En dit is nu net de reden dat wij georganiseerd willen gaan. We hebben eerder een reis door Indonesië gemaakt waarbij we zelf alles geregeld hebben, maar daar spreekt men Engels (en ik een beetje Maleis). In China is dat dan toch een ander verhaal en kun je rustig een week uittrekken voor het geplan en geregel. Die tijd hebben we niet.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Lhasa bereiken is nul komma geen probleem hoor.
Elk guesthouse in Chengdu boekt je op een vlucht en regelt een permit voor je.
Maar goed, als je maar beperkt de tijd hebt, en veel van het land wil zien, is georganiseerd ws. een stuk praktischer dan op eigen kracht. Dan ben je toch best een behoorlijk deel van de tijd bezig met regelen.
Let trouwens wel op of je de trein naar of van Lhasa neemt.
De trein van Lhasa (naar Xining en verder) rijdt in ieder geval overdag over de Tibetaanse hoogvlaktes.
Of dat omgekeerd het geval is, weet ik niet. Maar het is echt letterlijk en figuurlijk het hoogtepunt van je reis om dat landschap overdag voorbij te zien komen. Zonde als dat in het donker aan je voorbijgaat (ook weer letterlijk en figuurlijk ). Ik weet niet hoe thans de schema's lopen, maar ik zou er met de reis rekening mee houden.
Ik gebruik express niet de term 'adembenemend'
Ga dan niet per trein door China reizen, kost veel te veel tijd. Waarom vliegen jullie niet naar Beijing en dan per trein naar Xi'an, Hangzhou en Shanghai. Vervolgens per vliegtuig naar Chengdu (de stad is niet boeiend, de omgeving des te meer) en dan per trein door via Kunming en Lijiang naar Tibet?quote:Op maandag 1 maart 2010 09:54 schreef Mangostine het volgende:
[..]
En dit is nu net de reden dat wij georganiseerd willen gaan. We hebben eerder een reis door Indonesië gemaakt waarbij we zelf alles geregeld hebben, maar daar spreekt men Engels (en ik een beetje Maleis). In China is dat dan toch een ander verhaal en kun je rustig een week uittrekken voor het geplan en geregel. Die tijd hebben we niet.
We hebben nou eenmaal een beperkt aantal vakantiedagen en nemen dus het risico dat we doodvermoeid thuiskomen omdat we per se China en Tibet in een zo kort mogelijk tijdsbestek gepropt willen zien.
We stappen overigens in Xining op de Lhasa Express, reis duurt volgens mij 26 uur. Hopelijk genoeg tijd om wat mooie vergezichten mee te pikken.
Omdat ze met een groepsreis gaan.quote:Op maandag 1 maart 2010 10:38 schreef Aya-KeAi het volgende:
[..]
Ga dan niet per trein door China reizen, kost veel te veel tijd. Waarom vliegen jullie niet naar Beijing en dan per trein naar Xi'an, Hangzhou en Shanghai. Vervolgens per vliegtuig naar Chengdu (de stad is niet boeiend, de omgeving des te meer) en dan per trein door via Kunming en Lijiang naar Tibet?
dat is wel erg overdreven hoor, met vriendelijk lachen, en wat geduld komt alles redelijk snel goed, zelfs in de niet touristische bestemmingen. Ze vinden het meestal net zo leuk als jij dat je er bent, en iedereen heel wel een neef die zes woorden Engels spreektquote:Op maandag 1 maart 2010 09:54 schreef Mangostine het volgende:
. In China is dat dan toch een ander verhaal en kun je rustig een week uittrekken voor het geplan en geregel. Die tijd hebben we niet.
Off-topic, leuke username! Hen ke ai.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:55 schreef Aya-KeAi het volgende:
[..]
Ik blijf het irritant vinden als mensen Peking gebruiken, het is Beijing.
Haha, ik kan me het reizen per trein in China nog goed herinneren. Van Beijing naar Lhasa per trein? Mij niet gezien!
Persoonlijk wil ik mensen aanraden om niet alleen de bekende plaatsen als toerist te bezoeken, ga bijvoorbeeld zoals iemand eerder zei per paard de Chinese natuur in of per jeep door Tibet.
Eerlijk gezegd vind ik het nog wat vroeg om nu al voor juli of augustus te boeken, maar ik zou zeggen ergens tussen de 500 tot 600 euro. Dat is zeker mogelijk als je ook vluchten vanaf Brussel of Düsseldorf overweegt en flexibel bent qua data. Check Momondo.com voor een overzicht van veel vluchten naar China. Momondo zoekt zelf weer in vergelijkingssites als Ebookers, Expedia, etc Daarnaast vliegt AirBerlin zomers nog weleens goedkoop op Beijing vanaf Düsseldorf. Ook kun je Chengdu (met KLM), Shanghai of Hong Kong overwegen, al scheelt dat meestal niet veel in prijs. Overigens is mijn ervaring dat vanaf Schiphol AeroFlot (via Moskou) altijd het goedkoopste uit de bus komt, maar dan moet je even afvragen of je daarmee wilt vliegen natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:47 schreef Luutgaert het volgende:
Weten jullie wat ongeveer de laagste prijzen zijn (of aan welke regionen ik moet denken) voor een retourtje China (vertrek begin juli of augustus, terug eind van dezelfde maand of begin van de volgende maand) als je die deze maand boekt?
Aeroflot vraagt gem. 450 euro PP met als stop op moskou.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:47 schreef Luutgaert het volgende:
Weten jullie wat ongeveer de laagste prijzen zijn (of aan welke regionen ik moet denken) voor een retourtje China (vertrek begin juli of augustus, terug eind van dezelfde maand of begin van de volgende maand) als je die deze maand boekt?
wij hebben dat ook gezien echter hebben wij via cheaptickets gekeken bij aeroflot en daar lag de overstap tijd tussen 2 en 4 uurquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:28 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Waarom hebben alle goedkope vluchten zo'n lange tussenstops? Ik wil maar max 4 uur tussenlanden..
Wat in het geval van AeroFlot eerder een nadeel is dan een voordeel, aangezien ze notoir last van vertraging hebben.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:31 schreef daanski82 het volgende:
[..]
wij hebben dat ook gezien echter hebben wij via cheaptickets gekeken bij aeroflot en daar lag de overstap tijd tussen 2 en 4 uur
ze vliegen tegenwoordig met de nieuwe airbus A330-300.quote:Op woensdag 3 maart 2010 03:02 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Overigens is mijn ervaring dat vanaf Schiphol AeroFlot (via Moskou) altijd het goedkoopste uit de bus komt, maar dan moet je even afvragen of je daarmee wilt vliegen natuurlijk.
dus ze vliegen niet meer met een Tupolev, Antonov ;-)quote:Aeroflot has embarked on a fleet modernisation program, extensive route restructuring, and an image overhaul. The airline joined SkyTeam in April 2006.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot
ja dan heb je een keuze of het hollandse gedrag (zo goedkoop mogelijk) of met KLM of Finair gaan waarbij de prijs gemiddeld 750 euro is.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:42 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Ja bij Aeroflot heb ik ook nog mijn bedenkingen, gisteren weer allerlei rare verhalen zitten lezen, mja, we zijn Nederlanders of niet, en die willen het t goedkoopst mogelijk haha.
In dat geval valt het wellicht inderdaad wel weer mee. Wellicht dat de service wat ondermaats is, maar voor die prijs zou ik daar mee kunnen leven. Overigens waren die Tupolevs zelf zo slecht nog niet, maar werd er ernstig bespaard op onderhoud. Een nieuwe Airbus moet er in ieder geval wel weer even tegenaan kunnen zou je zeggen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:37 schreef daanski82 het volgende:
[..]
ze vliegen tegenwoordig met de nieuwe airbus A330-300.
[..]
dus ze vliegen niet meer met een Tupolev, Antonov ;-)
p.s. ze zijn toegelaten tot het Skyteam dus dat lijkt mij al genoeg te zeggen
Het lastige is dat je in het hoogseizoen wilt vliegen. Een vriendin van mij is net voor 400,- euro met Emirates vanaf Düsseldorf retour gevlogen, en laatst zag ik dezelfde prijs voor een retour A'dam - Shanghai met SwissAir. Het blijft een kwestie van goed zoeken, veel data en airlines vergelijken. Houd daarbij wel rekening met mogelijke complicaties, zoals de aankomende staking van British Airways.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:56 schreef daanski82 het volgende:
[..]
ja dan heb je een keuze of het hollandse gedrag (zo goedkoop mogelijk) of met KLM of Finair gaan waarbij de prijs gemiddeld 750 euro is.
Mwa, in het algemeen geldt natuurlijk wel dat des te langer je wacht, des te hoger de prijs. Echter, prijzen fluctueren voortdurend, eventueel ook omlaag. Lees maar eens over yield management. Als het er op gaat lijken dat veel stoelen leeg blijven, kan de prijs omlaag gaan. Alleen voor de hele lange termijn is zo'n prognose nog niet bekend en worden dus standaardprijzen gehanteerd. Daarom zou ik de komende paar maanden de prijzen structureel volgen. Bij Momondo kun je bijvoorbeeld een fare-alert instellen op een bepaalde route, zodat je elke week de goedkoopste prijs in je mailbox krijgt. Prijzen zullen voorlopig nog niet omhoog schieten. Als je echter merkt dat het over de gehele linie omhoog gaat wordt het tijd om te boeken. Als je tussentijds een mooie aanbieding ziet is dat natuurlijk ook prima.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:44 schreef Luutgaert het volgende:
Ok bedankt allemaal! Raden jullie het verder aan om deze maand al een ticket te boeken? Ik heb 't gevoel (geen ervaring want nog nooit gevlogen) dat de prijzen alleen maar stijgen hoe langer je wacht, tot het allerlaatste moment wanneer ze de laatste stoelen moeten vullen. Of werkt het mechanisme anders?
Voor zover ik weet moet je nog steeds met een groep en gids binnen komen. Eenmaal in Lhasa vallen veel van deze groepen op miraculeuze wijze weer uit elkaar. Het kost wel wat centjes vanwege het permit dat je nodig hebt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:50 schreef Blik het volgende:
Hoe is de huidige situatie in Tibet, mag je daar alweer op eigen initiatief heen?
Ik heb zelf geen ervaring met groepsreizen, maar ik heb vaak gehoord dat Kras over het algemeen wat oudere mensen (de krasse knarren, haha) aantrekt. Daarmee bedoel ik o.a. bejaarden. Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar volgens mij zijn organisaties als Shoestring, Baobab en Koning Aap misschien op de wat jongere reizigers gericht voor het geval je geen zin hebt om met allemaal oude mensen in zo'n bus te zitten.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:27 schreef TFS het volgende:
Ik ben misschien van plan om een rondreis door China te maken. Het liefst boek ik een een georganiseerde reis omdat de reisgenoten dit liever hebben. Zou deze rondreis door China van Kras misschien iets zijn? Heeft iemand misschien ervaringen met dit soort reizen? En zie je in dat voorbeeld echt de belangrijkste dingen om daar te zien? Andere reizen en tips zijn natuurlijk ook welkom!
Paar jaar geleden bij de OAD geboekt maar groeprijs ging niet door omdat er te weinig mensen waren en dus omgezet in een privereis. Ik zal nu eerder een privereis boeken dan een groepsreis. Was verder allemaal goed geregeld bij de OAD.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 20:27 schreef TFS het volgende:
Ik ben misschien van plan om een rondreis door China te maken. Het liefst boek ik een een georganiseerde reis omdat de reisgenoten dit liever hebben. Zou deze rondreis door China van Kras misschien iets zijn? Heeft iemand misschien ervaringen met dit soort reizen? En zie je in dat voorbeeld echt de belangrijkste dingen om daar te zien? Andere reizen en tips zijn natuurlijk ook welkom!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |