abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78816636
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal die andere reisorganisaties ook eens doornemen.
En wat is eigenlijk het verschil tussen een groepsreis en een privereis? Krijg je dan gewoon hetzelfde als je met een groep zou krijgen of is het heel anders?
pi_78816834
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:49 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Voor zover ik weet moet je nog steeds met een groep en gids binnen komen. Eenmaal in Lhasa vallen veel van deze groepen op miraculeuze wijze weer uit elkaar. Het kost wel wat centjes vanwege het permit dat je nodig hebt.
en in Tibet zelf mocht je zonder permit alleen tussen Lhasa, Shigatse en Gyantse reizen, soms moet je je bustickets door een local laten kopen, omdat het busstation geen tickets verkoopt aan westerlingen, terwijl de busdriver en busboys daar geen probleem mee hebben. We wandelden zelf de bus in, en dan ging een busboy gewoon een ticket voor ons kopen (met een dikke grijns a la fuck the goverment ;-) )

Je probleem is dus niet zozeer Tibet inkomen, maar vooral reizen in Tibet zelf. Voor andere locaties zijn vaak permits nodig en prive vervoer. Dus ben je aangewezen op locale reisbureaus en 4WD's (prijzig dus, en een vast reisschema). Delen van een 4WD is vaak wel mogelijk (om de kosten te drukken), maar ik vond persoonlijk dat er wel veel vage types rondlopen daar (en dan bedoel ik toeristen, niet locals ). Agressieve Amerikanen met rare staartjes die lopen te schreeuwen als ze de Potala niet inmogen zonder vooraf een kaartje gekocht te hebben. Relaxt man.

Een avontuurlijke manier van reizen zou een ritje met de truck van China Post zijn. Die neemt namelijk wel eens passagiers mee. Maar dat krijg je waarschijnlijk nevernooit geregeld met permits enzo, en dan moet je wel extreem flexibel zijn. Maar ik wil nog ooit eens met de China Post truck van Lhasa naar Mount Kailish
pi_78820204
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:55 schreef TFS het volgende:
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal die andere reisorganisaties ook eens doornemen.
En wat is eigenlijk het verschil tussen een groepsreis en een privereis? Krijg je dan gewoon hetzelfde als je met een groep zou krijgen of is het heel anders?
Met een groepsreis moet je natuurlijk alles met de groep doen met een privereis heb je een gids en auto met chaufeur en is er veel te overleggen als er bv. nog tijd over is. Maar meestal is het 'pakket' over het algemeen wel het zelfde.
pi_78821037
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 17:50 schreef icanhascheezburger het volgende:

[..]

Met een groepsreis moet je natuurlijk alles met de groep doen met een privereis heb je een gids en auto met chaufeur en is er veel te overleggen als er bv. nog tijd over is. Maar meestal is het 'pakket' over het algemeen wel het zelfde.
Dat verschilt geloof ik ook behoorlijk per groepsreis. Je hebt toch ook groepsreizen waarbij de reis en hotel gezamenlijk is maar waar je grotendeels je eigen dagindeling kan bepalen? En waar excursies en zo optioneel zijn. Nogmaals ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb dit wel gehoord uit verhalen van anderen.
pi_80130460
Morgen dan eindelijk weg. Heb er zin in.

Nog één vraagje. In Shanghai heb je die Cloud9 club, in het Grand Hyatt. Ik lees overal dat je daar geweest moet zijn, dus gaan we dat doen. Maar ik begrijp dat het min of meer een lounge bar is?
En zijn er bijv. kledingeisen of iets dergelijks? Heb geen officiele site kunnen vinden.
pi_80132729
Ben niet in cloud 9 geweest, maar wel in de bar in t World Financial center (flessenopener naast de Jin Mao). Was toen ook niet bijzonder gekleed o.i.d., gewoon nette schoenen, blousje, spijkerbroek.

Naar mijn idee word er sowieso weinig aandacht besteed aan kleding voorschriften bij het uitgaansleven in Shanghai. Bij de gemiddelde kroeg in Nederland zijn ze strenger....

Waar ga je overigens precies heen? Alleen Shanghai?
pi_80133591
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:41 schreef MassApeal het volgende:
Ben niet in cloud 9 geweest, maar wel in de bar in t World Financial center (flessenopener naast de Jin Mao). Was toen ook niet bijzonder gekleed o.i.d., gewoon nette schoenen, blousje, spijkerbroek.

Naar mijn idee word er sowieso weinig aandacht besteed aan kleding voorschriften bij het uitgaansleven in Shanghai. Bij de gemiddelde kroeg in Nederland zijn ze strenger....

Waar ga je overigens precies heen? Alleen Shanghai?
Ok dank.

Eerste vier weken Shanghai, dan wat kleinere steden in de provincie bezoeken en in week zes naar Beijing.
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:38:28 #108
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_80137480
Cloud 9 is geen zak aan, niet de moeite waard. Soort van hotelbar.
No bad soldiers under a good leader
pi_80151800
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:38 schreef Rbhp het volgende:
Cloud 9 is geen zak aan, niet de moeite waard. Soort van hotelbar.
Als je voor het uitzicht gaat is Bar 789 in Le Royal Meridien op het People's Square sowieso beter.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  zaterdag 10 april 2010 @ 17:27:29 #110
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_80163560
Nee, Vue Bar heeft het beste uitzicht, zowel over Puxi als Pudong.
No bad soldiers under a good leader
pi_80168442
Hey mensen, ik had een vraagje betreffende een retourvlucht. Wij gaan met z'n 2en drie weken naar China, landen in Hong Kong en vliegen terug vanaf Beijing. Nu zouden wij vanwege omstandigheden 1 dag eerder terug willen vliegen van Beijing naar Brussel dan op onze boeking staat, maar dit zou 200 euro extra kosten voor 1 dag eerder om dat nu te regelen. Is het mogelijk om het ter plekke in Beijing te regelen een paar dagen van tevoren? Heeft iemand hier ervaring mee en is dit mogelijk goedkoper om te doen? Alvast bedankt!
pi_80258469
Even een schaamteloze tvp zodat ik dit topic niet kan vergeten

Iemand ervaring met groepsrondreizen van Koning Aap die door China gaan?
pi_80262787
Ja, heb ik gedaan. Was perfect!

Maar ook erg afhankelijk van je reisleider. Wij hebben een tijd met een andere Koning Aap groep meegereisd en die hadden een reisleider van niets. Sprak de taal niet, regelde nooit iets. Veel geklaag gehoord uit die groep.
pi_80371141
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 17:27 schreef Rbhp het volgende:
Nee, Vue Bar heeft het beste uitzicht, zowel over Puxi als Pudong.
Nog nooit geweest eerlijk gezegd, maar het ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Binnenkort toch maar eens checken.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_80371155
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 11:55 schreef MikelenniuM het volgende:
Even een schaamteloze tvp zodat ik dit topic niet kan vergeten

Iemand ervaring met groepsrondreizen van Koning Aap die door China gaan?
Geen ervaring met Koning Aap, maar zelf ooit eens met Shoestring door China gereisd. Dat is wat meer low-budget, en daardoor wellicht ook iets ander publiek. Al is het gelukkig nog geen Kras-reizen. Op zich was het wel prima, alleen als het even kan zou ik groepsreizen vermijden. In China is het echt niet nodig en je krijgt er zoveel meer vrijheid voor terug. Sowieso, wij waren slechts met 12 man in een groep, maar dan al ben je feitelijk voortdurend op elkaar aan het wachten.
pi_80383787
Hoe zit het dan met de taal? Mijn chinees gaat niet veel verder dan Tjap Tjoy
Spreken ze daar dan wel goed Engels?
pi_80384667
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:14 schreef MikelenniuM het volgende:
Hoe zit het dan met de taal? Mijn chinees gaat niet veel verder dan Tjap Tjoy
Spreken ze daar dan wel goed Engels?
Het is natuurlijk wat avontuurlijker dan een vakantie aan de Spaanse Costa, maar dat maakt het mijns inziens ook zo de moeite waard. Over het algemeen wordt er nauwelijks fatsoenlijk Engels gesproken, maar op toeristische plaatsen is dat wel een stuk beter. Zeker in hostels en hotels zijn er altijd wel mensen die een aardig woordje kunnen spreken. Bovendien is iedereen heel vriendelijk en behulpzaam. Zeker als je de bekende highlights aan doet is het taalprobleem beslist niet onoverkomelijk. Al is het natuurlijk wel erg makkelijk als je een paar woordjes Mandarijn spreekt. Op eigen houtje op pad scheelt sowieso een hoop geld, krijg je er een hoop vrijheid voor terug en geeft het meer voldoening! Maar goed, dat is allemaal ook weer persoonlijk natuurlijk.
pi_80454062
Vorig jaar zijn we al naar China geweest; via Beijing naar Shanghai, vandaaruit naar Hainan en via Hongkong naar huis. Fantastische reis.
Dit jaar willen we naar zuid China en dan met name: Lijiang/Dali/Kunming - Guilin/Yangshuo - Guangzhou/HongKong.
Wat we vooral willen weten is wat de beste tijd is om naar Zuid China te gaan. Het liefst mijden we een eventueel regenseizoen of andere klimaattechnische dingen die onze reis zouden kunnen dwars zitten.
Is augustus/september een geschikt moment voor deze rondreis door Zuid China?? Alvast bedankt!
(andere tips zijn ook welkom!) xie xie
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_80608621
Lees mee In oktober wil ik zo'n drie weken naar China.. Heb totaal nog geen idee wat ik precies wil gaan zien. Veel natuur trekt me wel, maar er is zo veel moois in China.. Lastig kiezen..
pi_80619412
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:03 schreef Illuminare het volgende:
Lees mee In oktober wil ik zo'n drie weken naar China.. Heb totaal nog geen idee wat ik precies wil gaan zien. Veel natuur trekt me wel, maar er is zo veel moois in China.. Lastig kiezen..
Dit leek me wel mooi om te zien Huangshan. Jammer genoeg is het er niet van gekomen tijdens m'n stage vorig jaar.
pi_80625270
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:42 schreef MassApeal het volgende:

[..]

Dit leek me wel mooi om te zien Huangshan. Jammer genoeg is het er niet van gekomen tijdens m'n stage vorig jaar.
Oeh, ziet er erg mooi uit! Nog meer van zulke tips?
pi_80663686
tvp, ik ga maar weer eens sparen.
pi_80756166
Heeft iemand nog tips voor een leuk en betaalbaar hotelletje in Hong Kong?

Wij gaan in juni naar Maleisie, maar gaan ook ongeveer 3 a 4 dagen naar Hong Kong..

En wat moet ik gezien hebben, en wat kan ik beter mijden?
pi_80757757
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:30 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Heeft iemand nog tips voor een leuk en betaalbaar hotelletje in Hong Kong?

Wij gaan in juni naar Maleisie, maar gaan ook ongeveer 3 a 4 dagen naar Hong Kong..

En wat moet ik gezien hebben, en wat kan ik beter mijden?
Qua verblijf ben ik zelf erg te spreken over Y-Loft. Net een paar maanden oud, en door de overheid opgezet. Het is dus heel netjes geregeld allemaal, en de kamers zijn mooi ingericht. Het is op HK Island zelf gelegen, op nog geen minuut lopen van het metrostation Chai Wan. Dat is wel helemaal aan de westkant, maar met de metro ben je in 20 min. downtown. Kamers zullen in het hoogseizoen ongeveer 50 euro per nacht kosten vermoed ik. Onderstaande foto was mijn kamer.

pi_80758280
tvp. Ik wil ook al een tijde. Maar niemand om mee te gaan. Vriend met wie ik misschien zou gaan is aangenomen voor een jaar op Waseda, dus die heeft geen geld/zin meer.

Kan natuurlijk ook op groepsreis of in mijn eentje.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')