Die klinken geweldig, die zeggen ook altijd "zo dat is goud" als iets goed is of mooiquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:25 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig, heb familie in het Westland wonen, die babbelen ook lekker grappig zangerig met van die lange uithalen.
Ik hou van alle dialecten, maar Limburgsquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:27 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Limburgs, dat vind ik ontzettend boers, onbehouwen en onaangepast klinken, alle andere dialecten/talen binnen Nederland vind ik wel wat hebben.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar in hun stad hebben ze ook de mond vol van aanpassen als je daar komt, dat geldt andersom dus ook.
Maar goed, tijdens de MKZ-crisis hadden wij dus van die vrolijke vrienden van de ME in het dorp, die bij bepaalde afzettingen stonden.... nou kwam dat spul van de afdeling Amstelland, dus dan kun je wat verwachten.
Helaas waren ze zo arrogant als de neten, en toen een jongen op een brommer (die voorbij de afzetting woonde) vroeg "bin ze nog an t ruumn?" toen stonden ze daar een beetje lacherig te doen en vroegen ze die jongen nog 3 keer te herhalen wat hij zei![]()
Anyway, ik vond dat een beetje te ver gaan en toevallig spreek ik absoluut ABN (behalve als ik gedronken heb, dan heb ik een Gooise rrrrrrrr) dus ik heb ze even verteld dat ze normaal moesten doen en dat ze te gast waren, en als ik het omgekeerde bij hun collega (met een kleurtje en accent) zou uithalen dat ik dan opgepakt zou worden.
Toen hadden ze ineens geen "vertaling" meer nodig
Ik spreek ABN maar als ik mezelf terughoor, dat Haagse hoor je heel erg, terwijl ik me dat niet bewust ben.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:23 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik vind het juist genant als mensen horen dat ik Rotterdams praat, juist omdat het zo plat klinkt
Nee, uitvreten. Wat heb je nu weer uitgevreten, op je geweten, nu weer gedaan? Die kant op zeg maar.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:26 schreef Chanel5 het volgende:
Ik bedenk me nu dat als iemand het over uitstukken heeft, daarmee bedoeld uitleggen?, maar dit ter beoordeling aan degenen hier die uitstukken dagelijks gebruiken.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:26 schreef Laysa het volgende:
[..]
[Rotterdams modus/]Niet dán....wel dán....Já togggggg [Rotterdam modus/]![]()
Je hebt Limburgs....en Maosstrichtsquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:29 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik hou van alle dialecten, maar Limburgs![]()
En dan vooral mannen die Limburgs praten
Echt?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:29 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik hou van alle dialecten, maar Limburgs![]()
En dan vooral mannen die Limburgs praten
Slaop suquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:30 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Hoe dan ook, ik ben 't zat en 'k goa achter de gebreide rok slapen
Oke, bedanktquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:29 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, uitvreten. Wat heb je nu weer uitgevreten, op je geweten, nu weer gedaan? Die kant op zeg maar.
Slaap lekkerquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:30 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik kan het niet helpen, ik vind het geilquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Echt?
Ik vind het niet boers, wel irritant.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:32 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik kan het niet helpen, ik vind het geil
Oant mornquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:30 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:32 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik kan het niet helpen, ik vind het geil
Heinig an!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:30 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
En jij luistert dan ook altijd.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Die wel. Mijn mams zegt altijd, heinig an. Doe heinig/henig an. Bij alles wat ik doe, zo lief.
Ja, kats zeggen we daar ook. Overrijssel hè.quote:
Kribbig/boosquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |