abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74225573
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:02 schreef E.T. het volgende:
Ik ben blijkbaar erg ouderwets (al pas ik weer wel in veel van de 'punten' van AP) ..
Hier is nog steeds regelmatig "nee is nee" en ook de "omdat ik het zeg" komt zeer regelmatig voorbij.

Als ik met drie kinderen moet gaan discussieren over waarom iets wel of niet mag, dan heb ik een extra dag aan tijd nodig
Ik ga ook niet in discussie! Absoluut niet ik wil wel weten waarom.
Maar als iets niet mag dan mag het niet.
Als iets niet kan dan kan het niet. Maar ik wil wel weten waarom zij denkt dat het kan
Misschien is haar gedachte heel logisch en kan ik aan de hand daarvan beter duidelijk maken waarom het een nee is.
pi_74225610
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:10 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik ga ook niet in discussie! Absoluut niet ik wil wel weten waarom.
Maar als iets niet mag dan mag het niet.
Als iets niet kan dan kan het niet. Maar ik wil wel weten waarom zij denkt dat het kan
Misschien is haar gedachte heel logisch en kan ik aan de hand daarvan beter duidelijk maken waarom het een nee is.
En ze is hoe oud?
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:13:17 #178
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74225663
Je kan mij niet wijs maken dat een meisje van anderhalf dat wel kan sorry hoor!
pi_74225720
Ik heb net ook al duidelijk gemaakt hoe ik het nu doe met haar leeftijd.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:16:33 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_74225777
Dan quote ik mezelf maar even, want ik ben wel heel nieuwsgierig in hoeverre het volledig zelf zorgen onderdeel van AP is.
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:43 schreef Leandra het volgende:
Even een vraag, ik ga er vanuit dat de AP moeders dus ook niet blijven werken na de bevalling?
Anders is het lastig om je kind niet regelmatig en langdurig alleen te laten lijkt me.

Draait daar het hele attachment principe niet om?
Zelf zo positief mogelijk voor je kind zorgen, zodat het kind zich veilig en vertrouwd voelt?

[disclaimer] Dit is een vraag, geen waardeoordeel over wel of niet blijven werken na de bevalling [/disclaimer]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_74226006
Daar draait het om maar alles leuk en aardig geld komt niet leuk aanlopen.
Ik vind zeker dat je AP kan toepassen als werkende moeder/vader.
En ik zie ook niets verkeerds aan een KDV of Gastouder als dat nodig is
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:25:17 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_74226075
Als het niet nodig is dan dus de voorkeur voor zelf volledig zorgen als onderdeel van AP?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_74226199
Ik ben helemaal voor thuisblijfmoeder zijn ja.\
Maar niet iedereen die dat kan opbrengen en ik snap heel erg goed dat er ook redenen zijn om wel te werken.
Zeker als je echt je ei kwijt kan in je baan en je dat nodig hebt om JIJ te blijven.
Als je thuis niet gelukkig bent als thuisblijfmoeder doe je er je kind veel meer plezier mee om te gaan werken dan thuis te zitten. Imho is er wat dat betreft voor beide manieren veel goeds te verzinnen

Ik ben trouwens geen volledige thuisblijfmoeder omdat ik die mogelijkheid niet heb.
Maar had het graag wel zo gezien
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:29:12 #184
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_74226205
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:25 schreef Leandra het volgende:
Als het niet nodig is dan dus de voorkeur voor zelf volledig zorgen als onderdeel van AP?
En moet het dan de moeder zijn die thuisblijft of mag het ook de vader zijn?
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_74226263
Vader is net zo goed.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:31:42 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_74226291
Ik snap ook dat het niet iedereen gegeven is (om wat voor reden dan ook) om thuis te blijven.

Aan de andere kant vind ik het erg jammer dat thuis blijven voor sommige vrouwen simpelweg geen mogelijkheid meer is, zeker omdat deze opvoedmethode waarschijnlijk wel heel positief voor een kind is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:32:40 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_74226327
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:29 schreef Ripley het volgende:
[..]
En moet het dan de moeder zijn die thuisblijft of mag het ook de vader zijn?
Volgens mij maakt het op zich weinig uit, ik denk dat een vader net zo goed kan zorgen, alleen het zogen zal wat lastiger gaan
Maar dat is op te lossen natuurlijk
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:41:26 #188
5428 crew  miss_sly
pi_74226588
Zo, bijgelezen.
Jammer dat het zo moeilijk moet. Ik post ook steeds minder in eht babietjes-topic, omdat ik daar niet veel aansluiting vind. Ik kan me zo goed vinden in de posts van Pvoess!
Een kind begrijpt het misschien nog niet allemaal, maar het is ook goed voor jezelf, denk ik dan.
Ik leg Senna ook al uit dat ze naar het kdv gaat, hoe en wat en waarom, bijvoorbeeld. En nee, daar snapt ze nog niets van, maar het is voor mij ook goed om het te vertellen en tegelijkertijd wordt het op deze manier door nu al te beginnen, een tweede natuur om het zo te doen.

En ook dat slapen en voeden...Senna drinkt onregelmatig op een dag, een schema/structuur is er niet, ze komt soms ;s nachts om de 2 uur, soms 1 keer per nacht, maar in haar eigen ritme. Ik heb vaak het gevoel dat er voor deze dingen weinig plaats is in eht babietjestopic. Soms post ik wat, maar de reacties zijn zo summier, dat ik het steeds vaker maar laat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74226686
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:19 schreef oeke het volgende:
Mijn neefje (bijna 5) en nichtje (bijna 3) worden ook zo opgevoed, met praten en uitleggen ed. Dat zijn geen verwende kinderen. Ze doen het enorm goed.
Af en toe hebben ze broer-zus ruzies, maar ik heb ze nog nooit op de grond zien liggen in de supermarkt huilend om een snoepje. Sterker nog, ze krijgen geen snoep/suiker.

Ik praat nu al Ko de oren van zijn hoofd, en dat zal ik ook blijven doen. Vooral zijn gevoel erkennen is een belangrijke in mijn ogen. Zo leert hij ook welk gevoel hij mij laat zien en of dat klopt met wat hij zelf voelt.
Misschien ligt het ook aan het kind zelf? Het ene kind is nieuwschieriger en gaat verder terwijl het andere kind genoeg heeft aan uitleg als het iets doet wat niet mag.
Ik had dus zelf als kind dus echt duidelijke grenzen nodig en dan moesten m'n ouders echt wat verder gaan dan 'nee, nu niet, want....'
Terwijl mijn zusje niet zo was. Die stopte dan ook meteen en hoefde echt niet keer op keer gewaarschuwd te worden.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:57:42 #190
5428 crew  miss_sly
pi_74227113
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:19 schreef oeke het volgende:

Ik praat nu al Ko de oren van zijn hoofd, en dat zal ik ook blijven doen. Vooral zijn gevoel erkennen is een belangrijke in mijn ogen. Zo leert hij ook welk gevoel hij mij laat zien en of dat klopt met wat hij zelf voelt.
Dit ook! Heel belangrijk, vind ik, ook de wisselwerking.
Goed gezegd, oeke!
pi_74227258
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:44 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Misschien ligt het ook aan het kind zelf? Het ene kind is nieuwschieriger en gaat verder terwijl het andere kind genoeg heeft aan uitleg als het iets doet wat niet mag.
Ik had dus zelf als kind dus echt duidelijke grenzen nodig en dan moesten m'n ouders echt wat verder gaan dan 'nee, nu niet, want....'
Terwijl mijn zusje niet zo was. Die stopte dan ook meteen en hoefde echt niet keer op keer gewaarschuwd te worden.
Hier gaat het dus om, je waarschuwt niet, je erkent het gevoel dat het kind heeft.
Moeilijk om uit te leggen. AP heeft bijvoorbeeld ook geen strafbankje. Wat helemaal niet betekent dat dat kind alles mag. Je lost het alleen op een andere manier op. Die echt niet meer tijd kost dan gewoon nee zeggen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74227363
Ook gewoon een interessevraagje (ik zeg 't maar ff ). Zijn er eigenlijk hier mensen die op een AP manier zijn opgevoed? Die het stokje ahw door willen geven?
pi_74227415
Ik, voor een deel
pi_74227619
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik, voor een deel
Wat dan bijvoorbeeld? Wat vond je er (on)prettig aan?
  Moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:11:42 #195
5428 crew  miss_sly
pi_74227639
Ik zeer zeker niet, hoewel ik denk dat mijn moeder wel meer die richting uit zou gaan als ze nu een kind zou krijgen. Iets met voortschrijdend inzicht enzo
pi_74227837
Ik had wel wasbare luiers Maar dat was 'normaal' toen, vroeger

Hoe staan de papa's tegenover AP? Is ook een een interessante vraag.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74227867
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:01 schreef oeke het volgende:

[..]

Hier gaat het dus om, je waarschuwt niet, je erkent het gevoel dat het kind heeft.
Moeilijk om uit te leggen. AP heeft bijvoorbeeld ook geen strafbankje. Wat helemaal niet betekent dat dat kind alles mag. Je lost het alleen op een andere manier op. Die echt niet meer tijd kost dan gewoon nee zeggen.
Maar wat doe je nou als je kind na die uitleg het keer op keer toch blijft doen? Waarbij ze bij anderen dus op een strafstoeltje terecht komen?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_74227877
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:17 schreef Estrys het volgende:
Hoe staan de papa's tegenover AP? Is ook een een interessante vraag.
Licht kritisch dus. . Maar ik heb het niet zo op 'methodes'.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_74227960
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:18 schreef Jarno het volgende:

[..]

Licht kritisch dus. . Maar ik heb het niet zo op 'methodes'.
Maar Yppy wil ook geen AP toepassen toch? Dat scheelt. Lijkt mij lastig als je als moeder het zo voelt en zo wilt doen maar je partner vindt het een hoop gezever en wilt een strafstoeltje.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_74227966
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:11 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Wat dan bijvoorbeeld? Wat vond je er (on)prettig aan?
Ik woonde in verschillende pleeggezinnen en internaten dus ken heel veel opvoedstijlen
Het langst woonde ik in een 'vrij' pleeggezin. Daar werd alles maar dan ook echt alles besproken en straf bestond niet.
het even nadenken over wat je hebt gedaan, wel dus dat is een soort straf voor kindjes

Maar dat bespreken, hoe vervelend het soms ook is om weer te moeten praten, de sfeer was heel erg relaxed tussen alle kinderen (13!!) en juist omdat er zoveel gesproken werd vertelde je zelf ook meer en leerde je ook je emoties wat beter onder woorden te brengen en je voelt je eerder begrepen.
Het was een heel verschil met het gezin daarvoor, die gaven straf en om de haverklap had je straf als je iets verkeerds deed, meestal wist ik niet eens wat ik verkeerd had gedaan, dat zal ik sowieso proberen te voorkomen bij Elin dus ik zal idd heeeeeel veel gaan uitleggen.

Ik ga echt niet alles volgens AP doen, waarschijnlijk gaat DL ooit ook wel eens 'even tot rust komen op haar kamer' voor straf dus ... Soms kunnen ze op een moment iets doen waardoor het misschien beter is als je ze een paar minuten niet ziet niet omdat je ze anders mept, maar stem verheffen etc zal ik liever niet doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')