abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 juni 2012 @ 17:04:59 #126
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112349051
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 17:03 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Klopt. Maar in de regen rem ik liever wat meer achter. Een slippend achterwiel is makkelijker te corrigeren!
Helaas remt een slippend achterwiel voor geen meter
  zaterdag 2 juni 2012 @ 17:09:34 #127
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_112349186
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 17:03 schreef Life2.0 het volgende:
Waarom zou je in de regen willen fietsen :')

of je neemt licht (alu? platic?) spatterdingen die je of erop kan klikken of met een vleugelmoertje vast kunt zetten
Waarom niet? nog mooier skidden dan normaal, en tijdens warme dagen kan het heerlijk zijn :)
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  zaterdag 2 juni 2012 @ 17:09:58 #128
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_112349193
Mooie fietsjes, die fixies! Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voor dit een een rage gaat worden. :). In Amsterdam zie ik ze ook steeds meer onder niet-hipsters.

Zijn deze fietsen trouwens onderhoudsgevoelig, en worden ze potentieel sneller gestolen dat iemand weet?
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 2 juni 2012 @ 17:16:39 #129
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_112349390
Ik heb nu trouwens tijdelijk een stuur van een stadsfiets op m'n Peugeot racefietsje zitten. Ziet er niet uit , en rijd fucking onstabiel nu :')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_112349983
Iemand de fixie van Freshcotton gezien? (www.freshcotton.com) Mooi frame heeftie opzich wel, of het allemaal kwaliteit is weet ik niet voor 280 euro.
"When I grow up I wanna be sedated.
Looking for liquor and love, forever hated"
  zaterdag 2 juni 2012 @ 18:11:34 #131
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_112351280
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 17:09 schreef Detroit het volgende:
Mooie fietsjes, die fixies! Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voor dit een een rage gaat worden. :). In Amsterdam zie ik ze ook steeds meer onder niet-hipsters.

Zijn deze fietsen trouwens onderhoudsgevoelig, en worden ze potentieel sneller gestolen dat iemand weet?
Het is toch al lang een rage eigenlijk?
En volgens mij zijn het de hipsters die de rage oppikken ;)
  zaterdag 2 juni 2012 @ 18:59:25 #132
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_112353018
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:11 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Het is toch al lang een rage eigenlijk?
En volgens mij zijn het de hipsters die de rage oppikken ;)
Het zal inderdaad al wel even een rage zijn. ;).

Maar natuurlijk zijn de hipsters degenen die de rage het eerste oppikken, maar dat is een relatief kleine groep natuurlijk.
Ik heb het gevoel dat ook "normale" mensen vaker met zo'n ding rond beginnen te fietsen, en die groep is natuurlijk met veel meer man waardoor het misschien de rage-status ontgroeid begint te raken. ;).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 2 juni 2012 @ 19:16:30 #133
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_112353546
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:59 schreef Detroit het volgende:

[..]

Het zal inderdaad al wel even een rage zijn. ;).

Maar natuurlijk zijn de hipsters degenen die de rage het eerste oppikken, maar dat is een relatief kleine groep natuurlijk.
Ik heb het gevoel dat ook "normale" mensen vaker met zo'n ding rond beginnen te fietsen, en die groep is natuurlijk met veel meer man waardoor het misschien de rage-status ontgroeid begint te raken. ;).
Ja ik snap wat je bedoelt.
Probleem is dat mensen die 0,0 met fietsen hebben nu opeens een fixie willen! Eerst was het hier in de stad een groep van 25 man die je allemaal kende en iedereen bouwde ze eigen fiets en kende de fiets.

Nu zie je allemaal "hipsters" die 2e hands of goedkoop nieuw een fiets kopen en niet eens weten hoe alles werkt en eigenlijk een gevaar op de weg zijn.... wat dus nog wel problemen op gaat leveren ben ik bang.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 19:29:43 #134
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_112354126
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 19:16 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Probleem is dat mensen die 0,0 met fietsen hebben nu opeens een fixie willen! Eerst was het hier in de stad een groep van 25 man die je allemaal kende en iedereen bouwde ze eigen fiets en kende de fiets.

Nu zie je allemaal "hipsters" die 2e hands of goedkoop nieuw een fiets kopen en niet eens weten hoe alles werkt en eigenlijk een gevaar op de weg zijn.... wat dus nog wel problemen op gaat leveren ben ik bang.

Haha sorry hoor :P
Jij begrijpt _O_
  zaterdag 2 juni 2012 @ 19:32:51 #135
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_112354282
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 19:29 schreef henkde_j het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Haha sorry hoor :P
_O-

Edit: wat ik meer bedoel is dat ik hiervoor veel met mountainbikes en BMX in de weer was, en daardoor zelf wel een fiets kan onderhouden. In tegenstelling tot veel andere mensen die tegenwoordig een "fixie" kopen in een willekeurige zaak. En die dingen zijn niet echt altijd van hoogwaardige kwaliteit natuurlijk, en die combinatie is niet heel handig :)
  zaterdag 2 juni 2012 @ 19:50:26 #136
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_112355008
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 19:32 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

_O-

Edit: wat ik meer bedoel is dat ik hiervoor veel met mountainbikes en BMX in de weer was, en daardoor zelf wel een fiets kan onderhouden. In tegenstelling tot veel andere mensen die tegenwoordig een "fixie" kopen in een willekeurige zaak. En die dingen zijn niet echt altijd van hoogwaardige kwaliteit natuurlijk, en die combinatie is niet heel handig :)
Ah ja, zit inderdaad wat in. Heb je binnen elke hobby. Fotografie, oldtimers etc.
Dat je zelf wat in elkaar klust is toch wel het allerleukste lijkt mij :)

Persoonlijk heb ik niet echt iets met het fixie rijden. Eerlijk gezegd wil ik zo'n fiets om de minimalistische stijl, weinig dat kapot kan gaan, en licht rollen :)

Ben er pas sinds een paar jaar achter dat zo'n fiets een fixie of een single speed heet. Ik kwam jaren geleden in Kopenhagen een kale fiets tegen. Sindsdien wist ik dat mijn volgende fiets zo'n fiets moet worden :P

De bewuste fiets
Jij begrijpt _O_
  zaterdag 2 juni 2012 @ 19:52:35 #137
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112355104
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 17:09 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Waarom niet? nog mooier skidden dan normaal, en tijdens warme dagen kan het heerlijk zijn :)
Tjah ik draag geen skinny jeans dus snap dat hele skidden niet :+
ik ben liever van keihard rammen :9
  zaterdag 2 juni 2012 @ 19:54:20 #138
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112355182
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 19:16 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Hoe moeilijk kan je fietsen laten klinken :D Controle komt met de tijd, eerste keer dat ik op een racefiets ging vond men mij vast ook een gevaar op de weg..
pi_112355523
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 17:03 schreef Life2.0 het volgende:
Waarom zou je in de regen willen fietsen :')

of je neemt licht (alu? platic?) spatterdingen die je of erop kan klikken of met een vleugelmoertje vast kunt zetten
Dan traint de concurrentie niet ;)

Maar soms moet je ergens heen :')

Ik pak dan m'n stadsfiets.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:02:10 #140
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_112355561
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 19:52 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Tjah ik draag geen skinny jeans dus snap dat hele skidden niet :+
ik ben liever van keihard rammen :9
Snap niet wat skinny jeans daarmee van doen hebben :?
Skidden is gewoon de manier van remmen, en als het nat is dan kun je er mooi mee klooien.

En racefiets vs fixie is wel verschil. mensen met weinig ervaring die een lockring hebben die op scherp staat en geen rem }:| dat is wel een probleem natuurlijk
pi_112355566
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 17:09 schreef Detroit het volgende:

Is al bijna een rage. Die van mij is al eens bijna gejat. Ik heb ook erg veel bekijks!
pi_112355642
Een fixie/singlespeed kopen vind ik not done. Die moet je zelf in elkaar zetten ;)
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:04:53 #143
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_112355671
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:03 schreef Tommeke het volgende:
Een fixie/singlespeed kopen vind ik not done. Die moet je zelf in elkaar zetten ;)
Dat ja. Dat is ook het leuke aan het sleutelen met fietsen. Het is zo simpel allemaal. :)
Jij begrijpt _O_
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:06:52 #144
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_112355764
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:02 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Is al bijna een rage. Die van mij is al eens bijna gejat. Ik heb ook erg veel bekijks!
Bijna gejat? Je was op tijd om de dief bij de lurven te grijpen? ^O^.
En, hebben ze veel onderhoud nodig? :).
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:15:00 #145
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112356171
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:02 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Snap niet wat skinny jeans daarmee van doen hebben :?
Skidden is gewoon de manier van remmen, en als het nat is dan kun je er mooi mee klooien.

En racefiets vs fixie is wel verschil. mensen met weinig ervaring die een lockring hebben die op scherp staat en geen rem }:| dat is wel een probleem natuurlijk
Skidden = GEEN remmen. Skidden is gewoon lomp je achterwiel blokkeren en hopen dat je voor de auto stil staat..

Ik kwam van bmx en mtb en ging toen op een racefiets, dat is een wereld van schil, alleen het sturen al, toen ik naar hydraulische remmen ging op de mtb was het ook erg goed wennen, even koppie erbij houden en no problemo

skinny jeans = hipsters ;)

Onderhoud bestaat vooral uit achterwiellagers goed vet houden en ketting smeren, en veel achterbandjes
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:18:29 #146
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_112356400
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:15 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Skidden = GEEN remmen. Skidden is gewoon lomp je achterwiel blokkeren en hopen dat je voor de auto stil staat..

Ik kwam van bmx en mtb en ging toen op een racefiets, dat is een wereld van schil, alleen het sturen al, toen ik naar hydraulische remmen ging op de mtb was het ook erg goed wennen, even koppie erbij houden en no problemo

skinny jeans = hipsters ;)

Onderhoud bestaat vooral uit achterwiellagers goed vet houden en ketting smeren, en veel achterbandjes
Ik weet niet wat je nu wil beweren, maar skidden is wel de ideale manier om gewoon te remmen. Ik kan wel tegengas geven door te vertragen, maar dan kun je nooit lekker in een hoger tempo fietsen. (zeker niet in de stad)

En als je me nu als hipster ziet lach ik me helemaal de ballen uit me (niet skinny) broek :D
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:33:26 #147
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_112357172
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:15 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Thx! Maar ik neem aan dat die achterbandjes alleen maar veel onderhoud vergen als je gaat lopen skidden (weer een nieuwe term geleerd!) bij de vleet.

Ik zou überhaupt niet op zo'n apparaat durven rijden als het geen remmen heeft (stel je voor dat je ineens moet remmen voor een tram; die geven weinig mee).
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:35:58 #148
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112357315
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:18 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je nu wil beweren, maar skidden is wel de ideale manier om gewoon te remmen. Ik kan wel tegengas geven door te vertragen, maar dan kun je nooit lekker in een hoger tempo fietsen. (zeker niet in de stad)

En als je me nu als hipster ziet lach ik me helemaal de ballen uit me (niet skinny) broek :D
Wat ik wil beweren? Ik beweer niets, ik vertel jou dat skidden niet remmen is, je er geen controle over hebt en ook geen remvertraging en laat dat nou de definitie zijn van remmen.

Dat jij brakeless wilt rijden fine by me, maar houd jezelf niet voor dat je kunt remmen. En als dat ten koste gaat van je snelheid koop je lekker een voorrem. :W
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:39:08 #149
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112357530
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:33 schreef Detroit het volgende:

[..]

Thx! Maar ik neem aan dat die achterbandjes alleen maar veel onderhoud vergen als je gaat lopen skidden (weer een nieuwe term geleerd!) bij de vleet.

Ik zou überhaupt niet op zo'n apparaat durven rijden als het geen remmen heeft (stel je voor dat je ineens moet remmen voor een tram; die geven weinig mee).
Als je skid heb je elke week wel een nieuwe nodig ja :P

Maar bij normaal rijden slijt achter toch het meeste en dun bandje slijt natuurlijk ook sneller door, je zou er best een half jaar mee kunnen doen
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:58:47 #150
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_112358614
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:33 schreef Detroit het volgende:

[..]

Nouja, ik rij nu ongeveer 3 jaar brakeless, naar college's, werk en uitgaan en heb nog nooit problemen gehad. Ook slijten valt hard (rij elke week gemiddeld 80km en doe er dik jaar mee). Skidden is wel de manier om zo snel mogelijk te vertragen en als je er bekend mee bent heb je er echt wel controle over. Alleen een voorrem is alleen maar lastiger, zeker als het nat is dan heb je alleen maar meer kans op een weg glijdend voorwiel.

Hoe dan ook, je moet weten wat je doet, en veilig fietsen (verder voor je uit kijken)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')