quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:58 schreef Cynic het volgende:
Zo, over 2 weken verder met de opnames. Lekker alle baspartijen opnieuw
Blij dat ik geen bassist ben.
Maar de eerste paar keer ben ik er wel bij om in de gaten te houden dat we niet dezelfde problemen krijgen als de vorige keer
Nee, het is een nieuwe studio, we zijn de eerste band die gaat opnemen dus het duurt sowieso wat langer allemaal. We hebben in de tussentijd dus dat intonatieprobleem gehad, een blikseminslag waardoor er wat hardware kapot was en een sterfgeval.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:00 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Nog steeds niet klaar
![]()
Zit je studio niet te kloten om meer uren te kunnen maken?
Gecondoleerd.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:02 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nee, het is een nieuwe studio, we zijn de eerste band die gaat opnemen dus het duurt sowieso wat langer allemaal. We hebben in de tussentijd dus dat intonatieprobleem gehad, een blikseminslag waardoor er wat hardware kapot was en een sterfgeval.
Hoort er allemaal bij, da's rock&rollquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:06 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Gecondoleerd.
Wat een ellende allemaal.
Sterkte
ASH
Inverse karma, krijg je er weer goeie dingen voor terugquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:08 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hoort er allemaal bij, da's rock&roll
Maar wel allemaal weer typisch dat het achter elkaar door gaat met de tegenslagen.
Cynic binnenkort bij MTV Cribsquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Inverse karma, krijg je er weer goeie dingen voor terug![]()
Als ik ooit bij Cribs kom dan richt ik snel een kamer in tot goochel kamer en dan roep ik heel vuigquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:16 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Cynic binnenkort bij MTV Cribs![]()
Ja ik ga gewoon het knopje een kwartslag draaien denk ik dat moet het grootste probleem wel oplossenquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:53 schreef Cynic het volgende:
De Yamaha die mijn vriendin gebruikt heeft een draaiknop als switch, die gooi je nooit per ongeluk om. Maar echt handig vind ik het niet moet ik zeggen.
Nja, hij klinkt wel veel dieper/zwaarder dan de V, maar dat komt ook omdat hij natuurlijk wat zwaarder is enzo.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:51 schreef TeleluvR het volgende:
Ik heb dus nooit last gehad van feedback, maar jij speelt dan ook wel wat anders dan ik waarschijnlijk. Tsja, dit is allemaal vintage, gewoon wat zwaardere humbuckers ingooien voor jouw stijl!
Tip: http://www.wymoreguitars.com/Humbucker_c_36.html
Wou hem eerst bypassen... maar volgens mij gebruik ik hem nu zelfs wel eensquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:51 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja dat vind ik eht enige kutte aan die LTD
laatste optreden heb ik 100x dat knopje een andere kant op geslagen
Of op zijn Hetfields... gewoon een andere selector bij de potmeters en dus die bovenste een dummy makenquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:59 schreef Cynic het volgende:
Vasttapen in 1 stand is ook behoorlijk punk toch?
Nope ik gebruik de standen eigenlijk allemaal welquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:59 schreef Cynic het volgende:
Vasttapen in 1 stand is ook behoorlijk punk toch?
Pfff dat vind ik moeilijk. Je bent toch wel van de iets hardere muziek. Ik zou gauw gaan denken aan een Custom of misschien zelfs Invader. Deze elementen hebben het meeste weg van een '59.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:59 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nja, hij klinkt wel veel dieper/zwaarder dan de V, maar dat komt ook omdat hij natuurlijk wat zwaarder is enzo.
Wat ik vooral mis is de gain, had de gain vol open, en was me nog lang niet genoeg, alwaar ik met de V de gain net iets over de helft heb... en ja, zo met de band is het volume redelijk hoog, dus dan wil hij best wel rondzingen [al zit de V ook op het randje].
En welke humbucker dan Tele?
Klinkt goed, maar ik vind em persoonlijk (in mijn SG) erg dun. LP is natuurlijk qua gitaar/hout weer wat steviger. Ik heb JB brug en '59 hals, prima comboquote:Op woensdag 4 november 2009 00:07 schreef Cynic het volgende:
Een JB kan ook best heavy klinken in zo'n gitaar. Lekker rauw
Een SD Custom is dat dan?quote:Op woensdag 4 november 2009 00:25 schreef TeleluvR het volgende:
Ja, dat klopt. GFS is ook wel bang for buck, maar ik ben erg gecharmeerd van Seymour Duncans. Tsja, het is het proberen waard, het wisselen van pickups is voor jou natuurlijk geen probleem
Volgens mij heeft mijn broer nog een gouden custom brug humbucker liggen, ik kan eens vragen wat dat ding moet kosten...
Die klinken idd erg goedquote:Op woensdag 4 november 2009 00:11 schreef Dribbel_ het volgende:
Heb een Dirty Fingers in m'n SG gezet dat vind ik ook een erg vet ding
quote:Op woensdag 4 november 2009 07:16 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
ik zeg motherbucker van kent armstrong!!
[ afbeelding ]
A special design doubled dual blade pickup that actually contains four coils in one humbucker! You heard it right... two rail pickups on one humbucker plate. Wired to full capacity, this pickup is one of the loudest humbuckers available today, but it's real strength lies in its incredible variety of wiring configurations. 2 X 4 core leads.
Although this is Kent Armstrong's most versatile and lethal pickup to date, it never loses definition and note separation. Cleans up by rolling down the volume control. We recommend using a WD 1000 (1 meg ohm) volume pot.
*Special weapons permit may be required check your local and state laws!
Price: $98.56
http://www.wdmusic.com/motherbucker_double_pickup.html
Nah, ik zit nu soms naar die foto's van die verbouwde LP van Herman te loeren, en dat is toch ook erg stoerquote:Op woensdag 4 november 2009 10:40 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Bah, je bent toch geen zigeuner?.
quote:Op woensdag 4 november 2009 10:40 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Bah, je bent toch geen zigeuner?.
En als je de begeleiding na 8 maten omhoog transponeert?quote:Op woensdag 4 november 2009 12:33 schreef Cynic het volgende:
Zo, heb eindelijk een solo af voor een liedje. Ik ben echt zo slecht in improviseren. Ik blijf wel binnen de toonsoort enzo, maar het moet wel een beetje mooi klinken. Ik had eigenlijk een helle suffe akkoordenprogressie (die in het couplet wel werkt met een gitaarmelodietje erover) waardoor de solo dus ook al snel suf klinkt. Je bent er even wat uurtjes mee bezig maar dan heb je ook 16 maten...![]()
Zal eens kijken of ik het een beetje met bas en drum kan aankleden en dan een sampletje posten
Sorry dat ik je dat zwarte gat in getrokken hebquote:Op woensdag 4 november 2009 11:03 schreef brother52 het volgende:
Zwarte hardware![]()
Gister weer even op de site van Warmoth zitten kijken. Dat moet ik niet te vaak doen.
Dat trucje had ik laatst al gedaan bij een andere soloquote:Op woensdag 4 november 2009 13:02 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En als je de begeleiding na 8 maten omhoog transponeert?Klinkt flauw misschien als suggestie, maar vaak heeft het wel het gewenste effect
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |