abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:08:11 #1
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74248608
Vorige deel:

Zwangerschap en geboorte deel 583

27 oktober 2009: lunastar
11 november 2009 DutchieBre (papa)
14 november 2009: ziggyziggyziggy (papa)
16 november 2009: WupWup (meisje)
29 november 2009: Poppejans (jongen)
03 december 2009: Aoraki (jongen)
04 december 2009: Incantrix (jongen)
05 december 2009: Groofsken (jongen)
06 december 2009: Meimeltje (jongen)
12 december 2009: Bucko
12 december 2009: Amaranta
22 december 2009: Lijnloos (meisje)
26 december 2009: Sidn3y
27 december 2009: lily
30 december 2009: Vlindur (jongen)
31 december 2009: Beessie-Jen

2010

01 januari 2010 DaviniaHR en PhysicsRules (meisje)
04 januari 2010: Tan
09 januari 2010: CalamityJane
12 januari 2010: Faja-lobi (jongen)
26 januari 2010: flowerbox
29 januari 2010: Reintji (papa) (tweeling)
05 februari 2010: Co_OL (papa)
11 februari 2010: sindell (meisje)
14 februari 2010: octopussy (meisje)
14 februari 2010: mama_papa (meisje)
15 februari 2010: Ymme (jongen)
15 februari 2010: DJRandall
17 februari 2010: Sc0rPi0n (papa)
18 februari 2010: Asyniur (jongetje)
*** 19 februari 2010: Happyme28 en Marky *** (jongen)
20 februari 2010: freecell
23 februari 2010: Leonieke (jongen)
07 maart 2010: Chantal20
09 maart 2010: Webkim
10 maart 2010: Egg-Bird
07 april 2010: _NIKKI_
26 april 2010: Becky27
26 april 2010: kwib (papa)
08 mei 2010: Keshet
12 mei 2010: harley (papa)
22 mei 2010: Baldria
31 mei 2010: CrazyPrincess
07 juni 2010: PinkPrincess
11 juni 2010: Becky1983
18 juni 2010: Guess
04 juli 2010: Sonnetje85
06 juli 2010: MinnieMin
06 juli 2010: borra
***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

** Het deel waarin we verder afwachten hoe het met Rubey is. En zou dit het topic van Lunastar worden?? Stay tuned!

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 02-11-2009 10:06:08 ]
3!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:09:28 #2
95408 Incantrix
pi_74248625
Met als laatste post, how convenient, mijn overzichtspost van vandaag ( ):
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:06 schreef Incantrix het volgende:
Hullo Ik ben inderdaad aardig uitgeslapen, vanochtend wel een uurtje wakkergelegen, maar dus weer heel vlot weggesukkeld en K.O. geweest tot een uurtje of 10. Lekker! In het kader van 'in thema blijven met Fok!' zijn we nu dus aan het huishouden, hetgeen voor ons in de praktijk inhoudt dat lief bijna alles doet en ik er een beetje omheen drentel, wat losse troep opruim en kleine dingetjes doe, want meer kan helaas niet meer..

Wupwup, wat goed, gefeliciteerd!! Nu dus echt helemaal klaar, fijn gevoel is dat denk ik

Amaranta, ik heb gelukkig nog redelijk controle over mijn blaas, haha! Hoe was de kraamintake overigens? En beterschap voor je neefje!

Knuffelbeestje? Had ik jou al welkom geheten? Volgens mij niet! In dat geval gefeliciteerd en leuk dat je erbij bent

Asy, het klinkt alsof je een geweldig uitje hebt gehad, súperleuk zeg Owja, en ik had op een gegeven moment een punt waarop ik kleine dikkie minder voelde, maar uiteindelijk bleek hij vooral ánders te bewegen zeg maar. Als je twijfelt moet je echter gewoon even bellen hoor! Fijn dat je VK even langskomt! Misschien is hij koppeltjegeduikeld en ligt zijn koppie nu beneden? Ik ben benieuwd!

Davinia, dat heb je goed onthouden Voor het maagzuur moet ik eigenlijk zorgen dat ik niet meer 'leeg kom te staan' qua maaginhoud en moet dus constant kleine beetjes eten, terwijl ik mijn ijzerpillen juist op een lege maag moet nemen Dat gaat redelijk, het makkelijkst is het om mijn ijzerpillen een half uur voor de maaltijd te nemen, want dan heb ik maar een half uurtje last van maagzuur. Anders moet het 2 a 3 uur na de maaltijd en als ik daarop moet gaan wachten zou ik vaak alweer wat moeten eten.. En hoe is het met u deze mooie dag?

Meimeltje verlof! Lekker!!

HOW! Faja, wat naar! Jemig, dat is echt schrikken zeg, beterschap voor je kleine vent en ik zal aan jullie denken Sterkte ermee, lijkt me heel erg angstig..

Harley, dat is fijn nieuws Wij hoeven inderdaad ook maar voor 2 dagen opvang te regelen en dat voelt echt heel goed. Lekker vasthouden die positiviteit

Draakje, haha, de skippybal gaat prima, af en toe doet 'ie me toch rare dingen En fijn dat je gisteren minder gespuugd hebt, hopelijk kun je dat op die manier volhouden

DJ dus lekker met de meubeltjes bezig, ik ben erg benieuwd naar het resultaat.. Nog een beetje kunnen slapen?

BJ, hč, balen zeg, dat gaat dus echt niet lekker zo.. Gelukkig is je migraine in elk geval weg, dat lijkt me helemáál zo rot.. Rustig dagje vandaag dan maar? En lief dat je aan me dacht

Claudia, ik moet nu elke controle (eens in de 2 weken) urine meebrengen waar ze dan een stripje in doen (controle op eiwitten volgens mij). Twee afspraken geleden moest ik voor de tweede keer bloed prikken, maar suiker werd daarbij niet gecontroleerd, dat ging meer om ijzer e.d. . Verder meten ze mijn bloeddruk, voelen ze hoe de baby ligt en meten ze de baarmoeder op. Laatste keer heb ik dus een inwendig onderzoek gehad, maar dat is buiten de 'normale' controle om, doordat ik vaginistisch ben geweest was het voor alle partijen fijn om te weten hoe het zou gaan als het bij mij nodig is om te voelen. Zo weten zij hoe ik reageer en weet ik hoe het voelt en werkt. Of het met 40 weken standaard is weet ik eigenlijk niet en ik weet ook niet of ze die standaard bij mij aan gaan houden i.v.m. mijn verleden Ze zei dat ze bij vrouwen zoals ik minder snel toucheren. Groeiecho krijg ik niet tenzij er reden toe is.

Lily, hoe is het met jou?

-Volgens mij gooi ik nu het topic dicht, maar ik heb 'm door! ik open meteen een nieuwe -
3!
pi_74248889
Bij mijn vk doen ze ook niet aan groei-echo's.
Zelfs bij mijn vorige zwangerschap, waar mijn baby ook groot gevoeld werd in mijn buik, heb ik dat niet gehad.
De controles zijn eerst om de 5 weken en daarna om de 3 weken met alleen de standaard zaken zoals; bloeddruk, af en toe glucose en ijzer prikken en hartje. Meer niet.
Urine hebben ze bij mij nog nooit gecontroleerd.
Inwendige onderzoeken bij 40 weken ook niet....

nu is mijn verhaal anders omdat er een voorliggende placenta werd geconstateerd bij de 20 weken echo
pi_74248956
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:06 schreef Incantrix het volgende:
Lily, hoe is het met jou?
heb je even?

nou:

Ik ben gisteren dus bij de gynaecoloog geweest.
Er is weer een echo gemaakt en de placenta ligt er dus nog gewoon voor. Ook ligt de baby nog voor op groei (zo’n twee weken) maar dat hoeft verder niet zo’n probleem te zijn natuurlijk (wij zijn beiden ook groot).
Ik ben en blijf nu in het zkh op controle en niet meer bij de vk. Ik moet er om de anderhalve week naartoe voor controle.

Het beleid is nu:
keizersnede in week 51 en aanstaande maandag 3 keer bloedprikken (nuchter, na het ontbijt en na de lunch) om zwangerschapssuiker uit te sluiten. Bij een spoortje suiker word ik op een dieet gezet.
Bij bloedverlies (al is het maar 1 druppel) linea recta naar de afdeling verloskunde en niet eerst langs huisarts(enpost) of nightcare.

Ik vind het maar niks allemaal. Ik heb zelf nog steeds de hoop dat de placenta verschuift (is bij mijn eerste ook nog laat in de zwangerschap gebeurd) maar de gyn acht de kans nihil zoals hij letterlijk zei.
Ook ben ik bang voor bloedingen die nog eventueel gaan komen en ik dus weer in het zkh terecht kom. Ik voel me een wandelende tijdbom.

Mijn “plan” van de thuisbevalling samen met mijn gezin (ik wilde de jongens gewoon lekker thuis laten) en de vk valt in duigen en daar heb ik best moeite mee.

Ik ben dus echt bang voor een keizersnede.
Bang voor de operatie, de pijn, het medische, het onpersoonlijke, het niet meteen kunnen zorgen voor je baby, geen kraamtijd lekker in je eigen bed, geen baas over eigen lichaam de eerste dagen, mijn kinderen de eerste dagen niet om me heen, de herstel periode die me vreemd is enz.

Van mijn lieve vertrouwde verloskundige , die me vorige keer zo goed en prettig begeleid heeft, naar een botte gynaecoloog. Waarom zijn artsen toch vaak zo’n botte boeren? Ik kan daar slecht tegen, zeker als je in een kwetsbare situatie zit.
Maar goed; dit is hoe dan ook mijn laatste zwangerschap en ik wil de laatste weken echt nog genieten. Genieten van mijn buik, van het getrap en gewriemel maar ook zeker van de geboorte en de kraamtijd ook al verloopt die anders dan ik had gewild.
Ik wil niet in februari denken; shit, dit komt nooit meer terug en nu heb ik alleen maar lopen miepen, zeuren en stressen. Dat gaat me dus niet gebeuren!
Het belangrijkste is dat onze baby (en ik ook) ongeschonden uit de strijd komen, en hoe, dat is van ondergeschikt belang en ik ga ervan genieten!

Ik ga me maar inlezen zodat ik wel voorbereid ben en weet wat ik wil enzo, zodat ik niet later alsnog spijt krijg van hoe de dingen verlopen zijn (voor zover je uberhaupt iets kan plannen natuurlijk).

Over egoposten gesproken
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:31:34 #5
95408 Incantrix
pi_74249047
Nou, dat mag best toch? Maar behoorlijk balen, dit nieuws. Er wordt dus eigenlijk al helemaal van een KS uitgegaan en ik kan me erg goed voorstellen dat je daar moeite mee hebt. Het is toch een flinke ingreep en het neemt inderdaad een hoop extra lastigheden met zich mee. Bah joh! Daarbij klinkt het ook nog eens alsof het nu niet bepaald 'met zachte hand' gebracht is, ook al zoiets. Waarom artsen dat zo doen weet ik ook niet, maar ik weet wel dat het hardstikke goed en knap van je is om toch te proberen deze sores opzij te zetten en te gaan genieten van de weken die je resten. Ennuhm, om een wonder duimen mag altijd toch? Ik doe gewoon met je mee!
3!
pi_74249171
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:31 schreef Incantrix het volgende:
Ennuhm, om een wonder duimen mag altijd toch? Ik doe gewoon met je mee!
absoluut! en thx
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:54:47 #7
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74249625
Oh Lily, wat een fijne instelling heb je. Ik heb me de afgelopen week toch ook mentaal wat zitten voorbereiden op een keizersnede (gelukkig vooralsnog toch niet nodig omdat de kleine man niet meer in stuit ligt), maar bedacht daar precies hetzelfde bij. Ja, het is kut en ja, ik wil het anders (letterlijk de dingen die jij beschrijft eigenlijk), maar ook, het is hoe het is en het gaat hoe dan ook een mooie en bijzondere tijd worden . Knap van je . Want begrijpelijk ook heel moeilijk soms.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:17:21 #8
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74250082
Oh en Lily, ik bedoel mijn zwangerschap helemaal niet te vergelijken met de jouwe hoor. Het lijkt me heel eng met dat gevaar op bloedingen enzo . Ik had het puur over dat idee keizersnede .
pi_74250463
Lily, je hebt genoeg reden om een keer te egoposten hoor Het is ook gewoon een rotsituatie.

Maar je kan je nu dus echt gaan voorbereiden op een keizersnede Das balen!
En gynaecologen zijn inderdaad vaak horken, het was mij ook al opgevallen
pi_74250581
o Lily, wat naar allemaal. Kan me voorstellen dat het je enorm tegenvalt... vooral als je zo;n mooi beeld van een thuisbevalling in je hoofd had...
alle reden om even te ego-posten, denk dat het juist heel erg goed is dat je van je afschrijft...

05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_74251132
Dankjulliewel voor de lieve berichtjes

Ik hoop trouwens ook dat mijn echtgenoot staande blijft. Ik wil namelijk dat hij na de geboorte met de baby meegaat en haar geen seconde alleen laat.
Hij is nu al bloednerveus want hij "haat" operaties. Op tv moet hij niks weten van ziekenhuisprogramma's of series en operaties zapt hij al helemaal accuut weg.
Hij krijgt al weeige benen bij het idee dat ik word opengesneden op een meter van hem af....

aiaiai

Wel nog even leuk; we zagen gisteren op de 2d echo echt al haartjes "fladderen" op haar hoofdje in het vruchtwater...

[ Bericht 0% gewijzigd door lily op 31-10-2009 14:04:56 ]
pi_74251178
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 13:32 schreef freecell het volgende:
En gynaecologen zijn inderdaad vaak horken, het was mij ook al opgevallen
Ja, ik heb er tijdens mijn ziekenhuisverblijf bij de eerste ook een aantal mogen begroeten..

Het is echt heel anders met een vk en gelukkig heb ik ook dat ervaren (bij nr 2) dus daar ben ik wel dankbaar voor
pi_74251217
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 13:17 schreef Groofsken het volgende:
Oh en Lily, ik bedoel mijn zwangerschap helemaal niet te vergelijken met de jouwe hoor. Het lijkt me heel eng met dat gevaar op bloedingen enzo . Ik had het puur over dat idee keizersnede .
zo las ik het ook niet hoor

maar nu weer genoeg over mij.... maar ik merk wel dat het toch hoog zit allemaal en het fijn is dat ik het hier even kwijt kan
pi_74251335
lily wat jammer dat het nu toch bijna zeker een ks wordt. Hopelijk kan je er jou nog volledig op voorbereiden en zal je het toch aangenamer ervaren als waar je nu voor vreest.

Het avondje op café heeft deugd gedaan. Gewoon even gedachten verzetten, wat lachen, wat zeveren en vooral ontspannen.
pi_74251787
Lily, dat is inderdaad vervelend zeg, dat je zeker ene keizersnee moet. Ik hoop voor je dat de placenta toch gaat draaien en bovenalles dat je neit gaat bloeden.
Wat gaaf dat je wapperende haartjes zag op de foto! Babies met haar zijn lief!
  † In Memoriam † zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:42:39 #16
43556 miss_dynastie
pi_74252087
Oh lily ik ga ongelooflijk hard voor je duimen
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:53:32 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74252356
lily, jammer dat je laatste zwangerschap niet zo gaat zoals je had gewild. Hopelijk kun je straks achteraf toch met een goed gevoel op alles terug kijken

VK is geweest. Harry doet het nog prima. Waarschijnlijk is hij het rustiger aan gaan doen omdat ik het ook rustiger aan ben gaan doen. Hij heeft al die tijd in mama's tempo meegehold en nu mama gestopt is met hollen, kan hij ook bijkomen. Buik groeit netjes zei VK.
en alsof hij het verdorie weet, trapt hij nog geen half uur na vertrek van VK weer als vanouds
pi_74252444
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 14:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh lily ik ga ongelooflijk hard voor je duimen
thx
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 14:53 schreef Asyniur het volgende:
VK is geweest. Harry doet het nog prima. Waarschijnlijk is hij het rustiger aan gaan doen omdat ik het ook rustiger aan ben gaan doen. Hij heeft al die tijd in mama's tempo meegehold en nu mama gestopt is met hollen, kan hij ook bijkomen. Buik groeit netjes zei VK.
en alsof hij het verdorie weet, trapt hij nog geen half uur na vertrek van VK weer als vanouds
haha, zul je altijd zien.

Maar gelukkig niks aan de hand (is meestal zo natuurlijk maar gerustgesteld worden is veel waard)!
pi_74252659
Lily, kleine tegenvaller dus. k hoop met je mee (en met de rest ) dat je placenta nog verschuift.

enne, die keizersnede in wk 51(!!!) is een foutje toch?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_74252860
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:07 schreef pinquit het volgende:
Lily, kleine tegenvaller dus. k hoop met je mee (en met de rest ) dat je placenta nog verschuift.

hoezo week 51 van het jaar? dat is de week rond kerst??
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_74253236
hihi, pinguit

inderdaad zoals BJ al zegt: week 51 van het jaar 2009 (niet week 51 van de zwangerschap)
pi_74254531
ooh dat kwartje had vertraging
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_74255363
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:07 schreef pinquit het volgende:

Zwangerschappen worden altijd langer
1e 40 weken (met uitloop van 2)
2e 45 weken (met uitloop van 2)
3e 50 weken (met uitloop van 2 )

ghe ghe
pi_74256062
Lily: en toch blijf ik duimen!

Inca: heb niet lekker geslapen. Ging veel te laat naar bed, werd om half 4 wakker gemaakt door die naar bed kwam, om half 9 door het gesnurk.....
Vanavond op visite bij vrienden die we al lang niet hebben gezien. Mag ik zeggen dat ik eigenlijk helemaal geen zin heb en het liefste in mijn coconnetje kruip onder de dekens? Maar meestal als ik zo denk, wordt het stiekum toch wel heel gezellig. We shall see...
pi_74256907
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:27 schreef lily het volgende:

Het beleid is nu:
keizersnede in week 51 en aanstaande maandag 3 keer bloedprikken (nuchter, na het ontbijt en na de lunch) om zwangerschapssuiker uit te sluiten. Bij een spoortje suiker word ik op een dieet gezet.
Wat vervelend allemaal, zeg. Hopelijk kun je er naar omstandigheden het beste van maken.

Weet je waarom ze willen testen of je suiker hebt? Is dat puur omdat de baby voorloopt op groei? Dat is bij mij namelijk ook zo, maar mijn verloskundige vond een suikertest niet nodig. Wel is het zo dat ik eerder in de zwangerschap op zwangerschapssuiker ben getest (standaardprocedure).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')