Welke krachten hebben we het dan over? Fixiekrachten?quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:36 schreef vault_tec het volgende:
Ik denk toch dat als je reeel wilt zijn je 400 euro verder bent. Onderdelen van wielren fietsen zijn niet berekend op de krachten die je bij een fixed gear fiets hebt.
Je kan besparen maar als dan je cranck afbreekt ben je wel de lul. Ga langs pristine en vertel wat je wilt, hun kunnen verder helpen.
Het is mij gelukt! En brak bijna me nekquote:Op donderdag 24 mei 2012 23:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Welke krachten hebben we het dan over? Fixiekrachten?
En crank breken, je zal de eerste zijn die een massief stalen crank breekt hoor
Was shimano dura-ace setje. En achja alles kan kapot.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 01:03 schreef Life2.0 het volgende:
Pisbakken staal dan, zonder slijptol komt er nog geen krasje op die oude cranks
Die komen uit de tijd dat staal niet kon roesten
Voor remt beter dan achter. Maar je glijdt makkelijker weg.quote:
Daarom ook 'fixie'quote:
singlespeed dus?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:34 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Daarom ook 'fixie'
Ik wil gewoon een vereenvoudigde licht rijdende minimalistische fiets maken
Ehm, ja. Ben niet helaal thuis in de juist terminologiequote:
Nice, alleen het fietsen in de regen lijkt mij wat kutquote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:58 schreef Life2.0 het volgende:
Das ongeveer wat mijn racefiets is, dragbar, 2 remmen, 1 tandwiel voor (wel 5 achter, heb al singlespeed fiets)
Klopt. Maar in de regen rem ik liever wat meer achter. Een slippend achterwiel is makkelijker te corrigeren!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:35 schreef Life2.0 het volgende:
Achter blokkeert makkelijker omdat er minder gewicht op zit, als je je voorrem niet kunt doseren moet je oefenen. Als je bang bent om te remmen moet je niet fietsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |