Hoezo zonder koorts? Ik zou het dan alleen geven juist bij hoge koorts. Je hebt niet de tijd om te wachten op resultaten van het lab, want dan heeft het al geen meerwaarde boven symptomatische behandeling. Momenteel is het in NL trouwens geen onderdeel meer van het beleid, maar dat zou wel weer kunnen veranderen als mocht blijken dat kinderen veel meer risico lopen dan gedacht. Vooralsnog weten we nog niet waarom sommige (anderszins gezonde) mensen meer gevaar lopen dan andere. De risicobalans slaat dan weer een beetje om naar de kant van toch maar behandelen, m.i.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:12 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Bij een kind van 3? Zonder duidelijke hoge koorts? Nee, eventueel Relenza maar dan moet er wel reden zijn tot...
Griep is normaliter niet dodelijk bij jonge kinderen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Bullshit. Kinderen met name jonge kinderen hebben een verminderde weerstand. Jij weet echt niet waar je over lult
dat betekend dus dat er dus een laag percentage aan sterftquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Griep is normaliter niet dodelijk bij jonge kinderen.
Deze griep is dus wél dodelijk bij jonge kinderen en jongeren. Dat is vanaf het begin al bekend. Normale seizoensgriep is dat nietquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dat betekend dus dat er dus een laag percentage aan sterft
Percentages maken me geen fuck uit als ouder. Klaar. En dat heeft helemaal NIKS met paniek zaaien te maken. Er is ergens een meisje van 3 overleden door een griepje en er zitten ergens twee ouders (en familie) in een diepe hel. Als ik er alleen al aan denk word ik misselijk.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dat betekend dus dat er dus een laag percentage aan sterft
? klopt dit?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:24 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Deze griep is dus wél dodelijk bij jonge kinderen en jongeren. Dat is vanaf het begin al bekend. Normale seizoensgriep is dat niet
Maar nu heb je dus iemand waar je je lekker op kan afreageren. Vervolgens kan je je dan als ouder weer gaan misselijk maken over kinderen die zijn omgekomen in het verkeer, of verdronken in een sloot..quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
Percentages maken me geen fuck uit als ouder. Klaar. En dat heeft helemaal NIKS met paniek zaaien te maken. Er is ergens een meisje van 3 overleden door een griepje en er zitten ergens twee ouders (en familie) in een diepe hel. Als ik er alleen al aan denk word ik misselijk.
Maar ga jij maar lekker zitten relativeren.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar nu heb je dus iemand waar je je lekker op kan afreageren. Vervolgens kan je je dan als ouder weer gaan misselijk maken over kinderen die zijn omgekomen in het verkeer, of verdronken in een sloot..
Als je de enige bent die zijn hoofd koel houd als iedereen loopt te gillen dan begrijp je de ernst van de situatie niet, schijnt, ofzo...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:24 schreef DarkElf het volgende:
afschuwelijk je zult je kindje vinden..
maar verder is het idd zo dat er jaarlijks mensen dood gaan aan de griep, wereldwijd zelfs rond de 250.000 geloof ik? en in nederland tussen 1000 en 2000 .. waarom is dit dan ineens zo erg?
Je doet net of dat niet erg is.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Vervolgens kan je je dan als ouder weer gaan misselijk maken over kinderen die zijn omgekomen in het verkeer, of verdronken in een sloot..
quote:
http://www.physorg.com/news159803609.htmlquote:Epidemiologists are particularly concerned because the only people killed so far were normally less-vulnerable young people and adults. It's possible that more vulnerable populations - infants and the aged - had been vaccinated against other strains, and that those vaccines may be providing some protection.
Neequote:
blijkbaar.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je de enige bent die zijn hoofd koel houd als iedereen loopt te gillen dan begrijp je de ernst van de situatie niet, schijnt, ofzo...
ik bedoel klopt het dat de 'normale' seizoensgriep niet dodelijk is? (of de complicaties natuurlijkj)quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:32 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
[..]
http://www.physorg.com/news159803609.html
Bron van 24 april. Vanaf het 'begin' van de A/H1N1 is men al ongerust dat er vooral jonge kinderen en jongvolwassen sterven.
Ik zeg niet dat het niet dodelijk kan zijn, ik bedoel te zeggen dat die griep een stuk minder JONGE , gezonde, slachtoffers eist, maar vooral ouderen en zwakkeren.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:34 schreef pinquit het volgende:
[..]
ik bedoel klopt het dat de 'normale' seizoensgriep niet dodelijk is? (of de complicaties natuurlijkj)
Begrijp ik je nu goed dat je het ernstiger vind dat er nu andere mensen dood gaan aan griep dan normaal?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:32 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
[..]
http://www.physorg.com/news159803609.html
Bron van 24 april. Vanaf het 'begin' van de A/H1N1 is men al ongerust dat er vooral jonge kinderen en jongvolwassen sterven.
Wie is er hier aan het panieken dan? De eerste paar berichten gingen over hoe erg het was voor de ouders (kun je moeilijk ontkennen), jij kwam als eerste over paniek en chaos.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee
Jij doet net alsof ik het niet erg vind, omdat ik niet meepaniek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |