Ik ga ook niet in discussie! Absoluut niet ik wil wel weten waarom.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:02 schreef E.T. het volgende:
Ik ben blijkbaar erg ouderwets (al pas ik weer wel in veel van de 'punten' van AP) ..
Hier is nog steeds regelmatig "nee is nee" en ook de "omdat ik het zeg" komt zeer regelmatig voorbij.
Als ik met drie kinderen moet gaan discussieren over waarom iets wel of niet mag, dan heb ik een extra dag aan tijd nodig
En ze is hoe oud?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:10 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik ga ook niet in discussie! Absoluut niet ik wil wel weten waarom.
Maar als iets niet mag dan mag het niet.
Als iets niet kan dan kan het niet. Maar ik wil wel weten waarom zij denkt dat het kan![]()
Misschien is haar gedachte heel logisch en kan ik aan de hand daarvan beter duidelijk maken waarom het een nee is.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:43 schreef Leandra het volgende:
Even een vraag, ik ga er vanuit dat de AP moeders dus ook niet blijven werken na de bevalling?
Anders is het lastig om je kind niet regelmatig en langdurig alleen te laten lijkt me.
Draait daar het hele attachment principe niet om?
Zelf zo positief mogelijk voor je kind zorgen, zodat het kind zich veilig en vertrouwd voelt?
[disclaimer] Dit is een vraag, geen waardeoordeel over wel of niet blijven werken na de bevalling [/disclaimer]
En moet het dan de moeder zijn die thuisblijft of mag het ook de vader zijn?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:25 schreef Leandra het volgende:
Als het niet nodig is dan dus de voorkeur voor zelf volledig zorgen als onderdeel van AP?
Volgens mij maakt het op zich weinig uit, ik denk dat een vader net zo goed kan zorgen, alleen het zogen zal wat lastiger gaanquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:29 schreef Ripley het volgende:
[..]
En moet het dan de moeder zijn die thuisblijft of mag het ook de vader zijn?
Misschien ligt het ook aan het kind zelf? Het ene kind is nieuwschieriger en gaat verder terwijl het andere kind genoeg heeft aan uitleg als het iets doet wat niet mag.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:19 schreef oeke het volgende:
Mijn neefje (bijna 5) en nichtje (bijna 3) worden ook zo opgevoed, met praten en uitleggen ed. Dat zijn geen verwende kinderen. Ze doen het enorm goed.
Af en toe hebben ze broer-zus ruzies, maar ik heb ze nog nooit op de grond zien liggen in de supermarkt huilend om een snoepje. Sterker nog, ze krijgen geen snoep/suiker.![]()
Ik praat nu al Ko de oren van zijn hoofd, en dat zal ik ook blijven doen. Vooral zijn gevoel erkennen is een belangrijke in mijn ogen. Zo leert hij ook welk gevoel hij mij laat zien en of dat klopt met wat hij zelf voelt.
Dit ook! Heel belangrijk, vind ik, ook de wisselwerking.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:19 schreef oeke het volgende:
Ik praat nu al Ko de oren van zijn hoofd, en dat zal ik ook blijven doen. Vooral zijn gevoel erkennen is een belangrijke in mijn ogen. Zo leert hij ook welk gevoel hij mij laat zien en of dat klopt met wat hij zelf voelt.
Hier gaat het dus om, je waarschuwt niet, je erkent het gevoel dat het kind heeft.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Misschien ligt het ook aan het kind zelf? Het ene kind is nieuwschieriger en gaat verder terwijl het andere kind genoeg heeft aan uitleg als het iets doet wat niet mag.
Ik had dus zelf als kind dus echt duidelijke grenzen nodig en dan moesten m'n ouders echt wat verder gaan dan 'nee, nu niet, want....'
Terwijl mijn zusje niet zo was. Die stopte dan ook meteen en hoefde echt niet keer op keer gewaarschuwd te worden.
Maar wat doe je nou als je kind na die uitleg het keer op keer toch blijft doen? Waarbij ze bij anderen dus op een strafstoeltje terecht komen?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:01 schreef oeke het volgende:
[..]
Hier gaat het dus om, je waarschuwt niet, je erkent het gevoel dat het kind heeft.
Moeilijk om uit te leggen. AP heeft bijvoorbeeld ook geen strafbankje. Wat helemaal niet betekent dat dat kind alles mag. Je lost het alleen op een andere manier op. Die echt niet meer tijd kost dan gewoon nee zeggen.
Licht kritisch dus.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:17 schreef Estrys het volgende:
Hoe staan de papa's tegenover AP? Is ook een een interessante vraag.
Maar Yppy wil ook geen AP toepassen toch? Dat scheelt. Lijkt mij lastig als je als moeder het zo voelt en zo wilt doen maar je partner vindt het een hoop gezever en wilt een strafstoeltje.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:18 schreef Jarno het volgende:
[..]
Licht kritisch dus.. Maar ik heb het niet zo op 'methodes'.
Ik woonde in verschillende pleeggezinnen en internaten dus ken heel veel opvoedstijlenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:11 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
Wat dan bijvoorbeeld? Wat vond je er (on)prettig aan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |