Voor erbij kan het straks wel uit met die KM heffingquote:
Dat is wat ik bedoelde inderdaad.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Nieuwe veren zakken altijd nog een beetje in
Ben ik ook geen voorstander van inderdaad. Meestal is het oppervlakkige roest, maar even schuren en spuiten is ook zo gedaan!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:45 schreef Barcaconia het volgende:
Ik vind het altijd zo jammer dat bij dit soort ingrepen niet even een paar uurtjes extra genomen worden om die veerpoot te schuren en in nieuwe zwarte lak te zetten (+dempers vervangen). Ik heb iets tegen dingen onder een auto uithalen en roestig terugschroeven.
Er zaten al andere dempers onder in verband met het M-Technic onderstel, waarbij hij al standaard 15mm lager lag. Hij is nu naar 35mm lager gegaan, dus de dempers horen het uit te houden. Als de kapot gaan, dan komen er anderen onder, maar ik verwacht niet dat ze al te snel kapot gaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:45 schreef daNpy het volgende:
Had je de dempers ook al vervangen?
(Nee geen zin om het hele topic door te spaaien)
Ja, dat is iets voor in de lente/zomer. Het is nogal koud in de winter, ook in een dergelijke schuur. Daarbij komt dat het al redelijk laat begon te worden, dus helaas wat tijdgebrek.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:45 schreef Barcaconia het volgende:
Ik vind het altijd zo jammer dat bij dit soort ingrepen niet even een paar uurtjes extra genomen worden om die veerpoot te schuren en in nieuwe zwarte lak te zetten (+dempers vervangen). Ik heb iets tegen dingen onder een auto uithalen en roestig terugschroeven.
Maar die verlaging is erg netjes, een E30 hoort een stukje lager te liggen dan standaard! Het lijkt op de foto alleen wel of hij voorover hangt, klopt dat?
Dat begrijp je verkeerd. Er zit een M-technic sportonderstel onder met af-fabriek andere veren en andere dempers, die al gemaakt zijn op een verlaging (hij staat immers af-fabriek lager).quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:48 schreef daNpy het volgende:
Ja dat vind ik ook zonde. Ik begrijp ook dat er verlagingsveren onder zit met originele dempers
Ook zoiets...
Klopt, maar juist van elke keer die kleine dingetjes netjes "nieuw" maken krijg je een ontzettend gave auto! Als ik mijn uitlaat vervang gaat ook elk steuntje in de nieuwe lak bijvoorbeeld. Als ik een luchtfilter vervang krijgt het filterhuis ook een beurtje (stalen huis), etc. etc.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:48 schreef L0we het volgende:
[..]
Ben ik ook geen voorstander van inderdaad. Meestal is het oppervlakkige roest, maar even schuren en spuiten is ook zo gedaan!
Ik snap je ook wel hoor, maar de omstandigheden waren er helaas even niet naar. Dit dingetje is dus op mijn todo-lijstje gekomen waarmee ik weer vanaf de lente aan de slag ga.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:57 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Klopt, maar juist van elke keer die kleine dingetjes netjes "nieuw" maken krijg je een ontzettend gave auto! Als ik mijn uitlaat vervang gaat ook elk steuntje in de nieuwe lak bijvoorbeeld. Als ik een luchtfilter vervang krijgt het filterhuis ook een beurtje (stalen huis), etc. etc.
Dat zijn imo de kleine dingen die het doen
Foto is een beetje te donker daar denk ik, maar de schijven achter (en voor) zagen er nog dik prima uit. Remblokken waren ook pas halverwege, dus dat kan ook nog wel even met mijn jaarlijkse kilometrage (minder dan ~8.000).quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:54 schreef Hyperdude het volgende:
Altijd geinig ,beetje stoeien met de verenspanners
De schijfjes achter zien er ook niet meer zo fris uit, of zie ik dat niet goed?
Anders ff nieuwe kopen.![]()
[ afbeelding ]
Staat wel ff op het todo-lijstje: die bende daar een kleurtje geven.quote:
Neequote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Misschien moeten die remklauwen rood!
Nee! (zwart of aluminium, en liefst poedercoaten, natuurlijkquote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Staat wel ff op het todo-lijstje: die bende daar een kleurtje geven.
Misschien moeten die remklauwen rood!
Of zwart inderdaad!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:01 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee! (zwart of aluminium, en liefst poedercoaten, natuurlijk)
Zit 't geluid er trouwens al in en zo ja, hoe klinkt het?
Ik denk dat je enorm vooruit gaat op geluid maar er zijn wel wat aandachtspuntjes.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je mening over het geluid? Voor zover je die kunt vormen aan de hand van de info die ik hier ergens boven heb gegeven.
Ik ben zelf ook erg benieuwd hoe het gaat klinken.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:10 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk dat je enorm vooruit gaat op geluid maar er zijn wel wat aandachtspuntjes.
Je gaat al het geluid (versterkt) in de deuren van een redelijk oude auto gooien. Mits je veel isolatie gebruikt zul je wel wat resonantie / meetrillen gaan horen.
Het is trouwens niet nodig om het wattage van je speakers exact te matchen met de versterker / HU. Als je de HU zo op de speakertjes aansluit zal je al aardig geluid hebben. Je kunt evt. uitzoeken of je HU uitgangen brugbaar zijn (d.w.z. dat je dus twee outputs samen kunt voegen om zo een 2 x 27 = 54 watt RMS uitgang te maken). Dan kan je de extra versterker gebruiken om achter-speakers aan te sturen. Geluid uit de hoedenplank is meestal al beter dan geluid uit de deuren maar wanneer de speakers in de deuren als ondersteuning dienen voor wat stevigere (bass) speakers dan is je geluid tientallen malen beter dan wanneer "de power" alleen uit de deuren komt. Heb je dus nog wat budget over dan is dat zeker het overwegen waard, imo.
De tweeters gaan wel veel uitmaken ... daardoor krijg je iig je hoge tonen boven je knieën
Ik ben erg benieuwd wat je eigen reactie is als het eenmaal ingebouwd is. De componenten lijken me een uitstekende basis voor iemand die niet wil gaan icen.
Hoedenplankspeakers is zoooo 1996.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:10 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk dat je enorm vooruit gaat op geluid maar er zijn wel wat aandachtspuntjes.
Je gaat al het geluid (versterkt) in de deuren van een redelijk oude auto gooien. Mits je veel isolatie gebruikt zul je wel wat resonantie / meetrillen gaan horen.
Het is trouwens niet nodig om het wattage van je speakers exact te matchen met de versterker / HU. Als je de HU zo op de speakertjes aansluit zal je al aardig geluid hebben. Je kunt evt. uitzoeken of je HU uitgangen brugbaar zijn (d.w.z. dat je dus twee outputs samen kunt voegen om zo een 2 x 27 = 54 watt RMS uitgang te maken). Dan kan je de extra versterker gebruiken om achter-speakers aan te sturen. Geluid uit de hoedenplank is meestal al beter dan geluid uit de deuren maar wanneer de speakers in de deuren als ondersteuning dienen voor wat stevigere (bass) speakers dan is je geluid tientallen malen beter dan wanneer "de power" alleen uit de deuren komt. Heb je dus nog wat budget over dan is dat zeker het overwegen waard, imo.
De tweeters gaan wel veel uitmaken ... daardoor krijg je iig je hoge tonen boven je knieën
Ik ben erg benieuwd wat je eigen reactie is als het eenmaal ingebouwd is. De componenten lijken me een uitstekende basis voor iemand die niet wil gaan icen.
Bij oude auto's schijnen de deuren inderdaad minder te klinken, maar bij de E30 is dat helemaal het geval. De speakers zitten bij de E30 namelijk helemaal bij de pedalen, en zitten ergens onderin tegen je enkels/hielen aan te blazen, vandaar dat het in de E30 vaak nog een stukje erger is en dus lastiger is om op te lossen. Om dit helemaal op te lossen zou je de speakers moeten verplaatsen naar zelfgemaakte deurpanelen op de plaats waar nu de kaartbakken zitten.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:20 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Hoedenplankspeakers is zoooo 1996.
Thuis zet je je boxen toch ook naast de tv en niet achter de bank?
't Klopt dat deuren vaak minder klinken bij oude auto's, maar daar valt ook inderdaad wat aan te doen.
De auto is zooooo 1982 ... dusquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:20 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Hoedenplankspeakers is zoooo 1996.
Ja hoor ... ik zet ze allemaal naast de TVquote:Thuis zet je je boxen toch ook naast de tv en niet achter de bank?
Inderdaad : meer speakers plaatsen en goed isoleren. Dat is waarom auto's met een signature hifi set meestal 6 (quote:'t Klopt dat deuren vaak minder klinken bij oude auto's, maar daar valt ook inderdaad wat aan te doen.
quote:Although you normally see the B&O badge on premium home entertainment and stereo set-ups, it has turned its attention to the A8’s interior and given the car an acoustic makeover.
The shape of the cabin has been precisely mapped and the textures of the materials used throughout noted to ensure B&O’s sound engineers have all the information they need to create the ideal audio environment. Wind and road noise were also accurately measured at a range of speeds.
Armed with all the data, the team came up with the perfect formula. A total of 14 active speakers have been fitted, delivering more than 1,000W of power. Each one has its own amplifier and is housed in an individual aluminium case. The fit and finish are sublime – for example, two tiny high-frequency speakers slide up out of the top of the dashboard when you turn the hi-fi on. It’s controlled through the same MMI dial as the standard A8’s stereo, but the sound produced by the Bang & Olufsen system is simply staggering.
Je weet dat ovaaltjes (hoedenplankspeakers) mid range zijn en dus ondersteuning zijn voor de sub? Daarom zitten ze achterin.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:20 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Hoedenplankspeakers is zoooo 1996.
Thuis zet je je boxen toch ook naast de tv en niet achter de bank?
't Klopt dat deuren vaak minder klinken bij oude auto's, maar daar valt ook inderdaad wat aan te doen.
Sub is altijd ondersteunend voor de andere speakers, natuurlijkquote:Op woensdag 20 januari 2010 08:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je weet dat ovaaltjes (hoedenplankspeakers) mid range zijn en dus ondersteuning zijn voor de sub? Daarom zitten ze achterin.
Bij vrijwel alle auto's tegenwoordig zitten die dingen redelijk laag, maar alsnog zodanig dat het geluid vrij omhoog kan richting je hoofd etc. Bij mij zitten ze dus echt bij de pedalen, en dan knalt het geluid deels die kleine ruimte in en gaat het minder klinken.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:09 schreef invine het volgende:
Maar is het geluid echt zo slecht dat je je er aan ergert? Ik heb mijn voorste boxen ook redelijk laag zitten.. niet helemaal bij pedalen iets meer naar de stoel toe maar toch.
Ik heb ook achter 2 speakers iets hoger dan het zitvlak van de achterbank, klinkt prima! Maar dat is standaard zo. (dat ze op die plek zitten)
Verschilt dat ook niet per versterker en hoeveel watt die dingen zijn?quote:Op maandag 25 januari 2010 07:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
Let je er wel een beetje op dat de versterker warm wordt? En graag gekoeld wil worden?
De vloer is de koudste plek in de auto ... dat zit wel goed. Wat Oxy denk ik bedoelt is dat je 'm wel laat ademen (geen tapijt en rotzooi er overheen).quote:Op maandag 25 januari 2010 08:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Verschilt dat ook niet per versterker en hoeveel watt die dingen zijn?
Ik had hier en daar al gelezen dat mensen die dingen ook onder de stoelen voorin hadden gezet.
Er zit niks overheen inderdaad. We hebben 'm netjes vastgezet met van die tapijt-schroeven (waarmee je normaal je vloerkleedjes in de bekleding draait) en de bedrading met wat tape op dat ding.quote:Op maandag 25 januari 2010 08:18 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
De vloer is de koudste plek in de auto ... dat zit wel goed. Wat Oxy denk ik bedoelt is dat je 'm wel laat ademen (geen tapijt en rotzooi er overheen).
Niet dat íe toevallig naast een rooster van je verwarming ligtquote:Op maandag 25 januari 2010 08:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er zit niks overheen inderdaad. We hebben 'm netjes vastgezet met van die tapijt-schroeven (waarmee je normaal je vloerkleedjes in de bekleding draait) en de bedrading met wat tape op dat ding.
Dat dus. Ik heb onder mijn stoelen verwarming liggen voor de voetjes van de passagiers. Het zou bij mij daar ook wel passen maar het is daar aardig warm. En ik weet niet hoe hoog je stoel is maar heel veel ademsvrjiheid zou hij bij mij niet hebben. Vandaar.quote:Op maandag 25 januari 2010 08:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Niet dat íe toevallig naast een rooster van je verwarming ligt
Hoe heb je je voedingskabel gelegd, gezekerd? apart van signaalkabel? Dik genoeg?quote:Op maandag 25 januari 2010 14:16 schreef Maharbal het volgende:
We hebben nog goed gekeken of er daar roosters of ventilatie liep voor de verwarming, maar konden niets ontdekken. Het kan best zo zijn dat in zo'n oude auto er simpelweg geen ventilatie naar de voetjes van de passagiers loopt.
Qua ademruimte is het niet megaveel, maar er zit nog wel een paar cm boven. Aangezien er niet zo heel vaak iemand op zit (en de stoel kan ook naar boven etc.) lijkt mij dat genoeg? Als dat ding toch te heet wordt, waar kun je dat aan merken? Het feit dat je nu ineens stoelverwarming op je passagiersstoel hebt?
Overigens nog een vraagje: telkens als ik afrem/de koppeling intrapt (zodat de toeren gewoon zakken naar ~500) slaat het geluid even over als ie de 600/700 toeren passeert. Het duurt maar echt een fractie van een seconde en daarna gaat het weer prima als ik optrek etc, bochten maak...maar zodra ik dus weer rem en de toeren de grens van 600/700 passeren, slaat ie weer even een fractie over. Enig idee wat dat zou kunnen zijn? Dat is dus alleen als de toeren naar beneden gaan door afremmen. Als de toeren die grens weer passeren bij optrekken is er niks aan de hand.
Zou dat kunnen samenvallen met het feit dat mijn accu al niet meer al te goed is (en volgende maand vervangen wordt)?
Voedingskabel gaat rechtstreeks van de accu naar de versterker. De kabel lijkt me dik genoeg (zie plaatjes), of niet? En wat bedoel je met de signaalkabel? De kabel die van de versterker naar de speakers/radio gaat? In dat geval ligt alles apart, want de voedingskabel komt van achteren (accu achterin) terwijl de radio dus voorin ligt etc. De voedingskabel loopt gewoon naast de accukabel het interieur in.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:23 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hoe heb je je voedingskabel gelegd, gezekerd? apart van signaalkabel? Dik genoeg?
En je merkt het als je versterker te warm wordt dat ie in protect vliegt en dus uitgaat.
Die signaalkabel ligt inderdaad dus apart, omdat de accu achterin ligt.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
Sorry kan hier geen plaatjes zien op me werk. Met signaalkabel bedoel ik RCA kabel (van versterker naar radio).
Hoe heb je de accu achterin aangesloten zodat die ook wordt opgeladen? met een Diodebrug?
Nou ik neem aan dat je accu achterin opgeladen wordt anders is hij na een paar minuten leegquote:Op maandag 25 januari 2010 15:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Die signaalkabel ligt inderdaad dus apart, omdat de accu achterin ligt.
Verder is het daadwerkelijk aansluiten op de accu gedaan door de persoon die mij hielp, aangezien hij er meer verstand van had. Ik heb dus werkelijk geen idee wat een diodebrug is. Wat bedoel je precies met dat de accu wordt opgeladen (of bedoel je versterker?).
Aangezien we er hier met woorden (ik weet er te weinig van) niet uit gaan komen, schiet ik zometeen wel even een plaatje van de aansluiting op de accu. Kun je het eventueel vanavond bekijken?
Ik heb 'm dus niet aan de accu vastgemaakt. Hoe zou het anders moeten/kunnen?quote:Op maandag 25 januari 2010 17:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ten eerste je hebt een vrij dun kabeltje. IK heb 16mm2. Beter de dik dan te dun (ivm brand)
Ten tweede heb je de voeding niet echt netjes aan de accu vastgemaakt.
quote:Op maandag 25 januari 2010 17:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb 'm dus niet aan de accu vastgemaakt. Hoe zou het anders moeten/kunnen?
Maar dat verklaart toch nog niet waarom dat ding een beetje overslaat als ik afrem/koppeling intrap en het toerental bij een bepaald toerengebied komt. Ligt het dan alsnog aan de accu?
Wat ik bedoelde is dat ik persoonlijk niet dat ding heb vastgemaakt, maar iemand andersquote:Op maandag 25 januari 2010 18:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
HIer zit ie toch echt aan de accu vast hoorZo te zien heb je gewoon het uiteinde van de kabel tussen de pool gepropt en aangedraaid. Er hoort een koperen ring om de bout van de accu. Dan heb je maximaal contact. Nu is er misschien sprake van slechte overdrachtspanning.
Het kan zijn dat je accu inderdaad bij bepaalde delen effe niet genoeg spanning/stroom/kracht kan afgeven. Heb je het ook bij zachte volumes? Heb je je dynamo al eens doorgemeten met een multimeter?
Juist. Dat losse gedoe moet je zoveel mogelijk voorkomen.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:43 schreef Maharbal het volgende:
Ah, en dan de bout van de accu-pool daar doorheen duwen zodat ie dus "optimaal" contact maakt?
Maar goed het zou goed kunnen omdat de versterker geen constante spanning van de accu krijgt hij overslaat bij een bepaald toerental van je motor.en dus van je dynamo.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:43 schreef Maharbal het volgende:
Verder nog tips m.b.t. mijn kleine probleem?
Zal ik doen inderdaad. Even een maandje wachten in ieder geval. Wel even langs de electronicaboer komend weekend ofzo voor zo'n ringetje.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar goed het zou goed kunnen omdat de versterker geen constante spanning van de accu krijgt hij overslaat bij een bepaald toerental van je motor.en dus van je dynamo.
Koop eerst een nieuwe accu en kijk of het dan weg is.
Als hij gewoon een fatsoenlijke accu heeft, moet dat geen probleem zijn om piekspanningen op te vangen. Tis ook weer niet zo dat hij duizenden watts heeft.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 02:21 schreef Turquaz52 het volgende:
1 onderdeel wat je probleem oplost: Condensator![]()
&nd yes i'm back..
Yellowtop ftw!quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
En juist bij duizenden watts (rms vermogens, geen piek) moet je GEEN condensator gebruiken, maar gewoon 1 of meerdere stevige accu's icm een goede dynamo. Dan moet het goed gaan. Zelfs tot een 8kw aan vermogen
Bedoel je de Optima Yellow Top?quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Northstar / Exide / Yellowtop / Banner
Toch wel 4 die de bekendste zijn met AGM accu's.. Top spul
Maar in de US voor rond de 180 (70 eurocent) dollar te krijgen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:18 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Optima's zijn de laatste jaren wel wat achteruit gegaan idd..
Persoonlijk zou ik momenteel alleen voor Northstar of Exide kiezen.
Optima's liggen rond de 300 a 350 in de winkel oveer het algemeen
wtf moet ik met optima of zo.. haal 2 accu's voor 10tje per stuk en plaats een voor en een achter & klaar is TurQiequote:Op woensdag 27 januari 2010 13:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Bedoel je de Optima Yellow Top?
Lees daar echt alleen maar slechte verhalen over. Bekend issie zeker maar kijk niet gek op als je accu er binnen 6 maanden mee kapt. En dat voor rond de 200 eu winkelwaarde (Jahaaaaa Turq ... jij ken ze voor 20,- krijguh ... weetiktog).
lolquote:Op woensdag 27 januari 2010 17:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
wtf moet ik met optima of zo.. haal 2 accu's voor 10tje per stuk en plaats een voor en een achter & klaar is TurQie![]()
Ben goed ingeburgerd hea?
Ziet er goed uitquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:27 schreef Maharbal het volgende:
Hier nog een foto waarop ik nog bezig ben met de audio. Hier is wat beter te zien hoe de verlaging uitpakt.
Ik vind het zelf precies genoeg. Het staat goed!
[ afbeelding ]
Gewoon wat dom ouwehoeren, sommige mensen staan bij hun auto wat tegen hun bandje aan de tikken tijdens het praten. Vandaar bandjestrapmeet.quote:
Ok dat was wel erg vergezocht dan.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:14 schreef justmattie het volgende:
[..]
Gewoon wat dom ouwehoeren, sommige mensen staan bij hun auto wat tegen hun bandje aan de tikken tijdens het praten. Vandaar bandjestrapmeet.
En dus niet burnen, driften e.d Oxy
Dat de mensen met een BMW bij de Junokade zoiets doen wil niet zeggen dat gelijk iedereen het doetquote:Op donderdag 28 januari 2010 08:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ok dat was wel erg vergezocht dan.
En ik weet precies wie je bedoeltquote:Op donderdag 28 januari 2010 08:18 schreef justmattie het volgende:
[..]
Dat de mensen met een BMW bij de Junokade zoiets doen wil niet zeggen dat gelijk iedereen het doet
Bij het FEC de laatste keer waren zo'n 4x E30, 3x E36 en een E46 330 met sick veel powerquote:Op donderdag 28 januari 2010 10:42 schreef Maharbal het volgende:
Ik kom er ook werkelijk nooit. Ik ben er een paar weken geleden één keer geweest omdat twee andere lui hier in de buurt met E30's ff wilden meeten, zodat we elkaars E30's konden bewonderen. Dan vind ik het wel leuk, maar ik sta daar niet echt voor de gezelligheid of om "leuke" auto's te bekijken.
95% daar is dikke troep.
Hmm, ben toch benieuwd welke dat is dan!quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:35 schreef Alexxxxx het volgende:
De andere zilveren E30 met een nieuw kenteken dat begint met een Jis een vierdeus zag ik, kan ik jullie eindelijk uit elkaar houden!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Alsof ik M tech zie als ik zo'n ding in razende vaart voorbij schietDie dingen worden vaak bij de pomp gezienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, das waarschijnlijk nog een hoger verbruik dan dat ik heb, terwijl de is'jes juist "zuinige sportvariantjes" moeten zijn!quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:29 schreef Tom_ het volgende:
Voor het zuinige rijden koop je geen e30 idd, met mijn 318iS doe ik zo'n 400/450 km op een tank
Ach ja, dagelijks richting werk alleen binnendoor rijden scheelt ook niet echt in het verbruik. Onder de 3000 toeren klinkt ie nogal tam voor een 'sport', en boven de 4500 begint de pret pas echt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha, das waarschijnlijk nog een hoger verbruik dan dat ik heb, terwijl de is'jes juist "zuinige sportvariantjes" moeten zijn!
Verder koop je zo'n ding inderdaad niet voor de zuinigheid.
Bij 4500 moet ik alweer schakelenquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:04 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Ach ja, dagelijks richting werk alleen binnendoor rijden scheelt ook niet echt in het verbruik. Onder de 3000 toeren klinkt ie nogal tam voor een 'sport', en boven de 4500 begint de pret pas echt.
Dus wanneer ie op temperatuur komt wil ik hem nog wel eens doortrekken
Das inderdaad ook zo. Die van mij heeft ~161k gelopen (althans, als ik moet geloven wat de vorige eigenaren zeggen). Ik heb niet het idee dat ik een erg ingesleten nokkenas heb (het tikken valt ook wel mee). In de winter zuipt ie natuurlijk nog een beetje meer, dus zal in de lente even moeten zien hoe en wat.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:47 schreef Hyperdude het volgende:
Verbruik is natuurlijk ook afhankelijk van de staat van de motor. M20B25 met een paar ton op de teller en een ingelopen nokkenas zuipt aardig, en heeft meestal ook geen 170PK meer. Contrast tussen mijn oude 325iX (3 ton kms) en mijn iets minder oude E36 325 (2 ton kms) was gevoelsmatig erg groot. Qua prestaties en qua verbruik.
Nou misschien verbruikt je auto meer & is ie langzamer dan je e36 omdat ze beide andere motoren zijn EN dat je e30 4x4 isquote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:47 schreef Hyperdude het volgende:
Verbruik is natuurlijk ook afhankelijk van de staat van de motor. M20B25 met een paar ton op de teller en een ingelopen nokkenas zuipt aardig, en heeft meestal ook geen 170PK meer. Contrast tussen mijn oude 325iX (3 ton kms) en mijn iets minder oude E36 325 (2 ton kms) was gevoelsmatig erg groot. Qua prestaties en qua verbruik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |