Ja en dan wekelijks gezellig met elkaar naar de sauna.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:07 schreef druide het volgende:
Doe niet zo ongezellig joh. Misschien heb je wel bijzonder aangename collega's.
het gaat om een klus van meerdere dagen, stuk of 6 overnachtingen. Dus zelf betalen zit er niet in, tenzij ik voor niks wil werken. Mocht er geen oplossing zijn dan rij ik op en neer dagelijks.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:09 schreef JumpingJacky het volgende:
Ja meegemaakt en geweigerd. Ik had geen zin in de discussie met mijn baas en heb op eigen kosten een kamer geboekt voor mezelf. Misschien had ik wel recht op vergoeding, maar soms kan zo'n discussie meer kwaad dan goed doen, en dan kan je hem beter uit de weg gaan.
de kans is zeer klein dat het een vrouw is waarmee ik de kamer deelquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:07 schreef druide het volgende:
Doe niet zo ongezellig joh. Misschien heb je wel bijzonder aangename collega's.
Of tegen de wind in pissen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:08 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja en dan wekelijks gezellig met elkaar naar de sauna.
JIj date met een uitkering?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:10 schreef TwyLight het volgende:
Ik zou ontslag nemen en een uitkering uitvragen! Dit zijn geen manieren natuurlijk van jouw baas
Want??? Je hebt een echt mannen beroep?? Ijzervlechter of betonstorter ofzo??quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:13 schreef babipangang het volgende:
[..]
de kans is zeer klein dat het een vrouw is waarmee ik de kamer deel
Dat heeft een ander argument dan kosten besparen. Dat gaat om teambulding. Dat is hier blijkbaar niet het argument.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:47 schreef static het volgende:
Ik zou het ook niet accepteren, ben ook nog nooit voor de keuze gesteld eigenlijk, maar aan de andere kant: voetballers verdienen miljoenen per jaar en die delen ook een hotelkamer.
Ontslag nemen en uitkering aanvragen zal niet samen gaan...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:10 schreef TwyLight het volgende:
Ik zou ontslag nemen en een uitkering uitvragen! Dit zijn geen manieren natuurlijk van jouw baas
beveiligingquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:49 schreef Joe-Momma het volgende:
[..]
Want??? Je hebt een echt mannen beroep?? Ijzervlechter of betonstorter ofzo??
is ook niet verplicht een hotel, maar door de lange dagen van 07:00 tot 19:00 wel het makkelijkst.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:57 schreef Antaresje het volgende:
Het lijkt me sterk dat je baas je uberhaupt kan verplichten om in een hotel te gaan zitten, ik neem aan dat hij je niet betaalt voor de uren die je tijdens die klus niet werkend door brengt. Met andere woorden, buiten werktijd mag je doen en laten wat je wilt. Dus ook op en neer naar huis rijden, waar je naar eigen zeggen wel een reiskosten vergoeding voor krijgt.
Als hij je een hotelkamer aanbiedt die je dan moet delen met een collega mag je dat volgens mij gewoon weigeren, zeker zolang er andere mogelijkheden zijn om op tijd op je werk te zijn. De vraag is natuurlijk of hij je de keuze mag geven tussen op en neer rijden of een hotelkamer delen. En dat antwoord moet ik je helaas schuldig blijven.
@ TS, kan je niet zeggen dat je er tegen opziet, omdat je gesteld bent op privacy na je werk? En stel dat het niet klikt met je kamergenoot?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:54 schreef karr-1 het volgende:
Ik zou zeggen wie betaaldt bepaaldt. In het kader van kostenbesparing kan ik het me voorstellen dat je baas dit doet, maar of hij het kan verplichten zou ik niet weten.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 01:16 schreef TeenWolf het volgende:
lekker, komt je collega met een slingerende halfstijve na het douchen de badkamer uitlopen om zich om te kleden...
nog niet bekend welk hotel, enige wat ik weet dat 2 op 1 kamer gebeurenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:44 schreef ragnarokgod het volgende:
wee je welk hotel je blijft slapen?
kun je de naam hier neerzetten,
misschien kun je het hotel zelf opbellen en vragen voor een kleine meerprijs of je een eigen kamer mag hebben, dan moet je ongeveer aan 20 - 30 p/d rekenen,
dit is trouwens geen rare vraag als je die aan hotel stelt + meestal voor 5 tientjes per dag heb je een leuke suite waar je de blits mee kunt maken
ja het argument van privacy ga ik maandag nogmaals aandragen, want vind ik gewoon belangrijk. En ik slaap al slecht van mezelf, laat staan dat er savonds iemand langs me ligt te knorren, kom ik helemaal niet in slaap en ben ik helemaal kapot de volgende dag, kan ik beter naar huis rijdenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:08 schreef Plots het volgende:
[..]
@ TS, kan je niet zeggen dat je er tegen opziet, omdat je gesteld bent op privacy na je werk? En stel dat het niet klikt met je kamergenoot?
dat zou inderdaad ook zo'n situatie kunnen zijn wat ik niet mee hoef te makenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 01:16 schreef TeenWolf het volgende:
lekker, komt je collega met een slingerende halfstijve na het douchen de badkamer uitlopen om zich om te kleden...
dat zou natuurlijk ook een optie kunnen zijn, maar of dit nog zo geregeld kan worden zo snel vraag ik me af. Ik ga het maandag nog aankaartenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 09:23 schreef JumpingJacky het volgende:
Het was handiger geweest om huisjes op een bungalowpark te huren. Dan kan je ieder zijn eigen slaapkamer (dus privacy) geven en het is waarschijnlijk ook stukken goedkoper.
had ik ook verwacht, maarja een beetje privacy is ook heel normaal lijkt mequote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:31 schreef aaipod het volgende:
Ik had een topic verwacht vol mensen die je vertellen dat je het maar moet pikkenValt me weer mee.
Ik zou zelf wel even goed balen maar snap het ook wel weer van je baas en zou er denk ik geen bezwaar tegen maken. Hij biedt je natuurlijk gewoon ook de kans om naar huis te rijden met vergoeding.
Geen optie overigens om gewoon de reiskosten te declareren en buiten zijn medeweten om toch in een ander hotel te overnachten?
Lijkt me de beste oplossing.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:32 schreef babipangang het volgende:
[..]
had ik ook verwacht, maarja een beetje privacy is ook heel normaal lijkt me
Ja eventueel kan ik ook overnachting zelf regelen, van die reiskostenvergoeding kan ik een redelijk hotel boeken.
Hoezo dan?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:34 schreef Copycat het volgende:
Maar dan krijg je die reiskostenvergoeding toch grotendeels onrechtmatig?
Omdat hij die tussenliggende nachten niet thuis, maar in een hotel wil gaan slapen, betaald door de reiskostenvergoeding voor reiskosten die in die tussenliggende dagen/nachten dus niet worden gemaakt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:44 schreef HarryP het volgende:
Hoezo dan?
Je werkgever stuurt je toch ver weg? Je bent als werknemer niet verplicht om op hotel te gaan.
Wie zorgd er dan dat je kinderen hun tandenpoetsen 's avonds?
de aanvraag gaat prima samen met ontslag nemen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:55 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ontslag nemen en uitkering aanvragen zal niet samen gaan...
Geniaal!quote:Op donderdag 5 november 2009 13:50 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik moest een keer met een lekkere vrouwelijke collega samen naar een conferentie in het buitenland. Het romantische Parijs ook nog. Het was natuurlijk wel de bedoeling dat er 2 kamers waren geboekt, en dat was ook aanvankelijk zo. Maar ik ben ook gekke Gerrit niet, dus heb ik stiekem haar kamer de dag ervoor geannulleerd en het hotel zat bij aankomst natuurlijk al vol. Dus moest ze wel bij mij op de kamer, en er stond natuurlijk ook maar 1 bed.
De beste versiertruuk uit mijn historie, al zeg ik het zelf.
Als je uit Polen komt ofzo is dat vast fantastisch, maar ik ben zelf na een werkdag toch ook gehecht aan mijn eigen ding en stel dat toch ook wel primair als eis als ik zo ver zou moeten reizen dat heen- en weer reizen niet meer reëel is.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:32 schreef BlueMage het volgende:
Ik vind 't wel een beetje zeikerig van TS: je hebt een bed en je kunt voor niks overnachten aan 't eind van iedere werkdag dat is meer dan jouw baas feitelijk verplicht is te regelen voor je.
contract staat sowieso niks over in,cao hoogstwaarschijnlijk ook nietquote:Op vrijdag 6 november 2009 00:40 schreef Maanvis het volgende:
En antwoord op mijn vraag komt er weer niet, omdat TS te lui is om zijn contract of CAO te checken.
Ga je CAO lezen danquote:Op vrijdag 6 november 2009 20:01 schreef babipangang het volgende:
[..]
contract staat sowieso niks over in,cao hoogstwaarschijnlijk ook niet
Mooi dat je het hebt kunnen regelen. Hoe reageerde je werkgever?quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:02 schreef babipangang het volgende:
maar om even een update te geven: goedkope overnachting den haag
ja ging allemaal vrij makkelijk moet ik zeggen, maar reiskosten zou ik sowieso recht op hebben, komen ze niet onderuit. Als het de reiskosten niet waren dan had ik wel een vergoeding gekregen voor zelf een hotel te regelen, maar voor mij is het net iets voordeliger om van de reiskosten iets te boekenquote:Op vrijdag 6 november 2009 21:06 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mooi dat je het hebt kunnen regelen. Hoe reageerde je werkgever?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |