abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:38:18 #133
230491 Zith
pls tip
pi_74240101
Hart van Nederland had ook al een item hierover "slachtoffer opgepakt en misdadiger gaat vrijuit!!"
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:36:51 #134
97745 Thorical
finding a way
pi_74261043
Preventief iemand et een honkbalknuppel op zijn bovenbeen slaan zodat ie de benen niet neemt.
Het is een oplossing maar er zijn betere. En gelukkig mag een rechter in al zijn (haar) wijsheid hierover oordelen.
pi_74385377
Topickick...
quote:
VVD dient eigen voorstel over 'noodweer' in
DEN HAAG - De VVD dient eind deze week een eigen wetsvoorstel in om ervoor te zorgen dat mensen zich bij dreiging van geweld makkelijker kunnen verdedigen onder het mom van noodweer. Volgens de liberalen moet de overheid voortaan aantonen dat in geval van noodweer buitensporig geweld is gebruikt.

Nu is het zo dat iemand die in eigen huis of bedrijf een inbreker overmeestert, zelf moet bewijzen uit zelfverdediging niet al te gewelddadig te hebben opgetreden. VVD-Kamerlid Fred Teeven vindt dat de politie betrokkene in zo'n geval niet meer direct moet arresteren als verdachte van 'zelfverdedigingsgeweld', zoals nu vaak gebeurt.

Teeven kondigde bijna drie jaar geleden al aan dat hij met een initiatiefwetsvoorstel zou komen om het recht op zelfbescherming uit te breiden. Nu zal hij het daadwerkelijk indienen, zo kondigde het Kamerlid woensdag aan tijdens het debat over de begroting van het ministerie van Justitie.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_versie__.html?p=6,1

Hulde aan Fred Teeven
pi_74385417
VVD
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 4 november 2009 @ 15:02:20 #137
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_74386406
Ik ben het niet eens met zijn waarneming.
quote:
Nu is het zo dat iemand die in eigen huis of bedrijf een inbreker overmeestert, zelf moet bewijzen uit zelfverdediging niet al te gewelddadig te hebben opgetreden.
Dit is immers niet waar, die persoon is in essentie onschuldig totdat de rechter anders bepaald. Ze moeten zich echter wel verantwoorden voor de rechter. Wat ik begrijp is het Teeven's bedoeling dat mensen niet aangeklaagd kunnen worden als buitensporig geweld niet direct door de politie bewezen kan worden. In dat geval zal noodweer eerst moeten worden bewezen voordat je uit mag gaan van noodweer. Anders zal ieder vechtersbaas zich gaan beroepen op 'noodweer'. En dat lijkt me in veel gevallen lastig.

Ik vind het knap als iemand een oplossing hiervoor kan bedenken die overtreders niet vrijuit laat gaan. Volgens mij is het inherent aan ons rechtssysteem dat dit gebeurd. De huidige situatie lijkt me de beste oplossing. Het veroordeelt geen onschuldige mensen en minimaliseert het aantal daders dat vrijuit gaat. De prijs die je betaald is dat onschuldige mensen zich moeten verantwoorden na een vervelende gebeurtenis. Dat vind ik een kleine prijs om te betalen. Iig veel kleiner dan de mogelijke gevolgen van dit voorstel.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_74388190
WTF wat voor overheid hebben wij?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_74389019
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:54 schreef bijdehand het volgende:
WTF wat voor overheid hebben wij?
Een overheid die zo wanhopig is dat men, zodra er een bepaalde oprisping is onder het volk, meteen met die gevoelens mee waait en een populistische uitspraak doet...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 4 november 2009 @ 16:31:36 #140
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74389594
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:02 schreef kingmob het volgende:
Dit is immers niet waar, die persoon is in essentie onschuldig totdat de rechter anders bepaald. Ze moeten zich echter wel verantwoorden voor de rechter. Wat ik begrijp is het Teeven's bedoeling dat mensen niet aangeklaagd kunnen worden als buitensporig geweld niet direct door de politie bewezen kan worden. In dat geval zal noodweer eerst moeten worden bewezen voordat je uit mag gaan van noodweer. Anders zal ieder vechtersbaas zich gaan beroepen op 'noodweer'. En dat lijkt me in veel gevallen lastig.
Ik ben inderdaad benieuwd naar het voorstel. Want nu is het noodweer ter bescherming van aanranding van lijf of goed, en daar valt dus ook inbraak onder.

Maar wat heb je er aan dat iemand iemand op straat kapot mept en zegt ‘ja, sorry, was noodweer, bewijs maar dat het niet zo is’. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Immers, artikel 41 zegt m.b.t. noodweer:
quote:
Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.
Dat is dus veel algemener dan ‘inbrekermeppen’. Maar goed, ik zal m’n definitieve oordeel even opschorten totdat ik het voorstel gezien heb.

Het lijkt me inderdaad dat jij een goed analyse maakt van de moeilijkheid van de situatie, en ik vraag me af of dit het over het algeheel genomen beter maakt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74390454
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:16 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Een overheid die zo wanhopig is dat men, zodra er een bepaalde oprisping is onder het volk, meteen met die gevoelens mee waait en een populistische uitspraak doet...
Beter dan slachtoffer dader maken en dader slachtoffer.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 4 november 2009 @ 16:59:53 #142
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74390688
Netjes van Tim, ik zou de dader namelijk vaker neerknuppelen.
No bad soldiers under a good leader
  woensdag 4 november 2009 @ 17:02:39 #143
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74390792
Ik heb zo'n vermoeden dat dit geen gevalletje noodweer wordt.. Iemand een idee wanneer hij voor moet komen?
  woensdag 4 november 2009 @ 17:04:54 #144
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74390844
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:34 schreef isogram het volgende:
Topickick...
[..]

Hulde aan Fred Teeven
Laten we vooral alles om gaan draaien zeg Opnieuw een reden waarom de politiek zich NIET met recht moet bemoeien.
  † In Memoriam † woensdag 4 november 2009 @ 17:08:20 #145
230491 Zith
pls tip
pi_74390955
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:04 schreef fs180 het volgende:

[..]

Laten we vooral alles om gaan draaien zeg Opnieuw een reden waarom de politiek zich NIET met recht moet bemoeien.
dat dus.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 4 november 2009 @ 17:29:34 #146
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_74391505
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:34 schreef isogram het volgende:
Topickick...
[..]

Hulde aan Fred Teeven
Trage VVD.

VVD: Geweld gebruiken tegen inbrekers mag 2008
Rutte: Vrijspraak voor zelfverdedigers 2006
Fred Teeven (VVD): bescherm de 'eigen rechters' 2008
VVD: burger mag dief neerslaan. 2007
VVD maakt wet voor zelfverdediging 2007

Ben benieuwd of ze er dit keer wél aan toekomen, of dat ze het volgende week weer te druk hebben met het reageren op 10 andere incidenten en het voorbereiden van 6 spoeddebatten over van alles.
  woensdag 4 november 2009 @ 17:53:56 #147
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74392232
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:29 schreef Pool het volgende:

[..]

Trage VVD.

VVD: Geweld gebruiken tegen inbrekers mag 2008
Rutte: Vrijspraak voor zelfverdedigers 2006
Fred Teeven (VVD): bescherm de 'eigen rechters' 2008
VVD: burger mag dief neerslaan. 2007
VVD maakt wet voor zelfverdediging 2007

Ben benieuwd of ze er dit keer wél aan toekomen, of dat ze het volgende week weer te druk hebben met het reageren op 10 andere incidenten en het voorbereiden van 6 spoeddebatten over van alles.
We gaan toch niet eerst nadenken voordat we uitspraken in de media doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')