abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74721489
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Dat nog niemand een photoshop van alberto heeft gemaakt mbt 'DAT DIT KAN IN NEDERLAND'
Was al een topic over. Was een kuttopic.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_74721543
Alberto was in Live 4 you dernet met informatie over vanavond + 8 jan nieuwe afleveringen
  † In Memoriam † zondag 15 november 2009 @ 18:41:10 #103
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_74721545
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:36 schreef Ronaldsen het volgende:
Is er trouwens geen topic in TV ? Ik kan hem niet vinden
[Centraal] Wegmisbruikers + Undercover in NL - 15 Nov #1

in KLB
:')
pi_74742711
Niet gezien maar volgens het nieuwsbericht op nu hebben ze het paard van Beatrix geaaid.
Wat een schok. (oke dan was er nog dat akkefietje met die nep bom.

Maar we leven in Nederland. Is het de wens van de media om bij elke persconferentie van JP anaal onderzocht te worden op het mee smokkelen van een bom?
pi_74744254
Ik vind het erg moeilijk om aan deze 'onthulling' een waardeoordeel te geven. Ja, hij slaagt erin om binnen te komen, maar ik vond de beveiliging nu niet bepaald 'afwachtend', zoals hijzelf beweerde. Op het terrein had al iemand in de gaten dat er iets mis was, en ook na afloop zijn er genoeg signalen geweest dat men het niet vertrouwde. Dat je dan vervolgens alles aan elkaar gaat lopen liegen en bedriegen als ze bellen is makkelijk, maar zo leid je ze inderdaad om de tuin.

Ik weet niet precies wat Alberto wilde vertellen met deze uitzending. Wil er iemand een aanslag plegen op de koningin? Dan gebeurt het toch wel. Of de poortwachters je nu doorlaten of niet, of je de parade op Koninginnedag nu 'autoproof' maakt of niet. Wordt dit lek gedicht, dan komen er wel weer andere aan het licht. Als ik volgend jaar een pistool meeneem naar Koninginnedag, dan is ze ook het haasje. Niemand die me tegenhoudt/fouilleert, toch?
pi_74744342
Verder is Alberto een persoon die zichzelf graag hoort praten en het liefst zelf nog op zijn borst klopt. Hij valt in herhaling, toonde tijdens de uitzending veel oude beelden van zijn operaties hiervoor en laat onze koningin het liefste nog een half jaar langer 'gevaar lopen' (want hij was al maanden op de hoogte van de belabberde beveiliging), zodat hij in november zijn primeurtje heeft op zondagavond.

Nee, big let down gisteren. Niet spannend, niet spectaculair, hij maakt een punt...maar erg opgeklopt.
  † In Memoriam † maandag 16 november 2009 @ 12:25:29 #107
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_74744454
Sowieso waren tot nu toe alle beveiligingtests super suf. En indd, wie wil er nou een aanslag plegen op de koningin
:')
pi_74744566
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Sowieso waren tot nu toe alle beveiligingtests super suf. En indd, wie wil er nou een aanslag plegen op de koningin
Ik zal eerlijk zeggen dat ik die van Schiphol destijds niet heb gezien. Die over de legerbasis op Woensdrecht wel. Het 'aardige' aan die docu was dat hij bijvoorbeeld binnen no-time als gewone burger kleren ter beschikking had, mee kon eten, op de basis kon overnachten en zelfs bij allerlei belangrijke vliegtuigen kon komen.

Suf blijft het wel, want niets is waterdicht. Niets.
  maandag 16 november 2009 @ 12:46:21 #109
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74744960
Alberto Stegeman propageert in feite een controlemaatschappij. Hij bedenkt telkens – in mijn ogen – matig realistische scenario’s die iemand wel eens zou kunnen uitvoeren, en voert er dan eentje een soort van uit, en dan blijkt dat het een soort van lukt.

Een soort van omdat hij natuurlijk niet over echt dynamiet beschikt. Stel, hij zou echt dynamiet willen hebben, was hij er dan aan gekomen zonder dat de AIVD hem in de gaten had gekregen? ‘Hallo ik ben Alberto en wil dynamiet’. Al dat soort spul staat onder controle. Hij rijdt met beschilderde keukenrollen het terrein op en kan dan een busje bij het paleis parkeren. En dan?

Ik kan nog wel een aantal scenario’s verzinnen voor Alberto met de beschilderde keukenrol. Schilder eens ‘semtex’ op een doos en rij daarmee naar de Erasmusbrug. Niemand die je tegenhoudt. Wat een ramp dat wel niet had kunnen zijn. Of weet je wat, loop met een rugzak een bejaardentehuis in, en in die rugzak stop je een papiertje ‘explosieven’. Zeg dat je naar je opa gaat: als het écht explosieven waren, dan had je zo een massamoord kunnen plegen! Misschien komt hij me diezelfde rugzak ook wel de tram in naar Uilenstede in Amsterdam, verkleed als student. kan hij zo een bloedbad aanrichten. Of wie weet lukt het hem wel om van papier-maché een bom te maken die hij bij een dijk legt en kan hij dan op veilige afstand via een kartonnen afstandsbediening met z’n vingers in z’n oren de boel tot ontploffing brengen en als het ware heel Flevoland onder water zetten. Misschien kan-ie wel de volgende keer een fles cola in een waterzuiveringsinstallatie gooien en pretenderen dat het eigenlijk gif was waardoor heel Rotterdam zou sterven.

Wat allemaal niet kan! Dit is in feite paniekzaaierij. De inlichtingendiensten functioneren niet zo. En beveiliging functioneert niet zo. Inlichtingendiensten opereren onzichtbaar voor een deel. Dat men hier geschokt door is zegt niet veel. Dat Alberto met gevaar voor eigen leven bij het paleis op een bom was gaan liggen die een terrorist daar had neergelegd, en door opoffering van twee ledematen een aanslag had voorkomen, ja, dát was nieuws.

Deze man bedenkt fictieve scenario’s die hij half uitvoert – het moeilijke, namelijk onopvallend explosieven krijgen en daadwerkelijk de geestelijke gesteldheid op kunnen brengen om zoiets te doen (99% van de bevolking zou sowieso niemand vermoorden) laat hij weg. Het is echt nieuws van niets. De enigen die hij hiermee helpt zijn politici die maar al te graag overal antiterreurwetgeving en camera’s en DNA-databanken zien. Niet de koningin.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 16 november 2009 @ 12:59:27 #110
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74745262
ja, maar hoho, je kan al een bom maken met dingen uit je keukenkastje!
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_74745708
Alles voor de kijkcijfers he. 2 weken van tevoren een 'ingelaste inzending' aankondigen is al hilarisch natuurlijk. Maar goed, zijn doelgroep vindt het prachtig. Daar gaat het allemaal om.

Dat ie zichzelf met zijn hele houding en taalgebruik e.d. onsterfelijk belachelijk maakt heeft verder niemand in het SBS-kamp door. Dat de ophef in de andere media vandaag vrij bescheiden is zou toch ook ergens een belletje moeten doen rinkelen, denk ik dan.

Goed stuk van Iblis. Het is idd behoorlijk vergezocht allemaal imo. Het punt wat gemaakt probeert te worden is ergens wel begrijpelijk, de uitvoering zeldzaam slecht.

[ Bericht 3% gewijzigd door Modus op 16-11-2009 14:30:52 ]
  maandag 16 november 2009 @ 14:19:32 #112
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74747627
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:59 schreef MikeyMo het volgende:
ja, maar hoho, je kan al een bom maken met dingen uit je keukenkastje!
(Ik zie je PI wel hoor. Maar toch.) Natuurlijk kan dat. Sterker nog, je kunt gewoon de gaskraan openzetten en de boel laten ontploffen. En reken maar dat dat veel doden kan geven. De overheid legt vrijwillig leidingen met een zeer brandbare en goed explosieve stof aan naar huizen, iedereen kan dat aftappen.

Twee jaar geleden waren er terroristen in Duitsland die ook bommen wilden maken, maar de geheime dienst had hen allang in de gaten en de chemicaliën vervangen door veel minder geconcentreerde.

Alberto zou, als hij echt nieuws wil, er goed aan doen zo’n groep te infiltreren en dan op het laatste moment onthullen dat er wat gebeurt wat de politie niet opvalt en zo een aanslag voorkomen.

Een deel van beveiligen is echter een risicoanalyse maken. Natuurlijk moet het niet kunnen dat iemand de koningin opblaast, maar het moet ook niet kunnen dat iemand een kleuterschool inloopt en iedereen daar overhoop schiet, of dat iedereen de gaskraan openzet en huizenblokken laat ontploffen. Moet allemaal niet kunnen. Maar maatregelen neem je aan de hand van een risicoanalyse, niet op basis van wat er eventueel wel niet zou kunnen gebeuren. En dat laatste doet Alberto – paniekzaaien dus.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 16 november 2009 @ 19:47:59 #113
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74758344
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:19 schreef Iblis het volgende:

[..]

Een deel van beveiligen is echter een risicoanalyse maken. Natuurlijk moet het niet kunnen dat iemand de koningin opblaast, maar het moet ook niet kunnen dat iemand een kleuterschool inloopt en iedereen daar overhoop schiet, of dat iedereen de gaskraan openzet en huizenblokken laat ontploffen. Moet allemaal niet kunnen. Maar maatregelen neem je aan de hand van een risicoanalyse, niet op basis van wat er eventueel wel niet zou kunnen gebeuren. En dat laatste doet Alberto – paniekzaaien dus.
Dit zijn wijze woorden.
Ik weet niet wie er aan de poort stond, maar meestal hebben deze mensen een goed ontwikkeld Fingerspitzengefühl. Ook de opzichter in de Stallen zag dat de medewerkers zich weliswaar vreemd gedroegen, maar niet verdacht genoeg om een gevaar te kunnen zijn.

De wereld is volslagen gek geworden naar een paar piepkleine aanslagjes. Als je vroeger je tas vergat in de trein was je hem kwijt, geen mens die hem eerlijk naar Gevonden Voorwerpen bracht. Tegenwoordig wordt het treinverkeer volledig platgelegd omdat 'er een verdacht pakketje is gevonden'.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')