Hier ben ik dan! Snel geschreven want ik zit middenin een crazy week. Ik kwak het hier neer en dan snel lezen wat jullie er allemaal over te zeggen hebben!
Vond deze show een stuk leuker dan de vorige. Het niveau was behoorlijk hoog, de jurycommentaren waren goed, onderbouwend en vermakelijk. Loved Mary’s outfit

.
Ashleigh ♥
Ryan ♥♥
Russell ♥♥♥
Legacy ♥♥♥♥
Travis ♥♥♥♥♥
Ashleigh & Jakob – hiphop – Tabitha & NapoleonI love Ashleigh and I’m not afraid to say it. Ik vond haar erg sterk in deze hip hop. Misschien technisch niet helemaal, maar que performance won ze het deze week van Jakob. Net zoals Mary moést ik naar Ashleigh blijven kijken. Jakob was zoals altijd technisch fantastisch. Ik ben niet altijd fan van het werk van NappyTabs, maar dit was leuk! Het verhaal kwam duidelijk naar voren, lekkere muziek, beoogd sfeertje werd goed neergezet. Prima opener van de show.
Karen & De Geest van Michael Jackson – Broadway – Spencer Liff Ik vind het knap om op zulke guitige muziek zo saai te dansen

. Nu vond ik de choreo ook niet echt om over naar huis te schrijven – al is de choreograaf wel een lief hertje - , maar dit was dodelijk underperformed. Deze twee hebben nog steeds weinig chemistry en dat was bij deze dans nogal pijnlijk duidelijk. Ik kreeg er een ongemakkelijk gevoel van. Kevin was technisch behoorlijk prut, maar Karen vond ik ook niet sterk. Snapte de lof die zij kreeg niet zo goed. Slechtse dans van de avond.
Noelle & Russell – foxtrot – Eddie SimonEr zijn twee mensen in deze competitie – want het is een competitie, jazeker Nigel! - die niet moeten praten maar dansen. Op nummer twee staat Legacy, maar vastgebeiteld op plek één: Noelle. Wat een naar accent en dat hysterische overslaande toontje

. Anyhoo, wederom een foxtrot voor Russell en o, o, die Hoge Hoed, ja echt, wat doet ‘ie het toch goed hè? Nee echt, toeval jeweets

. Maar… erg leuke dans. Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit zo’n voorzichtige foxtrot heb gezien, maar Russell en Noelle maakten er uiteindelijk toch een feestje van en straalden allebei. Technisch was het helemaal niet slecht al waren de stukjes ‘in hold’ belabberd, zoals altijd bij ballroom bij SYTYCD. Dat zal dan wel iets zijn wat je niet in een dag kunt leren. Mooie lift halverwege, prachtige pirouettes en vooral goede performance.
Channing & Victor – jazz – Tyce DiorioGodver Adam Shankman

, zit ik weer een briljante analyse op te schrijven, klep jij er zo ongeveer letterlijk uit wat ik zelf al had bedacht. Namelijk dat de muziek zo dominant was bij deze dans dat dát er voor zorgde dat je gefascineerd bleef kijken/luisteren, en niet zozeer het dansen zelf. Toch vond ik dit best aardig, het concept en de choreografie. De uitvoering van deze twee was ook helemaal niet slecht, maar ze hebben weinig chemistry helaas. Victor is constant goed maar heeft tot nu toe niet echt geknald en Channing… te stoïcijns. Jammer.
Kathryn & Legacy – paso doble – Tony MeredithOooooo... Legacy in een paso. Vang me op! Snel! Vlugzout! Dit was zóóó fout maar zóóó lekker

. Mr. Legacy… wat een held. Technisch was het natuurlijk niet geweldig en de choreo was ook niet echt speciaal, maar wat een vette performance. Woohoo, daar kreeg Malahide wel rode koontjes van hoor

. En toen ‘ie naast Cat nog een keer die matadorpose aannam * faint *. Wat een heerlijke kerel is die Legacy toch (op dat stemmetje na dan hè?). O ja, Kathryn deed ook iets hè

? Was ze goed?
Ellenore & Ryan – contemporary – Travis WallTravis & Jamie! Schitterend. Alles klopte. De choreografie: f**king brilliant. De muziek: mooi. Het decor: sfeervol. De dansers: subliem. Ellenore kan zo zacht en ingetogen dansen, maar kan ook zoveel passie en kracht oproepen. Klasse hoor. En wat een prachtige benen. Ryan verraste mij. Ik had niet gedacht dat hij slecht zou zijn, maar zó goed… petje af hoor. Ik denk dat hij inderdaad de ballroomdanser is die de beste contemporary heeft gedaan. Heerlijk dat Mary zo trots op hem was en een traantje moest wegslikken. Hoogtepunt van de avond

.
Little Miss Sunshine & Nanook of the North – pop jazz – BitchGodsamme wat een vervelend agressief tyfuswijf is die Laurie Ann Gibson met haar onaangename harses

. En wat een matige choreo met al die stomme boksbewegingen. Ik heb ooit een keer in een ver verleden een lesje taebo gedaan – the horror! - en daar deed me dit aan denken. Tja, ik vond dit dus niks al danste Mollee en Nathan veel beter dan vorige week. Maar ik heb helemaal niks met deze twee. Mollee heeft me nooit geïnteresseerd, maar van Nathan had ik zoveel meer verwacht. Hopelijk komt het er nog uit, want door zijn solo heb ik nog wel een sprankje hoop.
Groepschoreo: jaaaaaaaa, dát is de Wade Robson waar ik van hou

! Beste groepschoreo van dit seizoen tot nu toe. Over Starry Starry Little Green Night moeten we het maar nooit meer hebben…
Bottom three couples:
Precies zoals ik gehoopt had: Mollee & Nathan, Karen & Kevin en Channing & Victor.
Solo’s:
Karen: kan écht geen solo’s in elkaar draaien, gaat een probleem worden
Kevin: niets bijzonders
Channing: gaap
Victor: zeer muzikaal, mooi
Mollee: nogal wanhopig maar ze springt er wel uit op deze manier
Nathan: beste solo van de avond, wat niet wil zeggen dat ik het helemaal fantastisch vond
Elimination:
Kevin: mee eens, zwakste van de zeven overgebleven jongens. Channing: ik lig er niet van wakker, maar ik vond Karen echt een stukje minder deze week, zowel in haar dans met Kevin als in haar solo. Maar ik snap het achterliggende idee – dat Channing maar niet echt los wil komen – wel, al vind ik dat Karen langzamerhand een beetje teveel opgehemeld wordt.