Ik hoop het. Morgen start alweer het volgende vak, en verder maar afwachten of ik de drie vorige vakken met een voldoende afrondquote:Op maandag 2 november 2009 22:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Nu ff rust?
Hier geprobeerd een gigabit-netwerkkaart te installeren in mijn server. Hij lijkt hem niet te ondersteunen
Engelsquote:
Que? Nog niks over gelezen, wat is het verschilquote:Op maandag 2 november 2009 23:13 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Engels![]()
(ik mag CV's in het NL en EN reviewen en collega's op fout taalgebruik wijzen)
Weet jij welke vorm het moet zijn, Oxford of Cambridge?
Oxford is eigenlijk het US Engels en Cambridge is UK Engels.quote:Op maandag 2 november 2009 23:21 schreef Chanty het volgende:
[..]
Que? Nog niks over gelezen, wat is het verschil![]()
Ik was op de middelbare veel beter in Frans dan in Engels. Door het vele lezen is mijn woordenschat wel wat breder en mijn begrip maar spreek en schrijf het dus nooit.
Oh, ik had 't precies andersom. Engels ging vanzelf en Frans heb ik zsm laten vallenquote:Op maandag 2 november 2009 23:21 schreef Chanty het volgende:
[..]
Que? Nog niks over gelezen, wat is het verschil![]()
Ik was op de middelbare veel beter in Frans dan in Engels. Door het vele lezen is mijn woordenschat wel wat breder en mijn begrip maar spreek en schrijf het dus nooit.
Checkquote:Op maandag 2 november 2009 23:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh, ik had 't precies andersom. Engels ging vanzelf en Frans heb ik zsm laten vallen.
quote:Op maandag 2 november 2009 22:29 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Koop dan ook een kaart van een echt merk en niet eentje die ge maakt is door de kokosnotenplukker in Boengoland
Nou volgens mij zijn ze al blij als het lijkt op Engelsquote:Op maandag 2 november 2009 23:25 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Oxford is eigenlijk het US Engels en Cambridge is UK Engels.
US: Organize, color.
UK: Organise, colour.
Leuk verschil, zeker als je het consequent moet doen. Mijn bedrijf is van origine UK, dus alle CV's moeten ook consequent in Cambridge-stijl geschreven zijn. En dat terwijl de spellingscheck van Word standaard op US Engels staat. En 'organise' direct omzet naar 'organize'.
Dat geldt voor de meestenquote:Op maandag 2 november 2009 23:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh, ik had 't precies andersom. Engels ging vanzelf en Frans heb ik zsm laten vallen.
Mwah, ik vond Duits toch echt lastiger. Frans is best logisch en niet zo complex, je moet het even doorhebben. Probleem is dat die malloten uit dat land zo enorm snel praten en woorden achter elkaar jassen dat je het soms gewoon niet volgt. Maar daarin schijnen Italianen nog erger in te zijn.quote:Op maandag 2 november 2009 23:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
CheckFrans is mooi maar megalastig
Argghh.. dat háát ik zo hè. Dat nasynchroniseren, of nog erger, tijdens interviews die in een andere taal dan het Duits afgenomen worden er Duits doorheen gaan lullenquote:Op maandag 2 november 2009 23:32 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat geldt voor de meestenIk heb met Engels altijd een achterstand gehad, merkte ik vooral toen ik in 3 VWO kwam. Waarschijnlijk omdat ik de eerste tien jaar in Duitsland gewoond heb en daar alles lekker wordt nagesychroniseerd. Als ik kijk wat mijn broertje al aan Engels kon spreken en verstaan nog voordat ie Engels kreeg op de basisschool....
Zoals Duits hier op de middelbare school gegeven wordt, is er ook geen touw aan vast te knopenquote:Op maandag 2 november 2009 23:32 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Mwah, ik vond Duits toch echt lastiger. Frans is best logisch en niet zo complex, je moet het even doorhebben. Probleem is dat die malloten uit dat land zo enorm snel praten en woorden achter elkaar jassen dat je het soms gewoon niet volgt. Maar daarin schijnen Italianen nog erger in te zijn.
Eensch... maar geloof me, als je niet anders gewend bent is dat heel normaal.... kan nu ook niet begrijpen hoe ik het heb overleefdquote:Op maandag 2 november 2009 23:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Argghh.. dat háát ik zo hè. Dat nasynchroniseren, of nog erger, tijdens interviews die in een andere taal dan het Duits afgenomen worden er Duits doorheen gaan lullen![]()
![]()
![]()
.
Verschrikkelijk.
Duits, lastigquote:Op maandag 2 november 2009 23:32 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Mwah, ik vond Duits toch echt lastiger. Frans is best logisch en niet zo complex, je moet het even doorhebben. Probleem is dat die malloten uit dat land zo enorm snel praten en woorden achter elkaar jassen dat je het soms gewoon niet volgt. Maar daarin schijnen Italianen nog erger in te zijn.
Het is een beetje mijn 2e natuur om bij een taal de uitspraak redelijk snel over te nemen. Dat lukt me in het Engels, Frans en Amsterdams, ik heb toch echt moeite met het Duits en Limburgs. Maar daarbij, zeker Duits heeft me nooit kunnen boeien, dus dan doe je ook geen moeite.quote:Op maandag 2 november 2009 23:35 schreef Chanty het volgende:
[..]
Zoals Duits hier op de middelbare school gegeven wordt, is er ook geen touw aan vast te knopenZelfs ik snapte het niet als ik de richtlijnen van de docent opvolgde
Dus ook maar niet gedaan, lulde die man er toch zo uit
Duitsland is dan ook zo'n beetje 't enige land waar ik dat van ken. Frankrijk misschien ook? De keren dat ik daar geweest ben heb ik geen TV gekeken (heb wel wat beters te doenquote:Op maandag 2 november 2009 23:35 schreef Chanty het volgende:
[..]
Eensch... maar geloof me, als je niet anders gewend bent is dat heel normaal.... kan nu ook niet begrijpen hoe ik het heb overleefd
aus, ausser, bei, mit, nach, zeit, von, zu, entgegen en gegeüberquote:Op maandag 2 november 2009 23:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Duits, lastig? Duits was easy man
. Alleen die naamvallen waren ff wennen (ben ze ondertussen weer vergeten
) maar verder kon je 't gewoon goed aanvoelen na een tijdje.
Zoals ik hierboven schreef, het boeide me ook gewoon niet. Dus dan doe je ook geen moeite. Heb 2 jaar Duits gehad (2e en 3e jaar HAVO), daarna heb ik het zo snel mogelijk laten vallen, ik deed net genoeg moeite om niet te zakken op Duits. Ik scoorde eigenlijk elk jaar dezelfde punten; 8 voor Engels, 7 voor Frans, 6 voor Nederlands en een 5 voor Duits.quote:Op maandag 2 november 2009 23:36 schreef Isdatzo het volgende:
Duits, lastig? Duits was easy man
. Alleen die naamvallen waren ff wennen (ben ze ondertussen weer vergeten
) maar verder kon je 't gewoon goed aanvoelen na een tijdje.
Mja, dat had ik bij Frans. Ik vond 't een kuttaal en ze konden het mooi bekijken daarmeequote:Op maandag 2 november 2009 23:37 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Het is een beetje mijn 2e natuur om bij een taal de uitspraak redelijk snel over te nemen. Dat lukt me in het Engels, Frans en Amsterdams, ik heb toch echt moeite met het Duits en Limburgs. Maar daarbij, zeker Duits heeft me nooit kunnen boeien, dus dan doe je ook geen moeite.
In het jaar dat ik Frans kon laten vallen stond had ik er iets van tussen de 2 en de 3 voorquote:Op maandag 2 november 2009 23:39 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven schreef, het boeide me ook gewoon niet. Dus dan doe je ook geen moeite. Heb 2 jaar Duits gehad (2e en 3e jaar HAVO), daarna heb ik het zo snel mogelijk laten vallen, ik deed net genoeg moeite om niet te zakken op Duits. Ik scoorde eigenlijk elk jaar dezelfde punten; 8 voor Engels, 7 voor Frans, 6 voor Nederlands en een 5 voor Duits.
dat zegt mn huisgenootje ookquote:Op maandag 2 november 2009 23:40 schreef Chanty het volgende:
Conclusie van de avond: Duitsers zijn rare vogels. Ik mag het zeggen
Nah, Duitsers zijn wel oké.quote:Op maandag 2 november 2009 23:40 schreef Chanty het volgende:
Conclusie van de avond: Duitsers zijn rare vogels. Ik mag het zeggen
Ik geil ook op een goede Franse uitspraak en ik ben 25quote:Op maandag 2 november 2009 23:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mja, dat had ik bij Frans. Ik vond 't een kuttaal en ze konden het mooi bekijken daarmee.
Mijn lerares Frans heeft trouwens ooit gezegd: "ik geil op goede Franse uitspraak". Ze was eind 50 ofzo![]()
.
Trauma's zeg ik je!
Ik had een leraar Frans die regelmatig zei dat ik zo'n mooie uitspraak had. Dan vroeg ik me ook af of hij wel helemaal hetero was. Maar hij scheen getrouwd te zijn en kinderen te hebben. Dat vonden we toen al een goede cover.quote:Op maandag 2 november 2009 23:39 schreef Isdatzo het volgende:
Mja, dat had ik bij Frans. Ik vond 't een kuttaal en ze konden het mooi bekijken daarmee.
Mijn lerares Frans heeft trouwens ooit gezegd: "ik geil op goede Franse uitspraak". Ze was eind 50 ofzo![]()
.
Trauma's zeg ik je!
En zolang ze je fiets maar terug gevenquote:Op maandag 2 november 2009 23:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nah, Duitsers zijn wel oké.
Behalve als 't om voetbal gaat. En op rotondes zijn ze ook een ramp
.
Jammer voor je dat mijn Frans niet zo geweldig is danquote:Op maandag 2 november 2009 23:42 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik geil ook op een goede Franse uitspraak en ik ben 25Heft dit je trauma nu een beetje op?
Mijn leraar Duits uit de derde kwam bij de dames op tafel liggenquote:Op maandag 2 november 2009 23:42 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Ik had een leraar Frans die regelmatig zei dat ik zo'n mooie uitspraak had. Dan vroeg ik me ook af of hij wel helemaal hetero was. Maar hij scheen getrouwd te zijn en kinderen te hebben. Dat vonden we toen al een goede cover.
Maar de lerares Duits, dat was zo'n stijf, truttig en onvriendelijk persoon, die kon ook absoluut niet inspireren. En met de docenten Engels kon ik het eigenlijk altijd goed vinden.
Ik heb mijn ex daar helemaal gek mee gekregen, we gingen een lang weekend weg naar Frankrijk om in een paar kasteeltjes te overnachten. En bij elk verkeersbord of plaatsnaambord dat we tegenkwamen moest ik die tekst met een zware stem met een zwaar nep-accent uitspreken. In het begin vond ze het leuk, daarna werd het zwaar irritantquote:Op maandag 2 november 2009 23:42 schreef Chanty het volgende:
Ik geil ook op een goede Franse uitspraak en ik ben 25Heft dit je trauma nu een beetje op?
Klassieker:quote:Op maandag 2 november 2009 23:43 schreef Chanty het volgende:
[..]
En zolang ze je fiets maar terug geven
quote:Op maandag 2 november 2009 23:45 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Ik heb mijn ex daar helemaal gek mee gekregen, we gingen een lang weekend weg naar Frankrijk om in een paar kasteeltjes te overnachten. En bij elk verkeersbord of plaatsnaambord dat we tegenkwamen moest ik die tekst met een zware stem met een zwaar nep-accent uitspreken. In het begin vond ze het leuk, daarna werd het zwaar irritant
Of Limburgers imiteren, blijft leuk.quote:Op maandag 2 november 2009 23:47 schreef Chanty het volgende:
[..]Oh ik kan dat wel waarderen, ik doe zelf niet anders
Net als dat ik ook netjes Belgisch spreek in Belgie (op zn Samsons en Gerts) Heerlijk, stereotypen
![]()
En 'Don't mention the war'!quote:Op maandag 2 november 2009 23:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Klassieker:
Tegen een Duitser: Sie haben etwas verloren!"
Die Duitser: "Wass denn?"
"Den Krieg![]()
![]()
!!!"
zo flauwquote:Op maandag 2 november 2009 23:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Klassieker:
Tegen een Duitser: Sie haben etwas verloren!"
Die Duitser: "Wass denn?"
"Den Krieg![]()
![]()
!!!"
Die dingen blijven gewoon leuk.quote:Op maandag 2 november 2009 23:48 schreef Chanty het volgende:
[..]
zo flauw![]()
stiekem moest ik lachenterwijl ik hem ken
Typetjes, doen het altijd goed! Je kunt in gezelschap met Duitsers en Fransen hele stukjes van Allo Allo nadoen en kijken wie het eerst reageertquote:Op maandag 2 november 2009 23:47 schreef Chanty het volgende:
[..]Oh ik kan dat wel waarderen, ik doe zelf niet anders
Net als dat ik ook netjes Belgisch spreek in Belgie (op zn Samsons en Gerts) Heerlijk, stereotypen
![]()
Nah dat hoor ik teveelquote:Op maandag 2 november 2009 23:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Of Limburgers imiteren, blijft leuk.
Fawlty towersquote:Op maandag 2 november 2009 23:48 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
En 'Don't mention the war'!
'You started it!'
- 'No, we didn't!'
'Yes, you did, you invaded Poland'
ok... Gute Nachtquote:
gezelligquote:Op dinsdag 3 november 2009 08:37 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh allemaalZometeen maar eens fotoshooten met een vriendin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |