Nee nee nee,quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 23:55 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, niet tijdens de Ottomaanse periode. Ik ken het verhaal achter de Arabieren bij ons in Adana/Hatay/Antep niet echt. Ik weet alleen dat zij daar al heeel erg lang wonen. En ze verschillen best veel van elkaar. De Arabieren in Adana zijn over het algemeen Alevitisch, en die in het oosten zijn weer Soenniet. De inwoners van dat dorp in dat interview zijn volgens mij gewoon Soennitische Arabieren uit Antep.
Weet je, ik kan gewoon Arabisch lezen, maar waarom is het lettertype altijd ZO klein...? Ik kan het gewoon niet lezen omdat het een te kleine lettertype heeft.quote:Op zondag 1 november 2009 00:54 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
هل عندك فلوس؟
Collectanten? Zo laat nog?
Ja, kut hè!quote:Op zondag 1 november 2009 01:04 schreef Burakius het volgende:
[..]
Weet je, ik kan gewoon Arabisch lezen, maar waarom is het lettertype altijd ZO klein...? Ik kan het gewoon niet lezen omdat het een te kleine lettertype heeft.
Mierenneuker. Dat bedoelde ik dus, Nusayri/Alewitisch.quote:Op zondag 1 november 2009 01:03 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee nee nee,
De Arabieren zijn AleWitisch (een tak uit het shi'isme). De Turken daar zijn AleVitisch (wat niet bij shi'isme of soennisme hoort).
Er zijn maar weinig goede Arabische druk- en schermletters. Arabisch is een typisch handschrift, drukletters hebben zich niet zelfstandig ontwikkeld.quote:Op zondag 1 november 2009 01:04 schreef Burakius het volgende:
[..]
Weet je, ik kan gewoon Arabisch lezen, maar waarom is het lettertype altijd ZO klein...? Ik kan het gewoon niet lezen omdat het een te kleine lettertype heeft.
Ehm neequote:Op zondag 1 november 2009 01:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mierenneuker. Dat bedoelde ik dus, Nusayri/Alewitisch.
Stond er trouwens hal indek fez? : Heb jij fez? haha ik heb het laatste woordje vast fout.quote:
Sabah en Noor! Keyfel hal ahi? Ve keyfessiha?quote:Op zondag 1 november 2009 11:22 schreef Sjaakz het volgende:
Sba7 el 5air allemaal.
Flous. De "lam" is bijna niet te onderscheiden.quote:Op zondag 1 november 2009 11:22 schreef Burakius het volgende:
[..]
Stond er trouwens hal indek fez? : Heb jij fez? haha ik heb het laatste woordje vast fout.
Heb jij geld?quote:
Ja, ik herhaalde gewoon zijn woordenquote:Op zondag 1 november 2009 11:28 schreef Burakius het volgende:
[..]
Heb jij geld?, ik had het kunnen weten.
quote:
mijn vader kon ook heerlijk koken,alleen hij kookte bijna nooit.quote:Op zondag 1 november 2009 00:58 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Nou... Mijn vader kan erg lekker koken en mijn broertje is kok
Valt wel te hopen dat hij meer goede eigenschappen heeft dan koken?quote:Op zondag 1 november 2009 13:56 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
mijn vader kon ook heerlijk koken,alleen hij kookte bijna nooit.
wat een bofkont zal de toekomstige vrouw van je broertje zijn.
quote:Op zondag 1 november 2009 14:03 schreef Joy_Division het volgende:
[..]
Valt wel te hopen dat hij meer goede eigenschappen heeft dan koken?
Iets zegt me dat je het niet meer over mijn broertje hebtquote:Op zondag 1 november 2009 14:06 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
had ie ook,hij was ín alles een kei in.
hahaha sorry was verkeerd geqoutequote:Op zondag 1 november 2009 14:07 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Iets zegt me dat je het niet meer over mijn broertje hebt
mijn lieve papa had de beste eigenschappen van de hele wereld.quote:Op zondag 1 november 2009 14:03 schreef Joy_Division het volgende:
[..]
Valt wel te hopen dat hij meer goede eigenschappen heeft dan koken?
quote:Op zondag 1 november 2009 14:09 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
mijn lieve papa had de beste eigenschappen van de hele wereld.
hij was overal een kei in.
ga je terug naar marokko?quote:Op zondag 1 november 2009 11:35 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ja, ik herhaalde gewoon zijn woorden.
Mijn Arabisch en Marokkaans zijn verder ook niet zo goed... Maar daar ga ik volgend jaar wat aan doen!
Thuis spraken wij vooral Nederlands...quote:Op zondag 1 november 2009 14:16 schreef nadiaschoonheid het volgende:
[..]
ga je terug naar marokko?![]()
wat is jou moeder taal?
maar wat wil je leren dan het arabisch of berbers?quote:Op zondag 1 november 2009 14:26 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Thuis spraken wij vooral Nederlands...
Ik ga niet echt terug naar Marokko (ik ben hier in Nederland geboren en opgegroeid) maar zal er wel een groot gedeelte van volgend jaar zitten... Gewoon lekker een jaartje er tussenuit en om de taal eens een keer goed te leren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |