abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74263068
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:43 schreef moussy het volgende:

[..]

Ikke niet! Dat stukje opvoeding komt al vaak genoeg terug in de baby/dreumes/peuter/kleuter/pubertopics. Niet álles hoeft toch centraal?!

Jullie doen dit gewoon allemaal om de reldelaward binnen te slepen
die verdien jij toch
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:45:59 #152
7074 moussy
kuttekop
pi_74263074
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:45 schreef Vicky het volgende:

[..]

die verdien jij toch
ja drom!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_74263084
Ik ben er helemaal klaar mee ik kan wel alle posts laten zien waar mensen over flesvoeding beginnen en ik daar niets mee te maken had. zelfs aangeef dat ik daar niets over te zeggen heb.
Want ik vind in veel gevallen FV een goede optie. Zo kan ik helemaal begrijpen waarom Tessie flesvoeding geeft en vind ik het een goede keus
Als ik mij verdedig dan ben ik teveel op de borstvoeding. Ik krijg soms 20 reacties over waarom mijn iedeen over bv niet goed zijn. Is dat dan de kunstvoedingsmaffia???
Maar ik ben er klaar mee. Ik heb nooit gezeg dat flesvoeders de makkelijke moeders zijn.
Of dat ik een moeilijke moeder ben.
Echt ik heb er geen zin meer in. laat maar

[ Bericht 2% gewijzigd door Pvoesss op 31-10-2009 21:58:07 ]
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:49:25 #154
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74263167
Arme Pvoesss .

Sorry als ik je verkeerd interpreteer, maar je posts komen gewoon zo fel op me over.

Anyways, ik ben nu echt weg.
  † In Memoriam † zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:50:52 #155
7074 moussy
kuttekop
pi_74263211
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:46 schreef Pvoesss het volgende:
ik weet alleen dat ik sommige moeders hier..
zeg het, of zeg niets, dit is wel laag.. vind ik.
pi_74263233
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:50 schreef moussy het volgende:

[..]

jij hoort er vast bij.. en ik ws ook...
ach, we zijn allemaal mens met eigen ideeen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:53:08 #157
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_74263274
OMG wat een vreselijk topic zeg. En dan weer dat oeverloze Bv vs Kv-gezemel en dat de term " Moeilijke moeder" ineens tot Geuzennaam wordt verheven. Ik zeg --> .

En ik ben ook meteen weer weg voordat de halfnaakte foto's met aan de tet lebberende kleuters tevoorschijn worden getrokken hoor.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  † In Memoriam † zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:53:52 #158
7074 moussy
kuttekop
pi_74263290
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:51 schreef Vicky het volgende:

[..]

jij hoort er vast bij.. en ik ws ook...
ach, we zijn allemaal mens met eigen ideeen.
ik niet, want ik voel me niet aangesproken
pi_74263319
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:53 schreef Vivi het volgende:
En ik ben ook meteen weer weg voordat de halfnaakte foto's met aan de tet lebberende kleuters tevoorschijn worden getrokken hoor.
En zo'n opmerking is nodig omdat???
pi_74263364
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:53 schreef moussy het volgende:

[..]

ik niet, want ik voel me niet aangesproken
oke.. jij niet..
het boeit me niet wat mensen van mij vinden. Ik heb mijn manier van opvoeden...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74263379
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:50 schreef moussy het volgende:

[..]

Huhhh ??? ooh nee ik was nog niet klaar en typ in meerdere schermpjes.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:57:04 #162
108648 cattie
lieve moeder
pi_74263384
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:56 schreef Vicky het volgende:

[..]

oke.. jij niet..
het boeit me niet wat mensen van mij vinden. Ik heb mijn manier van opvoeden...
Nou, als ik je reacties zo lees, boeit het je wel.
pi_74263415
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:57 schreef cattie het volgende:

[..]

het boeit me niet wat mensen van mijn karakter vinden
wat me wel boeit ga ik niet herhalen want dan krijgen we weer een bv/fv discussie..

maar goed, ik ben er klaar me..

♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:58:56 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74263421
TT aangepast. Hopelijk gaat het dan wat meer over van discussie-topic naar algemeen topic over AP.

Er is inmiddels ook wel weer genoeg gezegd over bv/fv lijkt me, dat is niet de insteek van het topic.

Ik zou graag een 9e regeltje toe willen voegen, en die mag dan ook toegevoegd aan het babietjes-topic:
Laat iedereen in zijn/haar waarde, ongeacht opvoedmethode/-stijl.
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 20:54 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik snap dat eerlijk gezegd ook niet. In het peutertopic denk ik ook wel eens "Dat zou ik niet zo doen" en heb ik ook niet (even veel) aansluiting met iedereen. Dat kan toch ook niet? Met zo veel mensen.

Ik heb je van de week nog aangehaald tijdens de 'Peuter in zicht' cursus die ik gevolgd heb.
Ik wist je niet meer letterlijk te quoten, maar hoe was het ook al weer? 'Een kind kan pas vrij zijn als het zich goed bewust is van de grenzen.'
Zoiets toch?

Er zijn heel erg veel meer posts bijgekomen toen ik nog aan het lezen en reageren was.
*terugleest*
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:59:47 #165
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_74263437
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:57 schreef cattie het volgende:

[..]

Ik denk dat het badinerende toontje wat door sommigen gebezigd wordt nogal wat irritatie opwekt, dat is wat anders dan je persoonlijk aangesproken voelen....
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:00:47 #166
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_74263460
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:54 schreef p_iglet het volgende:

[..]

En zo'n opmerking is nodig omdat???
Oh, dat vond ik gewoon even lollig.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:01:59 #167
108648 cattie
lieve moeder
pi_74263480
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:59 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik denk dat het badinerende toontje wat door sommigen gebezigd wordt nogal wat irritatie opwekt, dat is wat anders dan je persoonlijk aangesproken voelen....
Dan lees ik de rezties van Vicky blijkbaar anders. En ik zie vervelende toontjes bij bijna iedereen.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:02:34 #168
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_74263497
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:56 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Huhhh ??? ooh nee ik was nog niet klaar en typ in meerdere schermpjes.
Vandaar die " ..." . Het was een soort cliffhanger?

.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:02:36 #169
108648 cattie
lieve moeder
pi_74263500
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
TT aangepast. Hopelijk gaat het dan wat meer over van discussie-topic naar algemeen topic over AP.

Er is inmiddels ook wel weer genoeg gezegd over bv/fv lijkt me, dat is niet de insteek van het topic.

Ik zou graag een 9e regeltje toe willen voegen, en die mag dan ook toegevoegd aan het babietjes-topic:
Laat iedereen in zijn/haar waarde, ongeacht opvoedmethode/-stijl.
[..]

Ik heb je van de week nog aangehaald tijdens de 'Peuter in zicht' cursus die ik gevolgd heb.
Ik wist je niet meer letterlijk te quoten, maar hoe was het ook al weer? 'Een kind kan pas vrij zijn als het zich goed bewust is van de grenzen.'Zoiets toch?

Er zijn heel erg veel meer posts bijgekomen toen ik nog aan het lezen en reageren was.
*terugleest*

Dat is een hele mooie!
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:05:54 #170
5428 crew  miss_sly
pi_74263580
Ik ben er wel klaar mee.
Misschien kom ik nog wel eens kijken hier, of in eht babietjestopic ofzo, maar voor nu is de lust me wel ontnomen, eigenlijk.

Fijne avond verder
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74263582
Heel verhaal getypt, is de toon in dit topic opeens heel anders. Nevermind.

[ Bericht 26% gewijzigd door bodpa09 op 31-10-2009 22:26:37 ]
pi_74263631
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben er wel klaar mee.
Misschien kom ik nog wel eens kijken hier, of in eht babietjestopic ofzo, maar voor nu is de lust me wel ontnomen, eigenlijk.

Fijne avond verder
Dit kan de bedoeling niet zijn toch? Dat degenen die behoefte aan dit topic hadden nu juist weggaan?
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:13:24 #173
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_74263785
Ik moest een beetje op gang komen toen ik mijn oudste net had. Had veel gelezen in de zwangerschapstijdschriften van toen, zocht informatie op internet, luisterde naar de kraamverzorgster en naar de wvp van het consultatiebureau...luisterde eigenlijk naar iedereen behalve naar mijn kleintje en mijn eigen gevoel.
Ik ben dingen gaan doen op de manier die voor ons werkte, waar mijn wederhelft en ik achter stonden en wat voor ons goed voelde. Of het volgens Gordon is of volgens Joling, of het Attachment Parenting heet of mainstream..de naam interesseert me niet.
Ik ga niet in discussie met mijn kinderen, mijn nee is altijd een nee, maar er komt over het algemeen altijd nog een 'want' achter.
Ik sta wel open voor argumenten van mijn kinderen om iets toch te doen, maar dat moeten ze dan wel beargumenteren, simpelweg 'omdat iedereen het mag' telt hier niet. Voor jezelf denken, niet klakkeloos de kudde nalopen
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:14:18 #174
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_74263807
En de discussie over bv/fv is maar stom. Je kunt met net zoveel liefde de fles geven als de borst, zolang je je kind niet laat verhongeren mag je het van mij helemaal zelf weten. Vrde op aarde enzo
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:14:33 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74263816
Als mod streng optreden en met je vingertje zwaaien en nee=nee zeggen is wrsch echt not done in een topic over AP he?

Nee, even zonder dollen.
Zoals ik gisteren zei, ik zou het zonde vinden als men zich af ging zonderen, maar blijkbaar is de behoefte wel erg groot dus vind ik ook dat het topic open moet kunnen blijven.
En dan dus idd zonder de oeverloze bv/kv discussie of wat dan ook.
Natuurlijk mogen er kritische vragen gesteld worden, maar als het nu zo ver gaat dat degenen die behoefte aan het topic hebben er vandaan weglopen, dan schieten we het doel van een discussie-forum volgens mij ook voorbij.
Er moet voor iedereen plek zijn.

Ik ben bijna geneigd om te zeggen dat we deze gewoon even sluiten om een adempauze in te lassen (ik durf het woord time-out niet te gebruiken ) en dat we dan morgen een nieuw deel 2 openen, met een OP die iets uitgebreider is dan alleen het 8-punten lijstje, met daarbij een toelichting van de insteek van dit topic en dan moet het toch gewoon mogelijk zijn hier een normaal lopend topic van te maken waar mensen die daar behoefte aan hebben vragen kunnen stellen of hun verhaal kwijt kunnen.

Van een heel andere orde, maar ik moet denken aan het Sonja Bakker topic in LIF dat op een gegeven moment gewoon gezuiverd is van discussies, daar is een apart topic voor geopend toen, omdat het absoluut onmogelijk was voor degenen die dat wilden ervaringen uit te wisselen.

Ik wil absoluut niet zomaar een discussie afkappen hoor, maar ik vind het jammer dat dit topic nu om zeep geholpen wordt door een discussie die al tot in den treure gevoerd is en die nooit klaar is en waar altijd nieuwe voeding voor blijkt te zijn.

Ik hoop dat de 's die ik eerder tik in deze post ook echt zo opgevat worden. Ze zijn niet om te jennen, ze zijn om de boel eventjes iets luchtiger te maken, dat is nl. volgens mij wel nodig.

Wat zeggen jullie van even sluiten tot morgen?
Ik MOET nu echt gaan slapen dus ben over uiterlijk een kwartiertje weg, maar ik wilde hier nog wel even naar kijken voordat de boel echt uit de hand zou gaan lopen.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:16:36 #176
108648 cattie
lieve moeder
pi_74263857
Eensch!
Kan ik tenminste ook naar bed.
pi_74263874
Graag, BE
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:17:46 #178
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_74263889
Oh sjonge..ik post weer in een topic hoor..meteen op slot
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:20:27 #179
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74263965
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:14 schreef Brighteyes het volgende:

Van een heel andere orde, maar ik moet denken aan het Sonja Bakker topic in LIF dat op een gegeven moment gewoon gezuiverd is van discussies, daar is een apart topic voor geopend toen, omdat het absoluut onmogelijk was voor degenen die dat wilden ervaringen uit te wisselen.
Ik heb nooit eerder van dat topic gehoord, maar ik zou het bijna gaan terug zoeken
pi_74264062
Sluit maar idd.
en openen hoeft wmb ook niet meer
De keuze voor AP was al gemaakt door diegene die hier wilden posten. en nu is het een topic geworden waar die meiden zich juist moeten verdedigen ipv ervaringen uit te wisselen. Dus de insteek klopt al niet meer.

(o dit is geen jankpost, maar de apérs kunnen beter gaan neuzelen op t 'andere' forum denk ik )
pi_74264089
Het lijkt me ook hopeloos.
pi_74264114
Ik ben zo ontzettend verdrietig en gekwetst dat ik niet meer over ap hoef te praten.
Ik heb vooral in het eerste topic zo mijn best gedaan om normaal en goed te antwoorden maar mijn energie is op.
Het doet me allemaal veel verdriet dat ik niet over mijn manier mag praten zonder dat ik te horen krijg dat het verkeerd is of dat een andere manier ook goed is. Terwijl ik juist mijn best deed om normaal te antwoorden.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:29:41 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74264179
Mij niet, maar het kost gewoon een beetje meer moeite.
Een duidelijke OP met een duidelijke insteek.
Wat mij bijvoorbeeld heel erg tegen de borst stuitte in het oorspronkelijke topic was het 'we hebben een clubske opgericht....' met daarbij duidelijke criteria van wie er wel en niet bij hoorde.
Ik was daar duidelijk niet de enige in en dat heeft de discussie die in eerste instantie begon gekleurd.

Met een op met een andere insteek moet het best mogelijk zijn.
Het vergt alleen wat energie, van de modjes om de boel een beetje in het gareel te houden, maar dan graag ook van de mensen die er in posten door niet meer in te gaan op mensen die overduidelijk aan het zuigen en zeuren zijn om dingen onderuit te halen.
Zoals gezegd, kritisch zijn mag, flauw en lollig doen om mensen over de zeik te helpen niet.
Gewoon negeren die handel en doorgaan waar je mee bezig was, er komt vanzelf een keer een modje langs met een bezem als dat nodig is.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:30:33 #184
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74264199
Jammer, want ik vind het fijn om over de diverse opvoedingen te lezen en pik overal wat van op.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:31:15 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74264214
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:27 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben zo ontzettend verdrietig en gekwetst dat ik niet meer over ap hoef te praten.
Ik heb vooral in het eerste topic zo mijn best gedaan om normaal en goed te antwoorden maar mijn energie is op.
Het doet me allemaal veel verdriet dat ik niet over mijn manier mag praten zonder dat ik te horen krijg dat het verkeerd is of dat een andere manier ook goed is. Terwijl ik juist mijn best deed om normaal te antwoorden.
Dat deed je ook, en ik had daar grote bewondering voor. Ik ben toen ook gestopt met zeggen dat ik het een onnodig topic vond en ben gaan meelezen over het hoe of wat.

Maar jij bent niet de enige die het nodig vond zich te moeten verdedigen, er zijn wel degelijk over en weer dingen gezegd die anderen kwetsen. Mss onbedoeld, maar daar hebben we een heel topic voor 'dingen die je nooit meer wil horen'. Daar zie ik mensen dingen afwijzen en tegelijkertijd een ander weer op zijn ziel trappen etc. etc.
Give and take.
Ik zou het heel jammer vinden als het nu alsnog zou stranden...
pi_74264231
Ik vond juist de discussie in eerste instantie prima.
Ik vond het eerste topic ook de mensen die dat wat minder vonden erg oke.
Want het ging om uitleggen. Maar het 2de topic ging niet eens meer om de vragen wat AP is.
Dat was voor mijn gevoel alleen maar vertellen dat het op een andere manier ook goed is
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:32:08 #187
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74264242
Ik ben het eens met BE!

Maar dan mss een heel schoon topic maken?

En dan in de OP duidelijk zeggen dat het gaat om tips en trucs rondom AP (of vergelijkbare stromingen), niet de discussie wat beter is. Dan zou het wel goed moeten gaan, toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74264279
Er zijn ook andere fora dan fok, waar lang bv geven, dragen, samen slapen enz de norm is ipv de mainstreammethodes. Via de links op het borstvoedingsforum zijn die wel te vinden. Bovendien nog afgeschermd, dus niet openbaar terug te vinden met google zoals fok.
pi_74264315
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:31 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat deed je ook, en ik had daar grote bewondering voor. Ik ben toen ook gestopt met zeggen dat ik het een onnodig topic vond en ben gaan meelezen over het hoe of wat.

Maar jij bent niet de enige die het nodig vond zich te moeten verdedigen, er zijn wel degelijk over en weer dingen gezegd die anderen kwetsen. Mss onbedoeld, maar daar hebben we een heel topic voor 'dingen die je nooit meer wil horen'. Daar zie ik mensen dingen afwijzen en tegelijkertijd een ander weer op zijn ziel trappen etc. etc.
Give and take.
Ik zou het heel jammer vinden als het nu alsnog zou stranden...
Dat vind ik in ieder geval fijn.
ik ben nu in ieder geval compleet over de rooie van verdriet dat ik het gewoon allemaal slecht trek
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:35:35 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74264329
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:33 schreef poemojn het volgende:
Er zijn ook andere fora dan fok, waar lang bv geven, dragen, samen slapen enz de norm is ipv de mainstreammethodes. Via de links op het borstvoedingsforum zijn die wel te vinden. Bovendien nog afgeschermd, dus niet openbaar terug te vinden met google zoals fok.
Maar daar werd dus over gezegd dat die soms weer net een tikkie té fanatiek waren soms, vandaar dat sommige mensen hoopten hier een plekje te vinden waar er op een iets opener manier over gepraat kon worden.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:36:15 #191
5428 crew  miss_sly
pi_74264342
Maar ik wil helemaal niet weg, en de manier waarop ik het doe hoeft helemaal niet de norm te zijn. En het stickertje AP is erop geplakt, omdat dat moet, niet omdat ik mezelf een AP-moeder vind.
Ow ja, en dat hele fanatieke zit ik niet op te wachten, niet wat betreft bv, dragen noch de opvoeding.

Tips en trucs vind ik wel een goede, Davinia, maar ik zal toch echt even de kat uit de boom kijken, voor ik ergens weer iet ga posten, behalve misschien wat onzin in het SC-topic. Ben er wel even klaar mee, dat het allemaal moeilijk moet.
pi_74264450
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:35 schreef Pvoesss het volgende:
Dat vind ik in ieder geval fijn.
ik ben nu in ieder geval compleet over de rooie van verdriet dat ik het gewoon allemaal slecht trek
Meis, dikke pluim voor jou! Je hebt het heel goed uitgelegd. En je doet het zo goed met je kleine meisje.
Ik word er verdrietig van dat je het je zo aantrekt.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74264477
heel fanatiek is 't er niet maar de sfeer is er wel meer pro dan hier.
Borstvoeding is er overigens wel echt de norm, maar ik vind dat juist prettig. Scheelt weer mensen die vallen over peuters aan de borst enzo.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:41:53 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74264486
Dit was mijn suggestie voor een OP in een pm-etje naar een paar mensen.

Dit is het topic over Attachment Parenting.

*linkje naar 8 punten*

In dit topic kun je terecht met vragen en verhalen over bijvoorbeeld samen slapen, positieve benadering van negatief gedrag zonder te straffen, het vinden van de balans in het (gezins-) leven mbt niet lang gescheiden zijn van je kind etc. etc.

----------------------
Zoiets?
Ik zou die 8 punten zelf niet in de OP zetten omdat ze veel te snel discussie uitlokken voor de toevallige passanten zeg maar.

Mss dat we de TT kunnen veranderen in 'Alternatieve opvoed-methodes'?
Hoewel ik dat zelf wat vaag vindt, want alternatief tov wat dan?

Nog even voor de dames die zich gekwetst voelen, dat vind ik echt heel erg jammer.
Ik ga nu posten wat ik gisteren naar iemand schreef om uit te leggen waarom ik zo fel reageerde. Dit is niet om nog meer zout op de wonden te strooien, ik weet inmiddels ook dat dingen niet expres gedaan zijn, maar mss dat het dan wat duidelijker is waarom sommige discussies ontstaan zijn, ik kan me namelijk voorstellen dat meer mensen het zo gelezen en gevoeld hebben...

"De OP van het topic zegt 'er zijn moeders die zich daar niet thuis voelen' en in het topic staan meer van dat soort opmerkingen.
Daarmee keuren jullie en passant voor mijn gevoel ook mij en de manier waarop ik met mijn kinderen om ga.
En dat doet pijn!

En dat vind ik ook absoluut niet fair omdat IK iig nooit naar gedaan heb tegen jullie. Maar op het moment dat jullie je afzonderen en ook heel duidelijk aangeven waar je aan moet voldoen voor je bij jullie clubje hoort voel ik me daar dus buiten staan. En dat voelt als hele, hele sterke afkeuring en afwijzing."

Dus zo gekwetst als mensen zich nu voelen, zo gekwetst zijn sommige anderen ook geweest.
Hoe men met zijn kinderen om gaat is iets zo enorm persoonlijks en afkeuring daarvan voelt als hele sterke afkeuring van de persoon zelf, zoveel is wel duidelijk iig.

Ik hoop echt dat er nog een manier gaat komen om dit wel mogelijk te maken.

En nu ben ik weg.
Zonder slotje, want ik heb het idee dat men toch nog wel het eea wil zeggen zonder dat het weer in het bv/kv geneuzel verzand.

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 31-10-2009 22:47:06 ]
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:49:30 #195
5428 crew  miss_sly
pi_74264654
Maar dat is toch iig niet zoals ik het bedoeld heb, BE. Ik bedoel juist helemaal niet een anders manier af te keuren, ik wil alleen zo graag ook een beetje ruimte voor mijn manier. En ik had niet het gevoel dat daar ruimte voor is. Zoals ik al eerder zei: ik vind niet een manier beter of slechter, het gaat allemaal om liefdevol voor je kind zorgen. Het gaat alleen om ruimte voor een andere manier.

Ik hou ook niet van hokjes enzo, maar als er meerdere moeders hetzelfde gevoel hebben, zou dat dan niet een klein beetje ook waar kunnen zijn (en natuurlijk ook een klein beetje aan die moeders zelf liggen, uiteraard).
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:52:05 #196
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74264715
Prima OP BE

Maar ik vind het wel erg dat je je zo gekwetst voelt. En anderen met je die ook gekwetst zijn.
Zou ik heel naïef zijn om te denken dat iedereen hier nu lering uit trekt, en elkaar meer in hun waarde laat?

Naja, morgen nwe start, dus!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74264716
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:41 schreef poemojn het volgende:
heel fanatiek is 't er niet maar de sfeer is er wel meer pro dan hier.
Borstvoeding is er overigens wel echt de norm, maar ik vind dat juist prettig. Scheelt weer mensen die vallen over peuters aan de borst enzo.
Klopt, al posten er ook flesvoeders waarbij BV niet gelukt is, dus wel de insteek idd.
Mij stoort het alleen dat het er voornamelijk wat zweverig is..en dat je dan ook werkelijk geen kritiek mag geven. En dat er bijv. geen slecht nieuws gepost mag worden
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:52:52 #198
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74264730
Jammer idd dat het zo is uitgelopen, ik vind het toch wel een interessant iets, dat AP en wilde er wel wat meer over leren.

En helemaal jammer dat mensen zich zo aangevallen voelen, van beide kanten en dat er niet normaal gediscussieerd kan worden.

Beide kanten hebben al aangegeven te respecteren en te begrijpen hoe de ander het doet, dus dat is het probleem niet eens.
Denk dat opvoeden gewoon een gevoelige kwestie is en mensen ( incl. ik) zich dus onnodig snel aangevallen voelen en meteen zich gaan verdedigen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_74264806
Maar Pvoesss, je schrijft zélf behoorlijk afkeurend tussen de regels door en soms ook wat minder tussen de regels door. Vind ik dan.

Zulks bijvoorbeeld, als reactie op Estrys die voorstelt haar kind te zeggen dat iets niet mag:
quote:
Ja dat kan en dat zou ik dus niet doen dat vind ik afschuwelijk.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:58:37 #200
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74264872
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:41 schreef Brighteyes het volgende:

Zoiets?
Ik zou die 8 punten zelf niet in de OP zetten omdat ze veel te snel discussie uitlokken voor de toevallige passanten zeg maar. ]
Ik ben zo'n toevallige passant en voor mij zijn die 8 punten juist een aanknopingspunt om er inhoudelijk op in te gaan. niet in de vorm van een discussie, maar als in 'ik herken mij erin op die en die punten'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')