_74330732
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:42 schreef Phoenixflight87 het volgende:
Ben gewoon ingeschreven dat is het probleem niet,

Ik snap alleen niet hoe ik ooit aan een nieuw paspoort moet komen als er niet te bewijzen valt dat ik ik ben zeg maar.
Neem afdrukken van bank afschriften, verzekeringen, energie rekeningen, kopietje van ID bewijs, etcetera etcetera mee, en ebreid je voor op veel gezeik.
Maar zou haalbaar moeten zijn.
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
Naakte fotos van mijn zusje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')