Ligt maar net aan je provider hoe snel dat gaat. En of je payservers gebruikt. En of het bestand dat TS downloadt er gepost is.quote:Op zondag 1 november 2009 19:59 schreef Blackf1re het volgende:
Heb je wel de goede poort open gezet?
Probeer anders eens nieuwsgroepen (usenet), gaat altijd op max. snelheid
wat zijn peers dan?quote:Op zondag 1 november 2009 19:52 schreef Mystic4Life het volgende:
Torrents werken met seeders en leechers, hoe meer bronnen er zijn hoe sneller het allemaal gaat
Private trackers, en meer van dat geneuzel.quote:Op maandag 2 november 2009 01:56 schreef kroegtijger het volgende:
Lang leve usenet zeg... ik weet weer precies waarom ik zo'n bloedhekel aan torrents had. afaik is er ook geen ene drol aan te doen om het sneller te krijgen
Kun je zeggen over wat voor een programma van 6gb het gaat dat je aan het downloaden bent ?quote:Op zondag 1 november 2009 19:50 schreef Dibble het volgende:
Soms moet je dit dus gebruiken als je wat wilt hebben van het internets maar ik snap het gedoe nog steeds niet. Ben een bestand aan het downloaden van 6 GB, en het duurt letterlijk een fuckin week om hem binnen te halen terwijl het upload getal erachter tegen de 12 GB zit. Dit is toch belachelijk
laat me raden star wars?quote:Op maandag 2 november 2009 02:04 schreef CP69 het volgende:
[..]
Kun je zeggen over wat voor een programma van 6gb het gaat dat je aan het downloaden bent ?
Ik ben namelijk iets van bijna 13gb (pc game) aan het downloaden , via megaupload (13 links van elk 0,97gb) ...
Er is misschien niets aan te doen om het downloaden sneller te doen gaan, maar er is wis en waarachtig wel iets aan te doen om er voor te zorgen dat het in ieder geval ook niet langzamer gaat dan nodig. En daar schort het meestal nogal aan. Ik heb het idee dat TS ook behoorlijk clueless is wat dit betreft, omdat hij niet verder komt dan zijn ongenoegen uiten.quote:Op maandag 2 november 2009 01:56 schreef kroegtijger het volgende:
Lang leve usenet zeg... ik weet weer precies waarom ik zo'n bloedhekel aan torrents had. afaik is er ook geen ene drol aan te doen om het sneller te krijgen
ik ook alleen dan via torrent...quote:Op maandag 2 november 2009 02:04 schreef CP69 het volgende:
[..]
Kun je zeggen over wat voor een programma van 6gb het gaat dat je aan het downloaden bent ?
Ik ben namelijk iets van bijna 13gb (pc game) aan het downloaden , via megaupload (13 links van elk 0,97gb) ...
klopt ja ...quote:
Je bericht is prima, maar voeg zo nu en dan eens wat witregels toe, zou ik zeggen. Anders leest geen hond je lap tekst en dat is zonde van de energie die erin zitquote:Op maandag 2 november 2009 03:42 schreef Riparius het volgende:
[..]
Er is misschien niets aan te doen om het downloaden sneller te doen gaan, maar er is wis en waarachtig wel iets aan te doen om er voor te zorgen dat het in ieder geval ook niet langzamer gaat dan nodig. En daar schort het meestal nogal aan. Ik heb het idee dat TS ook behoorlijk clueless is wat dit betreft, omdat hij niet verder komt dan zijn ongenoegen uiten.
Een goede client zoals µTorrent biedt een heleboel configuratie opties, en die zitten er niet voor niets in. Het is in ieder geval zaak om de router correct te configureren zodanig dat een in de client gedefinieerde poort open staat voor remote clients die een verbinding willen maken. Het is raadzaam hiervoor juist niet een standard torrent poort te nemen, omdat sommige ISP's verkeer via deze standaard poorten afknijpen. Om dezelfde reden is het ook raadzaam om encryptie in te schakelen, waarbij je dan nog kunt kiezen tussen afdwingen van encryptie van je torrent verkeer (wat als nadeel heeft dat de remote clients waarmee je verbinding maakt dit ook moeten ondersteunen en je dus wellicht minder peers zult krijgen) of het faciliteren van encryptie, zodat in ieder geval het verkeer met alle peers die zelf ook encryptie ondersteunen of toelaten encrypted is. Of het openzetten van de gekozen poort correct is geconfigureerd is vanuit µTorrent zelf te testen. Dan kun je nog wat experimenteren met het maximum aantal torrents dat je gelijktijdig actief wil hebben, het aantal upload slots per torrent, het maximum aantal peers per torrent, en het totaal aantal toegestane connecties (belangrijk omdat niet alle routers c.q. NAT's even goed omgaan met een groot aantal simultane connecties). Tenslotte, en dat is in mijn ervaring één van de meest effectieve tweaks, is het van belang om de maximale upload snelheid te beperken tot ca. 75% van je maximale uploadcapaciteit om te verhinderen dat je verbinding dichtslibt door een permanente maximale upload waaronder dan je downloadsnelheid heeft te lijden.
quote:Op zondag 1 november 2009 19:53 schreef Edwinuss het volgende:
Als het met torrents niet lukt heb je altijd nog Rapidshare![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |