quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar nu heb je dus iemand waar je je lekker op kan afreageren. Vervolgens kan je je dan als ouder weer gaan misselijk maken over kinderen die zijn omgekomen in het verkeer, of verdronken in een sloot..
Als je de enige bent die zijn hoofd koel houd als iedereen loopt te gillen dan begrijp je de ernst van de situatie niet, schijnt, ofzo...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:24 schreef DarkElf het volgende:
afschuwelijk je zult je kindje vinden..
maar verder is het idd zo dat er jaarlijks mensen dood gaan aan de griep, wereldwijd zelfs rond de 250.000 geloof ik? en in nederland tussen 1000 en 2000 .. waarom is dit dan ineens zo erg?
Je doet net of dat niet erg is.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Vervolgens kan je je dan als ouder weer gaan misselijk maken over kinderen die zijn omgekomen in het verkeer, of verdronken in een sloot..
quote:
http://www.physorg.com/news159803609.htmlquote:Epidemiologists are particularly concerned because the only people killed so far were normally less-vulnerable young people and adults. It's possible that more vulnerable populations - infants and the aged - had been vaccinated against other strains, and that those vaccines may be providing some protection.
Neequote:
blijkbaar.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je de enige bent die zijn hoofd koel houd als iedereen loopt te gillen dan begrijp je de ernst van de situatie niet, schijnt, ofzo...
ik bedoel klopt het dat de 'normale' seizoensgriep niet dodelijk is? (of de complicaties natuurlijkj)quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:32 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
[..]
http://www.physorg.com/news159803609.html
Bron van 24 april. Vanaf het 'begin' van de A/H1N1 is men al ongerust dat er vooral jonge kinderen en jongvolwassen sterven.
Ik zeg niet dat het niet dodelijk kan zijn, ik bedoel te zeggen dat die griep een stuk minder JONGE , gezonde, slachtoffers eist, maar vooral ouderen en zwakkeren.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:34 schreef pinquit het volgende:
[..]
ik bedoel klopt het dat de 'normale' seizoensgriep niet dodelijk is? (of de complicaties natuurlijkj)
Begrijp ik je nu goed dat je het ernstiger vind dat er nu andere mensen dood gaan aan griep dan normaal?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:32 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
[..]
http://www.physorg.com/news159803609.html
Bron van 24 april. Vanaf het 'begin' van de A/H1N1 is men al ongerust dat er vooral jonge kinderen en jongvolwassen sterven.
Wie is er hier aan het panieken dan? De eerste paar berichten gingen over hoe erg het was voor de ouders (kun je moeilijk ontkennen), jij kwam als eerste over paniek en chaos.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee
Jij doet net alsof ik het niet erg vind, omdat ik niet meepaniek.
Ook aan jou de vraag, wie loopt er hier te gillen dan? Behalve pietverdriet dus?quote:
dat lijkt bij veel mensen de boodschap te zijn ja? Blijkbaar is het niet erg voor alle anderen die dood gaan aan griep... maar nu er kindjes doodgaan moeten we ineens allemaal ons er veel drukker om maken.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Begrijp ik je nu goed dat je het ernstiger vind dat er nu andere mensen dood gaan aan griep dan normaal?
Kap eens met je getroll, debiel. Nee ik vind dat niet 'ernstiger'. Als je dat uit mijn posts leest, zou ik de poep eens uit je ogen halen. Ik vind het verontrustend en opvallend, en velen met mij.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Begrijp ik je nu goed dat je het ernstiger vind dat er nu andere mensen dood gaan aan griep dan normaal?
Jij gebruikt woorden als dat het je geen fuck uitmaakt als ouder, en dat je helemaal misselijk bentquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ook aan jou de vraag, wie loopt er hier te gillen dan? Behalve pietverdriet dus?
Ja, dat laatste heet inlevingsvermogen. Try it!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij gebruikt woorden als dat het je geen fuck uitmaakt als ouder, en dat je helemaal misselijk bent
ik zeg niet dat mensen hier gillen?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ook aan jou de vraag, wie loopt er hier te gillen dan? Behalve pietverdriet dus?
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:38 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik zeg niet dat mensen hier gillen?
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je de enige bent die zijn hoofd koel houd als iedereen loopt te gillen dan begrijp je de ernst van de situatie niet, schijnt, ofzo...
Aha.quote:
Wat een nuance opeens.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:42 schreef DarkElf het volgende:
Dan nog zeg ik nergens dat mensen hier gillen maar goed, focus je vooral hierop als je dat intressant vindt
Het verkoopt kranten en zorgt voor kijkcijfers.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:38 schreef Dragorius het volgende:
Het probleem ligt gewoon in de media, plain and simple. Het verdriet voor dat gezin is natuurlijk immens, dat kunnen we ons niet 1,2,3 voorstellen.
Alleen die aandacht erop, zo onnodig en dat gezin zit er vast ook niet op te wachten.
Volgens mij is de kern: er gaan dagelijks kinderen dood. De kans dat een bepaald kind dood gaat is met deze griep niet significant toegenomen.quote:
Dat vraag ik me af met een griepvariant die kennelijk vooral slachtoffers maakt onder kinderen en jongeren. Nouja, significant is een rekbaar begrip natuurlijk maar toch.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij is de kern: er gaan dagelijks kinderen dood. De kans dat een bepaald kind dood gaat is met deze griep niet significant toegenomen.
De reden dat deze griep juist weinig ouderen zal treffen (waar normaal de meeste doden in vallen, aangezien in die groep de meeste verzwakten zitten) is dat zo'n 55 jaar geleden een vergelijkbare griep is geweest, waardoor de groep van 55 jaar en ouder voor het overgrote deel al immuun is voor deze griep.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:32 schreef kikoooooo het volgende:
Dat is er ook niet. (Alhoewel de media en mensen dit graag zouden zien).quote:
Idd, sinds ik een kind heb word ik helemaal beroerd als zo'n bericht langskomtquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Gadverdamme. Ik word hier echt helemaal naar van. Wat een hel moet dat zijn.
Zie hierboven waarom het is.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:54 schreef Jarno het volgende:
Dat vraag ik me af met een griepvariant die kennelijk vooral slachtoffers maakt onder kinderen en jongeren.
Ik weet niet hoeveel kinderen er exact in een jaar sterven aan ongevallen en ziekte, maar het zijn er toch best veel.quote:Nouja, significant is een rekbaar begrip natuurlijk maar toch.
Nou, ik denk dat er steeds meer mensen zullen zijn die zich er toch zorgen over maken. Een paar van dit soort berichten is daarvoor iha wel voldoende.quote:
Ik maak me absoluut zorgen, welke ouder doet dit niet bij het lezen van dit soort verhalen? Maar ik ga nu echt niet vanmiddag op zoek naar mondkapjes en tamiflu hoor.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat er steeds meer mensen zullen zijn die zich er toch zorgen over maken. Een paar van dit soort berichten is daarvoor iha wel voldoende.
Paniek is misschien een groot woord.
Ja en toch is het zo dat je objectief gezien geen enkele reden hebt om je zorgen te maken... Beetje zonde dus.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:06 schreef Jarno het volgende:
Ik maak me absoluut zorgen, welke ouder doet dit niet bij het lezen van dit soort verhalen?
Je hebt zorgen maken zorgen maken he. Ik lig er niet van wakker iig. Op het KDV wordt ook gewaarschuwd voor zaken als mazelen, bof en waterpokken. Ik vind het jammer dat er zo'n hype dreigt te ontstaan maar ik vind de berichtgeving zeker niet jammer.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja en toch is het zo dat je objectief gezien geen enkele reden hebt om je zorgen te maken... Beetje zonde dus.
Vandaar dat dit soort berichtgeving jammer is.
Dan denken we er in essentie hetzelfde over vermoed ik...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:12 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het jammer dat er zo'n hype dreigt te ontstaan maar ik vind de berichtgeving zeker niet jammer.
Wil jij zeggen dat jij het net zo erg vindt als een kind van 3 doodgaat dan dat een 83-jarige doodgaat? Bij een 83 is het meer natuurlijk dan bij een 3 jarige.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:37 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dat lijkt bij veel mensen de boodschap te zijn ja? Blijkbaar is het niet erg voor alle anderen die dood gaan aan griep... maar nu er kindjes doodgaan moeten we ineens allemaal ons er veel drukker om maken.
Blijkbaar zijn die meer waard ofzo
Dus eigenlijk is een kind helemaal niet goed voor je.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:00 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Idd, sinds ik een kind heb word ik helemaal beroerd als zo'n bericht langskomt
Dat denk ik ook. In dit topic zijn het voornamelijk de paniekzoekers die me irriteren. Die willen me iets té graag paniek en chaos.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan denken we er in essentie hetzelfde over vermoed ik...
Dat is het dus juist, ook de anti-vaccinatie brigade is juist actief paniek aan het zaaien. Notabene de RIVM en de overheid zelf zeggen dat het gelukkig gewoon mild is.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. In dit topic zijn het voornamelijk de paniekzoekers die me irriteren. Die willen me iets té graag paniek en chaos.
Wel bijzonder is dat jonge kinderen nu relatief zwaar worden getroffen. Althans zoals het lijkt...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoe sneu het ook moge zijn: in NL sterven jaarlijks duizenden aan de normale griep. Het is alleen nu nieuws omdat het de Mexicaanse griep betreft... De Mexicaanse griep heeft een mild verloop. Dat neemt niet weg dat er toch ook mensen aan zullen sterven. Reden om je ongerust te maken is er echter (nog) niet. Dat kan anders worden als het ziekteverloop heftiger gaat worden door mutatie.
Juist.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wel bijzonder is dat jonge kinderen nu relatief zwaar worden getroffen. Althans zoals het lijkt...
Doe je ook toekomstvoorspellingen op verzoek?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:24 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Juist.
Dat "zo lijkt het" moet je even vasthouden. Over een maand of 4 zal blijken dat het inderdaad zo leek.
Ja. En jij gaat er elke keer dwangmatig in reageren.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Gaan we nou bij elk griepslachtoffer een heel nieuwsbulletin besteden omdat het zo erg is?
FOK! dwangneurose.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja. En jij gaat er elke keer dwangmatig in reageren..
Ik heb uitgelegd wat er feitelijk speelt: de ouderen worden juist niet getroffen, waardoor nu relatief veel meer kinderen, jongeren en mensen van middelbare leeftijd worden getroffen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Wel bijzonder is dat jonge kinderen nu relatief zwaar worden getroffen.
Is dat een goedkoop alternatief voor Tamiflu?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
Gewoon naar Midas Dekkers luisteren
Ik ben de man van de harde feitenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:24 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Juist.
Dat "zo lijkt het" moet je even vasthouden. Over een maand of 4 zal blijken dat het inderdaad zo leek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |