bbaadd | vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:44 |
quote: ![]() zijn er nog meer wegpiraten hier ![]() | |
Sm0keZ | vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:59 |
Hm nee, lijkt me best pijnlijk om hard te remmen met zo'n fiets... Laat staan het optrekken, mên wat zal dat langzaam gaan ![]() | |
ultra_ivo | vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:36 |
Ik heb een fiets klaar staan om om te bouwen tot fixie. | |
error_404 | vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:03 |
mmm, ik vind het gewoon niet relaxed fietsen. Mij te veel een hype. | |
feelsgoodman | vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:13 |
Omg. ![]() ![]() Mijn doortrapper. | |
bbaadd | vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:51 |
quote:remmen is gewoon een techniek die je moet leren, daarnaast maakt het ook veel uit welk verzet je rijdt. en optrekken gaat harstikke snel;) | |
feelsgoodman | vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:31 |
![]() ![]() ![]() ![]() Porno. | |
bbaadd | vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:54 |
^ ![]() ![]() mijn prachtige fixie (oude foto, stem is al omlaag) en binnenkort maar eens een ander zadel fixen [ Bericht 15% gewijzigd door bbaadd op 30-10-2009 22:00:06 ] | |
kwoth | zaterdag 31 oktober 2009 @ 07:58 |
Hoort dit draadje niet in LIF thuis? Aangezien het hier slechts gaat om het tonen van het materiaal, zich proberen te identificeren met bepaalde groeperingen en het aannemen van een bepaalde rijstijl in het dagelijkse verkeer namelijk:quote: | |
ultra_ivo | maandag 2 november 2009 @ 18:56 |
quote:Nee. Fixed rijden is al decennialang een gewoonte onder veel aktieve fietsers. Met name in de winter om zo de benodigde souplesse te kweken. | |
kwoth | maandag 2 november 2009 @ 19:57 |
quote:Dat klopt, en daar ben ik van op de hoogte. Alleen op de manier waarop het rijden met een vast verzet hier gepresenteerd wordt denk ik dat het beter in LIF thuis hoort. Misschien een 'brutale' invulling, maar deze jongens zijn niet bezig met souplesse en vinden de winter maar koud. Het gaat ze om leuke kleurtjes en geen remmen. | |
ultra_ivo | maandag 2 november 2009 @ 22:10 |
quote:Mijn planning om een fixed te bouwen gaat zeker niet uit van leuke kleurtjes en geen remmen. Mijn planning gaat uit van trainen op souplesse en sterker te worden voor het wielerseizeon. | |
krioro | maandag 23 november 2009 @ 03:24 |
Mijn plan om een fixie te kopen/bouwen komt voort uit een liefde voor de eenvoud en het uiterlijk van fixies. Of de techniek helemaal bij me past weet ik niet, daar denk ik nog over na. Ik fiets niet echt voor de (wieler)sport, een beetje voor de cardio en voor de lol. Meestal sprinten, dat is dan weer wel goed voor mijn benen. En tricks zijn ook leuk af en toe. Ik wil een niet te dun frame. En sowieso volkomen rechte handlebars. Een subtiele kleurencombinatie vind ik mooi, niet al te opvallend. Zo'n model ongeveer, maar dan met hoogstens twee verschillende kleuren: ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door krioro op 23-11-2009 03:40:49 ] | |
krioro | maandag 23 november 2009 @ 03:54 |
Leuk macaframa filmpje (niet voor de wielrenners):![]() | |
krioro | maandag 23 november 2009 @ 03:59 |
En nog een kort fragment omdat het zo mooi is: http://vimeo.com/5862934 | |
bbaadd | maandag 23 november 2009 @ 17:59 |
toch niet die wielen ![]() | |
krioro | maandag 23 november 2009 @ 21:45 |
quote:Niet die wielen zo nee ![]() | |
krioro | zaterdag 26 december 2009 @ 01:15 |
![]() quote:Op zich ziet ie er best leuk uit, dat wel. | |
bbaadd | maandag 18 januari 2010 @ 12:00 |
hoe staat je project er voor krioro | |
zquing | maandag 18 januari 2010 @ 12:04 |
Ik wil ook een fixie ![]() | |
feelsgoodman | maandag 18 januari 2010 @ 15:30 |
![]() mine LOL ![]() ![]() ![]() ![]() | |
krioro | maandag 18 januari 2010 @ 20:28 |
quote:Ik heb een matzwart frame ![]() | |
bbaadd | maandag 18 januari 2010 @ 21:05 |
quote:welke maat? ![]() | |
Druzhnik | maandag 18 januari 2010 @ 21:07 |
Dat lijkt me goed kut. Als je dan van de helling af rijdt, moet je alsnog trappen om te remmen. | |
bbaadd | maandag 18 januari 2010 @ 21:27 |
de snelheid ![]() | |
Druzhnik | maandag 18 januari 2010 @ 22:00 |
quote:Waarom zou je op zo'n ding sneller gaan dan op een fiets met vrijloop? | |
krioro | dinsdag 19 januari 2010 @ 15:50 |
quote:Geen idee ![]() | |
fathank | dinsdag 19 januari 2010 @ 16:22 |
Handig in de sneeuw, dat dan weer wel.![]() | |
LSD.tv | vrijdag 19 maart 2010 @ 01:44 |
Vond vanmiddag een vintage wielren fiets op m'n zolder ![]() ![]() ![]() Eens kijken of ik 'm kan converten tot fixie, lijkt me namelijk wel wat die eenvoud... Heb ook een BMX gehad, dus hoop dat ik hier nog wat truucjes mee kan/ga leren ![]() | |
KneusTeun | woensdag 19 mei 2010 @ 15:55 |
Zelf ook net een peugot gevonden, en is aan het klussen slaan straks. | |
frank07 | vrijdag 21 mei 2010 @ 00:46 |
tvp | |
Tommeke | donderdag 27 mei 2010 @ 09:56 |
Ik heb in de planning staan om 'n oude mtb om te bouwen tot fixie/singlespeed. | |
Posergoth6667 | maandag 21 juni 2010 @ 23:12 |
weten jullie of het mogelijk is om dit goedkoop te doen? wil het vooral om de eenvoud. zou aan de ene kant graag een racefiets willen, maar ik denk dat die dingen nogal veel onderhoud vereisen. een fixie (met voorrem) zou ik veel prettiger vinden omdat er minder aan stuk kan. daarnaast is de eenvoud zo mooi. Als ik een racefiets zou hebben zou ik er ook direct een recht stuur op zetten. weten jullie een goedekope oplossing? ik heb niks op dit moment, dus ook geen frame. wil dit over een maand ofzo gaan bouwen. | |
error_404 | dinsdag 22 juni 2010 @ 09:39 |
Begin met een frame, zou ik zeggen. Er zijn genoeg oude racefietsen voor een prikkie te koop, die te prima kunt ombouwen. | |
bbaadd | dinsdag 22 juni 2010 @ 13:34 |
Goedkoop raceframe halen, deze helemaal strippen. Ander achterwiel erin en je bent klaar http://www.m-gineering.nl/ kijk ook hier onder fixie bouwen ![]() | |
KneusTeun | vrijdag 25 juni 2010 @ 12:31 |
FF een update: nieuwe banden erop gezet, kheb een nieuw stuur gekocht en een klein BMX rem hendeltje (moet er ook mee naar me werk) en strax 2 miche naven erop. Banden doen het goed met dit frame! | |
bbaadd | dinsdag 29 juni 2010 @ 18:21 |
![]() Nieuwe fietsssss | |
krioro | woensdag 30 juni 2010 @ 21:05 |
quote: Oeh, hij's af. Ziet er tof uit! | |
KneusTeun | woensdag 30 juni 2010 @ 21:11 |
![]() Weer een stapje dichterbij, nog ff kijken wat ik voor velg wil. | |
bbaadd | woensdag 30 juni 2010 @ 21:28 |
quote:hoe staat het met die van jou ![]() | |
Tommeke | woensdag 30 juni 2010 @ 22:00 |
Ik ga die mtb toch maar niet ombouwen. Er is zo veel mis mee dat 't echt een heidens werk wordt ![]() Misschien m'n oude racefiets maar. Al ben ik bang dat die niet stijf genoeg is naar mijn maatstaven ![]() | |
krioro | woensdag 30 juni 2010 @ 22:56 |
quote: Nog steeds onveranderd, heb het te druk. ![]() | |
KneusTeun | donderdag 5 augustus 2010 @ 16:13 |
En weer een update: Al een heel eind! | |
error_404 | donderdag 5 augustus 2010 @ 16:16 |
Heb nog een heul mooie Giant Peleton Lite onder een laag stof staan, in de kelder bleek. Misschien ook maar eens iets mee doen, of iemand moet interesse hebben. | |
KneusTeun | donderdag 5 augustus 2010 @ 16:20 |
Kleur? | |
error_404 | donderdag 5 augustus 2010 @ 16:24 |
Blauw zoals hieronder. Dat is zo'n beetje dezelfde uitvoering. Ander tour zadel en wolber velgen zijn de grootste verschillen, zo snel te zien. ![]() | |
KneusTeun | donderdag 5 augustus 2010 @ 16:42 |
Wat wil je er voor hebben? | |
error_404 | donderdag 5 augustus 2010 @ 16:45 |
Make me an offer I can't refuge ![]() Ik heb ooit beloofd hem nooit te verkopen, vandaar dat ik hem al zo lang heb. | |
KneusTeun | donderdag 5 augustus 2010 @ 16:47 |
quote:Hij is niet voor mij, voor een vriend die iets zoekt. Dus als je me een richt prijs kan geven. Weet je het frame maat ook btw? | |
error_404 | donderdag 5 augustus 2010 @ 16:58 |
Zou ik even na moeten meten, kom ik nog op terug. | |
KneusTeun | donderdag 5 augustus 2010 @ 17:01 |
PM me anders maar als je het weet. | |
thebakkert | woensdag 8 juni 2011 @ 13:23 |
Hmmm, er zijn vást meer fixierijders op Fok! Hier de mijne ![]() ![]() | |
krioro | woensdag 8 juni 2011 @ 21:06 |
Leuke fiets. De mijne staat nog steeds op de to-do list ![]() | |
KneusTeun | woensdag 8 juni 2011 @ 21:46 |
Binnenkort maar is me hele fiets opnieuw opbouwen, ik gebruik me fixie elke dag dus na de winter is ie helemaal op! Veel roest etc ![]() | |
thebakkert | donderdag 9 juni 2011 @ 10:02 |
Dankje. Ik heb veel van eBay gehaald (frame, voorvork, crankstel en kettingblad, zadel). Daarnaast van rose.nl (balhoofdstel, stuur, grips, stem) en shop.singlespeed.nl (zadelpen, trappers, straps). Banden bij de LBS en wielen van Marktplaats. Van het achterwiel heb ik ook nog een voorwiel liggen, maar ik kon erg goedkoop aan een Velocity B43 komen ![]() | |
Tommeke | donderdag 9 juni 2011 @ 17:03 |
Ik heb een singlespeed gemaakt. Een dezer dagen komt er wel ff een fotootje ![]() | |
Tommeke | donderdag 9 juni 2011 @ 17:03 |
Vette fiets trouwens! | |
kwoth | donderdag 9 juni 2011 @ 20:55 |
Ik ken een gozer die heeft twee van deze frames kapot gemaakt. Hij deed er niets speciaals mee. Ik hoorde (en heb het gezien trouwens) dat de geometrie van het TT frame ook echt belabberd is, zelf nadat ze een nieuwe versie hebben uitgebracht. Ik zou zelf nooit een frame van Leader kopen. Hoe dan ook succes er mee! Wat betreft onderdelen, ik kan Jelle van Singlespeed.nl aanraden. Prima gozer! | |
thebakkert | donderdag 9 juni 2011 @ 22:18 |
http://www.flickr.com/photos/8408068@N04/4655291459/ http://slumworm.blogspot.(...)e-his-leader-v2.html Heb ze gezien ja ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door thebakkert op 09-06-2011 22:26:10 ] | |
kwoth | donderdag 9 juni 2011 @ 22:43 |
Ik was vergeten te melden dat het frame beide keren bij de lasnaden gebroken was. Foto's heb ik niet, maar zuig het verhaal niet uit mijn duim hoor. Sommige mensen zijn tevreden met een carbon of titanium fiets. Het materiaal kan dan wel goed zijn, de framemaker moet er nog wel iets goeds van maken! Als laatste is het vreemd dat een bedrijf niets doet met de feedback die ze hebben gekregen over de TT frames en bij een nieuwe versie weer dezelfde fouten maken. | |
thebakkert | donderdag 9 juni 2011 @ 23:17 |
Dat moet ik toegeven, dat is inderdaad dom. Ik heb m'n lasnaden nog even nagekeken en zie niets vreemds iig. Geen haarscheurtjes ook. Was het beide keren dezelfde lasnaad? Zo ja, welke? | |
kwoth | vrijdag 10 juni 2011 @ 08:19 |
Bij de balhoofdbuis. | |
thebakkert | vrijdag 10 juni 2011 @ 10:33 |
Hm. Weird. Nouja, je hoort 't wel als ik 'm heb gebroken ![]() | |
krioro | vrijdag 10 juni 2011 @ 18:12 |
Thanks voor de tips, ik zal binnenkort eens rond gaan kijken. ![]() | |
thebakkert | zaterdag 11 juni 2011 @ 12:53 |
Geen probleem! Ik weet ook nog wel eea van onderdelen/kwaliteit af dus mocht je nog vragen daarover hebben, schroomt niet! ![]() | |
vanhal | donderdag 23 juni 2011 @ 21:34 |
Dit is mijn singlespeed. Ik heb de fiets laten opbouwen door recycledfixed.org in Amsterdam. Een gozer die mooie fietsen maakt bestaande uit 2dehands en nieuwe onderdelen. Mooie niet dure basic fietsen.![]() | |
no1uknow | zondag 3 juli 2011 @ 20:09 |
Ik zit er aan te denken om mijn Jan Janssen Impress om te bouwen naar een single speed/fixed gear. De huidige tandwielen en ketting zijn na een aantal jaar intensief gebruik (eerst van m'n pa geweest, nu heeft hij een Koga en heb ik de Janssen een aantal maanden in m'n bezit) helemaal versleten, dus fietsen is nauwelijks meer mogelijk. Een collega van mij heeft zelf een fiets in elkaar gebouwd met een fixed gear. Ik wil dit dus ook op mijn Jan Janssen 'uitproberen'. Dit vanwege de relatief lagere kosten en makkelijkere onderhoud. Bevalt het, (wat wel goed zal komen gok ik) ga ik op termijn een fixed gear fiets zelf bouwen. Nu weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen. Waar moet ik naar kijken? Ga ik voor single speed of fixed gear? Welke onderdelen moet ik hebben? Wat is een goede webshop? Is het reëel om dit binnen een maand klaar te hebben i.v.m. vakantie waar de fiets mee naartoe gaat? Ik ben me overigens al wel aardig aan het inlezen op singlespeed.nl en wat engelstalige websites. Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen ![]() | |
KneusTeun | zondag 3 juli 2011 @ 20:48 |
Gewoon ff google gebruiken en je kan het allemaal bestellen en in 1 dag omzetten. | |
no1uknow | zondag 3 juli 2011 @ 20:58 |
Zover was ik al, Google gebruiken. Verder nog aanvullingen? | |
erkel | maandag 5 september 2011 @ 22:50 |
Mag ik vragen wat je voor het totaalplaatje betaald hebt? Of misschien kan iemand anders aangeven wat zo'n mooi, geil fietsje kost als je 'm zelf zo samenstelt? Globaal beeld.. | |
thebakkert | dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:43 |
Zo. Mooi op tijd met antwoorden! ![]() Overigens nu ook een nieuwe cog achter. 17t BLB. En een Gusset lock-ring. De 17t op het oude wiel was gewoonweg krom ![]() ![]() | |
KneusTeun | dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:57 |
Verdomme voor dat geld vind ik hem niet echt nice ofzo ![]() Wat was er in godsnaam zo duur? | |
thebakkert | dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:32 |
Duurste onderdelen afgezien van het frame zijn de wielen en crank. Dan zit je al dik over de 400. Crank is een Sugino RD2 Messenger en de wielen zijn 2 Velocity B43's met BLB naven. Moet je erg je best voor doen als je daar een slag in wilt krijgen ![]() Gelukkig verschilt smaak ![]() | |
Unsub | dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:04 |
Waarom zo'n robuuste stem? (Het lijkt me een freeride/slopestyle stem?) Verder vind ik het in z'n algemeenheid jammer dat de fixie's nu zo'n hype zijn... Veel mensen die er een rijden, terwijl ze er niet mee om kunnen gaan.. Ik houd het lekker bij m'n singlespeed mtb mét vrijloop ![]() | |
thebakkert | woensdag 5 oktober 2011 @ 08:10 |
M'n stem is eentje van spank bedoeld om te downhillen inderdaad. Ik wilde sowieso een korte stem, 5cm of minder ivm tricken. Deze paste én goed bij de fiets (vind ik ![]() Even een nieuwe foto gemaakt: ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door thebakkert op 05-10-2011 19:01:36 ] | |
Unsub | donderdag 6 oktober 2011 @ 19:00 |
whoo, mooie gusset man! De rest van de bike is uiteraard ook vet, maar die gusset is echt mooi gevormd. Wel de vork nog blauw of wit spuiten ![]() | |
error_404 | maandag 7 november 2011 @ 12:47 |
Hier nog liefhebbers voor een Giant Peloton Lite? Mooie basis voore een fixed gear. | |
jeunessegaspillee | vrijdag 4 mei 2012 @ 13:46 |
Ik moest deze schoppen óf een nieuwe aanmaken; dan maar een schopje. Heb een paar weken terug een frame gekocht. Deze heeft wat kleine roestplekjes, maar dat maakt niet uit want hij zal toch een nieuwe verfbeurt krijgen. Het enige waar ik mee zit dat er flinke 'shifter braze-ons' opzitten. Kan ik deze gewoon zonder problemen eraf slijpen > vijlen en dan het gaatje dichten met wat plamuur o.i.d? Voorbeeld 'shifter braze-on' ![]() | |
KneusTeun | vrijdag 4 mei 2012 @ 14:25 |
Ik ken mensen die dat gewoon gedaan hebben, als het goed is zit er gewoon buis onder, dus laatste stuk misschien even met de hand doen. | |
jeunessegaspillee | vrijdag 4 mei 2012 @ 20:03 |
Thanks voor de reactie, en ja klopt er zit sowieso buis onder. Deze dingen zijn er later op bevestigd en van zwakker materiaal dan het frame zelf. Dus met een beetje inspanning heb je ze zo weggewerkt. Maar nu ik weet dat andere mensen het ook gedaan hebben, kan ik met een gerust hart aan de gang haha | |
Unsub | zaterdag 5 mei 2012 @ 09:51 |
Natuurlijk wel wat foto's posten van de voortgang ![]() | |
jeunessegaspillee | zondag 6 mei 2012 @ 17:33 |
Durf de shifter braze-ons er niet dicht op het frame af te slijpen dus ben nu begonnen met de 'cillindertjes' de er bovenuit staken af te slijpen. Verder ga ik de blokjes die dan nog op het frame zitten met een dremel en de hand er verder afvijlen. Zal wel wat tijd in gaan zitten... De kabelgootjes heb ik wel al verwijderd. Deze heb ik gewoon met een flinke knijptang en heel wat kracht eraf gekregen. Dat zag er toen zo uit: ![]() ![]() Na wat vijlen en schuren heb ik ze helemaal glad gekregen. Ben wel tevreden met het resultaat. Als je er met je hand overheen gaat voel je niet dat ze er nog gezeten hebben. Het resultaat: ![]() ![]() | |
jeunessegaspillee | maandag 14 mei 2012 @ 17:34 |
Kleine update: 1 shifter braze-on is overleden: ![]() ![]() | |
jeunessegaspillee | dinsdag 15 mei 2012 @ 02:48 |
Jammer dat hier zo weinig Fixed Gear liefhebbers zijn ![]() | |
vault_tec | dinsdag 15 mei 2012 @ 03:48 |
Ik ben mijn fiets weer aan het opbouwen. Alleen kettingblad bouten door gedraaid dus die uitboren zonder mijn crancks te verneuken. Binnenkort nieuw stuur kopen en als ik 1200 euro heb dan een 725 leader complete kopen. Precies wat ik wil dus hoef ik geen losse onderdelen te kopen. | |
ultra_ivo | dinsdag 15 mei 2012 @ 05:24 |
Er is een verschil tussen fixed gear liefhebbers en hipster liefhebbers. Voor een fixie ga je geen goed klassiek frame verneuken. | |
Tommeke | dinsdag 15 mei 2012 @ 07:53 |
Daarom heb ik m'n frame ook onaangetast gelaten. Omdat het m'n eerste racefiets is. Vind het juist mooi om zo'n fiets retro te laten. Ben nu bezig met een ATB en een fiets voor m'n vriendin. Dat worden hipsterfietsen! | |
Tommeke | dinsdag 15 mei 2012 @ 07:54 |
Foto's volgen. | |
jeunessegaspillee | dinsdag 15 mei 2012 @ 10:26 |
Vind een kaal frame gewoon mooier, wat heb ik aan braze-ons als ze toch niet van nut zijn? Daarnaast moet het frame toch gespoten worden, omdat er oppervlakkige roestplekjes zitten ![]() | |
vault_tec | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:49 |
dit blijft tochwel een van de dopeste videos imo. | |
Stansfield | dinsdag 15 mei 2012 @ 15:22 |
Dit vind ik wel een van de mooiste videos... | |
ultra_ivo | dinsdag 15 mei 2012 @ 16:25 |
Oppervalkkige roestplekjes zijn geen reden om een frame over te spuiten. Gewoon voorzichtig de roest weghalen en de lak voorzichtig bijpunten. Dus niet met de botte bijl er over heen. een klassiek frame mag best wat sporen van gebruik hebben, dat geeft de fiets karakter. Wat een fiets geen karakter geeft is 'm ontdoen van alle historie en er gewoon een hippe kleur overheen mikken. | |
vault_tec | dinsdag 15 mei 2012 @ 16:27 |
Kettingblad bouten uit geboord... nu kettingblad bewerken zodat die op mijn fiets past en dan kan ik weer fietsen ![]() | |
Life2.0 | dinsdag 15 mei 2012 @ 17:17 |
Ik snap je gevoel wel, heb zelf een berg classic (motoren dan) in de schuur staan maar in the end blijft het een gebruiksvoorwerp zag laats ook dat mijn racer en mtb eigenlijk onder de krassen zitten, hoort erbij.. | |
jeunessegaspillee | dinsdag 15 mei 2012 @ 21:17 |
Tuurlijk, ik snap dat ook best wel. Maar zo hou ik mezelf lekker bezig en er komt vast ook nog wel een klassieker bij. | |
Mascini | woensdag 23 mei 2012 @ 21:12 |
Mijn project voor de zomer: een fixie bouwen ![]() Hoeveel ben ik ongeveer kwijt als ik van een oud racefietsframe (met horizontale of semihorizontale dropouts maar zonder wielen) een fixie wil maken? 100? | |
Life2.0 | woensdag 23 mei 2012 @ 21:44 |
Dan heb je alleen een andere naaf/wiel nodig, kan je 2 tientjes kosten, kan je ook 300 maken.. | |
Mascini | woensdag 23 mei 2012 @ 21:56 |
Ja en wielen natuurlijk, en ook een voorrem en een nieuw zadel enzo. Denk dat wielen m'n duurste component zullen worden ... denk dat ik iets dikkere wielen neem omdat ik ook nog maar een fixie/racefiets noob ben. Kan ik die gewoon in iedere fietsenzaak kopen of kan ik beter naar een fixie speciaalzaak (pristine ofzo) gaan? | |
Life2.0 | woensdag 23 mei 2012 @ 22:16 |
Ik zie het belang van een speciaalzaak (behalve voor naaf) eigenlijk niet, iedere zaak zou dergelijke spullen wel hebben liggen. Dikkere velgen dan racewieltjes is wel beter dan zeker niet nodig, maar nu je toch geen velgen hebt kun je prima een ander setje halen (overdrijf alleen niet, een wieltje krom rijden is moeilijker dan gedaan, zelfs als je wat ruw rijdt Enne, vervangen kan altijd, rijden is leuker dan wachten op onderdelen ![]() | |
jeunessegaspillee | woensdag 23 mei 2012 @ 22:29 |
Alleen een wielsetje kost je vaak toch al 100 euro minimaal? | |
vault_tec | woensdag 23 mei 2012 @ 22:36 |
Ik denk toch dat als je reeel wilt zijn je 400 euro verder bent. Onderdelen van wielren fietsen zijn niet berekend op de krachten die je bij een fixed gear fiets hebt. Je kan besparen maar als dan je cranck afbreekt ben je wel de lul. Ga langs pristine en vertel wat je wilt, hun kunnen verder helpen. | |
KneusTeun | donderdag 24 mei 2012 @ 22:22 |
pristine schijnt ook niet altijd even nice te zijn, hoorde van een bekende over lange levertijd of helemaal niet leveren... En onderdelen kun je ook wel 2e hands veel vinden. Beetje zoeken op fora etc. | |
Life2.0 | donderdag 24 mei 2012 @ 23:30 |
Welke krachten hebben we het dan over? Fixiekrachten? En crank breken, je zal de eerste zijn die een massief stalen crank breekt hoor ![]() | |
KneusTeun | vrijdag 25 mei 2012 @ 00:26 |
Het is mij gelukt! En brak bijna me nek ![]() | |
Life2.0 | vrijdag 25 mei 2012 @ 01:03 |
Pisbakken staal dan, zonder slijptol komt er nog geen krasje op die oude cranks Die komen uit de tijd dat staal niet kon roesten ![]() | |
vault_tec | vrijdag 25 mei 2012 @ 02:30 |
Kettingblad/trapas vinden skidden niet zo leuk. En je kan lachen maar tijdens simpel rijden is er al een cranck afgebroken van iemand op een ander forum. Kan het topic niet vinden maar die oude meuk is er gewoon niet op berekend. | |
Life2.0 | vrijdag 25 mei 2012 @ 03:29 |
skidden is dan ook onzinnig. | |
vault_tec | vrijdag 25 mei 2012 @ 06:43 |
een voorrem is gevaarlijker. | |
KneusTeun | vrijdag 25 mei 2012 @ 08:13 |
Was shimano dura-ace setje. En achja alles kan kapot. | |
firewirecable | zaterdag 2 juni 2012 @ 12:09 |
Als de terugbetaling van de belasting aangifte goedgekeurd word dan koop ik dit frame :-)![]() | |
Ener-G | zaterdag 2 juni 2012 @ 13:29 |
ik vind het er loeistrak uitzien, hou wel van dat ultra minimale ![]() ![]() echt sneller ben je er ook niet mee, want als je aan de max van je cadans zit kan je met versnellingen nog opschakelen, fixed trap je je helemaal het leplazarus :p | |
firewirecable | zaterdag 2 juni 2012 @ 13:36 |
Ik koop die er meer voor "er bij" aangezien ik bijna elke woensdagavond met een hele groep (voornamelijk fixte rijders) een tocht maak door de stad. Dat van de versnellingen klopt zeker, maar je moet ook een goede ratio uitzoeken om zo enigszins comfortabel te kunnen fietsen. In de weekenden ga ik nu met de racefiets weg, en door de week met de werk racefiets. En een "project" hebben is altijd leuk :-) | |
Life2.0 | zaterdag 2 juni 2012 @ 14:20 |
Pardon? | |
Tommeke | zaterdag 2 juni 2012 @ 14:32 |
Voor remt beter dan achter. Maar je glijdt makkelijker weg. Ik rij met 52-21. Licht genoeg om langzaam mee te fietsen, maar je kan er ook heel makkelijk mee boven de 30 rijden. | |
Life2.0 | zaterdag 2 juni 2012 @ 14:35 |
Achter blokkeert makkelijker omdat er minder gewicht op zit, als je je voorrem niet kunt doseren moet je oefenen. Als je bang bent om te remmen moet je niet fietsen. | |
henkde_j | zaterdag 2 juni 2012 @ 16:28 |
Ik zit er ook aan te denken een 'fiixie' in elkaar te zetten. Vooral het minimalistische spreekt mij aan. Verder heb ik ook altijd een hekel gehad aan fietsen met kabels. Wel zou ik graag een vrijloop en een goede rem willen behouden. Op moment heb ik hier twee frames staan die ik wil gaan gebruiken. Een peugeot, maar dan met een bagagedrager en schermen er nog op ![]() En nog een oude +- 30-40 jaar oude Union Antilope (een soort race-hybride fiets) | |
jeunessegaspillee | zaterdag 2 juni 2012 @ 16:32 |
Fixies hebben geen freewheel. | |
henkde_j | zaterdag 2 juni 2012 @ 16:34 |
Daarom ook 'fixie' Ik wil gewoon een vereenvoudigde licht rijdende minimalistische fiets maken ![]() | |
Ener-G | zaterdag 2 juni 2012 @ 16:38 |
je kan volgens mjj ook achterasjes kopen die je om kan draaien, ene kant fixed, andere kant met vrijloop ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 2 juni 2012 @ 16:52 |
singlespeed dus? | |
henkde_j | zaterdag 2 juni 2012 @ 16:55 |
Ehm, ja. Ben niet helaal thuis in de juist terminologie ![]() Zoiets is mij doel ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 2 juni 2012 @ 16:58 |
Das ongeveer wat mijn racefiets is, dragbar, 2 remmen, 1 tandwiel voor (wel 5 achter, heb al singlespeed fiets) ![]() | |
henkde_j | zaterdag 2 juni 2012 @ 17:01 |
Nice, alleen het fietsen in de regen lijkt mij wat kut ![]() Maar een scherm is zo lelijk ![]() | |
Tommeke | zaterdag 2 juni 2012 @ 17:03 |
Klopt. Maar in de regen rem ik liever wat meer achter. Een slippend achterwiel is makkelijker te corrigeren! | |
Life2.0 | zaterdag 2 juni 2012 @ 17:03 |
Waarom zou je in de regen willen fietsen ![]() of je neemt licht (alu? platic?) spatterdingen die je of erop kan klikken of met een vleugelmoertje vast kunt zetten | |
Life2.0 | zaterdag 2 juni 2012 @ 17:04 |
Helaas remt een slippend achterwiel voor geen meter | |
KneusTeun | zaterdag 2 juni 2012 @ 17:09 |
Waarom niet? nog mooier skidden dan normaal, en tijdens warme dagen kan het heerlijk zijn ![]() | |
Detroit | zaterdag 2 juni 2012 @ 17:09 |
Mooie fietsjes, die fixies! Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voor dit een een rage gaat worden. ![]() Zijn deze fietsen trouwens onderhoudsgevoelig, en worden ze potentieel sneller gestolen dat iemand weet? | |
henkde_j | zaterdag 2 juni 2012 @ 17:16 |
Ik heb nu trouwens tijdelijk een stuur van een stadsfiets op m'n Peugeot racefietsje zitten. Ziet er niet uit , en rijd fucking onstabiel nu ![]() | |
jeunessegaspillee | zaterdag 2 juni 2012 @ 17:34 |
Iemand de fixie van Freshcotton gezien? (www.freshcotton.com) Mooi frame heeftie opzich wel, of het allemaal kwaliteit is weet ik niet voor 280 euro. | |
KneusTeun | zaterdag 2 juni 2012 @ 18:11 |
Het is toch al lang een rage eigenlijk? En volgens mij zijn het de hipsters die de rage oppikken ![]() | |
Detroit | zaterdag 2 juni 2012 @ 18:59 |
Het zal inderdaad al wel even een rage zijn. ![]() Maar natuurlijk zijn de hipsters degenen die de rage het eerste oppikken, maar dat is een relatief kleine groep natuurlijk. Ik heb het gevoel dat ook "normale" mensen vaker met zo'n ding rond beginnen te fietsen, en die groep is natuurlijk met veel meer man waardoor het misschien de rage-status ontgroeid begint te raken. ![]() | |
KneusTeun | zaterdag 2 juni 2012 @ 19:16 |
Ja ik snap wat je bedoelt. Probleem is dat mensen die 0,0 met fietsen hebben nu opeens een fixie willen! Eerst was het hier in de stad een groep van 25 man die je allemaal kende en iedereen bouwde ze eigen fiets en kende de fiets. Nu zie je allemaal "hipsters" die 2e hands of goedkoop nieuw een fiets kopen en niet eens weten hoe alles werkt en eigenlijk een gevaar op de weg zijn.... wat dus nog wel problemen op gaat leveren ben ik bang. | |
henkde_j | zaterdag 2 juni 2012 @ 19:29 |
Haha sorry hoor ![]() | |
KneusTeun | zaterdag 2 juni 2012 @ 19:32 |
![]() Edit: wat ik meer bedoel is dat ik hiervoor veel met mountainbikes en BMX in de weer was, en daardoor zelf wel een fiets kan onderhouden. In tegenstelling tot veel andere mensen die tegenwoordig een "fixie" kopen in een willekeurige zaak. En die dingen zijn niet echt altijd van hoogwaardige kwaliteit natuurlijk, en die combinatie is niet heel handig ![]() | |
henkde_j | zaterdag 2 juni 2012 @ 19:50 |
Ah ja, zit inderdaad wat in. Heb je binnen elke hobby. Fotografie, oldtimers etc. Dat je zelf wat in elkaar klust is toch wel het allerleukste lijkt mij ![]() Persoonlijk heb ik niet echt iets met het fixie rijden. Eerlijk gezegd wil ik zo'n fiets om de minimalistische stijl, weinig dat kapot kan gaan, en licht rollen ![]() Ben er pas sinds een paar jaar achter dat zo'n fiets een fixie of een single speed heet. Ik kwam jaren geleden in Kopenhagen een kale fiets tegen. Sindsdien wist ik dat mijn volgende fiets zo'n fiets moet worden ![]() De bewuste fiets ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 2 juni 2012 @ 19:52 |
Tjah ik draag geen skinny jeans dus snap dat hele skidden niet ![]() ik ben liever van keihard rammen ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 2 juni 2012 @ 19:54 |
Hoe moeilijk kan je fietsen laten klinken ![]() | |
Tommeke | zaterdag 2 juni 2012 @ 20:01 |
Dan traint de concurrentie niet ![]() Maar soms moet je ergens heen ![]() Ik pak dan m'n stadsfiets. | |
KneusTeun | zaterdag 2 juni 2012 @ 20:02 |
Snap niet wat skinny jeans daarmee van doen hebben ![]() Skidden is gewoon de manier van remmen, en als het nat is dan kun je er mooi mee klooien. En racefiets vs fixie is wel verschil. mensen met weinig ervaring die een lockring hebben die op scherp staat en geen rem ![]() | |
Tommeke | zaterdag 2 juni 2012 @ 20:02 |
Is al bijna een rage. Die van mij is al eens bijna gejat. Ik heb ook erg veel bekijks! | |
Tommeke | zaterdag 2 juni 2012 @ 20:03 |
Een fixie/singlespeed kopen vind ik not done. Die moet je zelf in elkaar zetten ![]() | |
henkde_j | zaterdag 2 juni 2012 @ 20:04 |
Dat ja. Dat is ook het leuke aan het sleutelen met fietsen. Het is zo simpel allemaal. ![]() | |
Detroit | zaterdag 2 juni 2012 @ 20:06 |
Bijna gejat? Je was op tijd om de dief bij de lurven te grijpen? ![]() En, hebben ze veel onderhoud nodig? ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 2 juni 2012 @ 20:15 |
Skidden = GEEN remmen. Skidden is gewoon lomp je achterwiel blokkeren en hopen dat je voor de auto stil staat.. Ik kwam van bmx en mtb en ging toen op een racefiets, dat is een wereld van schil, alleen het sturen al, toen ik naar hydraulische remmen ging op de mtb was het ook erg goed wennen, even koppie erbij houden en no problemo skinny jeans = hipsters ![]() Onderhoud bestaat vooral uit achterwiellagers goed vet houden en ketting smeren, en veel achterbandjes | |
KneusTeun | zaterdag 2 juni 2012 @ 20:18 |
Ik weet niet wat je nu wil beweren, maar skidden is wel de ideale manier om gewoon te remmen. Ik kan wel tegengas geven door te vertragen, maar dan kun je nooit lekker in een hoger tempo fietsen. (zeker niet in de stad) En als je me nu als hipster ziet lach ik me helemaal de ballen uit me (niet skinny) broek ![]() | |
Detroit | zaterdag 2 juni 2012 @ 20:33 |
Thx! Maar ik neem aan dat die achterbandjes alleen maar veel onderhoud vergen als je gaat lopen skidden (weer een nieuwe term geleerd!) bij de vleet. Ik zou überhaupt niet op zo'n apparaat durven rijden als het geen remmen heeft (stel je voor dat je ineens moet remmen voor een tram; die geven weinig mee). | |
Life2.0 | zaterdag 2 juni 2012 @ 20:35 |
Wat ik wil beweren? Ik beweer niets, ik vertel jou dat skidden niet remmen is, je er geen controle over hebt en ook geen remvertraging en laat dat nou de definitie zijn van remmen. Dat jij brakeless wilt rijden fine by me, maar houd jezelf niet voor dat je kunt remmen. En als dat ten koste gaat van je snelheid koop je lekker een voorrem. ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 2 juni 2012 @ 20:39 |
Als je skid heb je elke week wel een nieuwe nodig ja ![]() Maar bij normaal rijden slijt achter toch het meeste en dun bandje slijt natuurlijk ook sneller door, je zou er best een half jaar mee kunnen doen | |
KneusTeun | zaterdag 2 juni 2012 @ 20:58 |
Nouja, ik rij nu ongeveer 3 jaar brakeless, naar college's, werk en uitgaan en heb nog nooit problemen gehad. Ook slijten valt hard (rij elke week gemiddeld 80km en doe er dik jaar mee). Skidden is wel de manier om zo snel mogelijk te vertragen en als je er bekend mee bent heb je er echt wel controle over. Alleen een voorrem is alleen maar lastiger, zeker als het nat is dan heb je alleen maar meer kans op een weg glijdend voorwiel. Hoe dan ook, je moet weten wat je doet, en veilig fietsen (verder voor je uit kijken) | |
Life2.0 | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:06 |
Zolang je maar rekening houd dat je nooit een noodstop kunt maken is het mij best Maar een voorrem is niet lastiger, is 70% van je remkracht (en gezien je achter niet remt maar slipt..). | |
firewirecable | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:09 |
Dit is een beetje hoe ik hem wil maken:![]() Bianchi Pista Steel 2011 by Christian Ekblad, on Flickr Ik wil graag een Campagnolo record pista crank stel hebben, maar die zijn 300 euro... beetje te gek, dan maar een imitatie van 100 euro ![]() ![]() Cinelli pista stuurtje met korte stuur stang, wit stuurlint, Shimano 105 SPD pedalen en een zwart zadel (ik neem eerst een setje El Cheapo wielen, omdat ik er later een beter setje onder wil gooien. Tevens heb ik liever eerst goedkope wielen om eerst te proberen omdat de stad echt een marteling is voor een fiets... haha) | |
KneusTeun | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:10 |
Achja, het is ook een bekende discussie. Op ene fora zegt men dat een voorrem levens gevaarlijk is en op het andere dat het juist goed is. Je moet gewoon doen wat je zelf het fijnst en veiligst vind. Ik heb ooit ook een voorrem gehad, maar helaas hebben ze die samen met mijn stuur en voor vork in mekaar getrapt in de stad ![]() | |
KneusTeun | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:10 |
Frame ![]() | |
jeunessegaspillee | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:11 |
Een van de redenen dat deze fietsen zijn ontstaan komt door het minieme onderhoud dat je er aan hoeft te doen. Ga maar is na hoe vaak je wel niet niet gekloot hebt als je versnellingen hebt. | |
Detroit | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:13 |
Dat is een beetje wat ik wilde horen. ![]() | |
henkde_j | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:17 |
Jah. Dat is voor mij dus ook de reden om er aan te beginnen. Ik heb als school/studie/stapfiets nooit een fiets met handremmen en versnellingen gehad. Een simpele achteruittrap rem and thats it. Nooit gekut met kabels enzo. Nu heb ik een jaar een fiets met trommelremmen en 3 versnellingen, en het is allemaal ellende. ![]() Uit wanhoop heb ik er nu maar velgremmen bij op gezet ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:18 |
Levensgevaarlijk, zijn zeker over hun stuur gevlogen en klagen nu keihard? ![]() Toevallig was ik gister mijn remafstand (op de mtb) meten, stond bijna elke keer stil binnen 2 meter! Nu is dat natuurlijk wel het andere extreme maar een voorrem kan gewoon je leven meerdere malen redden, als je nooit doortrapt in de stad snap ik het wel maar zodra je dat wel doet... | |
KneusTeun | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:18 |
Je moet wel net weten welk verzet je wil hebben, ikzelf gebruik 17 en 54, maar veel mensen rijden 17 en 46. | |
Life2.0 | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:19 |
Je wilt er echt meer gaan toeren? Dan ga je je wel kapot trappen ![]() | |
KneusTeun | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:21 |
Als je voorvering hebt neemt dat ook wat van je rem energie op natuurlik, maar als je een fixie hebt met extreem laag stuur en bull dan heb je behoorlijk wat gewicht aan de voorkant liggen. En stel dat je onbekend bent met fietsen en je hebt een voorrem die locked kan ik me voorstellen dat je bij een noodrem niet zachtjes de rem in knijpt en de kans groot is dat je nog weg vliegt ![]() Maar goed dat zijn allemaal when and if's | |
Detroit | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:22 |
Nou, nee, meer voor de ritjes door de stad (woon,werk etc). Voor echt toeren pak ik wel m'n hybride fiets. Maar is er echt sprake van "kapot trappen"? Meestal dat ik op m'n hybride fiets in de hoogste versnelling aan het fietsen ben (zelfs nadat je gewacht hebt voor een stoplicht). | |
KneusTeun | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:23 |
Daarom even opzoeken welke vertanding je wil. | |
Life2.0 | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:25 |
Als ik op mijn mtb voorkant blokkeer lig ik ook (al zijn mijn banden wel 5x zo dik ![]() Ik heb op mijn racefiets hetzelfde % aan gewicht aan de voorkant, van mijn leven dat ik daar de voorrem af zal halen.. | |
KneusTeun | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:26 |
Dikke banden ![]() ![]() Met deze M1 voelde ik me een tank op de weg ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:28 |
Wat ik bedoel is dat ik op mijn ss (weet niet de vertanding, wel licht) vooral in de stad rij, en snel ook dus daar heb ik veel aan koppel kwijt kunnen maar boven de 25 rijd het eigenlijk niet lekker en boven de 35 kan ik gewoon niet sneller trappen, vandaan moet je altijd even kloten met je tandwielen tot je een lekkere hebt gevonden ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:29 |
24" met 3"? ![]() | |
KneusTeun | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:32 |
Exacte maten weet ik niet meer, maar ik noem het gewoon lomp. Ik weet dat een maat van mij een yakz had met 8.0 banden... dat was echt belachelijk Edit: zoiets maar dan paarse fiets. ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 2 juni 2012 @ 21:48 |
Lekkere rolweerstand ![]() | |
firewirecable | zondag 10 juni 2012 @ 18:41 |
Dit weekend al het een en ander besteld: Controltech Vitesse track handlebar ![]() Cinelli handlebar gel strips ![]() Shimano 105 pedals ![]() Ritchey Classic stem ![]() Ritchey Classic seat post ![]() Miche Pistard WR track wheels ![]() Sugino Messenger RD2 ![]() Het frame (Bianchi Pista steel) is inmiddels ook besteld, dus binnenkort kunnen we gaan beginnen! Enkel nog wat kleine dingen die ik moet kopen.... | |
Unsub | zondag 10 juni 2012 @ 18:53 |
Ach, dit kan ook, worden ook serieus verkocht als strandbike/mudbike/sneeuwbike: ![]() Vet, ziet er mooi uit, zeker het frame en de Ritchey classic (de enige mooie Ritchey-productlijn ![]() | |
firewirecable | zondag 10 juni 2012 @ 23:46 |
Ik ook, eerst maar eens alles binnen krijgen. | |
firewirecable | maandag 11 juni 2012 @ 20:52 |
Weer wat zut gehaald vandaag: Ketting Tandwiel 17t met borgring (ratio 48/17t) Cinelli Mash stuurlint ![]() | |
Life2.0 | woensdag 13 juni 2012 @ 00:22 |
Bedacht me dat ik nog wel berg onderdelen heb liggen en fietsen en nu eenmaal leuker dan opruimen dus fixed of ss van maken ![]() Niets speciaal en nieuw, gewoon lekker betrouwbaar vintage spul ![]() | |
Life2.0 | woensdag 13 juni 2012 @ 22:27 |
Waar kan ik een goedkope (geen dagelijks gebruik) achternaaf halen? Rose? Plannen iets anders gelopen, geplannede vork heeft wat roest op het draad en heb geen tapset in die maat dus andere vork erin. waarschijnlijk 26" voor ivm balhoofdhoek en dan gewoon goud met zwart erop ![]() Geen italiaanse alu cranks, hele draad verrot getrokken toen ik ze van de andere fiets wou halen ![]() ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door Life2.0 op 13-06-2012 23:25:02 ] | |
firewirecable | vrijdag 15 juni 2012 @ 08:05 |
Gisteren het een en ander binnen gekregen, maar damn, het pista stuurtje met die Ritchey stem... ziet er vet uit! [ Bericht 2% gewijzigd door firewirecable op 15-06-2012 08:16:25 ] | |
KeimpeHart | vrijdag 15 juni 2012 @ 11:36 |
![]() Hoe heten deze velgen? Daarmee bedoel ik niet het merk, maar deze types velgen. Wil namelijk een fixie samenstellen, en dus en ik vraag mij af waarom je ze nauwelijks ziet, leveren ze teveel trillingen op ofzo ![]() | |
jeunessegaspillee | vrijdag 15 juni 2012 @ 11:48 |
Omdat ze 300 euro zijn zou wel een mogelijkheid kunnen zijn? | |
KeimpeHart | vrijdag 15 juni 2012 @ 13:21 |
Volgens mij zijn ze niet eens zo duur? Ligt aan de fabrikant zelf natuurlijk. Maar je weet dus de benaming voor dit soort velgen niet? | |
jeunessegaspillee | vrijdag 15 juni 2012 @ 13:31 |
Weet dat deze van Aerospoke zijn en nieuw toch wel minimaal 300 euro. Verder heb ik geen idee of zulke wielen een speciale benaming hebben. | |
Life2.0 | vrijdag 15 juni 2012 @ 15:02 |
tri/quadspokes, zijn er van verschillende merken, meeste rijden met aero's wou ik vandaag de main coat aanbrengen; reeeegen ![]() | |
Tommeke | vrijdag 15 juni 2012 @ 15:07 |
Als je een baas bent koop je een setje HED3's! Trouwens, die trispokes zijn soms wel voor een leuk prijsje te krijgen, wel vaak 26" dan. Je kan ook kijken voor Spinergy's. Wel slappe klotewielen. | |
Life2.0 | vrijdag 15 juni 2012 @ 15:11 |
wat buigt breekt niet ![]() | |
krioro | vrijdag 15 juni 2012 @ 17:00 |
![]() Sexy fiets. | |
Life2.0 | vrijdag 15 juni 2012 @ 17:36 |
straks tijd voor de base coat; goud! hipsterkillerbike ![]() | |
Life2.0 | zaterdag 16 juni 2012 @ 00:19 |
lugs zwart maken of gewoon een ouderwets zwart lijntje? | |
KeimpeHart | maandag 18 juni 2012 @ 16:10 |
"Fietskoeriers in de Verenigde Staten ontdekten dat een vast tandwiel ervoor zorgt dat je harder kunt fietsen". Is dit daadwerkelijk sneller? Het lijkt mij dat het gewicht van de transmissie daar niet zoveel invloed op heeft. ![]() Of speelt er wat anders mee? | |
Stansfield | maandag 18 juni 2012 @ 16:13 |
Ik lees altijd dingen als dat je meer contact met je fiets maakt enz. Daar had deze gast het tenminste wel eens over in filmpjes: http://www.dailymotion.co(...)ussen-tuig_lifestyle Hij zal het ook wel in dit filmpjes zeggen maar ik heb geen geluid hier. Ik was afgelopen week in NY en het viel me een beetje tegen hoeveel fietskoeriers er echt fixed rijden. | |
KeimpeHart | maandag 18 juni 2012 @ 16:13 |
Waar vind je die fixie dan? | |
vault_tec | maandag 18 juni 2012 @ 16:26 |
fixie ![]() Je gaat sneller omdat je geen rem hebt en dus niet voor elk onbenullig dingetje stopt. | |
Life2.0 | maandag 18 juni 2012 @ 16:31 |
Gewoon onzin. De voordelen van fixed of singlespeed zit hem in de eenvoud, niet de snelheid. | |
vault_tec | maandag 18 juni 2012 @ 16:36 |
Remloos rijden heeft wel zin volgens velen. Je stopt minder en neemt meer risico's waardoor je dus sneller bent. | |
Life2.0 | maandag 18 juni 2012 @ 16:37 |
Daar heb je geen fixie voor nodig, sterker nog, met een fixie rijd ik toch maar mn pedalen aan de grond ![]() | |
vault_tec | maandag 18 juni 2012 @ 16:38 |
Maar met een fixed gear (fixie is zo'n kut woord) kan je skidden, probeer een remloos te rijden op een fiets met versnellingen. | |
Life2.0 | maandag 18 juni 2012 @ 16:40 |
Waarom zou je brakeless rijden? Buiten tricks is dat gewoon zelfmoord. | |
vault_tec | maandag 18 juni 2012 @ 16:41 |
omdat je zonder remmen sneller gaat, op een fixed gear fiets dan. | |
KeimpeHart | maandag 18 juni 2012 @ 18:26 |
Whehe, jullie hebben er duidelijk geen verstand van. ![]() ![]() Ik had al enig idee waarom een fixie sneller zou zijn, maar jullie gokken maar wat. Zeg dan niks, joh. ![]() | |
Life2.0 | maandag 18 juni 2012 @ 18:43 |
Neger wat? | |
vault_tec | maandag 18 juni 2012 @ 18:43 |
wat alle fiets koeriers zeggen zeg ik nu. Je remt minder met een fixed gear omdat je geen hand rem neemt, dit is een keuze though. Als je wel een handrem neemt dan stop je voor stoplichten, auto's etc en neem je minder risico's. Dus daarom ben je sneller. | |
vault_tec | maandag 18 juni 2012 @ 18:46 |
denk je dat mensen zo door het verkeer zouden racen als ze een handrem zouden hebben? | |
Life2.0 | maandag 18 juni 2012 @ 18:47 |
Dan ben je dus niet sneller, maar roekeloos bezig, dat is geen kwestie van sneller of langzamer (of je moet het over het koppen van een koekblik hebben, dan ben je sneller ja ![]() Die rem heb ik JUIST omdat ik snel fiets en niet stop, met een hogere snelheid komt meer verantwoordelijkheid, door geen rem te nemen neem je daar compleet afstand van.. Op mijn terugtrappert heb ik ook kleinere marges dan mtb met hydraulische remmen, daar houd je rekening mee. | |
vault_tec | maandag 18 juni 2012 @ 18:50 |
Ik heb mijn voorrem van mijn fixed gear eraf gehaald. Ik reed heel hard en drukte heel zacht de rem in. Vloog alsnog over de kop met mijn fiets. Skidden > remmen. Sowieso kan je al tegenkracht zetten en dus remmen als je weet dat er een stoplicht oid aankomt. Maar ik heb er geen verstand van dus wat weet ik ![]() | |
Life2.0 | maandag 18 juni 2012 @ 19:16 |
Leer doseren, please ![]() De grap zijn juist de peugots uit de rechteruitritten ![]() | |
vault_tec | maandag 18 juni 2012 @ 19:38 |
what the fuck is doseren? | |
Life2.0 | maandag 18 juni 2012 @ 19:45 |
Harder remmen en niet op je bek gaan | |
vault_tec | maandag 18 juni 2012 @ 19:54 |
ik rij nu 2+ jaar op een fixed gear fiets en 2 ongelukken gehad beide dankzij een voorrem. Zonder rem heb ik tot nu toe nog niks gehad. | |
Life2.0 | maandag 18 juni 2012 @ 20:07 |
Leer remmen dan. ![]() | |
nutsjesmoar | maandag 18 juni 2012 @ 20:09 |
Aangezien het fixedforum NL al een tijdje weg is, en ik zag dat het hier wel aardig actief is, hier mijn fix.![]() Rij er ongeveer 200km per week mee. | |
Life2.0 | maandag 18 juni 2012 @ 20:13 |
200? Woon-werk of enkel vrije tijd? | |
vault_tec | maandag 18 juni 2012 @ 20:16 |
waarom een trispoke voor op en achter zo'n lelijk wiel? | |
nutsjesmoar | maandag 18 juni 2012 @ 20:25 |
Naar school en terug, vriendin, vrije tijd, alles. Als het zo weer mooi weer is wordt dat ook weer opgekrikt naar 3 a 400. Maar hij is nog in opbouw hoor ![]() ![]() Morgen krijg ik in de post een Selle Italia Flite zadel, nieuwe stuurpen en dan komt er weer een riser stuurtje op. Zadelpen is ook al nieuw besteld. En dan sparen voor een nieuw achterwiel, eerst een lakstift kopen om de remrand zwart te maken, als tussenoplossing. Dan een H+son velg en dura ace 7600 naaf. Als bijbaantje werk ik in het Rennershuis te leeuwarden dus spaak ik hem zelf in. Maar ik moet eerst nog maar even sparen, en dit achterwiel is niet zo 'lelijk' als dat hij lijkt. Is eigenlijk een Mavic Velg op een Ambrosio naaf ![]() | |
Tommeke | maandag 18 juni 2012 @ 20:30 |
Ik vind koerieren juist fijn met rem haha. Dan kan ik juist wat dwazer rijden ![]() | |
Life2.0 | maandag 18 juni 2012 @ 22:04 |
Rijd er eigenlijk iemand hier met 26 inch? | |
nutsjesmoar | maandag 18 juni 2012 @ 22:06 |
Nee, ik ken wel een jongen die dat doet en heb ook op die fiets gefietst, een single speed mountainbike met semislick banden, erg veel lol om daarop te fietsen ja. Wil je 26 inch op je racefiets zetten? | |
KeimpeHart | maandag 18 juni 2012 @ 23:10 |
Niemand die weet waarom een fixie sneller is. ![]() Rijden jullie überhaupt wel fixie? ![]() Welnu, het heeft te maken met het vliegwieleffect van een doortrapper. D.w.z. dat hij als het ware met je meetrapt, zodat je minder hoeft inspannen om hem halfslag te trappen. | |
KeimpeHart | maandag 18 juni 2012 @ 23:16 |
26 inch zorgt wel voor dat je langzamer optrekt, maar eenmaal op snelheid, scheelt dat je paar tanden op je tandwiel. | |
vault_tec | maandag 18 juni 2012 @ 23:35 |
Ik heb het uitgelegd, je hebt geen rem dus in plaats van stoppen voor een auto trap je harder om de auto te ontwijken. Dit is het echt. En anders: stop met trollen. zoals eerder gemeld, ik rij al 2+ jaar. enige mensen die ik ken met 26 inch banden zijn mensen die tricks doen. [ Bericht 2% gewijzigd door vault_tec op 18-06-2012 23:45:07 ] | |
Life2.0 | maandag 18 juni 2012 @ 23:44 |
En het grootste nadeel van een vliegwiel.. Draaiend gewicht ![]() Maw: je bent dus 0 komma 0 sneller omdat je exact hetzelfde gewicht ook op snelheid moet krijgen, alleen bij het op toeren houden heb je iets aan het gewicht, maar daar heb je dus op straat weer niets aan ![]() Rijd al 2 jaar op 26inch op mn singlespeed, leek me leuk (en voordelig qua bochten/stevigheid) alleen moet ik dan nieuwe remmen zoeken ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door Life2.0 op 18-06-2012 23:49:59 ] | |
Ener-G | maandag 18 juni 2012 @ 23:45 |
Dat 'vliegwiel effect' lijkt me ook onzin trouwens door de lichte (race)wieltjes die menig fixie sieren. | |
Life2.0 | maandag 18 juni 2012 @ 23:52 |
Niet zozeer je wielen (wel 28inch dus heeft wat effect) maar je complete aandrijving (zware stalen cranks, ketting en velgen) heeft dan wel effect, alleen is een vliegwieleffect niet voordelig toepasbaar op straat. | |
nutsjesmoar | dinsdag 19 juni 2012 @ 00:13 |
Lol, ik rij dus ook al 2+ jaar fixed en dat hele vliegwiel verhaal heb ik nog nooit van gehoord. In de stad ben je op een fixie heus niet sneller (dat zal maar een klein beetje schelen). Echter mijn route bedraagt 15km over het platteland en dan scheelt het wel. Mijn cranks zijn van alu en wegen niets, wielset in totaal 1800 gram ofzo. Het is dat ik terug ben gegaan op staal, maar mijn alu fiets woog net geen 7kg. ![]() Remmen kan trouwens vrij makkelijk en hangt puur van je verzet af, zelf rij ik 51-18, maar mensen die ik ken die in de stad rijden hebben vaan 48-18, dus veel lichter. | |
vault_tec | dinsdag 19 juni 2012 @ 00:36 |
goeie fiets ![]() | |
Life2.0 | dinsdag 19 juni 2012 @ 00:42 |
Haal wel die kaarten uit je wiel ![]() | |
Unsub | dinsdag 19 juni 2012 @ 06:35 |
Heb je een close-up van de clearance van het achterwiel? die staat wel erg dicht op de zitbuis ![]() | |
nutsjesmoar | dinsdag 19 juni 2012 @ 08:10 |
Nee sorry, maar het scheelt inderdaad minder dan een centimeter. Maar zoals ik al zei is staal fijner, stijver etc. dan aluminium. | |
Tommeke | dinsdag 19 juni 2012 @ 14:25 |
Staal stijver dan alu? Heb je wel eens op een goed alu frame gereden? Ik vind alu veel stijver! | |
Stansfield | dinsdag 19 juni 2012 @ 14:44 |
Ik heb zelf geen fixed gear maar wel een single speed. Ben ik erg tevreden over:![]() | |
nutsjesmoar | dinsdag 19 juni 2012 @ 15:24 |
Ik werk bij een fietsenmaker met alleen maar racefietsen, vind staal vele maler lekkerder fietsen. Die trek is inderdaad erg fijn ![]() | |
Tommeke | dinsdag 19 juni 2012 @ 16:29 |
Staal is lekker comfortabel idd. Die Trek staat ook in de winkel waar ik werk. Fijne fiets! Ik rij zelf wedstrijden op een alu frame van Trek. 2-serie. Echt een fijne fiets. | |
KeimpeHart | dinsdag 19 juni 2012 @ 17:05 |
Ik kan mogelijk een fraaie achterwiel kopen. Het betreft hier een origineel baanwiel uit de jaren tachtig, waarvan het producent het destijds niet nodig vond om een lockring er op te kunnen draaien. Het is een 120mm spacing, wat kenmerkend is voor een baanwiel volgens de verkoper. De verkoper heeft zelf een singlespeed van gemaakt, met een BMX kransje erop, geen versnellingen dus. Begrijp ik uit z'n uitleg dat het vroeger een fixed gear was, gezien dat het een baanwiel was? Zo ja,valt van dit op een veilige wijze terug te brengen naar een fixed gear? | |
Life2.0 | dinsdag 19 juni 2012 @ 18:37 |
Het rijd wel erg lekker ja, reden dat ik vaker op staal dan carbon rijd, daar tussenin mijn alu ![]() | |
Tommeke | dinsdag 19 juni 2012 @ 18:51 |
@Keimpe Lastig te zeggen volgens mij ![]() | |
vault_tec | dinsdag 19 juni 2012 @ 18:58 |
Ik heb er geen verstand van ![]() | |
KeimpeHart | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:18 |
![]() Scherp, ik geeft toe: dat post van mij was beetje te makkelijk gescoord. | |
nutsjesmoar | dinsdag 19 juni 2012 @ 19:25 |
Wanneer er geen plaats is voor een lockring dan kan er geen fixed gear van gemaakt worden. Het is dan ook geen echt baanwiel, maar waarschijnlijk een racewiel waar de cassette vanaf gedraaid is en daarna is er een freewheel op gedraaid. Vraag hem even watvoor type band erop gaat, gaat er een tube op, dan is het misschien wel een baanwiel. Met een draadband (dus gewoon met binnenband) is het waarschijnlijk een omgebouwd racewiel. | |
KeimpeHart | dinsdag 19 juni 2012 @ 22:52 |
Bedankt voor je reply, heb je vraag hem gelijk gemaild. ![]() | |
firewirecable | donderdag 21 juni 2012 @ 12:49 |
Gewoon een setje baanwielen kopen: +/- ¤250 Miche Pistard WR of +/- ¤400 Mavic Elipse | |
firewirecable | donderdag 21 juni 2012 @ 12:53 |
Vette Cinelli Mash! https://vimeo.com/44328864 Deze wil ik zien! | |
jeunessegaspillee | donderdag 21 juni 2012 @ 13:03 |
Zo, anders ik wel. Ziet er echt dope uit! ![]() | |
krioro | donderdag 21 juni 2012 @ 16:37 |
Leuk. ![]() Stel idioten zit daarbij zeg. | |
nutsjesmoar | donderdag 21 juni 2012 @ 20:15 |
Kan zoveel goedkoper.. | |
vault_tec | donderdag 21 juni 2012 @ 20:22 |
Nieuw stuurtje en gereedschap binnen. Als het droog is mijn fiets maken. Hij maakt een krakend geluid als ik trap dus ik fiets er maar niet op. Kan niet goed zijn. Zit een externe bottom bracket op en volgens mij moet ik die smeren. Ik hoop het in ieder geval. | |
Life2.0 | donderdag 21 juni 2012 @ 20:39 |
Berg vet in dumpen ja, had het laatst ook, kraak kraak bij stevig aanzetten, even smeren en klaar | |
vault_tec | donderdag 21 juni 2012 @ 21:03 |
Werk bij shell in een fabriek dus even goeie smeerolie voor mijn ketting mee genomen en wat lager vet. Getest op mijn oude stadsfiets en die fietst ook weer als een tierelier ![]() Nu wachten op lekker weer en dan weer mashen als een malle ![]() ![]() ![]() | |
firewirecable | zaterdag 7 juli 2012 @ 22:05 |
Het frame is inmiddels binnen met als een heleboel onderdelen. Het enige dat nog onderweg is, zijn de crank en de rem. Wegens een moeilijke levering van de Sugino Messenger RD2 heb ik de Miche Xpress crank genomen. ![]() Alvast wat foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door firewirecable op 08-07-2012 02:44:56 ] | |
raptorix | zaterdag 7 juli 2012 @ 22:31 |
Oud collega van me heeft een fixie gebouwd van een orginele tour fiets van Jo de Roo ![]() | |
vault_tec | zondag 8 juli 2012 @ 05:35 |
oke. | |
firewirecable | maandag 9 juli 2012 @ 23:20 |
Alleen de rem moet er nog op (die komt morgen)![]() | |
Stansfield | dinsdag 10 juli 2012 @ 09:55 |
Mooi fietsje. | |
KeimpeHart | dinsdag 10 juli 2012 @ 13:56 |
Ziet zwaar uit. | |
KeimpeHart | dinsdag 10 juli 2012 @ 13:58 |
http://fietsen-brommers.m(...)nnondale-six-13.html Overweeg deze fixie te kopen en de verkoper te mailen. Er zit een Trickstuff exentriker erbij zodat de ketting op spanning blijft.. Jullie mening? | |
vault_tec | dinsdag 10 juli 2012 @ 16:09 |
Fixie klinkt zo kut, zeg gewoon fiets. Tevens 15 tands tandwiel Nieuw single speed crankset white met 39 tands blad. Dit is echt kut, je gaat je helemaal de tyfus fietsen. | |
KeimpeHart | dinsdag 10 juli 2012 @ 18:36 |
Idd, dan gooi ik wel een grotere crankset erop. ![]() Maar wat de rest van de fiets betreft.. enig mening daarover? | |
vault_tec | woensdag 11 juli 2012 @ 15:18 |
shit komt van mp, gevaarlijk imo. Mijne is net gemaakt. Nu nieuwe stuur erop en stickers en ik kan er weer tegen aan... Ketting kraakt alleen nog... | |
CPS2000 | woensdag 11 juli 2012 @ 15:41 |
Vet fietsje hoor. Ik had denk ik wel voor zwart stuurlint gekozen. | |
KeimpeHart | woensdag 11 juli 2012 @ 23:25 |
![]() Wat voor nut heeft zo'n schuin aflopnende bovenbuis? | |
vault_tec | woensdag 11 juli 2012 @ 23:29 |
Niet zo veel. Zit je stuur wat lager. Maar als elk frame er het zelfde uit zou zien dan zou het ook maar zo saai zijn. | |
KeimpeHart | woensdag 11 juli 2012 @ 23:30 |
Ik zie zoveel frame constructies. Van de cinelli frames speciaal voor fixies van Mash, zitten er ook zoveel verschillen in de frames, dat ik wel eens wil weten welk nut de verschillen kunnen hebben. | |
vault_tec | donderdag 12 juli 2012 @ 00:34 |
Meestal als ik de blog van pristine lees krijg ik het gevoel dat het alleen om uiterlijk gaat. Plus je kan wel een speciaal frame kopen maar misschien vind je dat helemaal niet fijn rijden. | |
KeimpeHart | donderdag 12 juli 2012 @ 16:54 |
Thnx voor je reply. Merk je overigens iets of je op een 58cm of 55cm frame zit, daar de zadel en stuur zodanig voor je aangepast worden? | |
vault_tec | donderdag 12 juli 2012 @ 17:04 |
Dan moet je echt naar een fietsen maker gaan om je op te laten meten. Enige probleem is dat je ballen op je frame komen bij stoplichten als je een te groot frame hebt. Frames zijn zo gemaakt dat alle hoeken het zelfde zijn. Een hoger frame is dus ook iets langer als het goed is. Volgens mij zoek je er veel meer achter dan er achter zit. Probeer een fiets te lenen van een vriend en probeer dat eens een middag? Je kan altijd een instap model van 400 euro kopen die kant en klaar is bij pristine. Kan je daar op rijden en weet je daarna wat je wel en niet in een fiets zoekt en dus een duurdere fiets kopen die wel naar jouw eisen is. | |
Life2.0 | donderdag 12 juli 2012 @ 17:12 |
trackframe, minder luchtweerstand, dieper zitten | |
KeimpeHart | donderdag 12 juli 2012 @ 20:17 |
Dat is een idee, ja. Maar 400 euro is niet alsof het niks is, dat je zo kunt uitproberen. ![]() Dus ik zoek het liever goed, zodat het ook gelijk goed is voor dat prijs. ![]() | |
vault_tec | donderdag 12 juli 2012 @ 21:01 |
800+ is veel meer als je het niks vind. maar ik snap het wel. | |
KeimpeHart | donderdag 12 juli 2012 @ 21:06 |
Thnx. Dus maar genoegen nemen met een 58-frame. Op zoek naar inspiratie om een fiets te bouwen, kwam ik deze tegen: ![]() Van dit topic: http://www.mountainbike.n(...)14&t=89387&view=next Damn, dat is een mooie fiets. Zoiets wil ik dus bouwen, maar dan fixed. Helaas kan ik geen Cannondale messenger frames meer vinden. ![]() | |
vault_tec | donderdag 12 juli 2012 @ 21:14 |
Je hoeft niet per se een messenger/fixed frame te nemen. Heb zelfs fixed mountain bikes gezien. | |
Life2.0 | donderdag 12 juli 2012 @ 22:14 |
smaken verschillen! ![]() | |
DeLoet | zondag 15 juli 2012 @ 01:33 |
Ik heb een singlespeed (met flipflopnaaf):![]() BAM! Ik wil nog een caféracer bouwen en een fiets voor mn vriendin | |
firewirecable | zondag 15 juli 2012 @ 20:06 |
Mooi! | |
decicco | zondag 15 juli 2012 @ 21:13 |
Hallo Mensen, Ik ben nieuw op het forum en ik rij al zo'n jaartje op een fixie. Helaas ken ik niet veel mensen in mijn omgeving die op een fixed gear fiets knallen, dus verken ik meestal alleen de wegen jammer genoeg. Nu was mijn vraag, zijn er hier mensen op het forum die in de omgeving Maastricht en omstreken wonen en die ook fixed fietsen en eens zin hebben om een fixed meeting te organiseren? | |
ultra_ivo | maandag 16 juli 2012 @ 12:07 |
Er rijden een aantal mensen van demarrage op fixies in Maastricht en omgeving. | |
decicco | maandag 16 juli 2012 @ 21:45 |
Klopt ja, heb ze al vaker zien rond fietsen maar met die mensen kom je niet echt makkelijk in contact volgens mij. Misschien een domme vraag, maar ik zit hier toch al een tijdje mee. Het lukt mij maar niet om te skidden. Ik heb het idee dat het zelfs niets meer met kracht in de benen te maken heeft maar volgens mij is het de spanning van de ketting die tegenwerkt of kan dat niet? Als ik naar andere mensen kijk die skidden hebben zij vaker een klein terugslag in de ketting waardoor ze de skid kunnen voortzetten maar bij mij vertraagt hij alleen maar en lukt het mij niet om te skidden. Iemand misschien een idee hoe dit komt of wat ik verkeerd doe? | |
Life2.0 | maandag 16 juli 2012 @ 22:44 |
Lichtere vertanding nemen en toch wat meer spinazie eten ![]() | |
vault_tec | dinsdag 17 juli 2012 @ 01:16 |
Ik heb juist hoe strakker de ketting hoe makkelijker ik skid. Ik rij 48-16. Ga een dag op een natte asfalt weg skidden, dan snap je gelijk de techniek. Heb je ook toeclips of straps, want zonder is hel. | |
Life2.0 | dinsdag 17 juli 2012 @ 02:03 |
grindpad | |
decicco | dinsdag 17 juli 2012 @ 17:35 |
Vandaag eens op een grindpad proberen te skidden en ik moet zeggen dat lukte aardig. Vervolgens weer op de openbare weg proberen te skidden maar dat liep weer voor geen meter haha. Damn beetje frustrerend als je iets niet lukt. En ja ik heb straps. | |
vault_tec | dinsdag 17 juli 2012 @ 17:45 |
Skidden is wel slecht voor je banden. als je vaak skid dan moet je om de maand/2maanden nieuw buitenbandje kopen. | |
krioro | dinsdag 17 juli 2012 @ 17:49 |
Youdontsay.jpg | |
vault_tec | dinsdag 17 juli 2012 @ 17:52 |
Veel mensen die denken dat skidden geen/weinig schade kan aan banden. In elke subcultuur heb je idioten ![]() | |
decicco | dinsdag 17 juli 2012 @ 19:33 |
Ja klopt daar was ik mij al van bewust. Maar ik vind het gewoon een leuke toevoeging aan een fixed gear fiets. Heb net nog op de openbare weg ge oefent en het is me dan eindelijk gelukt om redelijk te skidden lol. Thnx voor de tips btw. | |
firewirecable | vrijdag 20 juli 2012 @ 12:07 |
Vandaag een route of de Bianchi gedaan. Lekker door knallen langs de kust op. Distance: 70,00 km Time: 2:31:07 Avg Speed: 27,8 km/h Elevation gain: 517 m Calories: 1.606 C Avg temperature: 27,3 °C Gear: 48/15 Fixed http://connect.garmin.com/activity/201102086 | |
firewirecable | vrijdag 20 juli 2012 @ 13:50 |
Een paar foto's:![]() ![]() ![]() Bianchi Pista steel CrMo Cinelli Mash Histogram ![]() Een overzicht van 9 Km langs de kust op.... ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door firewirecable op 20-07-2012 21:46:39 ] | |
decicco | vrijdag 20 juli 2012 @ 16:55 |
Damn wat heb jij toch een mooi fietsje. Lekker tochtje zo ook een mooi overzicht ervan! | |
firewirecable | vrijdag 20 juli 2012 @ 17:04 |
Morgen willen we 94Km gaan doen... hopelijk wordt het niet al té warm. [ Bericht 35% gewijzigd door firewirecable op 20-07-2012 17:12:40 ] | |
firewirecable | zaterdag 21 juli 2012 @ 15:27 |
100Km is het uiteindelijk geworden :-) http://connect.garmin.com/activity/201434171 Distance: 100,18 km Time: 3:14:53 Avg Speed: 30,8 km/h Elevation gain: 428 m Calories: 2.086 C Avg Temperature: 27,7 °C | |
firewirecable | zaterdag 21 juli 2012 @ 16:24 |
Nog een paar foto's 1 x Bianchi Pista 1 x Cinelli Mash Histogram 1 x Cinelli Mash Bolt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() We hebben hele kilometers knetterhard doorgereden, snelheden van 40Km per uur. Ik moet zeggen dat het echt lekker fietsen is op een fixed gear. Als je de juiste versnelling hebt dan is het echt lekker en hoef je alleen maar te trappen. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door firewirecable op 21-07-2012 17:23:46 ] | |
vault_tec | zaterdag 21 juli 2012 @ 16:52 |
welk verzet rij jij?! | |
firewirecable | zaterdag 21 juli 2012 @ 17:23 |
48/15 | |
firewirecable | zondag 22 juli 2012 @ 14:42 |
Hoppaaa, weer 90Km gedaan vandaag Day: 4 Session: 1 Distance: 91,38 km Time: 3:06:57 Avg Speed: 29,3 km/h Elevation gain: 721 m Calories: 1.861 C Avg temperature: 29,2 °C Gear: 48/15 Fixed http://connect.garmin.com/activity/201813882 | |
KeimpeHart | zondag 22 juli 2012 @ 16:48 |
ziet netjes uit, met welk systeem zijn die tabellen en facebnook post gemaakt? zoiets wil ik ook. ![]() | |
KeimpeHart | zondag 22 juli 2012 @ 17:14 |
Stuur te koop? | |
KneusTeun | zondag 22 juli 2012 @ 17:17 |
Wrom? die gebruik ik om mijn fiets mee aan de muur te hangen ![]() Heb nu ook meerdere sturen, komt vanzelf een 4e fiets bij. | |
firewirecable | zondag 22 juli 2012 @ 19:31 |
@KeimpeHart: Die kleine afbeelding is van Endomondo.com en de tabel uit Garmin Connect. | |
Stansfield | woensdag 25 juli 2012 @ 19:59 |
Ik heb een vraag over het aanpassen van mijn Trek district.![]() Zou ik daar ook een wielrenstuur op kunnen monteren? en zo ja elk merk of moet dat per se een van bontdrager zijn? | |
vault_tec | woensdag 25 juli 2012 @ 20:01 |
Je moet kijken welke maat stuur je nodig hebt. Voor de rest ken je dan met die maat elk stuur erop zetten. waar het pijltje van stuurpen zit staan bij mij de maat welk stuur erin kan. ![]() | |
Life2.0 | woensdag 25 juli 2012 @ 20:06 |
Kan. Desnoods met een busje als je een grotere maat stem hebt | |
KneusTeun | woensdag 25 juli 2012 @ 20:08 |
Spacers zou ik wel mee oppassen, wel eens gezien dat het toch niet genoeg klemt. Gewoon even opmeten welke bocht erin past. | |
vault_tec | woensdag 25 juli 2012 @ 20:08 |
Ik zou hem toch gewoon een stuur kopen wat de goede maat is imo. | |
KneusTeun | woensdag 25 juli 2012 @ 20:09 |
Anders je a-head vervangen.... | |
Life2.0 | woensdag 25 juli 2012 @ 20:12 |
Dan heb je een verkeerde maat (spacer), de clipons op mn kreidler zitten ook gewoon met een spacer, krijg je echt geen beweging in, ook niet met een valpartij | |
vault_tec | woensdag 25 juli 2012 @ 20:17 |
wel omslachtig, koop gewoon in 1 keer een goed stuur. |