Ik heb het uitgelegd, je hebt geen rem dus in plaats van stoppen voor een auto trap je harder om de auto te ontwijken. Dit is het echt. En anders: stop met trollen. zoals eerder gemeld, ik rij al 2+ jaar.quote:Op maandag 18 juni 2012 23:10 schreef KeimpeHart het volgende:
Niemand die weet waarom een fixie sneller is.
Rijden jullie überhaupt wel fixie?
Welnu, het heeft te maken met het vliegwieleffect van een doortrapper. D.w.z. dat hij als het ware met je meetrapt, zodat je minder hoeft inspannen om hem halfslag te trappen.
En het grootste nadeel van een vliegwiel.. Draaiend gewichtquote:Op maandag 18 juni 2012 23:10 schreef KeimpeHart het volgende:
Niemand die weet waarom een fixie sneller is.
Rijden jullie überhaupt wel fixie?
Welnu, het heeft te maken met het vliegwieleffect van een doortrapper. D.w.z. dat hij als het ware met je meetrapt, zodat je minder hoeft inspannen om hem halfslag te trappen.
Heb je een close-up van de clearance van het achterwiel? die staat wel erg dicht op de zitbuisquote:Op dinsdag 19 juni 2012 00:13 schreef nutsjesmoar het volgende:
Lol, ik rij dus ook al 2+ jaar fixed en dat hele vliegwiel verhaal heb ik nog nooit van gehoord.
In de stad ben je op een fixie heus niet sneller (dat zal maar een klein beetje schelen).
Echter mijn route bedraagt 15km over het platteland en dan scheelt het wel.
Mijn cranks zijn van alu en wegen niets, wielset in totaal 1800 gram ofzo. Het is dat ik terug ben gegaan op staal, maar mijn alu fiets woog net geen 7kg.
[ link | afbeelding ]
Remmen kan trouwens vrij makkelijk en hangt puur van je verzet af, zelf rij ik 51-18, maar mensen die ik ken die in de stad rijden hebben vaan 48-18, dus veel lichter.
Het rijd wel erg lekker ja, reden dat ik vaker op staal dan carbon rijd, daar tussenin mijn aluquote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:24 schreef nutsjesmoar het volgende:
Ik werk bij een fietsenmaker met alleen maar racefietsen, vind staal vele maler lekkerder fietsen.
Die trek is inderdaad erg fijn
Ik heb er geen verstand vanquote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:05 schreef KeimpeHart het volgende:
Ik kan mogelijk een fraaie achterwiel kopen. Het betreft hier een origineel baanwiel uit de jaren tachtig, waarvan het producent het destijds niet nodig vond om een lockring er op te kunnen draaien. Het is een 120mm spacing, wat kenmerkend is voor een baanwiel volgens de verkoper. De verkoper heeft zelf een singlespeed van gemaakt, met een BMX kransje erop, geen versnellingen dus.
Begrijp ik uit z'n uitleg dat het vroeger een fixed gear was, gezien dat het een baanwiel was? Zo ja,valt van dit op een veilige wijze terug te brengen naar een fixed gear?
Zo, anders ik wel. Ziet er echt dope uit!quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:53 schreef firewirecable het volgende:
Vette Cinelli Mash!
https://vimeo.com/44328864
Deze wil ik zien!
Kan zoveel goedkoper..quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:49 schreef firewirecable het volgende:
Gewoon een setje baanwielen kopen: +/- ¤250 Miche Pistard WR of +/- ¤400 Mavic Elipse
oke.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:31 schreef raptorix het volgende:
Oud collega van me heeft een fixie gebouwd van een orginele tour fiets van Jo de Roo
Fixie klinkt zo kut, zeg gewoon fiets. Tevensquote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:58 schreef KeimpeHart het volgende:
http://fietsen-brommers.m(...)nnondale-six-13.html
Overweeg deze fixie te kopen en de verkoper te mailen. Er zit een Trickstuff exentriker erbij zodat de ketting op spanning blijft..
Jullie mening?
Vet fietsje hoor. Ik had denk ik wel voor zwart stuurlint gekozen.quote:Op maandag 9 juli 2012 23:20 schreef firewirecable het volgende:
Alleen de rem moet er nog op (die komt morgen)
[ link | afbeelding ]
Niet zo veel. Zit je stuur wat lager. Maar als elk frame er het zelfde uit zou zien dan zou het ook maar zo saai zijn.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:25 schreef KeimpeHart het volgende:
[ afbeelding ]
Wat voor nut heeft zo'n schuin aflopnende bovenbuis?
Meestal als ik de blog van pristine lees krijg ik het gevoel dat het alleen om uiterlijk gaat. Plus je kan wel een speciaal frame kopen maar misschien vind je dat helemaal niet fijn rijden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:30 schreef KeimpeHart het volgende:
Ik zie zoveel frame constructies. Van de cinelli frames speciaal voor fixies van Mash, zitten er ook zoveel verschillen in de frames, dat ik wel eens wil weten welk nut de verschillen kunnen hebben.
trackframe, minder luchtweerstand, dieper zittenquote:Op woensdag 11 juli 2012 23:25 schreef KeimpeHart het volgende:
[ afbeelding ]
Wat voor nut heeft zo'n schuin aflopnende bovenbuis?
Dat is een idee, ja. Maar 400 euro is niet alsof het niks is, dat je zo kunt uitproberen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:04 schreef vault_tec het volgende:
Dan moet je echt naar een fietsen maker gaan om je op te laten meten. Enige probleem is dat je ballen op je frame komen bij stoplichten als je een te groot frame hebt. Frames zijn zo gemaakt dat alle hoeken het zelfde zijn. Een hoger frame is dus ook iets langer als het goed is.
Volgens mij zoek je er veel meer achter dan er achter zit. Probeer een fiets te lenen van een vriend en probeer dat eens een middag? Je kan altijd een instap model van 400 euro kopen die kant en klaar is bij pristine. Kan je daar op rijden en weet je daarna wat je wel en niet in een fiets zoekt en dus een duurdere fiets kopen die wel naar jouw eisen is.
800+ is veel meer als je het niks vind. maar ik snap het wel.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:17 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Dat is een idee, ja. Maar 400 euro is niet alsof het niks is, dat je zo kunt uitproberen.
Dus ik zoek het liever goed, zodat het ook gelijk goed is voor dat prijs.
Je hoeft niet per se een messenger/fixed frame te nemen. Heb zelfs fixed mountain bikes gezien.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:06 schreef KeimpeHart het volgende:
Thnx. Dus maar genoegen nemen met een 58-frame.
Op zoek naar inspiratie om een fiets te bouwen, kwam ik deze tegen:
[ afbeelding ]
Van dit topic: http://www.mountainbike.n(...)14&t=89387&view=next
Damn, dat is een mooie fiets. Zoiets wil ik dus bouwen, maar dan fixed. Helaas kan ik geen Cannondale messenger frames meer vinden.
smaken verschillen!quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:06 schreef KeimpeHart het volgende:
Thnx. Dus maar genoegen nemen met een 58-frame.
Op zoek naar inspiratie om een fiets te bouwen, kwam ik deze tegen:
[ afbeelding ]
Van dit topic: http://www.mountainbike.n(...)14&t=89387&view=next
Damn, dat is een mooie fiets. Zoiets wil ik dus bouwen, maar dan fixed. Helaas kan ik geen Cannondale messenger frames meer vinden.
Ik heb juist hoe strakker de ketting hoe makkelijker ik skid. Ik rij 48-16. Ga een dag op een natte asfalt weg skidden, dan snap je gelijk de techniek. Heb je ook toeclips of straps, want zonder is hel.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:45 schreef decicco het volgende:
Klopt ja, heb ze al vaker zien rond fietsen maar met die mensen kom je niet echt makkelijk in contact volgens mij.
Misschien een domme vraag, maar ik zit hier toch al een tijdje mee.
Het lukt mij maar niet om te skidden. Ik heb het idee dat het zelfs niets meer met kracht in de benen te maken heeft maar volgens mij is het de spanning van de ketting die tegenwerkt of kan dat niet?
Als ik naar andere mensen kijk die skidden hebben zij vaker een klein terugslag in de ketting waardoor ze de skid kunnen voortzetten maar bij mij vertraagt hij alleen maar en lukt het mij niet om te skidden.
Iemand misschien een idee hoe dit komt of wat ik verkeerd doe?
Skidden is wel slecht voor je banden. als je vaak skid dan moet je om de maand/2maanden nieuw buitenbandje kopen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:35 schreef decicco het volgende:
Vandaag eens op een grindpad proberen te skidden en ik moet zeggen dat lukte aardig. Vervolgens weer op de openbare weg proberen te skidden maar dat liep weer voor geen meter haha. Damn beetje frustrerend als je iets niet lukt. En ja ik heb straps.
Youdontsay.jpgquote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:45 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Skidden is wel slecht voor je banden. als je vaak skid dan moet je om de maand/2maanden nieuw buitenbandje kopen.
Veel mensen die denken dat skidden geen/weinig schade kan aan banden. In elke subcultuur heb je idiotenquote:
Stuur te koop?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:31 schreef KneusTeun het volgende:
FF een update: nieuwe banden erop gezet, kheb een nieuw stuur gekocht en een klein BMX rem hendeltje (moet er ook mee naar me werk) en strax 2 miche naven erop.
Banden doen het goed met dit frame!
[ afbeelding ]
Wrom? die gebruik ik om mijn fiets mee aan de muur te hangenquote:
Je moet kijken welke maat stuur je nodig hebt. Voor de rest ken je dan met die maat elk stuur erop zetten. waar het pijltje van stuurpen zit staan bij mij de maat welk stuur erin kan.quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:59 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraag over het aanpassen van mijn Trek district.
[ afbeelding ]
Zou ik daar ook een wielrenstuur op kunnen monteren? en zo ja elk merk of moet dat per se een van bontdrager zijn?
Kan. Desnoods met een busje als je een grotere maat stem hebtquote:Op woensdag 25 juli 2012 19:59 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraag over het aanpassen van mijn Trek district.
[ afbeelding ]
Zou ik daar ook een wielrenstuur op kunnen monteren? en zo ja elk merk of moet dat per se een van bontdrager zijn?
Spacers zou ik wel mee oppassen, wel eens gezien dat het toch niet genoeg klemt.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Kan. Desnoods met een busje als je een grotere maat stem hebt
Ik zou hem toch gewoon een stuur kopen wat de goede maat is imo.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Kan. Desnoods met een busje als je een grotere maat stem hebt
Dan heb je een verkeerde maat (spacer), de clipons op mn kreidler zitten ook gewoon met een spacer, krijg je echt geen beweging in, ook niet met een valpartijquote:Op woensdag 25 juli 2012 20:08 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Spacers zou ik wel mee oppassen, wel eens gezien dat het toch niet genoeg klemt.
Gewoon even opmeten welke bocht erin past.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |