Voor erbij kan het straks wel uit met die KM heffingquote:
Dat is wat ik bedoelde inderdaad.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Nieuwe veren zakken altijd nog een beetje in
Ben ik ook geen voorstander van inderdaad. Meestal is het oppervlakkige roest, maar even schuren en spuiten is ook zo gedaan!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:45 schreef Barcaconia het volgende:
Ik vind het altijd zo jammer dat bij dit soort ingrepen niet even een paar uurtjes extra genomen worden om die veerpoot te schuren en in nieuwe zwarte lak te zetten (+dempers vervangen). Ik heb iets tegen dingen onder een auto uithalen en roestig terugschroeven.
Er zaten al andere dempers onder in verband met het M-Technic onderstel, waarbij hij al standaard 15mm lager lag. Hij is nu naar 35mm lager gegaan, dus de dempers horen het uit te houden. Als de kapot gaan, dan komen er anderen onder, maar ik verwacht niet dat ze al te snel kapot gaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:45 schreef daNpy het volgende:
Had je de dempers ook al vervangen?
(Nee geen zin om het hele topic door te spaaien)
Ja, dat is iets voor in de lente/zomer. Het is nogal koud in de winter, ook in een dergelijke schuur. Daarbij komt dat het al redelijk laat begon te worden, dus helaas wat tijdgebrek.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:45 schreef Barcaconia het volgende:
Ik vind het altijd zo jammer dat bij dit soort ingrepen niet even een paar uurtjes extra genomen worden om die veerpoot te schuren en in nieuwe zwarte lak te zetten (+dempers vervangen). Ik heb iets tegen dingen onder een auto uithalen en roestig terugschroeven.
Maar die verlaging is erg netjes, een E30 hoort een stukje lager te liggen dan standaard! Het lijkt op de foto alleen wel of hij voorover hangt, klopt dat?
Dat begrijp je verkeerd. Er zit een M-technic sportonderstel onder met af-fabriek andere veren en andere dempers, die al gemaakt zijn op een verlaging (hij staat immers af-fabriek lager).quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:48 schreef daNpy het volgende:
Ja dat vind ik ook zonde. Ik begrijp ook dat er verlagingsveren onder zit met originele dempers
Ook zoiets...
Klopt, maar juist van elke keer die kleine dingetjes netjes "nieuw" maken krijg je een ontzettend gave auto! Als ik mijn uitlaat vervang gaat ook elk steuntje in de nieuwe lak bijvoorbeeld. Als ik een luchtfilter vervang krijgt het filterhuis ook een beurtje (stalen huis), etc. etc.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:48 schreef L0we het volgende:
[..]
Ben ik ook geen voorstander van inderdaad. Meestal is het oppervlakkige roest, maar even schuren en spuiten is ook zo gedaan!
Ik snap je ook wel hoor, maar de omstandigheden waren er helaas even niet naar. Dit dingetje is dus op mijn todo-lijstje gekomen waarmee ik weer vanaf de lente aan de slag ga.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:57 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Klopt, maar juist van elke keer die kleine dingetjes netjes "nieuw" maken krijg je een ontzettend gave auto! Als ik mijn uitlaat vervang gaat ook elk steuntje in de nieuwe lak bijvoorbeeld. Als ik een luchtfilter vervang krijgt het filterhuis ook een beurtje (stalen huis), etc. etc.
Dat zijn imo de kleine dingen die het doen
Foto is een beetje te donker daar denk ik, maar de schijven achter (en voor) zagen er nog dik prima uit. Remblokken waren ook pas halverwege, dus dat kan ook nog wel even met mijn jaarlijkse kilometrage (minder dan ~8.000).quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:54 schreef Hyperdude het volgende:
Altijd geinig ,beetje stoeien met de verenspanners
De schijfjes achter zien er ook niet meer zo fris uit, of zie ik dat niet goed?
Anders ff nieuwe kopen.![]()
[ afbeelding ]
Staat wel ff op het todo-lijstje: die bende daar een kleurtje geven.quote:
Neequote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Misschien moeten die remklauwen rood!
Nee! (zwart of aluminium, en liefst poedercoaten, natuurlijkquote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Staat wel ff op het todo-lijstje: die bende daar een kleurtje geven.
Misschien moeten die remklauwen rood!
Of zwart inderdaad!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:01 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee! (zwart of aluminium, en liefst poedercoaten, natuurlijk)
Zit 't geluid er trouwens al in en zo ja, hoe klinkt het?
Ik denk dat je enorm vooruit gaat op geluid maar er zijn wel wat aandachtspuntjes.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je mening over het geluid? Voor zover je die kunt vormen aan de hand van de info die ik hier ergens boven heb gegeven.
Ik ben zelf ook erg benieuwd hoe het gaat klinken.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:10 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk dat je enorm vooruit gaat op geluid maar er zijn wel wat aandachtspuntjes.
Je gaat al het geluid (versterkt) in de deuren van een redelijk oude auto gooien. Mits je veel isolatie gebruikt zul je wel wat resonantie / meetrillen gaan horen.
Het is trouwens niet nodig om het wattage van je speakers exact te matchen met de versterker / HU. Als je de HU zo op de speakertjes aansluit zal je al aardig geluid hebben. Je kunt evt. uitzoeken of je HU uitgangen brugbaar zijn (d.w.z. dat je dus twee outputs samen kunt voegen om zo een 2 x 27 = 54 watt RMS uitgang te maken). Dan kan je de extra versterker gebruiken om achter-speakers aan te sturen. Geluid uit de hoedenplank is meestal al beter dan geluid uit de deuren maar wanneer de speakers in de deuren als ondersteuning dienen voor wat stevigere (bass) speakers dan is je geluid tientallen malen beter dan wanneer "de power" alleen uit de deuren komt. Heb je dus nog wat budget over dan is dat zeker het overwegen waard, imo.
De tweeters gaan wel veel uitmaken ... daardoor krijg je iig je hoge tonen boven je knieën
Ik ben erg benieuwd wat je eigen reactie is als het eenmaal ingebouwd is. De componenten lijken me een uitstekende basis voor iemand die niet wil gaan icen.
Hoedenplankspeakers is zoooo 1996.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:10 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk dat je enorm vooruit gaat op geluid maar er zijn wel wat aandachtspuntjes.
Je gaat al het geluid (versterkt) in de deuren van een redelijk oude auto gooien. Mits je veel isolatie gebruikt zul je wel wat resonantie / meetrillen gaan horen.
Het is trouwens niet nodig om het wattage van je speakers exact te matchen met de versterker / HU. Als je de HU zo op de speakertjes aansluit zal je al aardig geluid hebben. Je kunt evt. uitzoeken of je HU uitgangen brugbaar zijn (d.w.z. dat je dus twee outputs samen kunt voegen om zo een 2 x 27 = 54 watt RMS uitgang te maken). Dan kan je de extra versterker gebruiken om achter-speakers aan te sturen. Geluid uit de hoedenplank is meestal al beter dan geluid uit de deuren maar wanneer de speakers in de deuren als ondersteuning dienen voor wat stevigere (bass) speakers dan is je geluid tientallen malen beter dan wanneer "de power" alleen uit de deuren komt. Heb je dus nog wat budget over dan is dat zeker het overwegen waard, imo.
De tweeters gaan wel veel uitmaken ... daardoor krijg je iig je hoge tonen boven je knieën
Ik ben erg benieuwd wat je eigen reactie is als het eenmaal ingebouwd is. De componenten lijken me een uitstekende basis voor iemand die niet wil gaan icen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |