Helaas remt een slippend achterwiel voor geen meterquote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt. Maar in de regen rem ik liever wat meer achter. Een slippend achterwiel is makkelijker te corrigeren!
Waarom niet? nog mooier skidden dan normaal, en tijdens warme dagen kan het heerlijk zijnquote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:03 schreef Life2.0 het volgende:
Waarom zou je in de regen willen fietsen
of je neemt licht (alu? platic?) spatterdingen die je of erop kan klikken of met een vleugelmoertje vast kunt zetten
Het is toch al lang een rage eigenlijk?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:09 schreef Detroit het volgende:
Mooie fietsjes, die fixies! Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voor dit een een rage gaat worden.. In Amsterdam zie ik ze ook steeds meer onder niet-hipsters.
Zijn deze fietsen trouwens onderhoudsgevoelig, en worden ze potentieel sneller gestolen dat iemand weet?
Het zal inderdaad al wel even een rage zijn.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:11 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Het is toch al lang een rage eigenlijk?
En volgens mij zijn het de hipsters die de rage oppikken
Ja ik snap wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:59 schreef Detroit het volgende:
[..]
Het zal inderdaad al wel even een rage zijn..
Maar natuurlijk zijn de hipsters degenen die de rage het eerste oppikken, maar dat is een relatief kleine groep natuurlijk.
Ik heb het gevoel dat ook "normale" mensen vaker met zo'n ding rond beginnen te fietsen, en die groep is natuurlijk met veel meer man waardoor het misschien de rage-status ontgroeid begint te raken..
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:16 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja ik snap wat je bedoelt.
Probleem is dat mensen die 0,0 met fietsen hebben nu opeens een fixie willen! Eerst was het hier in de stad een groep van 25 man die je allemaal kende en iedereen bouwde ze eigen fiets en kende de fiets.
Nu zie je allemaal "hipsters" die 2e hands of goedkoop nieuw een fiets kopen en niet eens weten hoe alles werkt en eigenlijk een gevaar op de weg zijn.... wat dus nog wel problemen op gaat leveren ben ik bang.
quote:
Ah ja, zit inderdaad wat in. Heb je binnen elke hobby. Fotografie, oldtimers etc.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:32 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Edit: wat ik meer bedoel is dat ik hiervoor veel met mountainbikes en BMX in de weer was, en daardoor zelf wel een fiets kan onderhouden. In tegenstelling tot veel andere mensen die tegenwoordig een "fixie" kopen in een willekeurige zaak. En die dingen zijn niet echt altijd van hoogwaardige kwaliteit natuurlijk, en die combinatie is niet heel handig
Tjah ik draag geen skinny jeans dus snap dat hele skidden nietquote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:09 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Waarom niet? nog mooier skidden dan normaal, en tijdens warme dagen kan het heerlijk zijn
Hoe moeilijk kan je fietsen laten klinkenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:16 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja ik snap wat je bedoelt.
Probleem is dat mensen die 0,0 met fietsen hebben nu opeens een fixie willen! Eerst was het hier in de stad een groep van 25 man die je allemaal kende en iedereen bouwde ze eigen fiets en kende de fiets.
Nu zie je allemaal "hipsters" die 2e hands of goedkoop nieuw een fiets kopen en niet eens weten hoe alles werkt en eigenlijk een gevaar op de weg zijn.... wat dus nog wel problemen op gaat leveren ben ik bang.
Dan traint de concurrentie nietquote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:03 schreef Life2.0 het volgende:
Waarom zou je in de regen willen fietsen
of je neemt licht (alu? platic?) spatterdingen die je of erop kan klikken of met een vleugelmoertje vast kunt zetten
Snap niet wat skinny jeans daarmee van doen hebbenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:52 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Tjah ik draag geen skinny jeans dus snap dat hele skidden niet
ik ben liever van keihard rammen
Is al bijna een rage. Die van mij is al eens bijna gejat. Ik heb ook erg veel bekijks!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:09 schreef Detroit het volgende:
Mooie fietsjes, die fixies! Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voor dit een een rage gaat worden.. In Amsterdam zie ik ze ook steeds meer onder niet-hipsters.
Zijn deze fietsen trouwens onderhoudsgevoelig, en worden ze potentieel sneller gestolen dat iemand weet?
Dat ja. Dat is ook het leuke aan het sleutelen met fietsen. Het is zo simpel allemaal.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:03 schreef Tommeke het volgende:
Een fixie/singlespeed kopen vind ik not done. Die moet je zelf in elkaar zetten
Bijna gejat? Je was op tijd om de dief bij de lurven te grijpen?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Is al bijna een rage. Die van mij is al eens bijna gejat. Ik heb ook erg veel bekijks!
Skidden = GEEN remmen. Skidden is gewoon lomp je achterwiel blokkeren en hopen dat je voor de auto stil staat..quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:02 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Snap niet wat skinny jeans daarmee van doen hebben![]()
Skidden is gewoon de manier van remmen, en als het nat is dan kun je er mooi mee klooien.
En racefiets vs fixie is wel verschil. mensen met weinig ervaring die een lockring hebben die op scherp staat en geen remdat is wel een probleem natuurlijk
Ik weet niet wat je nu wil beweren, maar skidden is wel de ideale manier om gewoon te remmen. Ik kan wel tegengas geven door te vertragen, maar dan kun je nooit lekker in een hoger tempo fietsen. (zeker niet in de stad)quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Skidden = GEEN remmen. Skidden is gewoon lomp je achterwiel blokkeren en hopen dat je voor de auto stil staat..
Ik kwam van bmx en mtb en ging toen op een racefiets, dat is een wereld van schil, alleen het sturen al, toen ik naar hydraulische remmen ging op de mtb was het ook erg goed wennen, even koppie erbij houden en no problemo
skinny jeans = hipsters
Onderhoud bestaat vooral uit achterwiellagers goed vet houden en ketting smeren, en veel achterbandjes
Thx! Maar ik neem aan dat die achterbandjes alleen maar veel onderhoud vergen als je gaat lopen skidden (weer een nieuwe term geleerd!) bij de vleet.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Onderhoud bestaat vooral uit achterwiellagers goed vet houden en ketting smeren, en veel achterbandjes
Wat ik wil beweren? Ik beweer niets, ik vertel jou dat skidden niet remmen is, je er geen controle over hebt en ook geen remvertraging en laat dat nou de definitie zijn van remmen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:18 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je nu wil beweren, maar skidden is wel de ideale manier om gewoon te remmen. Ik kan wel tegengas geven door te vertragen, maar dan kun je nooit lekker in een hoger tempo fietsen. (zeker niet in de stad)
En als je me nu als hipster ziet lach ik me helemaal de ballen uit me (niet skinny) broek
Als je skid heb je elke week wel een nieuwe nodig jaquote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:33 schreef Detroit het volgende:
[..]
Thx! Maar ik neem aan dat die achterbandjes alleen maar veel onderhoud vergen als je gaat lopen skidden (weer een nieuwe term geleerd!) bij de vleet.
Ik zou überhaupt niet op zo'n apparaat durven rijden als het geen remmen heeft (stel je voor dat je ineens moet remmen voor een tram; die geven weinig mee).
Nouja, ik rij nu ongeveer 3 jaar brakeless, naar college's, werk en uitgaan en heb nog nooit problemen gehad. Ook slijten valt hard (rij elke week gemiddeld 80km en doe er dik jaar mee). Skidden is wel de manier om zo snel mogelijk te vertragen en als je er bekend mee bent heb je er echt wel controle over. Alleen een voorrem is alleen maar lastiger, zeker als het nat is dan heb je alleen maar meer kans op een weg glijdend voorwiel.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:33 schreef Detroit het volgende:
[..]
Thx! Maar ik neem aan dat die achterbandjes alleen maar veel onderhoud vergen als je gaat lopen skidden (weer een nieuwe term geleerd!) bij de vleet.
Ik zou überhaupt niet op zo'n apparaat durven rijden als het geen remmen heeft (stel je voor dat je ineens moet remmen voor een tram; die geven weinig mee).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |