Omdat het bij een kind soms echt beter past.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:24 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Omdat het gezonder is om te voeden wanneer ze dat aangeven. Een baby lichaampje kan 4 keer 100 cc beter aan dan 1 keer 250. En een kind kan zelf heel goed aangeven wanneer het dorst heeft of genoeg heeft.
Waarom dan volgens het vaste schema 4 keer 200 en niet 6 keer 88 als ze dat liever hebben.
Ik heb bij de jongste kv op verzoek gegeven, maar ik vind dat je nu zó aan het pushen bent met jouw principe's dat ik me voor kan stellen dat Vicky het gevoel heeft zich te moeten verdedigen. HEt kan ook best een beetje minder en milder lijkt mij..quote:Een signaal om te voeden is als ze dat aangeven en honger signalen geven.
Als ze huilen ben je imho vaak al te laat.
Bij Demi en Nika was dat lipjes tuiten, gapen en op de vuistjes sabbelen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:26 schreef Vicky het volgende:
maar wat is dan een hongersignaal??
en hoe geeft een baby van 4 maanden in godsnaam aan dat ze honger heeft? Ik ben dat signaal nog niet tegengekomen hoor. Bij zowel Amber als Tess niet.
Smakken, met handje langs mondje gaan, als je over het wangetje strijkt dan naar vinger happen. Fee en Ive hebben dat direct altijd gehad en volgens mij hebben alle baby's die signalen wel. De een misschien andere signalen dan de ander.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:26 schreef Vicky het volgende:
maar wat is dan een hongersignaal??
en hoe geeft een baby van 4 maanden in godsnaam aan dat ze honger heeft? Ik ben dat signaal nog niet tegengekomen hoor. Bij zowel Amber als Tess niet.
Wat ik al zei, volgens mij weet iedereen wel dat borstvoeding an sich eerste keus is en aangeraden wordt. Maar er is een heel groot grijs gebied denk ik waarin die keuze gemaakt moet worden en waardoor die ook beïnvloed wordt. En niet voor iedereen (lees iedere moeder) is de keuze bv het beste. Zoveel meer motieven spelen een rol. Wie ben jij dat je denkt dat je daar zo zwart-wit zomaar over te kunnen oordelen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:06 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Maar Pvoesss, denk je niet dat juist iedereen wel weet dat borstvoeding in ieder geval voor de eerste zes maanden wordt aangeraden omdat het zo goed is voor vanalles en nog wat. Ik denk dus ook dat de kv-moeders zichzelf eerder proberen te verdedigen dan dat ze jou proberen aan te vallen op jouw keuze, waarvan iedereen ergens wel weet dat dat eerste keus is, als het lukt/ kan/ enz.enz.
Volgens mij hebben meer kv-moeders het gevoel gefaald te hebben of zich te moeten verdedigen dan bv-moeders, toch? Niet dat ik vind dat dat zou moeten hoor.
Tess sabbelt de hele dag o phaar handjes, hapt de hele dag naar mijn vinger, zelfs nadat ze gedronken heeft.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:28 schreef cattie het volgende:
[..]
Smakken, met handje langs mondje gaan, als je over het wangetje strijkt dan naar vinger happen. Fee en ive hebben dat direct altijd gehad en volgens mij hebben alle baby's die signalen wel.
Pvoess, ik heb allebei gedaan, (tot 4 mnd bv), en als je een kind een grotere fles geeft, komt het ook later. daarmee voed je nog steeds op verzoek, maar dan minder vaak. zou het bijna een vicieuze cirkel willen noemen, maar dat heef zo'n negatieve intonatie. als je een kind een fles van 200cc geeft, issie 4 uur tevreden, geef je minder, dan issie minder lang tevreden. is best simpel.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:24 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Omdat het gezonder is om te voeden wanneer ze dat aangeven. Een baby lichaampje kan 4 keer 100 cc beter aan dan 1 keer 250. En een kind kan zelf heel goed aangeven wanneer het dorst heeft of genoeg heeft.
Waarom dan volgens het vaste schema 4 keer 200 en niet 6 keer 88 als ze dat liever hebben.
Een signaal om te voeden is als ze dat aangeven en honger signalen geven.
Als ze huilen ben je imho vaak al te laat.
Nou ja, dit.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:20 schreef Moonah het volgende:
Ah, ik zie dat het gekissebis van het babietjestopic zich naar hier heeft verplaatst.
Kan ook heel subtiel zijn of bv gapen, bij baby's is dat vaker een teken van honger dan moe zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:29 schreef Vicky het volgende:
[..]
Tess sabbelt de hele dag o phaar handjes, hapt de hele dag naar mijn vinger, zelfs nadat ze gedronken heeft.
Ik kan er de signalen dus echt niet in herkennen.
als ze honger hebben, zit er een bepaalde agressiviteit bij. tenminste eli veranderde in een echt piranha als hij honger had.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:29 schreef Vicky het volgende:
[..]
Tess sabbelt de hele dag o phaar handjes, hapt de hele dag naar mijn vinger, zelfs nadat ze gedronken heeft.
Ik kan er de signalen dus echt niet in herkennen.
Deze discussie wordt met enige regelmaat opgerakeld en ik heb he tnooit een prettige gevonden. Iedereen denkt zich te moeten verdedigen, terwijl dat helemaal niet nodig is. Er zullen best mensen zijn die tot de zogenaamde bv-maffia horen, maar volgens mij zitten die hier niet.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:36 schreef Groofsken het volgende:
cattie en miss-sly, aan dat soort reacties heeft toch ook niemadn iets.
Stel dan gewoon voor om een discussietopic te openen over bv versus kv, ofzo. Dat is nog enigzins opbouwend, ipv te gaan zitten zuchten.
Dat jullie dit topic anders voor ogen hadden is nu wel duidelijk denk ik. Maar er is een discussie gaande die misschien ook niet zomaar gestopt kan worden, omdat jullie iets anders bedoeld hadden, toch?
Misschien in het feedbacktopic vragen om een nieuw topic met een passende titel voor jullie oorspronkelijke bedoeling?
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deze discussie wordt met enige regelmaat opgerakeld en ik heb he tnooit een prettige gevonden. Iedereen denkt zich te moeten verdedigen, terwijl dat helemaal niet nodig is. Er zullen best mensen zijn die tot de zogenaamde bv-maffia horen, maar volgens mij zitten die hier niet.
Van mij mag die discussie weer gevoerd worden, hoor, maar doe dat dan in een apart toic, want ik heb geen zin in die discussie en dit topic gaat daar ook niet over. Ik ga ervan uit dat anderen een heel prima reden voor zichzelf hebben om voor fv te kiezen, net als ik voor bv heb gekozen. En wat die reden is, maakt me verder niet uit; als die voor hun goed is, is het een goede reden.
Ik mag toch ook wel eens iets zeggen zonder dat iemand er wat aan heeft?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:36 schreef Groofsken het volgende:
cattie en miss-sly, aan dat soort reacties heeft toch ook niemadn iets.
Stel dan gewoon voor om een discussietopic te openen over bv versus kv, ofzo. Dat is nog enigzins opbouwend, ipv te gaan zitten zuchten.
Dat jullie dit topic anders voor ogen hadden is nu wel duidelijk denk ik. Maar er is een discussie gaande die misschien ook niet zomaar gestopt kan worden, omdat jullie iets anders bedoeld hadden, toch?
Misschien in het feedbacktopic vragen om een nieuw topic met een passende titel voor jullie oorspronkelijke bedoeling?
Ikke niet! Dat stukje opvoeding komt al vaak genoeg terug in de baby/dreumes/peuter/kleuter/pubertopics. Niet álles hoeft toch centraal?!quote:
Bang voor concurrentie? geintjequote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:43 schreef moussy het volgende:
[..]
Jullie doen dit gewoon allemaal om de reldelaward binnen te slepen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |