abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:16:12 #41
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74215421
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:12 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Bij een kind van 3? Zonder duidelijke hoge koorts? Nee, eventueel Relenza maar dan moet er wel reden zijn tot...
Hoezo zonder koorts? Ik zou het dan alleen geven juist bij hoge koorts. Je hebt niet de tijd om te wachten op resultaten van het lab, want dan heeft het al geen meerwaarde boven symptomatische behandeling. Momenteel is het in NL trouwens geen onderdeel meer van het beleid, maar dat zou wel weer kunnen veranderen als mocht blijken dat kinderen veel meer risico lopen dan gedacht. Vooralsnog weten we nog niet waarom sommige (anderszins gezonde) mensen meer gevaar lopen dan andere. De risicobalans slaat dan weer een beetje om naar de kant van toch maar behandelen, m.i.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74215445
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

Bullshit. Kinderen met name jonge kinderen hebben een verminderde weerstand. Jij weet echt niet waar je over lult
Griep is normaliter niet dodelijk bij jonge kinderen.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:19:42 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74215500
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:17 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Griep is normaliter niet dodelijk bij jonge kinderen.
dat betekend dus dat er dus een laag percentage aan sterft
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_74215504
Ik woon dus 2 straten van dit gezin af en hoor nu pas vanmorgen wat er gebeurt is.
Ik ben benieuwd wat er nu gaat komen. Wat ik begreep was het een gezin met 4 kinderen. Ik weet niet of die ook hier op het kinderdag verblijf zaten. Mijn dochterje van 2 wel in ieder geval. Toch maar eens in de gaten houden en bellen met GGD eventueel vandaag.

Maar in ieder geval sterkte voor de familie. Ik moet er niet aan denken om mijn kleine meid te moeten verliezen.
Carpe Diem
pi_74215584
Onderliggend lijden / Zwangerschap || Aantal gevallen t/m 21 oktober || Percentage onderliggend lijden (%)
Longziekte / COPD / Astma_________59_________________________28,8%
Hartziekte______________________15__________________________7,3%
Kanker_________________________7__________________________3,4%
Diabetes _______________________ 7__________________________3,4%
Nierziekte ______________________6__________________________2,9%
Afweerstoornis / HIV_______________6__________________________2,9%
Spier- of zenuwaandoening_________6__________________________2,9%
Obesitas________________________3__________________________1,5%
Leverziekte______________________1__________________________0,5%
Overige________________________ 28_________________________13,7%
Zwangerschap__________________ 9__________________________4,4%
Geen onderliggend lijden__________ 63_________________________30,7%
Onbekend______________________17_________________________ 8,3%
"All proofs inevitably lead to propositions which have no proof. All things are known because we want to believe in them." -- Bene Gesserit precept
pi_74215616
afschuwelijk je zult je kindje vinden..

maar verder is het idd zo dat er jaarlijks mensen dood gaan aan de griep, wereldwijd zelfs rond de 250.000 geloof ik? en in nederland tussen 1000 en 2000 .. waarom is dit dan ineens zo erg?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74215620
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Deze griep is dus wél dodelijk bij jonge kinderen en jongeren. Dat is vanaf het begin al bekend. Normale seizoensgriep is dat niet
pi_74215647
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Percentages maken me geen fuck uit als ouder. Klaar. En dat heeft helemaal NIKS met paniek zaaien te maken. Er is ergens een meisje van 3 overleden door een griepje en er zitten ergens twee ouders (en familie) in een diepe hel. Als ik er alleen al aan denk word ik misselijk.

Maar ga jij maar lekker zitten relativeren.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_74215665
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:24 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Deze griep is dus wél dodelijk bij jonge kinderen en jongeren. Dat is vanaf het begin al bekend. Normale seizoensgriep is dat niet
? klopt dit?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:29:13 #50
45206 Pietverdriet
pi_74215767
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:24 schreef Jarno het volgende:

[..]

Percentages maken me geen fuck uit als ouder. Klaar. En dat heeft helemaal NIKS met paniek zaaien te maken. Er is ergens een meisje van 3 overleden door een griepje en er zitten ergens twee ouders (en familie) in een diepe hel. Als ik er alleen al aan denk word ik misselijk.

Maar ga jij maar lekker zitten relativeren.
Maar nu heb je dus iemand waar je je lekker op kan afreageren. Vervolgens kan je je dan als ouder weer gaan misselijk maken over kinderen die zijn omgekomen in het verkeer, of verdronken in een sloot..
pi_74215807
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar nu heb je dus iemand waar je je lekker op kan afreageren. Vervolgens kan je je dan als ouder weer gaan misselijk maken over kinderen die zijn omgekomen in het verkeer, of verdronken in een sloot..
daar kijk je sowieso al voor uit. dat is iets dat je voor een deel in de hand hebt. een griep krijgen kán je ook nog in de hand hebben, maar er na korte tijd aan overlijden dat is iets waar je als ouder niet echt iets tegen kan doen.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:31:09 #52
45206 Pietverdriet
pi_74215834
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:24 schreef DarkElf het volgende:
afschuwelijk je zult je kindje vinden..

maar verder is het idd zo dat er jaarlijks mensen dood gaan aan de griep, wereldwijd zelfs rond de 250.000 geloof ik? en in nederland tussen 1000 en 2000 .. waarom is dit dan ineens zo erg?
Als je de enige bent die zijn hoofd koel houd als iedereen loopt te gillen dan begrijp je de ernst van de situatie niet, schijnt, ofzo...
pi_74215853
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:

Vervolgens kan je je dan als ouder weer gaan misselijk maken over kinderen die zijn omgekomen in het verkeer, of verdronken in een sloot..
Je doet net of dat niet erg is.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_74215892
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:25 schreef pinquit het volgende:

[..]

? klopt dit?
quote:
Epidemiologists are particularly concerned because the only people killed so far were normally less-vulnerable young people and adults. It's possible that more vulnerable populations - infants and the aged - had been vaccinated against other strains, and that those vaccines may be providing some protection.
http://www.physorg.com/news159803609.html

Bron van 24 april. Vanaf het 'begin' van de A/H1N1 is men al ongerust dat er vooral jonge kinderen en jongvolwassen sterven.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:33:52 #55
45206 Pietverdriet
pi_74215918
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:31 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je doet net of dat niet erg is.
Nee
Jij doet net alsof ik het niet erg vind, omdat ik niet meepaniek.
pi_74215935
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je de enige bent die zijn hoofd koel houd als iedereen loopt te gillen dan begrijp je de ernst van de situatie niet, schijnt, ofzo...
blijkbaar.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74215940
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:32 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

[..]

Bron van 24 april. Vanaf het 'begin' van de A/H1N1 is men al ongerust dat er vooral jonge kinderen en jongvolwassen sterven.
ik bedoel klopt het dat de 'normale' seizoensgriep niet dodelijk is? (of de complicaties natuurlijkj)
pi_74215966
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:34 schreef pinquit het volgende:

[..]

ik bedoel klopt het dat de 'normale' seizoensgriep niet dodelijk is? (of de complicaties natuurlijkj)
Ik zeg niet dat het niet dodelijk kan zijn, ik bedoel te zeggen dat die griep een stuk minder JONGE , gezonde, slachtoffers eist, maar vooral ouderen en zwakkeren.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:35:30 #59
45206 Pietverdriet
pi_74215967
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:32 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

[..]

Begrijp ik je nu goed dat je het ernstiger vind dat er nu andere mensen dood gaan aan griep dan normaal?
pi_74215977
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee
Jij doet net alsof ik het niet erg vind, omdat ik niet meepaniek.
Wie is er hier aan het panieken dan? De eerste paar berichten gingen over hoe erg het was voor de ouders (kun je moeilijk ontkennen), jij kwam als eerste over paniek en chaos.

Jij *wil* gewoon graag dat mensen paniekeren zodat jij je eraan kunt ergeren. Best zielig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')