abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74274720
Ok heb er genoeg van en schrijf het hier even op. Niet dat ik suïcidaal ben, absoluut niet. Maar het zit me wel dwars hoe ik mijn leven leid.

Wat doe ik nou eigenlijk? een beetje studeren een beetje feesten en zuipen. Dat is het wel. Zwaar kansloos dus. Altijd dacht ik: ok maar dit komt helemaal goed als ik een vriendin heb want die zorgt voor rust in mijn leven en zo kan ik stabiel en gelukkig verder gaan.

Nou nee, helemaal niet. Er verandert geen drol behalve dat je ineens verplichtingen hebt.

Daarna ben ik eens gaan nadenken, en inderdaad. Een vriendin is niet het belangrijkste maar het moet een toevoeging zijn aan het leven wat je nu leidt. En daar ben ik dus niet gelukkig mee en daar wil ik wat aan veranderen. Maar waar begin ik in godsnaam.

Hulp zou erg welkom zijn
pi_74274777
Ik schop je even de goed kant op.

Sterkte .
pi_74274874
Waarom vind je je leven kansloos? Soms hoef je niet je leven te veranderen maar je denkpatroon(Hoeft niet zo te zijn in dit geval).
You make me come
You make me complete
You make me completely miserable
  zondag 1 november 2009 @ 13:18:03 #4
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_74274880
Als je dit zwaar vindt.... veel sterkte met de rest van je leven.
Ik ben een eckte rapnegert
pi_74274946
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:17 schreef Joy_Division het volgende:
Waarom vind je je leven kansloos? Soms hoef je niet je leven te veranderen maar je denkpatroon(Hoeft niet zo te zijn in dit geval).
Omdat ik de hele dag maar een beetje loop te nietsnutten, er niet tevreden mee ben dat ik dat doe.

WIl graag gaan sporten en werken maar kan nooit de motivatie vinden om er echt werk van te maken. Daarbij komt dat mijn huisgenoten ook geen reet doen dus daar word ik lekker in meegesleurd. En ik ben gewoon verslaafd aan peuken,drank en vrouwen. Dat wil ik niet meer.
pi_74275258
Als je een keer gemotiveerd bent werk te zoeken dan zit je er daarna er aan vast (Ik hoop dan dat je wel het type bent dat zijn verplichtingen nakomt) Zelfde geldt een beetje voor een sportvereniging. Voor de rest een vergelijkbare situatie met mij al ben ik wel tevreden ermee. Alleen dat roken/drinken moet ik ook echt mee stoppen ook dus als we elkaar nou kunnen motiveren dat op te geven . Vrouwen geef ik niet op trouwens.
You make me come
You make me complete
You make me completely miserable
pi_74275361
Ach. je hebt teminste een vriendin (->sex) ..
  zondag 1 november 2009 @ 13:33:55 #8
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_74275371
Zolang je er niks aan doet, wil je het kennelijk nog niet graag genoeg.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_74277291
Das toch mooi, beetje feesten zuipen en sex? snap het probleem niet.
Ik zwaai naar dieren.
pi_74277520
Tsja wat is de zin van het leven?

Je kan alle levenstijlen zinloos/kansloos vinden.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 1 november 2009 @ 14:41:47 #11
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_74277730
Als je echt gemotiveerd bent lukt het je wel. Alleen de wens om het te doen is niet genoeg.

En dan ga je het wel anders aanpakken.
En het klinkt net alsof je niet heel blij bent met de vriendin die je nu hebt, dus lijkt me dat daar ook een keuze gemaatk zal moeten worden.
  zondag 1 november 2009 @ 14:42:43 #12
104367 Thrackan
new and improved
pi_74277760
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:19 schreef dikkemongul het volgende:

[..]

Omdat ik de hele dag maar een beetje loop te nietsnutten, er niet tevreden mee ben dat ik dat doe.

WIl graag gaan sporten en werken maar kan nooit de motivatie vinden om er echt werk van te maken. Daarbij komt dat mijn huisgenoten ook geen reet doen dus daar word ik lekker in meegesleurd. En ik ben gewoon verslaafd aan peuken,drank en vrouwen. Dat wil ik niet meer.
Wat gebeurt er in je hoofd als de gedachte binnenkomt om weer eens iets te gaan ondernemen?
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  zondag 1 november 2009 @ 14:51:14 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_74278010
Je bent gewoon niet goed genoeg gemotiveerd. In principe heb je het goed eigenlijk. Je school gaat goed, je feest gezellig met je vrienden en je neukt. Dat is de leven dat de meeste studenten willen. Misschien zoek je iets extra in je leven, misschien ben je nu bij het leeftijd gekomen waar je wilt trouwen en kinderen krijgen en een goeie baan hebben. Misschien niet.

Als ik jou was zou ik beginnen met sporten, of tenminste werken. Zoek een leuke sport die je vroeger altijd wilde proberen en ga het ook doen. Hoe oud ben je eigenlijk?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_74278053
Je zoekt volgens mij zingeving.

Hoe zit het je vriendschappen? Vind je die oppervlakkig?
pi_74278348
Bekeer je tot het Christendom. Dan heb je een doel, een vrij vastomlijnd kader en structuur in je leven
pi_74278625
quarterlife-crisis
  zondag 1 november 2009 @ 21:59:58 #17
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_74295455
quote:
Op zondag 1 november 2009 15:02 schreef Haushofer het volgende:
Bekeer je tot het Christendom. Dan heb je een doel, een vrij vastomlijnd kader en structuur in je leven
Zieltjes winnen

“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_74296369
Maak er wat van dan, je hoeft niet direct het zuipen, feesten en zo op te geven, maar ga wat meer met je leven doen, ga verschillende sporten proberen, volg cursussen etc.... gewoon doen, als iets niet echt wat is, kan je toch zo kappen? Stel verschillende, duidelijke, realistische doelen voor jezelf, dat werkt ook wel motiverend! Alsje niet tevreden bent moet je er wat aan doen, of je doet niets en wees dan tevreden, want altijd met een gevoel van onvrede leven is ook niet wat
  zondag 1 november 2009 @ 22:28:24 #19
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74297503
Haalt die vriendin van jou je dan niet een beetje uit de dagelijkse sleur ofzo? Samen dingen met haar ondernemen ofzo.
It's fun to lose.
And to pretend.
  zondag 1 november 2009 @ 22:34:29 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74297877
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:19 schreef dikkemongul het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik ben eerst gestopt met blowen, drink tegenwoordig minder en ik mag van mezelf nog 3 keer per week op stap. Werken ben ik wel altijd blijven doen maar dat geeft weinig voldoening. Evengoed is een vette bankrekening wel heel prettig. De volgende stap zal voor mij zijn om alleen in het weekend nog te drinken. Dan over een lange tijd nog eens stoppen met roken.

Studententijd is gewoon zo'n kuttijd wat dat betreft. Werken voor een diploma geeft nu eenmaal weinig voldoening. Mijn vriendschappen geven wel veel voldoening trouwens. Het helpt wel om je op een creatieve hobby te storten.
Resistance is futile.
pi_74297886
maak je een voorstelling van hoe je het dan wil hebben?
wat zou er veranderen ?
en waarna zou je dat merken dat je aan het veranderen bent?
en wie zou het het eerste merken dat je veranderd bent?

bedenk daarna wat je er door verliest (drugs/alcohol/lui zijn/24/7met vrienden chillen/geen stress etc weet ik het allemaal)

ga dan na of je het echt wil
en doe er dan meteen iets aan.

als jij echt wil sporten, kan je gewoon gaan sporten.....
pi_74303187
quote:
Op zondag 1 november 2009 15:02 schreef Haushofer het volgende:
Dit, en als je het niet wil geloven wat ze zeggen kan ik ook desnoods nog wat waarheden voor je op papier zetten
Lambo of Rekt
pi_74303222
Je moet je levensstijl eerst strontzat worden voor je kunt en zult veranderen. Wat dat betreft ben je dus goed op weg. Even doorbijten, er komt vanzelf een alternatief op je pad (in de niet-zweverige zin).
pi_74307232
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:59 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Zieltjes winnen

Niet dat ikzelf Christen ben, maar ik ken nogal wat mensen die na een persoonlijke crisis bekeerd zijn en nu helemaal heppiedepeppie zijn
  maandag 2 november 2009 @ 09:56:12 #25
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_74307332
Ik zat met hetzelfde. Gebruikte drugs, deed niets op school (waar ik zat op kosten van mijn ouders) en voelde me algeheel nutteloos en schuldig.

Ik ben gekapt met school, gaan werken en mijn eigen boontjes gaan doppen!

Werkte prima voor mij!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_74309477
Als dit je grootste probleem is, TS, dan heb je een goed leven. Er zijn genoeg mensen die vroeg zijn begonnen met werken, een klote baan hebben, geen sociaal netwerk hebben, altijd maar alleen thuis komen en vervolgens niet weten wat ze moeten doen.

Waardeer deze tijd maar gewoon, over een jaar of 10 als je alweer een paar jaar fulltime aan het werk bent (en hopelijk heb je een leuke baan) denk je nog vaak terug aan deze tijd, deze vrienden, de late kroeg avonden en zelfs het brak wakker worden op een doordeweekse dag om jezelf te ontnuchteren met een slecht ontbijt.
pi_74311407
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:13 schreef dikkemongul het volgende:
Ok heb er genoeg van en schrijf het hier even op. Niet dat ik suïcidaal ben, absoluut niet. Maar het zit me wel dwars hoe ik mijn leven leid.

Wat doe ik nou eigenlijk? een beetje studeren een beetje feesten en zuipen. Dat is het wel. Zwaar kansloos dus. Altijd dacht ik: ok maar dit komt helemaal goed als ik een vriendin heb want die zorgt voor rust in mijn leven en zo kan ik stabiel en gelukkig verder gaan.

Nou nee, helemaal niet. Er verandert geen drol behalve dat je ineens verplichtingen hebt.

Daarna ben ik eens gaan nadenken, en inderdaad. Een vriendin is niet het belangrijkste maar het moet een toevoeging zijn aan het leven wat je nu leidt. En daar ben ik dus niet gelukkig mee en daar wil ik wat aan veranderen. Maar waar begin ik in godsnaam.

Hulp zou erg welkom zijn
Start een gezinnetje.
pi_74337490
Tja, het leven is nou eenmaal niet altijd rozengeur en maneschijn. Je bent nota bene een student die, naar eigen zeggen, veel tijd al zuipend en feestend spendeert. Ben blij dat je dat nog kunt. Wacht maar over een paar jaartjes, als je dag in dag uit lekker uit routine om 7 uur op verzoek van je wekkertje op moet staan, en de rest van de dag moet doorbrengen op een of ander duf kantoor.

Ik zou zeggen, maak er nu wat van nu het nog kan. Des te beter krijg je het over een paar jaren. Zorg dat je over een paar jaartjes dat diploma of in ieder geval de aantoonbare ervaring hebt, om te gaan doen wat je leuk vind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')