abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:58:01 #51
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_74218895
Je betaalt belasting over de inkomsten (bv. rente) die je vergaart over dat vermogen.

En als je het weggeeft aan iemand anders is dat weer inkomen voor de ontvanger, en moet er dus belasting over worden betaald.

Beide geheel terecht.

Mensen met veel geld die zeuren dat ze belasting moeten betalen
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_74219184
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:58 schreef _Michiel_ het volgende:
Je betaalt belasting over de inkomsten (bv. rente) die je vergaart over dat vermogen.

En als je het weggeeft aan iemand anders is dat weer inkomen voor de ontvanger, en moet er dus belasting over worden betaald.

Beide geheel terecht.

Mensen met veel geld die zeuren dat ze belasting moeten betalen
Ik zeg altijd maar dat ik zo veel mogelijk belasting wil betalen .
pi_74219607
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 11:58 schreef _Michiel_ het volgende:
Je betaalt belasting over de inkomsten (bv. rente) die je vergaart over dat vermogen.

En als je het weggeeft aan iemand anders is dat weer inkomen voor de ontvanger, en moet er dus belasting over worden betaald.

Beide geheel terecht.

Mensen met veel geld die zeuren dat ze belasting moeten betalen
Dus als ik geld weg geef (negatieve inkomsten) dan krijg ik ook geld terug (negatieve belasting)?
pi_74221218
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:19 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Dus als ik geld weg geef (negatieve inkomsten) dan krijg ik ook geld terug (negatieve belasting)?
Nee, natuurlijk niet Belastingen krijgt nooit geld op toe.
pi_74221449
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:19 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Dus als ik geld weg geef (negatieve inkomsten) dan krijg ik ook geld terug (negatieve belasting)?
Je kunt nooit meer belasting terugkrijgen dan je hebt betaald, maar giften kunnen aftrekbaar zijn, inderdaad
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:34:36 #56
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_74224308
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je kunt nooit meer belasting terugkrijgen dan je hebt betaald, maar giften kunnen aftrekbaar zijn, inderdaad
en de paar mensen die bruto minder krijgen dan netto ??
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_74224831
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:34 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

en de paar mensen die bruto minder krijgen dan netto ??
Ook die krijgen nooit meer belasting terug dan dat ze betaald hebben?
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:44:35 #58
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74226689
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 22:00 schreef Antaresje het volgende:
Belasting op belasting is altijd krom, of het nou gaat om successie rechten, BTW of de bijtelling over een leaseauto. Successierechten zijn dubbel krom. Eerst mag je betalen omdat je geld ontvangt, vervolgens mag je betalen omdat je geld hebt.

Komt nog eens bij dat het heel erg wrang is. Je ouders gaan dood en al troost mag je belasting betalen.
Fout. Als troost krijg je een ergenis. Dat is voor jou inkomen. En daar betaal je dus eigenlijk belasting over. Alleen omdat het vanuit een erfenis komt is daar een aparte belastingsoort voor bedacht, om verwanten in 1ste graad minder te belasten dan wildvreemden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_74226739
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Fout. Als troost krijg je een ergenis. Dat is voor jou inkomen. En daar betaal je dus eigenlijk belasting over. Alleen omdat het vanuit een erfenis komt is daar een aparte belastingsoort voor bedacht, om verwanten in 1ste graad minder te belasten dan wildvreemden.
pi_74227679
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:01 schreef Kevincy het volgende:
Ik heb een vermogen, ik betaal daarover belasting... ik ga dood... ik laat het na aan bijv. mijn kinderen... Dan is het toch bizar dat mijn kinderen ook daarover weer belasting betalen?
Ik heb een vermogen, ik betaal daarover belasting... Ik koop daarvoor bijvoorbeeld een brood, of een TV.
Dan is het toch bizar dat ik over dat geld nóg een keer 19% BTW belasting moet betalen?
En dat de verkoper, die betaald wordt van mijn geld, nog een keer inkomstenbelasting moet betalen?
Ik mag toch zeker mijn geld wel belastingvrij uitgeven, want het is toch mijn geld...
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:22:53 #61
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_74229942
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:13 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ik heb een vermogen, ik betaal daarover belasting... Ik koop daarvoor bijvoorbeeld een brood, of een TV.
Dan is het toch bizar dat ik over dat geld nóg een keer 19% BTW belasting moet betalen?
En dat de verkoper, die betaald wordt van mijn geld, nog een keer inkomstenbelasting moet betalen?
Ik mag toch zeker mijn geld wel belastingvrij uitgeven, want het is toch mijn geld...
Neen. Je hebt een vermogen, waarmee je inkomsten (bv rente) genereert. Over die inkomsten betaal je belasting, net zoals bij loon.

Je mag ook wel in een zandbak ergens in Afrika gaan wonen hoor. Daar betaal je geen belasting, maarja dan heb je dus ook geen verharde weg voor je deur, en geen riool, geen politie, etc...
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_74230074
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:22 schreef _Michiel_ het volgende:

[..]

Neen. Je hebt een vermogen, waarmee je inkomsten (bv rente) genereert. Over die inkomsten betaal je belasting, net zoals bij loon.

Je mag ook wel in een zandbak ergens in Afrika gaan wonen hoor. Daar betaal je geen belasting, maarja dan heb je dus ook geen verharde weg voor je deur, en geen riool, geen politie, etc...
Sarcasme en internet, het blijft toch moeilijk!
  maandag 2 november 2009 @ 16:51:38 #63
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_74320225
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:22 schreef _Michiel_ het volgende:

[..]

Neen. Je hebt een vermogen, waarmee je inkomsten (bv rente) genereert. Over die inkomsten betaal je belasting, net zoals bij loon.

Je mag ook wel in een zandbak ergens in Afrika gaan wonen hoor. Daar betaal je geen belasting, maarja dan heb je dus ook geen verharde weg voor je deur, en geen riool, geen politie, etc...
daar wil ik best voor betalen hoor.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_74320290
je kan ook via jaarlijkse giften alvast iets van die erfenis aan je kinderen overdoen
Jusqu'ici tout va bien...
pi_74323265
Neem het geld stukje bij beetje contant op en doe het in een enveloppe die je af en toe je kinderen in de hand drukt,als die het in een oude sok bewaren en af en toe er wat van uitgeven (boodschappen doen) dan gaat het geleidenlijk.

Hoe zit het b.v. als je zoon of dochter een auto nodig heeft en jij koopt die en rijdt er een half jaar in en verkoopt hem dan tegen een vriendenprijsje (ver beneden de waarde) aan hun?
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  maandag 2 november 2009 @ 20:51:28 #66
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_74328597
quote:
Op maandag 2 november 2009 18:41 schreef geevee het volgende:
Neem het geld stukje bij beetje contant op en doe het in een enveloppe die je af en toe je kinderen in de hand drukt,als die het in een oude sok bewaren en af en toe er wat van uitgeven (boodschappen doen) dan gaat het geleidenlijk.

Hoe zit het b.v. als je zoon of dochter een auto nodig heeft en jij koopt die en rijdt er een half jaar in en verkoopt hem dan tegen een vriendenprijsje (ver beneden de waarde) aan hun?
Tnx, hoef ik die vraag niet meer te stellen.

Het is een moeilijk onderwerp denk ik. De genoemde werknemer die z'n personeel "giften geeft" is al genoemd. Ik vind het wrang dat je na de dood van een familielid nog eens belasting moet betalen.

Ik vind dan ook dat dit systeem op de schop moet en mensen meer naar gebruik moeten betalen dan nu het geval is. Door alles te reguleren gaat de handel ook kapot op den duur.
pi_74328665
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:01 schreef Kevincy het volgende:
Ik heb een vermogen, ik betaal daarover belasting... ik ga dood... ik laat het na aan bijv. mijn kinderen... Dan is het toch bizar dat mijn kinderen ook daarover weer belasting betalen? ik bedoel dat heb ik toch al betaald? Dan zou ik toch wel mogen beslissen aan wie ik mijn geld weg geef, ik bedoel ik heb wettelijk bijgedragen aan de kosten..

Graag jullie mening
I fully agree, maar de graaiers (links) gunnen je kinderen dat niet.. Helaas
pi_74332085
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:52 schreef draaijer het volgende:
[..]
I fully agree, maar de graaiers (links) gunnen je kinderen dat niet.. Helaas
Die kinderen erven gratis vele tienduizenden euro's waar zij zelf nooit voor gewerkt hebben.
Pas boven een enorm bedrag moeten ze belasting betalen; en dan nog krijgen ze geld toe, waarvoor ze nooit, maar dan ook nooit een poot hebben hoeven uitsteken.

Ieder ander moet werken voor zijn geld én betaalt via de belasting mee aan de samenleving; als een ander het gratis krijgt, mag er dan na een halve ton waarvoor hij niets maar dan ook helemaal NIETS heeft hoeven doen een keer een beetje belasting op?
  dinsdag 3 november 2009 @ 01:05:37 #69
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_74337565
Als het echt grote bedragen zijn moet je het een beetje tactisch spelen via meerdere stations in het buitenland. Kost wat geld en moeite maar het rendement is dan veel beter.
The more debt, the better
pi_74341600
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:19 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Dus als ik geld weg geef (negatieve inkomsten) dan krijg ik ook geld terug (negatieve belasting)?
Nee want de overheid heeft die inkomsten al uitgegeven, moeten ze dan ook zeg de straat voor je deur er weer uit breken etc?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_74341673
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:51 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Tnx, hoef ik die vraag niet meer te stellen.

Het is een moeilijk onderwerp denk ik. De genoemde werknemer die z'n personeel "giften geeft" is al genoemd. Ik vind het wrang dat je na de dood van een familielid nog eens belasting moet betalen.

Ik vind dan ook dat dit systeem op de schop moet en mensen meer naar gebruik moeten betalen dan nu het geval is. Door alles te reguleren gaat de handel ook kapot op den duur.
Ze kunnen de erfenis ook weigeren, dus hebben ze ook de "keus" om die belasting te betalen. Bij deze lust (lees extra inkomen) hoort ook een last in de vorm van successierecht.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 3 november 2009 @ 10:28:09 #72
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_74342182
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 10:03 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Nee want de overheid heeft die inkomsten al uitgegeven, moeten ze dan ook zeg de straat voor je deur er weer uit breken etc?
En dan over een paar jaar een enorme boete krijgen omdat bankgeheim is opgeheven
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')