Klopt, het zakt heel snel weg. Maar ik kan je ook vertellen dat het als je het eenmaal kan, net als fietsen is. Ik heb wel eens een maand niks gedaan en toch maakt dat dan weer niet uit voor je skills.quote:Op maandag 2 november 2009 17:51 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik ben zoals gezegd bezig met zo'n Logic-cursus, probleem is alleen dat veel snel wegzaktJe moet er echt veel uren in stoppen om er een beetje handig in te worden, en zoveel tijd heb ik niet.
Maar leuk is het zeker.
lol, zo erg is dat toch nie?quote:Op maandag 2 november 2009 16:22 schreef Witchfynder het volgende:
Dat vertelde hij gister. Hij maakte zich gelijk zorgen "Wat doe jij op een gitaarforum?!"
.
Is dat een gratis cursus? iTunes (podcast) en Youtube staan vol met gratis tutorials en zooi. Daardoor al behoorlijk handig geworden in Logic. Is zo'n cursus aan te raden voor de niet-zo-amatareur?quote:Op maandag 2 november 2009 14:33 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben een online cursus Logic aan het doen bij Lynda.com. Er zitten wel heel veel slimme foefjes in die ik bij bv Cubase niet ben tegengekomen. Maar het is zeker geen must nee.
quote:Op maandag 2 november 2009 20:52 schreef Gitaarmat het volgende:
Hoe noem je die 5th en 4th in muzikale termen eigenlijk?
of terwijl waar 3 frets tussen zitten is een terts?quote:Op maandag 2 november 2009 21:15 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
as-b is een secunde
gis-b is een terts.
van een letter naar de vierde letter heet een kwart.
van een letter naar de vijfde letter heet een kwint.
van een letter naar de zesde letter heet een sext.
van een letter naar de zevende letter heet een septime.
van een letter naar de achtste letter heet een oktaaf.
zo verder none, decime, undecime, duodecime.
quote:Op maandag 2 november 2009 21:17 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
of terwijl waar 3 frets tussen zitten is een terts?
en waar 2 frets tussen zitten is een secunde? etc.?
niet dat ik er goed in ben maa rik had ook zoiets vanquote:Op maandag 2 november 2009 21:25 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat is een kwintencirkel, biatch.
Nou, ik vind deze ook een beetje moeilijke lezen. Maar in een kwintencirkel kun je relaties van tonen t.o.v. elkaar spieken (intervallen). De ene ring is mineur, de andere ring is majeur. Wat de rest is zie ik ff nietquote:Op maandag 2 november 2009 21:30 schreef Daantke het volgende:
[..]
niet dat ik er goed in ben maa rik had ook zoiets van![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |