Wanneer dan?quote:Op woensdag 4 november 2009 18:09 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Hij heeft wel een hele tijd in Amsterdam gewoond.
Terwijl John in de haven van Southampton probeerde over te steken.quote:
Standing in the docks of Southamptonquote:Op woensdag 4 november 2009 20:09 schreef TNA het volgende:
[..]
Terwijl John in de haven van Southampton probeerde over te steken.
Let me roll itquote:Op donderdag 5 november 2009 14:58 schreef Honky het volgende:
http://www.paulmccartney.com/goodeveningnewyorkcity/?utm_source=good_day_emails&utm_medium=Email&utm_term=orderpage&utm_campaign=preorder
Highway video van de aankomende dvd+link voor mp3 van let me roll it.
Ja, want er is autotune gebruikt.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:12 schreef webfreak het volgende:
Let me roll it
Want die klinkt natuurlijk totaal anders dan op deze DVD's?
quote:Op donderdag 5 november 2009 14:58 schreef Honky het volgende:
http://www.paulmccartney.com/goodeveningnewyorkcity/?utm_source=good_day_emails&utm_medium=Email&utm_term=orderpage&utm_campaign=preorder
Highway video van de aankomende dvd+link voor mp3 van let me roll it.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:26 schreef Aisumasen het volgende:
Preview van de nieuwe McCartney live-DVD met "Highway": http://www.paulmccartney.com/goodeveningnewyorkcity/
...is dit echt wat ik zie? Geen huilende mannen, geen bimbo's, geen "Yellow Submarine"-koekjes, geen onderbreking door Tom Hanks? Ah, gelukkig: De onoverzichtelijke "Flip-Cam" publieksbeelden zitten er gewoon in, en op elke beat is een ander shot te zien.
Hij was in ieder geval in oktober 1976 wel een keer te gast op Hilversum 3, en in diezelfde maand in de show van Willem Duys. De man die tevens bekend staat als de man die in 1963 voor een schijntje The Beatles naar z'n TV-show kon halen, maar in plaats daarvan koos voor...The Spotnicks. Trouwens de band die een paar jaar later Jimmy Nicol als drummer hadden.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:06 schreef Honky het volgende:
[..]
Gezien hij de afgelopen jaren alleen in Amerika toert.....niet waarschijnlijk. Heeft hij uberhaupt wel eens opgetreden hier? Toen de Beatles er waren was hij er ook niet bij.
Interessant. Ik vertelde dit omdat ik juist bijna beledigde reacties uit die hoek las op internet, na het verschijnen van de McCartney-DVD.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:01 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Wellicht niet zo ernstig als je het stelt maar vergis je niet...je werd wel degelijk in de gaten gehouden! Ik heb met wat mensen gepraat die door het beluisteren van westerse muziek door de stasi in de gaten werd gehouden. Dus zo'n onzin is dat niet.
Je moest maatstrepen zetten (die ik wel goed heb, of ik ben echt een muzikaal wrak) en de akkoorden van het bluesschema van dat nummer opschrijven (die ik fout heb, gezien ik geen akkoorden kan herkennen )quote:Op donderdag 5 november 2009 21:59 schreef Aisumasen het volgende:
Waarschijnlijk wordt die vraag alsnog goedgerekend, als je de muziekleraar verteld over Gene Vincent .
Hmmm originele schrijvers hequote:Op donderdag 5 november 2009 21:59 schreef Aisumasen het volgende:
Waarschijnlijk wordt die vraag alsnog goedgerekend, als je de muziekleraar verteld over Gene Vincent .
Uitgebreide muziekles over Be-Bop-A-Lula en welke versie beter is?quote:Op donderdag 5 november 2009 22:10 schreef Arn0 het volgende:
Zeg hem ook even dat Lennon's versie beter is, als je wilt
Vindt Unplugged best aardig maar dat is meer in de mood voor nummers zijn dan echt de goedheid van een albumquote:Op donderdag 5 november 2009 22:18 schreef Aisumasen het volgende:
Haha, ik geloof dat "Eleanor Rigby" een klassieke muziekles-opdracht is. Ik herken 'em. "Ontleed de tekst." En dat van de man waarvan z'n teksten het niveau "silly love songs" amper ontstijgt .
En behalve dat er niets opgaat tegen het origineel, is die hele McCartney cover-periode van "Unplugged" tot aan "Choba B CCCP" wel erg saai.
Mwah, ik vind het wel tof. Maar Lennon's Rock 'n' Roll is dan ook een van mijn favoriete albums van Lennon. Ik ben een fan van rock 'n' roll coversquote:Op donderdag 5 november 2009 22:18 schreef Aisumasen het volgende:
En behalve dat er niets opgaat tegen het origineel, is die hele McCartney cover-periode van "Unplugged" tot aan "Choba B CCCP" wel erg saai.
Je brengt een gevoelig onderwerp naar boven . "Yellow Submarine", "Yesterday" en "Let It Be". "Wat een suffe muziek, dit luistert mijn opa nog niet eens!"quote:Op donderdag 5 november 2009 22:35 schreef Arn0 het volgende:
Ik geloof dat All You Need Is Love ook regelmatig voor muzieklessen ontleed wordt
Mijn vader is juist de Beatles gaan haten omdat hij Obladi Oblada moest spelenquote:Op donderdag 5 november 2009 22:34 schreef Aisumasen het volgende:
Een leuke spraakverwarring, omdat wij beide iets anders bedoelen met het woord "klassiek", maar dat een Beatles-nummer een curiositeit is tijdens een standaard muziekles op de middelbare school is een feit. Tenminste, in mijn tijd .
Ja, pijnlijk herkenbaar inderdaad. Maar ja, er is ook een gast van mijn klas die nog niet eens wist dat Yellow Submarine van de Beatles was en enkel Yesterday kentquote:Op donderdag 5 november 2009 22:37 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Je brengt een gevoelig onderwerp naar boven . "Yellow Submarine", "Yesterday" en "Let It Be". "Wat een suffe muziek, dit luistert mijn opa nog niet eens!"
De populaire nummers van the Beatles zijn zo dusdanig uitgemolken, dat het inderdaad als oud en suf bestempeld wordt, althans dat vind ik dan weer. Menig nummer van the Beatles (en dan heb ik 't vooral over Help!, klinkt redelijk modern naar mijns inzien) zal wel gewaardeerd kunnen worden. The Beatles hebben zoveel verschillende nummers gemaakt, van Heavy Metal tot Folk, voor ieder wat wils zegmaar.. Daarom hou ik ook zo van the White Album, door de variatie. Toch is Abbey Road mijn favoriet puur omdat het het beste rock/Rock'n'roll album ooit is naar mijn mening.quote:Op donderdag 5 november 2009 22:37 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Je brengt een gevoelig onderwerp naar boven . "Yellow Submarine", "Yesterday" en "Let It Be". "Wat een suffe muziek, dit luistert mijn opa nog niet eens!"
Echt, ik ben een sucker voor rock 'n' roll-songs uit de jaren '50. Ik hoor niets liever. En dan helemaal als mijn favoriete vocalist John Lennon het zingt. Maar "Unplugged" van McCartney vind ik gewoon te gedateerd en saai klinken. Het is allemaal zo netjes, wat ik wel over meer van McCartney uit die periode vind.quote:Op donderdag 5 november 2009 22:36 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mwah, ik vind het wel tof. Maar Lennon's Rock 'n' Roll is dan ook een van mijn favoriete albums van Lennon. Ik ben een fan van rock 'n' roll covers
Ik stond gisteren in de tram, waar een nerdje voor mij een games-magazine zat te lezen over Rockband. Dus ik even meelezen.quote:Op donderdag 5 november 2009 22:37 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Je brengt een gevoelig onderwerp naar boven . "Yellow Submarine", "Yesterday" en "Let It Be". "Wat een suffe muziek, dit luistert mijn opa nog niet eens!"
Dat is wel heel erg jaquote:Op donderdag 5 november 2009 22:38 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, pijnlijk herkenbaar inderdaad. Maar ja, er is ook een gast van mijn klas die nog niet eens wist dat Yellow Submarine van de Beatles was en enkel Yesterday kent
De jeugd van tegenwoordig
quote:Op donderdag 5 november 2009 22:43 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ik stond gisteren in de tram, waar een nerdje voor mij een games-magazine zat te lezen over Rockband. Dus ik even meelezen.
Er stond letterlijk "The Beatles zijn gay. Vooral de meezingmodus van deze game is ontzettend gay. Lekker meezingen is best okee, maar zolang je je maar realiseert dat het gay is. (...) Als je je over de gayness van de muziek kunt heenzetten, is The Beatles Rockband een te gekke game"
And i'm not kidding you
Wtf . Dat is alles wat ik daar op te zeggen heb: Wtf !quote:Op donderdag 5 november 2009 22:43 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ik stond gisteren in de tram, waar een nerdje voor mij een games-magazine zat te lezen over Rockband. Dus ik even meelezen.
Er stond letterlijk "The Beatles zijn gay. Vooral de meezingmodus van deze game is ontzettend gay. Lekker meezingen is best okee, maar zolang je je maar realiseert dat het gay is. (...) Als je je over de gayness van de muziek kunt heenzetten, is The Beatles Rockband een te gekke game"
And i'm not kidding you
Dat is 't enigste wat ik mis in mijn post hierboven...quote:Op donderdag 5 november 2009 22:46 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Wtf . Dat is alles wat ik daar op te zeggen heb: Wtf !
Mwah, ik vind het wel tof ondanks dat het 'netjes' is. Het is ook het enige unplugged optreden dat helemaal unplugged is, maar dat terzijdequote:Op donderdag 5 november 2009 22:43 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Echt, ik ben een sucker voor rock 'n' roll-songs uit de jaren '50. Ik hoor niets liever. En dan helemaal als mijn favoriete vocalist John Lennon het zingt. Maar "Unplugged" van McCartney vind ik gewoon te gedateerd en saai klinken. Het is allemaal zo netjes, wat ik wel over meer van McCartney uit die periode vind.
Lijkt me wel typisch idd. van die gasten die zich waarschijnlijk te tof vinden om deze muziek op z'n minst te respecteren.quote:
Mja, dit lijkt me een stuk uit de eindconclusie en die is eigenlijk nooit serieus (het hele magazine is niet serieus eigenlijk) dus ik zou er niet te zwaar aan tillen.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:01 schreef blckbb het volgende:
[..]
Lijkt me wel typisch idd. van die gasten die zich waarschijnlijk te tof vinden om deze muziek op z'n minst te respecteren.
Maar ook dat-ie dan allemaal van die covers doet, in plaats van de kans neemt om een goede selectie uit z'n repertoire akoestisch te vertolken...quote:Op donderdag 5 november 2009 23:00 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mwah, ik vind het wel tof ondanks dat het 'netjes' is. Het is ook het enige unplugged optreden dat helemaal unplugged is, maar dat terzijde
Dan kijk je naar de feiten van het album... Wat voor mij belangrijk is is dat 't goed klinkt, de nummers akoestisch, en ik vind 't geweldig klinkenquote:Op donderdag 5 november 2009 23:05 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Maar ook dat-ie dan allemaal van die covers doet, in plaats van de kans neemt om een goede selectie uit z'n repertoire akoestisch te vertolken...
't Is toch unplugged eh, dan kan je vrij lastig ''rocken''.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:10 schreef Aisumasen het volgende:
Nee, ik heb het ook over de suffe uitvoering, om nog maar te zwijgen over "Ain't No Sunshine". Lang leve z'n nieuwe band .
Ja, de CEO van dat bedrijf zit maar een vaag verhaaltje te verzinnen, de rechter zal hem wel terechtwijzen.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:43 schreef Aisumasen het volgende:
Daar denkt EMI héél anders over: http://www.telegraaf.nl/d(...)eatles_muziek__.html
Ze hebben niets veranderd aan de nummers maar een verzonnen techniek 'gebruikt' waardoor de nummers van hun zijn.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:47 schreef psychedelicate het volgende:
Ik las dat ze bepaalde dingen met de nummers hebben gedaan waardoor ze iets afwijken van het origineel?
Ben ik blij dat ik een half jaar geleden m'n abonnement daarvoor heb afgezegd. In hun tv-programma GameKings gaf één van hun de game ook al het oordeel: "Geweldige game, verkeerde band."quote:
Ik moest toch lachenquote:Op zaterdag 7 november 2009 08:24 schreef webfreak het volgende:
("What would you say if I sang auto-tune")
. Ik probeerde toevallig gisteren via een proxy de opname te bekijken, maar dat lukte niet. Bedankt voor het posten dus!quote:Op zaterdag 7 november 2009 02:09 schreef Arn0 het volgende:
Het filmpje op de site van Yoko Ono/Jimmy Fallon werkte niet voor niet VS-inwonenden dus heb ik het optreden maar even zelf geript en op youtube gegooid, indien er iemand (Aisumasen?) geïnteresseerd is;
Erg cool inderdaad!quote:Op zaterdag 7 november 2009 16:24 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
. Ik probeerde toevallig gisteren via een proxy de opname te bekijken, maar dat lukte niet. Bedankt voor het posten dus!
Geweldige performance. Erg mooi hoe er geen verschil lijkt te zijn tussen 1969 en 2009. Multi-instrumentalist Sean Lennon speelt weer een zeer goede partij, en Mark Ronson is ook lekker bezig op z'n Hofner.
Interessante details, maar het is wel frustrerend dat mijn vermoeden over de 1987-mixes van "Help!" en "Rubber Soul" waarheid blijken. Ze durfden George Martin niet te passeren, en dat is de reden dat je nu de mono-boxset moet aanschaffen voor de originele mixes.quote:Inside The Making Of The Beatles Remastered Catalog
Two of the studio engineers discuss the process with us.
By Ken Richardson
November 2009
I’ve come to Electric Lady Studios in New York City for — what? Yet another remastering of the Jimi Hendrix catalog? Actually, that’s coming next year (I kid you not). But the subject at hand, after a 22-year wait, is the Beatles making only their second appearance on CD. And it’s time for a first listen to a handful of songs and a chat with some members of the remastering team.
Over the past 4 years, that team has worked at Abbey Road Studios to transfer (and sometimes repair) the Beatles’ original recordings at 192 kHz/24 bits. And because of the size of the project — the entire catalog, both mono and stereo — it really did take a team. Led by project coordinator Allan Rouse, it included recording engineers Guy Massey, Paul Hicks, and Sam Okell; audio restoration engineer Simon Gibson, and mastering engineers Steve Rooke and Sean Magee. Each has had years of experience working on-staff at Abbey Road. Some have since gone freelance; others are still there. All have spent a good portion of their professional lives safeguarding the sound of the Beatles.
Personally, I haven’t really minded the 22-year wait. I always prefer a catalog to be handled judiciously, in moderation. But after all these years, I do have questions. And here at Electric Lady, I’m sitting in a control room with Rouse and Massey. As the project’s senior recording engineer, Massey was in charge of the stereo remasters. A few weeks later, I will call London to speak with Hicks, who was in charge of the mono remasters.
Okay, Messrs. R. and H. and M. — time to assure the public!
Sound + Vision: The press release mentions some of the “state-of-the-art recording technology” used for transferring the original recordings, such as a Pro Tools workstation and a Prism A/D converter. Why did you choose the Prism?
Massey: Abbey Road uses that converter in its present systems: the Prism Sound ADA-8XR. We were very happy with it.
Sound + Vision: What about the “vintage studio equipment” that was also used?
Massey: The Studer A80 tape machine was the main piece of vintage gear.
Rouse: And the EQ was from an old EMI console. In addition, we tried out valves — sorry, tubes — and yes, they provided that warmth. But ultimately, in terms of noise levels and other things, for the stereo remastering . . .
You’ve got to remember: The recordings are 40 years old, so you’ve got fans of them for 40 years. But also, this is a remaster, and what we’re attempting to do is hopefully keep the recordings going for another 10, 15, 20 years, until they’re remastered again.
In the meantime, we were actually considering, what with the onset of The Beatles: Rock Band, if all these kids go out and buy that videogame — or if their parents go out and buy it for them, which is more likely, because the parents want to play it, too, and then the kids start to play it and think, ‘What else has this band done?’ — we wanted to improve the recordings at least to an extent that helps them sound better, perhaps, for the 21st century. I suppose you could argue that you should remaster them twice: once for the people from the ’60s, and again for the new generation.
Then there’s mono vs. stereo. I grew up with the Beatles, yet I have no huge desire to listen to mono; I prefer stereo. I’m well aware of the history, of when the Beatles sat in the studio and made their decisions. They were nearly never in the studio for the stereo mixes. But that doesn’t mean those stereo mixes aren’t . . .
Everybody says that Sgt. Pepper in mono is it. But for me, it’s not. It’s stereo for me. Everybody has their own different views about the monos and the stereos. But primarily, the monos are going to be for those people who grew up during that period of time and who recognize that, strictly speaking, those are the “real” masters.
Sound + Vision: As for the American capitol “masters,” I won’t go there . . .
Rouse: I won’t say anything about those.
Sound + Vision: No baking of the original multitrack tapes was necessary?
Massey: No. Some of the leader tape was coming apart; the glue had dried. But there were no problems at all with the actual oxide. The tapes have really been looked after.
Sound + Vision: So all of the music we’re hearing is from the original tapes?
Both: Yes.
Sound + Vision: Some recording “imperfections” have been fixed. Can you give any specific examples?
Massey: I’ve got a little demonstration CD here if you’d like to have a listen . . .
Sound + Vision: Oh, sure.
Massey: First, dropouts. There weren’t many across the whole catalog — maybe four or five. [Massey plays the A/B disc to demonstrate dropouts fixed in the guitar solo at 0:59 in “Kansas City” and also during the line “tried to please her” at 1:50 in “Day Tripper.”] Next, microphone pops in the vocals. [Demos a pop removed from the second “p” in the line “not what I appear to be” at 0:10 in “I’m a Loser.”] This second one is a noise that’s quite subtle, like a rumble, as if John touched the mike stand. [Plays the very first word, “She’s,” from “Happiness Is a Warm Gun.”] Now we move on to click removal. [Cuesup “Eleanor Rigby” at 0:14.] Finally, de-noising. [Plays guitar intro to “The Continuing Story of Bungalow Bill” to demonstrate hiss removed.] The de-noising was subtle, subtle. We were very aware of not going overboard with that. And fewer than 5 minutes of the catalog were treated this way. Overall, if there were extraneous things that interfered with the listening experience, we took them out. A few things we left because we believed they were acoustical noises. We tried to take out only the things that were electrical in nature.
Rouse: So the squeaky chair at the end of “A Day in the Life”: It’s still there.
Massey: And Ringo’s often squeaky drum pedal: It’s still there.
Sound + Vision: Mastering engineer Bob Ludwig has said: “I often say how grateful I am that, when the Beatles were doing their recordings, digital limiters didn’t exist, because if those recordings had been squashed to death like so many contemporary records are, they would never have the longevity that they have had.” In light of that, it’s admirable that you have used limiting on the stereo versions only — and only, as the press release says, “moderately.”
Massey: We were obviously aware of the Loudness Wars — squashing, brickwalling, all that sort of stuff — and we didn’t want to do that. We wanted to retain the original dynamics. So for the loudest part of the loudest songs, there may be limiting of 3 to 4 dB, but for most of the songs, most of the time, there isn’t any limiting.
Sound + Vision: And so this was an effort to help make the primitive-stereo mixes come across more powerfully to the new generation?
Massey: Yes.
Rouse: And I would take issue a tiny little bit with what Bob Ludwig said. If you would quote again the last part of what he said.
Sound + Vision: “. . . because if those recordings had been squashed to death like so many contemporary records are, they would never have the longevity that they have had.”
That statement doesn’t give much credit to the songs. Because the Beatles aren’t just about sound; they’re about the fact that they were particularly good songwriters and musicians. The very thought that people wouldn’t have continued buying Beatles records because of the sound — sorry, I can’t agree with that.
Sound + Vision: Were there any forest-for-the-trees instances where, after working on individual tracks for a while, something new became apparent when you relistened to the album as a whole?
Massey: I do remember that, once we’d done Revolver for the first time, Allan did come up with quite a few suggestions. Overall, he thought we might have been a little too reverent.
Sound + Vision: It’s such a great hard-rock record. The guitars are—
Massey: Blistering. With “She Said She Said,” for example, the vocal is very bright and cutting, and we did want to try to bring that through — while still retaining all those guitars. I’m really pleased with the way it came out. But Revolver was challenging. We did have to revisit it a couple of times.
Sound + Vision: Has that album’s original engineer, Geoff Emerick, heard any of the remasters?
Rouse: No. Neither has Ken Scott, Glyn Johns, or Phil Macdonald. Or George Martin. And neither did Norman Smith; he’s no longer around, sadly. [Smith died in March 2008 at the age of 85.] The thing is, I started on the Beatles’ projects when Neil Aspinall resurfaced for Apple’s first major job in a long time, Live at the BBC. Immediately after that, it was the Anthology CDs; I spent a year in my room at Abbey Road listening with George Martin, feeding material upstairs to Paul Hicks, who was working with Geoff Emerick. And then Guy first came in as the assistant engineer on the 5.1 mix for the Yellow Submarine DVD.
The point I’m trying to make is this: Guy, Paul, and I were building a team, which has remained more or less the same through the Help! DVD, the Let It Be . . . Naked CD, and the Love CD+DVD-Audio, right up to now. We started the current reissue series — we may have been lucky, but we did start it — which immediately led to the next job, which immediately led to the next job. So there was never really any consideration that the previous engineers would be involved in these remasters. I also wonder: If you’ve engineered something yourself, you’re gonna be very close to it. We’re more neutral.
Sound + Vision: Were Paul McCartney and Ringo Starr sent the remasters for listening?
Rouse: Oh, yes. That’s the case every time we do a job. The first time that the Beatles were actually brought back into the studio was for the DVD of Yellow Submarine, because it was the first time that the music was being remixed for 5.1.
They didn’t have 5.1 systems at home. So Paul and Ringo came in together, sat down, and listened to it with a broad grin throughout the whole sequence of songs. George Harrison came in; same response. Ever since, if we couldn’t bring the Beatles in to listen to a project, we’d send them a disc. And then we’d just sit and wait for the phone to ring and for them to say, “It’s approved.”
Sound + Vision: Any comments from Paul or Ringo on the CD remasters?
Rouse: There have never been any specific comments from them on any of the jobs we’ve ever done. So I’d like to read into that that they quite like what we’ve been doing.
Sound + Vision: It has been stated that the lack of bonus tracks is due to the desire to maintain “the authenticity and integrity of the original albums.” If that’s the case, why do the official stereo releases of Help! and Rubber Soul have George Martin’s 1987 remixes and not the original 1965 mixes?
I’ll ask you a question: Is your name George Martin? [Laughs.] The point is, George in 1987 decided to remix them. None of us is going to ring him up and say, “We actually don’t think we should be putting out your new mixes just because you decided they’re better.” So it was a very simple decision. George wanted it. That’s the way it stays. But, knowing full well that people would still want to have the 1965 stereo versions, you get those, too, as extras in the mono boxed set.
Sound + Vision: Guy, you did some of the best Beatles surround mixes to date for the DVD of Help! How about a 5.1 mix of the entire catalog? Isn’t that something you’d love to do?
Massey: What do you think? [Laughs.] Yeah, of course, I would love to be given that opportunity.
Sound + Vision: There are no plans?
Rouse: We have to wait for the phone to ring. But it would be fantastic.
Inderdaad, dat is wel een beetje kut.quote:Op zaterdag 7 november 2009 16:57 schreef Aisumasen het volgende:
Interessant artikel uit Sound&Vision over het remastering-proces.
Een interview met engineers Allan Rouse en Guy Massey:
[..]
Interessante details, maar het is wel frustrerend dat mijn vermoeden over de 1987-mixes van "Help!" en "Rubber Soul" waarheid blijken. Ze durfden George Martin niet te passeren, en dat is de reden dat je nu de mono-boxset moet aanschaffen voor de originele mixes.
Ja, ik vraag het mij al een tijd af. Ik heb nog een boek van hem gekocht, maar sindsdien heb ik niets meer van hem gehoord. Misschien verkocht hij (bijna) al zijn Beatles spullen voor een redenquote:Op zondag 8 november 2009 19:06 schreef Aisumasen het volgende:
Ik vraag mij ineens af waar onze gewaardeerde user hello_goodbye is!
IWTHYH lijkt me onwaarschijnlijk, dat is een Lennon nummer. Volgens mij vallen dei verrassingen wel mee.quote:Op zondag 8 november 2009 23:56 schreef Aisumasen het volgende:
Argh, ik ga écht proberen om de setlist van Hamburg en Berlijn niet te bekijken. Ze zijn bezig met een paar verrassingen in de set, en stel dat-ie ineens "I Want To Hold Your Hand" of "Hi, Hi, Hi" speelt zonder dat je het weet .
quote:Bonus DVD includes:
* Complete David Letterman (Ed Sullivan Theater) marquee performance (seven songs).
* Personal footage of Paul and crew back stage, en route to Citi Field.
* Exclusive footage of Paul performing the Beatles "I'm Down" commemorating the 1965 Historic Shea Stadium Concert
* Flip camera photos taken by fans in and around the stadium surrounding the concert.
LoL .quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:49 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Laat me raden, "I'm Down" afgewisseld met beelden uit Shea Stadium?
Hmm, splitscreen, ben ik geen fan van. Maar het gaat gelukkig maar over 1 nummer. Ja, hopelijk toch die kwaliteit. Het wordt tijd dat ze dat concert misschien eens op DVD uitbrengen.quote:Op maandag 9 november 2009 16:32 schreef Aisumasen het volgende:
Naja, splitscreen dan. En Anthology DVD-kwaliteit, me dunkt .
Toch nog niet lossless he?quote:Op maandag 9 november 2009 19:58 schreef Aisumasen het volgende:
De nieuwe live-CD is overigens geleaked.
Ik wil graag de audiofiel uithangen Nee, maar idd je hebt gelijk. Deze bootleg set lijkt mij trouwens interessanter:quote:Op maandag 9 november 2009 20:14 schreef Aisumasen het volgende:
Nee, maar wat maakt dat uit? 90% van de tracks is al 15 keer lossless te verkrijgen . Blijf erbij dat ik de mix eigenaardig vind. Zijn bas klinkt wel heel erg op de voorgrond, anders dan op de vorige opnames. En het mist die live-sfeer, en wederom zijn alle 'praatjes' er tussenuit geknipt.. Zal het sowieso niet vaak opzetten.
Vaag, werkt hier wel, idd die mooie Halifax-set. Ik vind dat het qua stem wel meevalt daar. En ook jammer dat I Saw Her Standing There mist samen met I'm down maar voor de rest zonder autotunequote:Op maandag 9 november 2009 20:26 schreef Aisumasen het volgende:
Je plaatje doet het niet, maar is het de volledige Halifax-set? Ja, die is lekker ongepolijst. Jammer dat hij later in de tour beter bij stem was, en "I'm Down" daar mist. But you can't have it all . Mijn favoriete post-Wings setlist is die uit 2004 en 2005, veel leuke toevoegingen.
Precies een maandjequote:Op maandag 9 november 2009 18:00 schreef Hankster het volgende:
En ach, het is enkel op de bonus disc en niet tijdens de concertregistratie zelf.
Is het trouwens al bijna 9 december?
Uh-oh, "Wonderful Christmastime" !quote:Question: Are you excited/nervous about playing your sell-out show at The O2 London?
Paul: Excited, you go to America, do concerts there and I am always conscious that people in Britain ask are you coming here and I am not always able to give a satisfactory answer, so I'm really glad to have the opportunity to bring the show, that we have been doing all over the world, back to my home land.
Question: Is it still a buzz that tickets sell-out so quickly?
Paul: Yeah, it really is great. You know if that happens that people in the audience really want to see you, so it helps when you do the shows to get a connection between you and the audience. I can really look at the audience and think, you tried really hard to get here and I’m grateful for that. That adds to the excitement of the evening.
Question: During the Memory Almost Full campaign you played some tiny shows, this year you have been packing out stadiums and you have even played to space before, which kind of show do you prefer and is there a different type of approach?
Paul: I like both kinds of shows. If you play a small gig it’s exciting because it’s intimate, instant and it reminds me of how I started out, but the problem can be that sometimes people say, oh I couldn’t get in, so that’s the advantage of doing a big show, you pretty much know that everyone who wanted to see you in that town will be able to get in. The approach has to be different for the stadium shows as you have to think bigger, so we use big screens mainly so the person at the absolute back can see the show clearly and therefore can feel involved.
Question: Lots of speculation in the chat rooms about ‘Wonderful Christmastime’ being in your set, any chance this could happen?
Paul: I must admit that the closeness of a couple of the shows to Christmas gives me the opportunity to do ‘Wonderful Christmastime’ which is great as it would be out of context for the rest of the year, it could be interesting to revive it for the Christmas shows.
Question: You are opening the tour in Hamburg was that a deliberate choice and how special is Hamburg to you?
Paul: It was suggested by my promoter but I like the idea very much of opening there because it echoes the opening of my career with The Beatles. The idea of going back to a city that I have so many fond memories of, so many early stories about is one that I am very happy about.
Question: Can you give us a word or sentence about each city you will be playing on the tour?
Hamburg: Memories
Berlin: Wall
Arnhem: Poppies
Paris: Romantic
Cologne: Aftershave
Dublin: Irish ancestors
London: Capital
Question: Is there a particular track in your set that you look forward to?
Paul: At the moment it’s 'Sing the Changes' from The Fireman album.
Question: Opening Citi Field must have been an amazing feeling considering your history with Shea, was playing 'I'm Down' a particularly poignant moment?
Paul: Yeah it was good to be able to include it in the set, because of the fact it was something I remember very well from the original Shea concert and to do it now and be thinking of then at the same time was quite a tribute really.
Question: In the DVD ‘Good Evening New York City’, 75 hand held flip cameras were used in the filming, was this an idea you had been pursuing for a while and do you Flip?
Paul: Yeah, I had one given to me as a gift and they are very neat and extremely handy and great quality. So they idea of capturing the atmosphere from the audience point of view arose out of that.
Question: Congratulations on your Broadway debut, is there anywhere left you haven’t played that you would like to?
Paul: Lots of places!
Question: Would you ever consider playing one of your albums in its entirety? A ‘Band on the Run’ or ‘Memory Almost Full’ night?
Paul: Yeah, I have thought about doing that after reading about other bands like Fish doing the whole of the White Album, which I think they once did. I just wonder if it might be a tad boring, but you never know, it’s certainly a nice idea and the fun would be choosing which album to do. I think the less obvious albums would be more fun.
Question: You end the year on a high with the tour and the O2 show in London - is there any message you would like to give the users of Paul McCartney.com about this year and what they might expect next year?
Paul: My message to cyber viewers is first of all thanks for being there and paying attention. Secondly thanks for those of you who came to our shows. It’s been a very interesting year, I have had a lot of fun on and off stage and I hope to do more of the same in a different way next year.
Als 'ie al zoiets zou doen, lijkt het me voordehandliggender dat 'ie een solo-album pakt.... Anders zit z'n set ineens vol met allerlei nummers van John, George en Ringoquote:Op woensdag 11 november 2009 07:25 schreef PimD het volgende:
Stel je toch voor dat McCartney integraal Abbey Road ofzo zou spelen
Het gaat ook altijd veels te ver met die paparazzi zegquote:Op woensdag 11 november 2009 17:38 schreef Leonos het volgende:
Moet je dit zien Waarom schreeuwt die mongool heletijd Milkshakes?
"Millions of milkshakes for Paul McCartney"quote:Op woensdag 11 november 2009 17:38 schreef Leonos het volgende:
Moet je dit zien Waarom schreeuwt die mongool heletijd Milkshakes?
Shit, vergeten. En ik had nochtans zelf de tip in het topic gegevenquote:Op donderdag 12 november 2009 00:15 schreef nomar83 het volgende:
Er was vanavond iets over The Beatles in het Kremlin op Nederland 2. iemand dat gezien en was het wat bijzonders?
En waarom komt er niemand met z'n hand tussen de deur, terwijl dat wel beloofd wordt in de titelquote:Op woensdag 11 november 2009 17:38 schreef Leonos het volgende:
Moet je dit zien Waarom schreeuwt die mongool heletijd Milkshakes?
Update;quote:Op zondag 8 november 2009 19:14 schreef Aisumasen het volgende:
Woensdag 18 november is er 's avonds een 'premiere' van de nieuwe DVD-release van Paul McCartney bij Fame in Amsterdam.
quote:Vandaag hebben we te horen gekregen dat vanwege productionele vertraging de cd/dvd release wordt uitgesteld naar 27 november.
Dit betekent dat de FAME party ook verschuift naar 25 november.
zeg je me watquote:Op donderdag 12 november 2009 20:25 schreef Arn0 het volgende:
En ik altijd maar denken dat The Beatles eerst waren
Wat een verrassing...quote:The DVD [..] plays like so many of McCartney's other live concert films do. There are nearly as many shots of audience members hugging, holding up signs, and dancing in the aisles as there are of the band playing — which on past DVDs has proved occasionally frustrating.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |