quote:==============Welk niveau (MBO/HBO/WO)?
MBO Niveau 3Welke onderwijsinstelling in welke stad?
Gilde Opleidingen Roermond*Welke deelfaculteit?
ICTAls je kijkt naar de administratieve afdelingen: ben je hier tevreden over? Waarom wel of niet?
Ik ben er tevreden over, nog nooit problemen meegehad. Als ik ergens een vraag over had of er moest iets ingeleverd worden kon ik altijd bij hun terecht.Hoe is het contact met je docenten en begeleiders? Formeel? Informeel? Korte lijn? Of ben je dagen bezig om een simpele vraag beantwoord te krijgen?
Formeel en informeel. Meestal mondelings maar wanneer ze geen tijd hebben komen ze er later over terug via de mail.Wat is jouw mening over het gegeven onderwijs? Tevreden of niet? Te schools? Te strak? Of juist te los?
Het gegeven onderwijs is te los, voldoende lesstof maar de leraren zijn streng waardoor er discussies komen hoe je je op moet stellen![]()
Wat vind je van de campus zelf? (Omgeving, bereikbaarheid, ruimte)
Omgeving, niet erg goed er is geen ventilatie dus je concentratie is niet zo sterk.
Bereikbaarheid, 10 minuutjes fietsen![]()
Ruimte! Ruimte zat![]()
Wat vind je van de stad waar je je opleiding volgt? Aanrader? Of niet? (Zowel uitgaan als woonmogelijkheden).
De stad vind ik opzich een aanrader, ik woon er al mijn hele leven. Op het gebied van uitgaan schort het nog een beetje. Echter op het gebied van winkelen en de entertainment (Gokhallen, bioscopen, biljart clubs) is het wel goed ingericht.Heb je nog op of aanmerkingen waar mogelijke nieuwe studenten rekening mee moeten houden of waar anderen die hier ook een opleiding volgen ook wat aan kunnen hebben?
De regels binnen de school zijn wat aan de strenge kant![]()
===
De antwoorden kunnen in de OP of in een ander topic worden 'gebundeld' per onderwijsinstelling.
Mocht je zelf nog ideeen hebben voor vragen of invalshoeken, laat het vooral horen!
quote:Op maandag 2 november 2009 11:31 schreef motorbloempje het volgende:
==============Welk niveau (MBO/HBO/WO)?
HBOWelke onderwijsinstelling in welke stad?
Hanzehogeschool, Groningen*Welke deelfaculteit?
Instituut voor rechtenstudiesAls je kijkt naar de administratieve afdelingen: ben je hier tevreden over? Waarom wel of niet?
Veel contact, dus tevreden. Er kan veel gebeuren en 1 op 1 krijg je veel voor elkaar. Het is niet een grote faculteitHoe is het contact met je docenten en begeleiders? Formeel? Informeel? Korte lijn? Of ben je dagen bezig om een simpele vraag beantwoord te krijgen?
Informeel, maar sommigen vinden formeel wel fijn. Maar ik heb vaak dezelfde docenten. Omdat de faculteit enorm persoonlijk is kan je prima 1 op 1 ondersteuning krijgen indien gewenst. De docenten vind ik ook goed gemotiveerd wat vragenstellen eigenlijk onnodig maakt. Er zijn namelijk vrij veel contacturen.Wat is jouw mening over het gegeven onderwijs? Tevreden of niet? Te schools? Te strak? Of juist te los?
Het is prima. Wanneer er zaken zijn die niet goed lopen kan het prima aangegeven worden en willen ze het ook meteen aanpassen indien wenselijk of enorm nodig. (opdracht omschrijvingen en planningen bijvoorbeeld)Wat vind je van de campus zelf? (Omgeving, bereikbaarheid, ruimte)
De campus vind ik aardig bereikbaar, maar alleen niet wat betreft een NS station in de buurt. Deze is er niet. Wel gaan er veel bussen. De campus ligt aan de noordkant van de stad namelijk, wat betekend 15min van het centrum.Wat vind je van de stad waar je je opleiding volgt? Aanrader? Of niet? (Zowel uitgaan als woonmogelijkheden).
De stad is prima! Veel studenten en veel zaken welke georganiseerd worden. Het nadeel is alleen de ligging, net te ver van de randstad.Heb je nog op of aanmerkingen waar mogelijke nieuwe studenten rekening mee moeten houden of waar anderen die hier ook een opleiding volgen ook wat aan kunnen hebben?\
Er zijn heul niet alleen maar boeren
===
quote:Op maandag 2 november 2009 11:31 schreef motorbloempje het volgende:
==============Welk niveau (MBO/HBO/WO)?
HBOWelke onderwijsinstelling in welke stad?
Noordelijke Hogeschool Leeuwarden*Welke deelfaculteit?
Economie en ManagementAls je kijkt naar de administratieve afdelingen: ben je hier tevreden over? Waarom wel of niet?
JaHoe is het contact met je docenten en begeleiders? Formeel? Informeel? Korte lijn? Of ben je dagen bezig om een simpele vraag beantwoord te krijgen?
Informeer en korte lijnen. Afdeling business administration is heel persoonlijk en toegankelijk.Wat is jouw mening over het gegeven onderwijs? Tevreden of niet? Te schools? Te strak? Of juist te los?
Los en flexibelWat vind je van de campus zelf? (Omgeving, bereikbaarheid, ruimte)
PrimaWat vind je van de stad waar je je opleiding volgt? Aanrader? Of niet? (Zowel uitgaan als woonmogelijkheden).
Leeuwarden is zeker een aanrader. Kleine studentenstad maar je hebt er alles om een goed studentenleven te hebben. Veel barretjes, wat clubs, goedkope eettentjes, historische middeleeuwse binnenstad.Heb je nog op of aanmerkingen waar mogelijke nieuwe studenten rekening mee moeten houden of waar anderen die hier ook een opleiding volgen ook wat aan kunnen hebben? nee
===
De antwoorden kunnen in de OP of in een ander topic worden 'gebundeld' per onderwijsinstelling.
Mocht je zelf nog ideeen hebben voor vragen of invalshoeken, laat het vooral horen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke onderwijsinstelling in welke stad?
Niederrhein, Krefeld*Welke deelfaculteit?
Elektrotechniek & InformaticaAls je kijkt naar de administratieve afdelingen: ben je hier tevreden over? Waarom wel of niet?
Is wel ok. Profs zijn wel soms laat met het aangeven dat een college vervalt.
Ook erg irritant dat je maar tussen bepaalde tijden 9-11 en 13-14 bij de studentenbalie terecht kunt.Hoe is het contact met je docenten en begeleiders? Formeel? Informeel? Korte lijn? Of ben je dagen bezig om een simpele vraag beantwoord te krijgen?
Met meeste docenten allemaal formeel, aangezien ze toch allemaal graag als "Herr Prof <insert titels>" aangesproken willen worden, verder e-mail ik eigenlijk nooit met me docenten.
Wat is jouw mening over het gegeven onderwijs? Tevreden of niet? Te schools? Te strak? Of juist te los?
(Waarschijnlijk te los voor Nederlandse studenten) Imo is het goed iedereen doet gewoon wat ie moet doen, en als je niet oplet is dat je eigen probleem, tentamens zijn hier ook niet zo makkelijk dus je ziet iedereen hier wel al blokken 6 maanden voor de tentamenweek. Verder mobieltjes zijn gewoon toegestaan in de klas, zolang je maar niet gaat bellen en geluid af staat (sms-en kan dus wel even). Ook geen aanwezigheidsplicht, en je kunt zelfs 5 minuten voor het einde nog binnenlopen.Wat vind je van de campus zelf? (Omgeving, bereikbaarheid, ruimte)
Prima, gezellige kantine, waar je ook lekker warm kunt eten voor een studentenprijs. Lekker handig want dan hoef je 's avonds niet te koken en bespaart je dus tijd![]()
Ook grote bibliotheek, zijn wel weinig computers maar iedereen heeft tegenwoordig een laptop dus dat hindert niet zo, wel jammer dat de wlan verbinding in 1 schoolgebouw soms slecht is.
Bereikbaarheid is ook goed, ga zelf met de fiets, maar is ook prima te bereiken met openbaar vervoer.Wat vind je van de stad waar je je opleiding volgt? Aanrader? Of niet? (Zowel uitgaan als woonmogelijkheden).
Opzicht niet echt een mooie stad, beetje overbevolkt met turken. Maar er zijn wel genoeg uitgaansgelegenheden, 2 grote disco's en een paar kleine, verder veel café's etc...
Ook organiseert de studentenorganisatie van de hogeschool met regelmaat feestjes. Verder is Keulen, Düsseldorf op steenworp afstand, reken daarbij dat OV hier het gehele jaar geldt (365 dagen 24/7).Heb je nog op of aanmerkingen waar mogelijke nieuwe studenten rekening mee moeten houden of waar anderen die hier ook een opleiding volgen ook wat aan kunnen hebben?
Op dit moment niet, zal wel aanpassen als me iets binnenvalt.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:36 schreef solyaris het volgende:
Welk niveau (MBO/HBO/WO)?
WO
Welke onderwijsinstelling in welke stad?
RuG
Welke deelfaculteit?
Letteren
Als je kijkt naar de administratieve afdelingen: ben je hier tevreden over? Waarom wel of niet?
Ja. Omdat doorgaans alles goed is georganiseerd. Enkel de buluitrijking liet lang op zich wachten.
Hoe is het contact met je docenten en begeleiders? Formeel? Informeel? Korte lijn? Of ben je dagen bezig om een simpele vraag beantwoord te krijgen?
Informele en goede persoonlijke begeleiding. E-mails worden snel beantwoord en de meeste docenten hebben een `open door policy.`
Wat is jouw mening over het gegeven onderwijs? Tevreden of niet?
Bij de meeste hoor- en werkcolleges geldt een aanwezigheidsplicht.
Wat vind je van de campus zelf?
Het academiegebouw, de universiteitsbibliotheek, letterenfaculteit en letterenbibliotheek bevinden zich allemaal in het centrum en op loopafstand van elkaar.
Wat vind je van de stad waar je je opleiding volgt? Aanrader?
Echte studentenstad met een cultureel klimaat.
Heb je nog op of aanmerkingen waar mogelijke nieuwe studenten rekening mee moeten houden of waar anderen die hier ook een opleiding volgen ook wat aan kunnen hebben?
Ik wil speciaal voor jou wel wat invullen voor de HU.quote:Op zondag 8 november 2009 21:42 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar mensen die ervaring hebben met de HU of Inholland dus ik hoop dat er meer mensen reageren!
Sorry maar hier ben ik het echt zeer mee oneens het is zeker weten niet dé uitgaansstad van het Roergebied, Dusseldorf & Keulen zijn toch echt vet mooier en vetter.quote:
Wat vind je van de stad waar je je opleiding volgt? Aanrader? Of niet? (Zowel uitgaan als woonmogelijkheden).
Uitgaan? Prima! Bochum is dé uitgaansstad van het Ruhrgebied met 5,5 miljoen inwoners.
Sinds wanneer liggen Düsseldorf en Keulen in het Ruhrgebied?quote:Op woensdag 2 december 2009 23:50 schreef ReWout het volgende:
[..]
Sorry maar hier ben ik het echt zeer mee oneens het is zeker weten niet dé uitgaansstad van het Roergebied, Dusseldorf & Keulen zijn toch echt vet mooier en vetter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |