Is al bijna een rage. Die van mij is al eens bijna gejat. Ik heb ook erg veel bekijks!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:09 schreef Detroit het volgende:
Mooie fietsjes, die fixies! Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voor dit een een rage gaat worden.. In Amsterdam zie ik ze ook steeds meer onder niet-hipsters.
Zijn deze fietsen trouwens onderhoudsgevoelig, en worden ze potentieel sneller gestolen dat iemand weet?
Dat ja. Dat is ook het leuke aan het sleutelen met fietsen. Het is zo simpel allemaal.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:03 schreef Tommeke het volgende:
Een fixie/singlespeed kopen vind ik not done. Die moet je zelf in elkaar zetten
Bijna gejat? Je was op tijd om de dief bij de lurven te grijpen?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Is al bijna een rage. Die van mij is al eens bijna gejat. Ik heb ook erg veel bekijks!
Skidden = GEEN remmen. Skidden is gewoon lomp je achterwiel blokkeren en hopen dat je voor de auto stil staat..quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:02 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Snap niet wat skinny jeans daarmee van doen hebben![]()
Skidden is gewoon de manier van remmen, en als het nat is dan kun je er mooi mee klooien.
En racefiets vs fixie is wel verschil. mensen met weinig ervaring die een lockring hebben die op scherp staat en geen remdat is wel een probleem natuurlijk
Ik weet niet wat je nu wil beweren, maar skidden is wel de ideale manier om gewoon te remmen. Ik kan wel tegengas geven door te vertragen, maar dan kun je nooit lekker in een hoger tempo fietsen. (zeker niet in de stad)quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Skidden = GEEN remmen. Skidden is gewoon lomp je achterwiel blokkeren en hopen dat je voor de auto stil staat..
Ik kwam van bmx en mtb en ging toen op een racefiets, dat is een wereld van schil, alleen het sturen al, toen ik naar hydraulische remmen ging op de mtb was het ook erg goed wennen, even koppie erbij houden en no problemo
skinny jeans = hipsters
Onderhoud bestaat vooral uit achterwiellagers goed vet houden en ketting smeren, en veel achterbandjes
Thx! Maar ik neem aan dat die achterbandjes alleen maar veel onderhoud vergen als je gaat lopen skidden (weer een nieuwe term geleerd!) bij de vleet.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Onderhoud bestaat vooral uit achterwiellagers goed vet houden en ketting smeren, en veel achterbandjes
Wat ik wil beweren? Ik beweer niets, ik vertel jou dat skidden niet remmen is, je er geen controle over hebt en ook geen remvertraging en laat dat nou de definitie zijn van remmen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:18 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je nu wil beweren, maar skidden is wel de ideale manier om gewoon te remmen. Ik kan wel tegengas geven door te vertragen, maar dan kun je nooit lekker in een hoger tempo fietsen. (zeker niet in de stad)
En als je me nu als hipster ziet lach ik me helemaal de ballen uit me (niet skinny) broek
Als je skid heb je elke week wel een nieuwe nodig jaquote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:33 schreef Detroit het volgende:
[..]
Thx! Maar ik neem aan dat die achterbandjes alleen maar veel onderhoud vergen als je gaat lopen skidden (weer een nieuwe term geleerd!) bij de vleet.
Ik zou überhaupt niet op zo'n apparaat durven rijden als het geen remmen heeft (stel je voor dat je ineens moet remmen voor een tram; die geven weinig mee).
Nouja, ik rij nu ongeveer 3 jaar brakeless, naar college's, werk en uitgaan en heb nog nooit problemen gehad. Ook slijten valt hard (rij elke week gemiddeld 80km en doe er dik jaar mee). Skidden is wel de manier om zo snel mogelijk te vertragen en als je er bekend mee bent heb je er echt wel controle over. Alleen een voorrem is alleen maar lastiger, zeker als het nat is dan heb je alleen maar meer kans op een weg glijdend voorwiel.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:33 schreef Detroit het volgende:
[..]
Thx! Maar ik neem aan dat die achterbandjes alleen maar veel onderhoud vergen als je gaat lopen skidden (weer een nieuwe term geleerd!) bij de vleet.
Ik zou überhaupt niet op zo'n apparaat durven rijden als het geen remmen heeft (stel je voor dat je ineens moet remmen voor een tram; die geven weinig mee).
Achja, het is ook een bekende discussie.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:06 schreef Life2.0 het volgende:
Zolang je maar rekening houd dat je nooit een noodstop kunt maken is het mij best
Maar een voorrem is niet lastiger, is 70% van je remkracht (en gezien je achter niet remt maar slipt..).
Framequote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:09 schreef firewirecable het volgende:
Dit is een beetje hoe ik hem wil maken:
[ link | afbeelding ]
Bianchi Pista Steel 2011 by Christian Ekblad, on Flickr
Ik wil graag een Campagnolo record pista crank stel hebben, maar die zijn 300 euro... beetje te gek, dan maar een imitatie van 100 euro
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cinelli pista stuurtje met korte stuur stang, wit stuurlint, Shimano 105 SPD pedalen en een zwart zadel (ik neem eerst een setje El Cheapo wielen, omdat ik er later een beter setje onder wil gooien. Tevens heb ik liever eerst goedkope wielen om eerst te proberen omdat de stad echt een marteling is voor een fiets... haha)
Een van de redenen dat deze fietsen zijn ontstaan komt door het minieme onderhoud dat je er aan hoeft te doen. Ga maar is na hoe vaak je wel niet niet gekloot hebt als je versnellingen hebt.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:33 schreef Detroit het volgende:
[..]
Thx! Maar ik neem aan dat die achterbandjes alleen maar veel onderhoud vergen als je gaat lopen skidden (weer een nieuwe term geleerd!) bij de vleet.
Ik zou überhaupt niet op zo'n apparaat durven rijden als het geen remmen heeft (stel je voor dat je ineens moet remmen voor een tram; die geven weinig mee).
Dat is een beetje wat ik wilde horen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:11 schreef jeunessegaspillee het volgende:
[..]
Een van de redenen dat deze fietsen zijn ontstaan komt door het minieme onderhoud dat je er aan hoeft te doen. Ga maar is na hoe vaak je wel niet niet gekloot hebt als je versnellingen hebt.
Jah. Dat is voor mij dus ook de reden om er aan te beginnen. Ik heb als school/studie/stapfiets nooit een fiets met handremmen en versnellingen gehad. Een simpele achteruittrap rem and thats it. Nooit gekut met kabels enzo. Nu heb ik een jaar een fiets met trommelremmen en 3 versnellingen, en het is allemaal ellende.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:11 schreef jeunessegaspillee het volgende:
[..]
Een van de redenen dat deze fietsen zijn ontstaan komt door het minieme onderhoud dat je er aan hoeft te doen. Ga maar is na hoe vaak je wel niet niet gekloot hebt als je versnellingen hebt.
Levensgevaarlijk, zijn zeker over hun stuur gevlogen en klagen nu keihard?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:10 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Achja, het is ook een bekende discussie.
Op ene fora zegt men dat een voorrem levens gevaarlijk is en op het andere dat het juist goed is.
Je moet gewoon doen wat je zelf het fijnst en veiligst vind.
Ik heb ooit ook een voorrem gehad, maar helaas hebben ze die samen met mijn stuur en voor vork in mekaar getrapt in de stad(ff 5 minuten iets ophalen kom je terug hele fiets naar de tyfus)
Je wilt er echt meer gaan toeren? Dan ga je je wel kapot trappenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:13 schreef Detroit het volgende:
[..]
Dat is een beetje wat ik wilde horen.. Zou vooral zo'n ding willen omdat je er flink hard mee kunt trappen, en er veel kilometers mee kunt vreten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |