Ik weet het niet.. maar hij heeft ook maar MBO en ik weet niet of hij ook geestelijk in staat is om jarenlang te werken om dat bedrag af te betalen. Wie weet heeft hij meer schulden... ik ga ze op dit tijdstip niet bellen... morgen maar eens bellen als ze hopelijk meer weten en hij niet weer met de noorderzon vertrekt.quote:Op zondag 1 november 2009 02:21 schreef maess het volgende:
Dit zal hij nimmer van zijn leven ooit terugbetaald krijgen.
Tis 3 Ton, in een mensen leven is dat niet zo gek veel.
Kut voor ( en door ) hem dat ie schulden heeft, maar hij krijgt het heus wel afbetaald.
Ja. Je ouders zijn nu niet meer financieel aansprakelijk voor hem.quote:
Als 'ie minderjarig is, zijn de ouders ook niet persé aansprakelijk, overigens.quote:Op zondag 1 november 2009 02:21 schreef TimMer1981 het volgende:
Voor zover ik weet, mits hij meerderjarig is, zijn je ouders hier niet aansprakelijk voor. Aan de andere kant is het volgens mij ook niet mogelijk voor een minderjarige om drie ton schuld te creëeren.
Jawel, want dan hoeven je ouders zich iig geen zorgen te maken over het spaargeld voor hun oude dag.quote:
Ja, deze leeftijd betekent dat je ouders niets te vrezen hebben. Het spaargeld blijft van hen. Hij is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen gebreken.quote:
Yep schuldsanering mits hij meerderjarig is.quote:Op zondag 1 november 2009 02:19 schreef Xebrozius het volgende:
Geen idee hoe oud je broer is, maar na een bepaalde leeftijd komen ze toch echt het geld bij hem halen en niet bij familie.
Schuldsanering een idee? Drie jaar lang aflossen (mits alle schuldeisers akkoord gaan) en hij begint weer met een schone lei. Laat hem eens langsgaan bij een Stadbank/Kredietbank.
http://www.wsnp.rvr.org/quote:Op zondag 1 november 2009 02:28 schreef F04 het volgende:
Ik weet nog niet eens of hij failliet verklaard is... dat moet morgen blijken... maar wat is die schuldsanering dan? Wordt alles kwijtgescholden of moet hij jaren aan de bak?
3 jaar droog brood eten en al je post die opengemaakt wordt en een bewindvoeder die alles beheerd.quote:Op zondag 1 november 2009 02:28 schreef F04 het volgende:
Ik weet nog niet eens of hij failliet verklaard is ofzo... dat moet morgen blijken als ik ga bellen... maar wat is die schuldsanering dan? Wordt alles kwijtgescholden of moet hij jaren aan de bak?
Valt er onder de ¤ 300.000,- ook schulden aan het openbaar ministerie? Boetes e.d.?quote:Op zondag 1 november 2009 02:28 schreef F04 het volgende:
Ik weet nog niet eens of hij failliet verklaard is ofzo... dat moet morgen blijken als ik ga bellen... maar wat is die schuldsanering dan? Wordt alles kwijtgescholden of moet hij jaren aan de bak?
ook als ik de schulden van hem dab weet ga ik dat niet hier allemaal online gooien... als iemand het misschien herkent en hij komt erachter denk ik dat hij niet zo blij is en daarom wil ik dat liever prive houden.
Je mag daarna 15 jaar lang geen aanspraak meer maken op een schuldregelingstraject.quote:Op zondag 1 november 2009 02:34 schreef ondeugend het volgende:
[..]
3 jaar droog brood eten en al je post die opengemaakt wordt en een bewindvoeder die alles beheerd.
En dan is het alweer klaar volgens mij en kan je opnieuw beginnen met schulden maken.
Dus niet meer eindeloos door, dat is wel een verbetering dan.quote:Op zondag 1 november 2009 02:36 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Je mag daarna 15 jaar lang geen aanspraak meer maken op een schuldregelingstraject.
Schuldhulpverlening heeft er niet zoveel zin in als telkens dezelfde mensen terugkomen voor hulp. Of je leert er iets van of je komt uiteindelijk op straat te staan. Zo simpel is het.quote:Op zondag 1 november 2009 02:37 schreef Stali het volgende:
[..]
Dus niet meer eindeloos door, dat is wel een verbetering dan.
Beter. Dacht dat het in het verleden anders kon maar ik heb er allemaal niet zoveel verstand van.quote:Op zondag 1 november 2009 02:39 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Schuldhulpverlening heeft er niet zoveel zin in als telkens dezelfde mensen terugkomen voor hulp. Of je leert er iets van of je komt uiteindelijk op straat te staan. Zo simpel is het.
Ah ok, het is ook jouw gebied inderdaad. Al kan je natuurlijk ook best schulden maken zonder schuldregelingstraject.quote:Op zondag 1 november 2009 02:36 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Je mag daarna 15 jaar lang geen aanspraak meer maken op een schuldregelingstraject.
Ja dat wel, maar er is dan geen sociaal vangnet meer. Laat je het dan alsnog wéér zover komen en er vindt loonbeslag plaats en je kunt je kunt je huur/hypotheek niet meer betalen dan ben je ouderwets de bok.quote:Op zondag 1 november 2009 02:43 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ah ok, het is ook jouw gebied inderdaad. Al kan je natuurlijk ook best schulden maken zonder schuldregelingstraject.
Ooit gehoord van een gokverslaving? Of speculeren met geleend geld?quote:Op zondag 1 november 2009 02:53 schreef klabbakus het volgende:
3 ton, volgens mij kan TS overdrijven en heeft geen flauw benul waar het over gaat als ie bang is dat z'n ouders aansprakelijk zijn![]()
3 ton schuld haal je nooit man, al bestel je elke week een plasma TV op krediet haal je dat nog niet,
na 200 euro die je niet aflost sta je al bij BKR en kom tde deurwaarder.
Dus of z'n broer heeft kilo's coke achterover gedrukt, of dit topic is totale bullshit.
ja en dan? Jij weet hoe de vork in de steel zit adv. alle info die TS geeftquote:Op zondag 1 november 2009 02:55 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ooit gehoord van een gokverslaving? Of speculeren met geleend geld?
Nou hoe zit het dan wel?quote:Op zondag 1 november 2009 02:58 schreef klabbakus het volgende:
helemaal grappig die reacties van: 3 jaar lang sanering en klaar, denk je echt dat je in 3 sanering van 3 ton af bent, jullie zijn grappig![]()
geen idee hoe deze film afloopt, ik moet 'm ook nog zien, maar ik vermoed in een greppel en dat de butler het heeft gedaanquote:
quote:Op zondag 1 november 2009 02:28 schreef F04 het volgende:
maar wat is die schuldsanering dan? Wordt alles kwijtgescholden of moet hij jaren aan de bak?
Tja het is het geld voor een betonnen rijtjescontainer tegenwoordig. Dat betaal je niet zo maar even af.quote:[b]Op zondag 1 november 2009 02:21 schreef maess het volgende:[/b[
http://www.wsnp.rvr.org/quote:Aan het einde van de wettelijke schuldsanering gaat de bewindvoerder het geld verdelen die u gedurende de looptijd van de Wsnp gespaard heeft. Vaak is het gespaarde bedrag niet hoog genoeg om alle schulden volledig te betalen. Er blijft dan een aantal restvorderingen over. De schone lei houdt in dat deze restvorderingen voor de schuldeisers niet meer opeisbaar zijn. U mag erop afbetalen, maar dat hoeft niet. De schone lei heeft betrekking op alle schulden die onder de werking van de Wsnp vallen. Dit zijn alle schulden die bestonden op het moment van toepassing van de Wsnp. De enige uitzondering hierop zijn sommige studieschulden bij de Informatie Beheergroep (artikel 299a van de Faillissementswet) en vorderingen die voortvloeien uit een strafrechtelijke veroordeling bij het Centraal Justitieel Incasso Bureau (artikel 358 lid 4 van de Faillissementswet).
Stel dat het een hypothecaire schuld is, met daarbij horend gunstig rentepercentage van pak em beet 5,5%.quote:Op zondag 1 november 2009 02:21 schreef maess het volgende:
Kut voor ( en door ) hem dat ie schulden heeft, maar hij krijgt het heus wel afbetaald.
quote:Op zondag 1 november 2009 02:28 schreef F04 het volgende:
Ik weet nog niet eens of hij failliet verklaard is ofzo... dat moet morgen blijken als ik ga bellen... maar wat is die schuldsanering dan? Wordt alles kwijtgescholden of moet hij jaren aanin de bak?
Tenzij zijn ouders ergens garant voor stonden (eigen bedrijf oid). En anders hoeven je ouders zich inderdaad geen zorgen te makenquote:Op zondag 1 november 2009 02:23 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jawel, want dan hoeven je ouders zich iig geen zorgen te maken over het spaargeld voor hun oude dag.
Ik wacht mee. Ik vermoed/ben bang dat broer zijn schulden in het illegale circuit heeft en dat de schuldsanering daar weinig mee kan/mag/wil.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |