abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74221378
Trouwen?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:13:55 #2
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74221440
Het duurt altijd weer even om op te starten he, zo'n doorstarttopic.

Ik ben toch wel benieuwd wat nou MC's probleem met trouwen is.
Of je nu trouwt of samenwoont, regelen moet je dingen toch (als je slim bent).
Waarom je het dus niet gewoon als iets mooi symbolisch zou kunnen zien volg ik niet.
Of je nou getrouwd bent of niet, de kans dat het misgaat is er altijd, maar daar ga je hopelijk niet van uit.
zzz
pi_74221491
Wie heeft zin om mij even de huid vol te schelden? Ik heb even een wake up call nodig Val zowat in slaap op het werk... Typisch vrijdag.
Mr. Prolapse 2009
pi_74221537
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:10 schreef _Led_ het volgende:
Oh god, meneer heeft weer een scherpe mening....
Het is ook niet meer dan dat. Ik ben graag bewust bezig met dit soort zaken, zodat ik weet waar ik aan toe ben en meer tijd over houd om te genieten. Telkens achter de feiten aan hollen is niet mijn ding namelijk.

Mocht het ooit misgaan in de liefde, dan lijkt het mij handig dat je dan ook op een normale manier uit elkaar kunt gaan. Oftewel dat je niet advocaten op elkaar af hoeft te sturen, om de zaken te regelen.

Mocht het nooit misgaan, dan is er uiteraard niks mis met trouwen, je hebt er dan ook veel voordeel door mbt. belastingen en andere zaken. Het is en blijft echter een flink onderwerp, waar men niet al te lichtvoetig of romantisch over moet doen. Daarom heb ik ook respect voor de mensen die deze stap durven nemen, dat vereist namelijk veel vertrouwen.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:16:53 #5
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_74221545
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:12 schreef Dragorius het volgende:
Trouwen?
Ja, maar niet met jou

Heb de hoop nog niet opgegeven. Gaat wel lastig worden (voor een eventuele haar & mij )
Ben al zo lang vrijgezel onderhand, kweetnie of ik me nog zou kunnen 'aanpassen'
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:17:03 #6
31101 _Led_
pi_74221553
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:15 schreef Dragorius het volgende:
Wie heeft zin om mij even de huid vol te schelden? Ik heb even een wake up call nodig Val zowat in slaap op het werk... Typisch vrijdag.
Geef eens een mening ergens over, dan vertel ik je wel waarom die nergens op slaat en je een nog veel te leren hebt
zzz
pi_74221601
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:16 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ja, maar niet met jou

Heb de hoop nog niet opgegeven. Gaat wel lastig worden (voor een eventuele haar & mij )
Ben al zo lang vrijgezel onderhand, kweetnie of ik me nog zou kunnen 'aanpassen'
Die vrijheid is een groot goed.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_74221620
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:17 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Geef eens een mening ergens over, dan vertel ik je wel waarom die nergens op slaat en je een nog veel te leren hebt
Ok.

Een betere wereld begint bij jezelf!
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:19:15 #9
31101 _Led_
pi_74221637
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:16 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Het is ook niet meer dan dat. Ik ben graag bewust bezig met dit soort zaken, zodat ik weet waar ik aan toe ben en meer tijd over houd om te genieten. Telkens achter de feiten aan hollen is niet mijn ding namelijk.
Uhuh...

En dan kom je met zo'n uitspraak als de volgende ?
quote:
Mocht het ooit misgaan in de liefde, dan lijkt het mij handig dat je dan ook op een normale manier uit elkaar kunt gaan. Oftewel dat je niet advocaten op elkaar af hoeft te sturen, om de zaken te regelen.
Dat kan of je nou getrouwd bent of niet, en die advocaten kunnen te pas komen of je nou getrouwd bent of niet.
Ik zie nog steeds niet wat trouwen hiermee te maken heeft.

Ik denk dat jij eerder niet goed op de hoogte bent van hoe dingen ook kunnen gaan als je niet getrouwd bent.
Ook als je enkel samenwoont kun je je geld of spullen kwijtraken en problemen krijgen met alimentatie, kinderregelingen etcetera.
quote:
Mocht het nooit misgaan, dan is er uiteraard niks mis met trouwen, je hebt er dan ook veel voordeel door mbt. belastingen en andere zaken. Het is en blijft echter een flink onderwerp, waar men niet al te lichtvoetig of romantisch over moet doen. Daarom heb ik ook respect voor de mensen die deze stap durven nemen, dat vereist namelijk veel vertrouwen.
Da's ook de essentie en de symboliek ervan, dat je elkaar bevestigt dat je er zo veel vertrouwen in hebt.
zzz
pi_74221654
quote:

[..]

Daarom leg je dus zaken vast, zodat dat niet nodig is
quote:
Het is en blijft echter een flink onderwerp, waar men niet al te lichtvoetig of romantisch over moet doen.
Trouwen en niet romantisch?
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:20:49 #11
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_74221685
quote:
<snip>
dat vereist namelijk veel vertrouwen.
"Trouw" is dan ook een stukje van "vertrouwen" (letterlijk & figuurlijk )
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:21:56 #12
31101 _Led_
pi_74221728
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:18 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ok.

Een betere wereld begint bij jezelf!
Bij mij ?? Altijd weer met dat opgeheven vingertje naar anderen wijzen jij he...
Alleen maar omdat je mod bent denk je dat je boven ieder ander staat, ik walg daarvan
zzz
pi_74221743
_Led_, crewbash. Twee weken.
Mr. Prolapse 2009
pi_74221764
Machtsmisbruik

Wel frappant dat niemand nog wat heeft gezegd over mijn nieuwe ondertitel
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:23:13 #15
31101 _Led_
pi_74221769
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:22 schreef Dragorius het volgende:
_Led_, crewbash. Twee weken.
Kijk, je zou me pas echt op kunnen vegen als je het niet gepost had maar echt gedaan had
zzz
pi_74221785
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:23 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Kijk, je zou me pas echt op kunnen vegen als je het niet gepost had maar echt gedaan had
Ik kan niet bannen, dat kunnen alleen FA's, helaas
Mr. Prolapse 2009
pi_74221806
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:20 schreef R0N1N het volgende:

[..]

"Trouw" is dan ook een stukje van "vertrouwen" (letterlijk & figuurlijk )
quote:
Aantal echtscheidingen sterk gestegen

NIET BEKEND, HENK MULLER
Gepubliceerd op 25 augustus 1995 00:00, bijgewerkt op 15 januari 2009 22:39

AMSTERDAM

Van onze verslaggever

Henk Müller

Het aantal echtscheidingen is sterk toegenomen: van 30.500 in 1993 naar meer dan 36 duizend vorig jaar. De populariteit van het huwelijk nam voor het tweede achtereenvolgende jaar sterk af. Het aantal huwelijkssluitingen verminderde met ruim 6 procent tot bijna 83 duizend. Dit blijkt uit nog niet gepubliceerde jaarcijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Sinds twee jaar boet het huwelijk aan belangstelling in. Daarvóór schommelde het aantal huwelijken jarenlang rond de 94 duizend per jaar. Het CBS heeft vooralsnog geen verklaring voor de teruglopende belangstelling.

Uit de cijfers blijkt verder dat het aantal naturalisaties in de eerste helft van dit jaar opvallend is toegenomen. In totaal hebben 34 duizend in Nederland wonende niet-Nederlanders het staatsburgerschap verkregen. In dezelfde periode van 1994 bedroeg dat aantal 27 duizend.

Sinds het in 1992 voor niet-Nederlanders mogelijk werd om Nederlander te worden zonder de eigen identiteit te verliezen, is het aantal naturalisaties vooral onder Turken sterk toegenomen. Zij vormen de helft van het aantal genaturaliseerden. Over heel 1994 zijn vijftigduizend niet-Nederlanders genationaliseerd. Het aantal Surinamers onder hen liep met duizend terug tot tweeduizend.

Het aantal huwelijken dat in het buitenland werd gesloten, daalde sterk. Volgens F. Tas, onderzoeker bij het CBS, is dat mede het gevolg van maatregelen om schijnhuwelijken tegen te gaan. 'Sinds een aantal maatregelen is aangescherpt, bijvoorbeeld dat alle documenten in het herkomstland moeten worden gelegaliseerd, heeft dat tot een opmerkelijke daling geleid', aldus Tas.

In 1992 werden vierduizend huwelijken in het buitenland gesloten, in 1993 3600 en in 1994 2200.
http://www.volkskrant.nl/(...)ingen_sterk_gestegen
quote:
Jaarlijks worden 86.000 huwelijken gesloten.
http://www.nidi.knaw.nl/web/html/public/demos/dm03071.html
Oftewel bijna de helft hiervan loopt op de klippen.
Dat is nogal wat, 36000 echtscheidingen per jaar. Oftewel vaak zit dat vertrouwen dus niet helemaal zo goed als er gedacht wordt.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:24:28 #18
31101 _Led_
pi_74221811
Zeg, gaat een Mod nog even in op mijn reactie in FB ?
Of wordt er weer een oogje toegeknepen omdat MC bij de 'believers'-kant hoort ?

zzz
pi_74221835
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:24 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

[..]

Dat is nogal wat, 36000 echtscheidingen per jaar. Oftewel vaak zit dat vertrouwen dus niet helemaal zo goed als er gedacht wordt.
Of mensen krijgen ruzie.. of... of..

Always look on the bright side of life
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:25:31 #20
31101 _Led_
pi_74221838
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:24 schreef mediaconsument het volgende:
Jawel hoor, het vertrouwen zat dus prima, alleen de relatie blijkbaar niet.
Maar wat ik mis zijn je cijfers over hoeveel relaties er uit gingen van mensen die niet getrouwd zijn.
Die heb je immers nodig wil je jouw punt aannemelijk maken dat het beter is om niet te trouwen.
zzz
pi_74221907
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:25 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Jawel hoor, het vertrouwen zat dus prima, alleen de relatie blijkbaar niet.
Maar wat ik mis zijn je cijfers over hoeveel relaties er uit gingen van mensen die niet getrouwd zijn.
Die heb je immers nodig wil je jouw punt aannemelijk maken dat het beter is om niet te trouwen.
Ik heb het vertrouwen dat deze cijfers heel wat lager zijn, omdat ik weet dat je niet te koop hoeft te lopen met dergelijke zaken. Ze zitten namelijk in het hart.

Mjah, ik houd van vrijheid, vastleggen zal dus nooit mijn ding worden.
pi_74221939
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:27 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik heb het vertrouwen dat deze cijfers heel wat lager zijn, omdat ik weet dat je niet te koop hoeft te lopen met dergelijke zaken. Ze zitten namelijk in het hart.
Maar met vertrouwen alleen winnen we de oorlog niet. Kille harde cijfers zijn er nodig!
quote:
Dat zei ik ook tegen mijn baas, toen moest ie heel hard lachen
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:28:57 #23
31101 _Led_
pi_74221957
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:27 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Wat een onzin, je hebt dus geen enkel argument behalve "ik denk/wil dat het zo is".
Dingen die je in je hart hebt zitten mag je af en toe best uiten.
Of zou je liever ook nooit tegen je vriendin zeggen dat je van haar houdt, en gaan mensen die dat wel doen sneller uit elkaar ?
quote:
Prima, dan blijf je eeuwig single of neem je een open relatie. Ieder zijn ding.
zzz
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:29:52 #24
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_74221988
Ja Dûh, dat vertrouwen is soms missplaatst, soms wordt het 'geschonden'.

Bij mij (n ex vriendin (NET niet getrouwd - Thank goodness)) allebei

Shit happens.

Vergeven is ook een kunst, overigens (Ok, het kan ook 'onvergeefbaar' zijn, wederom a la m'n ex )
pi_74222039
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:28 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Wat een onzin, je hebt dus geen enkel argument behalve "ik denk/wil dat het zo is".
Dingen die je in je hart hebt zitten mag je af en toe best uiten.
Of zou je liever ook nooit tegen je vriendin zeggen dat je van haar houdt, en gaan mensen die dat wel doen sneller uit elkaar ?
Als je dat te vaak tegen elkaar zegt, is dat effect heel wat minder dan dat je het hiervoor de momenten goed uitkiest. Het is dan ook niet iets dat je snel zegt, en iets wat je niet de hele tjd hoeft te herhalen, omdat het vertrouwen niet op de tong ligt, maar in het hart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')