quote:BOXMEER - De Mexicaanse griep heeft mogelijk een tweede slachtoffer in korte tijd gemaakt. Een driejarig meisje uit Boxmeer is gisteren overleden nadat het sinds begin deze week griepverschijnselen had.
De Boxmeerse burgemeester Karel van Soest heeft gisteravond bevestigd dat er serieuze aanwijzingen zijn dat het kindje als gevolg van de nieuwe Influenza A (H1N1) zou zijn overleden. Eerder overleed al een 14-jarig meisje zonder onderliggende gezondheidsklachten.
Van Soest is gistermiddag door het hoofd Infectieziekten van de GGD op de hoogte gebracht van het plotselinge sterfgeval. "Wij hopen in de loop van de dag meer uitsluitsel te krijgen. Ik ben enorm geschrokken. Dit raakt de hele gemeenschap.” De Boxmeerse burgemeester wordt continu op de hoogte gehouden.
Volgens Van Soest zal er bij een positieve uitslag direct overleg plaatsvinden met de huisartsen, scholen en GGD. "Er zijn richtlijnen opgesteld waaraan we ons moeten houden.”
Verslagenheid
In de buurt is verslagen gereageerd. "Het kindje werd gisterochtend dood in haar bedje aangetroffen”, vertelt een buurman. "Vanwege mogelijk nog meer besmettingen binnen het gezin zou er ook een ouder broertje voor observatie in het ziekenhuis zijn opgenomen.“
Eerder deze week zou de huisarts hebben geconstateerd dat het meisje griep had en dat het moest uitzieken.
Rond half 11 gisterochtend kwamen twee ambulances onder begeleiding van de politie de straat inrijden. In eerste instantie werd gedacht aan een familiedrama. "We zagen mannen in witte pakken de woning binnen gaan. Later hoorden we dat het gezin in quarantaine zou zijn gesteld”, zegt buurtbewoonster Laura Claassen.
De GGD wilde gisteravond nog niet reageren of de peuter aan de Mexicaanse griep is overleden. Het lichaam zou voor autopsie naar een ziekenhuis zijn overgebracht.
Ik dacht dat het allemaal weer erg overtrokken zou zijn. Komt nu toch wel een stuk dichterbij.quote:De Boxmeerse burgemeester Karel van Soest heeft gisteravond bevestigd dat er serieuze aanwijzingen zijn dat het kindje als gevolg van de nieuwe Influenza A (H1N1) zou zijn overleden
Gadverdamme. Ik word hier echt helemaal naar van. Wat een hel moet dat zijn.quote:"Het kindje werd gisterochtend dood in haar bedje aangetroffen”
En dan zo snelquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Gadverdamme. Ik word hier echt helemaal naar van. Wat een hel moet dat zijn.
Begin deze week. Maandag. Gisteren woensdag overleden. Heel veel ouders kijken het vaak een dag aan voordat ze de huisarts inschakelen.quote:overleden nadat het sinds begin deze week griepverschijnselen had.
Hoe sneu het ook moge zijn: in NL sterven jaarlijks duizenden aan de normale griep. Het is alleen nu nieuws omdat het de Mexicaanse griep betreft... De Mexicaanse griep heeft een mild verloop. Dat neemt niet weg dat er toch ook mensen aan zullen sterven. Reden om je ongerust te maken is er echter (nog) niet. Dat kan anders worden als het ziekteverloop heftiger gaat worden door mutatie.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:04 schreef Waterwereld het volgende:
Bron
Ik dacht dat het allemaal weer erg overtrokken zou zijn. Komt nu toch wel een stuk dichterbij.
Wacht het nieuws maar af vandaag...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:04 schreef Waterwereld het volgende:
Bron
[..]
[..]
Ik dacht dat het allemaal weer erg overtrokken zou zijn. Komt nu toch wel een stuk dichterbij.
Zo jong
Want?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:14 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wacht het nieuws maar af vandaag...
Alleen de eerste tien, daarna wordt het teveel werk.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:
er gaan iedere jaar honderden zo niet meer mensen dood aan de griep, gaan we hier dit jaar over ieder slachtoffer lopen gillen?
Gezonde kinderen sterven normaliter niet aan de griep.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:
er gaan iedere jaar honderden zo niet meer mensen dood aan de griep, gaan we hier dit jaar over ieder slachtoffer lopen gillen?
Het is nog steeds erg overtrokken.. Griep eist altijd wel een paar slachtoffers. Alleen nu worden er veel mensen tegelijk ziek, dus vallen ook de slachtoffers tegelijkertijd..quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:04 schreef Waterwereld het volgende:
Bron
[..]
[..]
Zo jong
Alleen zieke kinderen?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:37 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Gezonde kinderen sterven normaliter niet aan de griep.
Dat dus. Maar het is mij ook al opgevallen dat huisartsen voorzichtiger zijn met deze griep en dan vooral voor hun eigen hachje. 't Zou mij niets verbazen als hier geen arts bij geweest is, maar al aan de telefoon is gezegd dat ze maar gewoon moet uitzieken. Waarvoor zijn er dan die anti-griep medicijnen?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:37 schreef kikoooooo het volgende:
Gezonde kinderen sterven normaliter niet aan de griep.
Waar zijn mijn aluminium hoedjes?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat dus. Maar het is mij ook al opgevallen dat huisartsen voorzichtiger zijn met deze griep en dan vooral voor hun eigen hachje. 't Zou mij niets verbazen als hier geen arts bij geweest is, maar al aan de telefoon is gezegd dat ze maar gewoon moet uitzieken. Waarvoor zijn er dan die anti-griep medicijnen?
Bij mijn man op het werk is ook het eerste griepgeval bekend. Nota bene een kantinemedewerkster. Ook lekker, de hele kantine besmet en wie weet hoeveel medewerkers na het eten van een besmet broodje kaas. Ben benieuwd hoe hard het daar zal gaan.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:49 schreef MikeyMo het volgende:
Stop de persen, we hebben een griepdode
Welke anti-griep medicijnen? Tamiflu is niet echt iets dat je aan een kind van 3 zal geven, en het is een remmer, geen genezend middel.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarvoor zijn er dan die anti-griep medicijnen?
Noem dan ook even meteen zilver, dat weliswaar licht anti-biotisch werkt maar dus ook niets tegen een virus zal doenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh voor iemand er over begint, antibiotica werken NIET tegen griep, hooguit tegen secundaire infecties
Niet, vrijwel niet. Zeker niet bij een kleuter van 3.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Vertel, hoe vaak denk je dat een huisarts tegenwoordig nog langskomt?
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet, vrijwel niet. Zeker niet bij een kleuter van 3.
Als je daarvoor belt en men vermoedt de mexicaanse griep, dan mag je ook niet naar de praktijk komen. Oftewel, door de telefoon wordt bezien hoe ernstig het is. "Ach, gewoon een dag of 10 uitzieken" Tja en ouders vertrouwen er dan op dat het wel goed zal komen. Dat het ziektebeeld dat ze zien bij hun kindje er nu eenmaal bijhoort, want de assistente aan de telefoon heeft het zelf gezegd.
En wat moet je anders doen bij een griep? Medicijnen zijn er niet tegenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet, vrijwel niet. Zeker niet bij een kleuter van 3.
Als je daarvoor belt en men vermoedt de mexicaanse griep, dan mag je ook niet naar de praktijk komen. Oftewel, door de telefoon wordt bezien hoe ernstig het is. "Ach, gewoon een dag of 10 uitzieken" Tja en ouders vertrouwen er dan op dat het wel goed zal komen. Dat het ziektebeeld dat ze zien bij hun kindje er nu eenmaal bijhoort, want de assistente aan de telefoon heeft het zelf gezegd.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen zieke kinderen?
Als je griep hebt ben je ziek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |