This is It.....briljant en fascinerend, het mooiste wat ik ooit heb gezien! Ik heb nu 3 keer met ontzag gekeken naar zijn enorme talent tomeloze energie...ik heb gelachen... en gehuild... alle emoties komen aan de orde als je deze film ziet. Ik zag een deel van hem dat ik nooit zou hebben gezien als hij geleefd had, hoewel ik veel en veel liever dat hij nog leefde.
Hij was zo op zijn gemak, met iedereen betrokken en laat zien wat een werkelijk prachtig mens hij was. Hij toonde zoveel mededogen en liefde voor de mensen met wie hij samenwerkte Ik had geen idee hoeveel werk, energie, inspanning er nodig was bij het opzetten van zoiets groots.
Ik zag hem vliegen door de repetities als de superster die hij was. Er zal nooit, nooit een andere Michael Jackson komen - niemand kan in de buurt komen bij zijn niveau. Hij wist precies hoe alles moet klinken of het iets harder moest of juist zachter, of het een iets andere toonhoogte moest worden of er juist iets meer gesluimerd moest worden...wat een vakman. Zijn geweldige danspasjes en zijn ongelooflijke stem. Je beseft - geen wonder dat hij de King of Pop is - dit doet hij van kinds af aan als kleine jongen, het is in zijn bloed, in elke cel van zijn lichaam, het was zijn hele leven.
Hij was geweldig in de repetities en ik weet dat hij nog verbazingwekkender was geweest dan wie dan zich had kunnen voorstellen als hij geleefd had, en zijn Shows in London had kunnen geven. Billie Jean is sterk en mooi, met Michael die midden op het podium zonder de hulp van dansers of back-up zangers,danst en spint als in de dagen van weleer. De eenvoud van deze performance is misschien wel het meest diep indrukwekkende moment. Fantastisch is hoe iedereen reageert na dit lied, opgetogenheid en vreugde alom.Je ziet en voelt de betrokkenheid van iedereen die aan dit project mee werkt, je ziet en voelt hun vreugde en ieder zijn bloed zweet en tranen zijn eindeloos voelbaar.
Geweldig zijn de momenten waarbij Michael probeert uit te leggen dat het niet helemaal gaat zoals hij het wil, bijvoorbeeld met het vinden van de juiste toonhoogte met de piano, Michael zijn lach als de begeleider zegt "er moet meer kont in", Michael die het oortje niet prettig vind en op een hele lieve manier duidelijk probeert dat het net is of er een "vuist" in zijn oor zit. Michael zijn bescheidenheid als hij een daverende performance heeft gegeven en zegt dat ze hem niet hoeven te bedanken want dat hij zich niet helemaal heeft gegeven en zijn stem spaart voor "het moment" Zijn speelsheid als hij met de zangeres I just cant stop loving you zingt, de hoge noten die hij bereikt waardoor de zangeres hem in vervoering aankijkt,, zijn opmerking tegen Kenny Ortega dat hij heel graag hoger wil op de hoogwerker, en zegt "je plaagt me Kenny"!
Het zou zijn grootste prestatie van zijn leven zijn geweest. Ik ben diep dankbaar voor deze film. Ik weet niet zeker of Michael dit zou hebben gewild als hij wist dat we hem zouden zien repeteren in plaats van de live performance, maar gezien de omstandigheden denk ik van wel..hij deed dit voor zijn fans! Ik kan niet wachten op de DVD. Van alle Michael Jackson dvd's, zal deze de meest bijzondere worden voor mij.
Er is iets rauws in deze film, hij raakt je...fan of geen fan, iedereen moet de kans nemen om hem te zien in HD kwaliteit , op een enorm filmdoek en met het geluid is het een Concert, een Concert wat we nooit hebben kunnen en zullen zien! Michael had geen idee dat dit zijn laatste show zou zijn.
Ik bid dat hij in de hemel zingt en danst! God Bless you Michael Ik zal altijd van je houden en ben diep dankbaar voor wat je ons allemaal hebt geschonken!
L.O.V.E