abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:05:33 #298
5428 crew  miss_sly
pi_74255507
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 13:56 schreef Tan het volgende:
Ik wil even ingaan op wat AncientSound schrijft dat het in het eerste jaar niet zo moeilijk is om aan AP te doen. In mijn ogen is het dat ook niet, maar voor veel mensen wel. Ik hoor toch veel vaker nog dat laten huilen gezond is dan dat ik iemand hoor over dat je je kind in zijn of haar behoefte aan aandacht moet voorzien. Ook hoor ik vele malen meer dat je beter je kind op zijn of haar eigen kamertje moet leggen zodat je aan je eigen rust komt dan dat het fijner is om bij je kind te slapen.
Zoals veel vrouwen borstvoeding na drie maanden opgeven omdat ze weer gaan werken, om het nog maar niet te hebben over dat werken op zích. In mijn ogen is gaan werken na drie maanden véél te vroeg, en ik weet dat ik daar veel ouders mee beledig of wat dan ook, maar ik kan het zélf niet combineren met een opvoeding die aan mijn wensen voldoet. En ik weet dat het in een aantal gevallen echt niet anders kan, en wie ben ik om er over te oordelen, maar ik haal het alleen maar aan om duidelijk te maken dat AP in het eerste jaar écht niet voor iedereen vanzelfsprekend is, zeker niet in deze tijd.
Ik had vooraf nooit gedacht dat ik het zo zou ervaren, maar ik vind 3 maanden thuis ook echt veel te kort. Ik heb 3 weken extra vakantie genomen en ze is 2 weken voor de uitgerekende datum geboren, waardoor ze 15 weken is als ik volgende week weer ga werken, maar het is voor mijn gevoel echtnog te vroeg. Een jaar thuis zijn zou imo ook veel beter zijn, omdat je dan echt als ouder de basis kunt leggen zoals je dat zou willen.
Bij ons geen optie financieel; natuurlijk zouden we kunnen gaan verhuizen ofzo, maar dat is dan weer een keuze die we niet maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:09:07 #299
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74255608
Uiteraard is het in een het eerste jaar zo dat er weinig "mij"tijd is.
Maar toen ik na 6 maanden weer begon met werken vond ik dat heerlijk, even iets anders aan mijn hoofd en even mijn eigen ding doen.
Nu gaan de kinderen ook wel eens een nachtje naar opa en oma en dan gaan wij samen uit eten, naar de film en gezellig uit, heerlijk vind ik dat.
En ik ga ook wel eens met vriendinnen stappen, ook lekker om te doen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_74256260
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 14:35 schreef AncientSound het volgende:
Maar nog even over die kinders die in/bij het ouderlijk bed slapen: dat zou mijn keuze geloof ik niet zijn en die van mijn man al helemaal niet. Het zou mij lijken alsof ik dan helemaal nergens meer gewoon even Mij ben in plaats van Mama. Hebben jullie daar geen last van? En wat vindt je partner daarvan?
Hier ook nog ff een ouwe moeke met twee uithuiskinderen.
Mijn zoon heeft tot twee maanden voordat ie naar de middelbare ging bij ons geslapen.

"Ooit gaat ie echt wel weg" , zei mijn man.

Ik heb bewust niet ge bvt, bewust geen oppas gehad, bewust tot hun 5e thuis gebleven.
Bewust Gordon nadat het ff niet lekker liep met knaap.
Is sowieso een prettige methode om met mensen om te gaan.

Bewust, daar gaat het volgens mij om, en om keuzes, het andere sleutelwoord.
pi_74257249
Pff Sly, lijkt me erg lastig, weer gaan werken als je er zelf niet echt achter staat. Het went vast wel, maar ik begrijp dat het erg is in t begin.
Nu Elin 10 mnd is (vandaag! ) zit ik er dus weer aan te denken buitenshuis te gaan werken (part time, en zelfs dat vind ik al lastig)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')