Ehm, ja. Ben niet helaal thuis in de juist terminologiequote:
Nice, alleen het fietsen in de regen lijkt mij wat kutquote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:58 schreef Life2.0 het volgende:
Das ongeveer wat mijn racefiets is, dragbar, 2 remmen, 1 tandwiel voor (wel 5 achter, heb al singlespeed fiets)
Klopt. Maar in de regen rem ik liever wat meer achter. Een slippend achterwiel is makkelijker te corrigeren!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:35 schreef Life2.0 het volgende:
Achter blokkeert makkelijker omdat er minder gewicht op zit, als je je voorrem niet kunt doseren moet je oefenen. Als je bang bent om te remmen moet je niet fietsen.
Helaas remt een slippend achterwiel voor geen meterquote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt. Maar in de regen rem ik liever wat meer achter. Een slippend achterwiel is makkelijker te corrigeren!
Waarom niet? nog mooier skidden dan normaal, en tijdens warme dagen kan het heerlijk zijnquote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:03 schreef Life2.0 het volgende:
Waarom zou je in de regen willen fietsen
of je neemt licht (alu? platic?) spatterdingen die je of erop kan klikken of met een vleugelmoertje vast kunt zetten
Het is toch al lang een rage eigenlijk?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:09 schreef Detroit het volgende:
Mooie fietsjes, die fixies! Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voor dit een een rage gaat worden.. In Amsterdam zie ik ze ook steeds meer onder niet-hipsters.
Zijn deze fietsen trouwens onderhoudsgevoelig, en worden ze potentieel sneller gestolen dat iemand weet?
Het zal inderdaad al wel even een rage zijn.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:11 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Het is toch al lang een rage eigenlijk?
En volgens mij zijn het de hipsters die de rage oppikken
Ja ik snap wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:59 schreef Detroit het volgende:
[..]
Het zal inderdaad al wel even een rage zijn..
Maar natuurlijk zijn de hipsters degenen die de rage het eerste oppikken, maar dat is een relatief kleine groep natuurlijk.
Ik heb het gevoel dat ook "normale" mensen vaker met zo'n ding rond beginnen te fietsen, en die groep is natuurlijk met veel meer man waardoor het misschien de rage-status ontgroeid begint te raken..
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:16 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja ik snap wat je bedoelt.
Probleem is dat mensen die 0,0 met fietsen hebben nu opeens een fixie willen! Eerst was het hier in de stad een groep van 25 man die je allemaal kende en iedereen bouwde ze eigen fiets en kende de fiets.
Nu zie je allemaal "hipsters" die 2e hands of goedkoop nieuw een fiets kopen en niet eens weten hoe alles werkt en eigenlijk een gevaar op de weg zijn.... wat dus nog wel problemen op gaat leveren ben ik bang.
quote:
Ah ja, zit inderdaad wat in. Heb je binnen elke hobby. Fotografie, oldtimers etc.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:32 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Edit: wat ik meer bedoel is dat ik hiervoor veel met mountainbikes en BMX in de weer was, en daardoor zelf wel een fiets kan onderhouden. In tegenstelling tot veel andere mensen die tegenwoordig een "fixie" kopen in een willekeurige zaak. En die dingen zijn niet echt altijd van hoogwaardige kwaliteit natuurlijk, en die combinatie is niet heel handig
Tjah ik draag geen skinny jeans dus snap dat hele skidden nietquote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:09 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Waarom niet? nog mooier skidden dan normaal, en tijdens warme dagen kan het heerlijk zijn
Hoe moeilijk kan je fietsen laten klinkenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:16 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja ik snap wat je bedoelt.
Probleem is dat mensen die 0,0 met fietsen hebben nu opeens een fixie willen! Eerst was het hier in de stad een groep van 25 man die je allemaal kende en iedereen bouwde ze eigen fiets en kende de fiets.
Nu zie je allemaal "hipsters" die 2e hands of goedkoop nieuw een fiets kopen en niet eens weten hoe alles werkt en eigenlijk een gevaar op de weg zijn.... wat dus nog wel problemen op gaat leveren ben ik bang.
Dan traint de concurrentie nietquote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:03 schreef Life2.0 het volgende:
Waarom zou je in de regen willen fietsen
of je neemt licht (alu? platic?) spatterdingen die je of erop kan klikken of met een vleugelmoertje vast kunt zetten
Snap niet wat skinny jeans daarmee van doen hebbenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:52 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Tjah ik draag geen skinny jeans dus snap dat hele skidden niet
ik ben liever van keihard rammen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |