die verdien jij tochquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:43 schreef moussy het volgende:
[..]
Ikke niet! Dat stukje opvoeding komt al vaak genoeg terug in de baby/dreumes/peuter/kleuter/pubertopics. Niet álles hoeft toch centraal?!
Jullie doen dit gewoon allemaal om de reldelaward binnen te slepen
zeg het, of zeg niets, dit is wel laag.. vind ik.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:46 schreef Pvoesss het volgende:
ik weet alleen dat ik sommige moeders hier..
jij hoort er vast bij.. en ik ws ook...quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:50 schreef moussy het volgende:
[..]
zeg het, of zeg niets, dit is wel laag.. vind ik.
ik niet, want ik voel me niet aangesprokenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:51 schreef Vicky het volgende:
[..]
jij hoort er vast bij.. en ik ws ook...
ach, we zijn allemaal mens met eigen ideeen.
En zo'n opmerking is nodig omdat???quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:53 schreef Vivi het volgende:
En ik ben ook meteen weer weg voordat de halfnaakte foto's met aan de tet lebberende kleuters tevoorschijn worden getrokken hoor.
oke.. jij niet..quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:53 schreef moussy het volgende:
[..]
ik niet, want ik voel me niet aangesproken
Huhhh ??? ooh nee ik was nog niet klaar en typ in meerdere schermpjes.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:50 schreef moussy het volgende:
[..]
zeg het, of zeg niets, dit is wel laag.. vind ik.
Nou, als ik je reacties zo lees, boeit het je wel.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:56 schreef Vicky het volgende:
[..]
oke.. jij niet..
het boeit me niet wat mensen van mij vinden. Ik heb mijn manier van opvoeden...
het boeit me niet wat mensen van mijn karakter vindenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:57 schreef cattie het volgende:
[..]
Nou, als ik je reacties zo lees, boeit het je wel.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:54 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik snap dat eerlijk gezegd ook niet. In het peutertopic denk ik ook wel eens "Dat zou ik niet zo doen" en heb ik ook niet (even veel) aansluiting met iedereen. Dat kan toch ook niet? Met zo veel mensen.
Ik denk dat het badinerende toontje wat door sommigen gebezigd wordt nogal wat irritatie opwekt, dat is wat anders dan je persoonlijk aangesproken voelen....quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:57 schreef cattie het volgende:
[..]
Nou, als ik je reacties zo lees, boeit het je wel.
Oh, dat vond ik gewoon even lollig.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:54 schreef p_iglet het volgende:
[..]
En zo'n opmerking is nodig omdat???
Dan lees ik de rezties van Vicky blijkbaar anders. En ik zie vervelende toontjes bij bijna iedereen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:59 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik denk dat het badinerende toontje wat door sommigen gebezigd wordt nogal wat irritatie opwekt, dat is wat anders dan je persoonlijk aangesproken voelen....
Vandaar die " ..." . Het was een soort cliffhanger?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:56 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Huhhh ??? ooh nee ik was nog niet klaar en typ in meerdere schermpjes.
Dat is een hele mooie!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
TT aangepast. Hopelijk gaat het dan wat meer over van discussie-topic naar algemeen topic over AP.
Er is inmiddels ook wel weer genoeg gezegd over bv/fv lijkt me, dat is niet de insteek van het topic.
Ik zou graag een 9e regeltje toe willen voegen, en die mag dan ook toegevoegd aan het babietjes-topic:
Laat iedereen in zijn/haar waarde, ongeacht opvoedmethode/-stijl.
[..]
Ik heb je van de week nog aangehaald tijdens de 'Peuter in zicht' cursus die ik gevolgd heb.
Ik wist je niet meer letterlijk te quoten, maar hoe was het ook al weer? 'Een kind kan pas vrij zijn als het zich goed bewust is van de grenzen.'Zoiets toch?
Er zijn heel erg veel meer posts bijgekomen toen ik nog aan het lezen en reageren was.
*terugleest*
Dit kan de bedoeling niet zijn toch? Dat degenen die behoefte aan dit topic hadden nu juist weggaan?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben er wel klaar mee.
Misschien kom ik nog wel eens kijken hier, of in eht babietjestopic ofzo, maar voor nu is de lust me wel ontnomen, eigenlijk.
Fijne avond verder
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:14 schreef Brighteyes het volgende:
Van een heel andere orde, maar ik moet denken aan het Sonja Bakker topic in LIF dat op een gegeven moment gewoon gezuiverd is van discussies, daar is een apart topic voor geopend toen, omdat het absoluut onmogelijk was voor degenen die dat wilden ervaringen uit te wisselen.
Dat deed je ook, en ik had daar grote bewondering voor. Ik ben toen ook gestopt met zeggen dat ik het een onnodig topic vond en ben gaan meelezen over het hoe of wat.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:27 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben zo ontzettend verdrietig en gekwetst dat ik niet meer over ap hoef te praten.
Ik heb vooral in het eerste topic zo mijn best gedaan om normaal en goed te antwoorden maar mijn energie is op.
Het doet me allemaal veel verdriet dat ik niet over mijn manier mag praten zonder dat ik te horen krijg dat het verkeerd is of dat een andere manier ook goed is. Terwijl ik juist mijn best deed om normaal te antwoorden.
Dat vind ik in ieder geval fijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat deed je ook, en ik had daar grote bewondering voor. Ik ben toen ook gestopt met zeggen dat ik het een onnodig topic vond en ben gaan meelezen over het hoe of wat.
Maar jij bent niet de enige die het nodig vond zich te moeten verdedigen, er zijn wel degelijk over en weer dingen gezegd die anderen kwetsen. Mss onbedoeld, maar daar hebben we een heel topic voor 'dingen die je nooit meer wil horen'. Daar zie ik mensen dingen afwijzen en tegelijkertijd een ander weer op zijn ziel trappen etc. etc.
Give and take.
Ik zou het heel jammer vinden als het nu alsnog zou stranden...
Maar daar werd dus over gezegd dat die soms weer net een tikkie té fanatiek waren soms, vandaar dat sommige mensen hoopten hier een plekje te vinden waar er op een iets opener manier over gepraat kon worden.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:33 schreef poemojn het volgende:
Er zijn ook andere fora dan fok, waar lang bv geven, dragen, samen slapen enz de norm is ipv de mainstreammethodes.Via de links op het borstvoedingsforum zijn die wel te vinden. Bovendien nog afgeschermd, dus niet openbaar terug te vinden met google zoals fok.
Meis, dikke pluim voor jou! Je hebt het heel goed uitgelegd. En je doet het zo goed met je kleine meisje.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:35 schreef Pvoesss het volgende:
Dat vind ik in ieder geval fijn.
ik ben nu in ieder geval compleet over de rooie van verdriet dat ik het gewoon allemaal slecht trek![]()
Klopt, al posten er ook flesvoeders waarbij BV niet gelukt is, dus wel de insteek idd.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:41 schreef poemojn het volgende:
heel fanatiek is 't er nietmaar de sfeer is er wel meer pro dan hier.
Borstvoeding is er overigens wel echt de norm, maar ik vind dat juist prettig.Scheelt weer mensen die vallen over peuters aan de borst enzo.
quote:Ja dat kan en dat zou ik dus niet doen dat vind ik afschuwelijk.
Ik ben zo'n toevallige passant en voor mij zijn die 8 punten juist een aanknopingspunt om er inhoudelijk op in te gaan. niet in de vorm van een discussie, maar als in 'ik herken mij erin op die en die punten'.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:41 schreef Brighteyes het volgende:
Zoiets?
Ik zou die 8 punten zelf niet in de OP zetten omdat ze veel te snel discussie uitlokken voor de toevallige passanten zeg maar. ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |