Nouja, bij een normaal restaurant betaal je ook niet. Het is een kwestie van beleefdheid (ik doe het niet)quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:33 schreef FoXje het volgende:
Maar dat staat er niet. Er staat: toilet kost 20 cent. Of je nou iets koopt of niet.
En dan verlangen ze vandaag den dag op het station dat je 50 eurocent neertelt. Als je me tien jaar geleden vertelde dat je in 2009 omgerekend één gulden tien moet neertellen voor een boodschap op het station had ik je faliekant uitgelachten. Maar zie, het is de waarheid.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:35 schreef Yi-Long het volgende:
Sowieso belachelijk dat je in NL bijna overal moet betalen aan die schoteltjes maffia.
Was laatst zelfs een berichtje dat je op Station Leiden nog maar maximaal 10 minuten op de WC mag zitten...
Zo'n toiletjufvrouw verdient het dan gewoon om het riool ingespoeld te worden.![]()
We zijn een rijk, westers, modern land. We zouden hier gewoon gratis openbare toiletten moeten hebben.
Mooi he, vooruitgang!?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:38 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En dan verlangen ze vandaag den dag op het station dat je 50 eurocent neertelt. Als je me tien jaar geleden vertelde dat je in 2009 omgerekend één gulden tien moet neertellen voor een boodschap op het station had ik je faliekant uitgelachten. Maar zie, het is de waarheid.
Het probleem is natuurlijk dat ze er overal geld voor vragen tegenwoordig, dus je zult wel moeten dokken... of het ophouden en thuis gaan.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:42 schreef hooibaal het volgende:
Dat het belachelijk is om het te vragen daar ben ik het wel mee eens.
Maar waarom zouden ze het niet mogen vragen? Of waarom zou jij niet hoeven betalen? Als je het er niet mee eens bent, ga je toch lekker ergens anders frietjes eten?
Geen idee, maar zou me niets verbazen. Als je zo laag bent dat je als toiletjufvrouw gaat werken (en dan niet laag vanwege het werk zelf, maar omdat je er geld voor eist van bezoekers/klanten), dan ben je ook wel zo laag om zo'n 10 minuten regeling te hanteren en dus te controleren.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:39 schreef Ferdo het volgende:
Zat ze er trouwens met de stopwatch naast of zo?
Ik ben wel blij dat ze bij Hema enzo geld vragen. Dan hoef ik de kosten niet via mijn producten te betalen, want dat is anders het gevolg. Ik ga thuis wel naar de wc. In een restaurant of mac is het inderdaad wel belachelijk.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mooi he, vooruitgang!?
Ik vond vroeger 25 guldencent al te veel. Dat is het ook. Het hoort gewoon onder service/klantvriendelijkheid/sociale voorzieningen te vallen.
Hoeveel landen zijn er trouwens die hier geld voor vragen!?
Ik snap ook niet dat een V&D en een HEMA etc etc hieraan meedoen: je wilt toch zo goed mogelijk overkomen op je klanten en ze ook zo lang mogelijk tevreden en in je winkel houden!? Dan zet je die toilettrol gewoon op de vaste loonlijst voor 15-20 euro per uur, en laat je de klanten/bezoekers gewoon gebruik maken van het toilet.
Ik kom geregeld in Hong Kong, maar daar heb je dus gewoon overal gratis schone openbare toiletten. En die figuren die er werken zijn dan ook nog eens non-stop bezig met het schoon te houden.
Het draait in Nederland altijd wel om weinig service..... dat heb ik wel gemerkt. Moest laatst mijn fietsbanden oppompen bij een fietsenwinkel... die knakker vroeg ¤0,30 cent..... Als ik ooit een nieuwe fiets nodig heb kom ik daar niet.. dus slim voor hem om ¤0,30 te vragen en daardoor op korte termijn te denken...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mooi he, vooruitgang!?
Ik vond vroeger 25 guldencent al te veel. Dat is het ook. Het hoort gewoon onder service/klantvriendelijkheid/sociale voorzieningen te vallen.
Hoeveel landen zijn er trouwens die hier geld voor vragen!?
Ik snap ook niet dat een V&D en een HEMA etc etc hieraan meedoen: je wilt toch zo goed mogelijk overkomen op je klanten en ze ook zo lang mogelijk tevreden en in je winkel houden!? Dan zet je die toilettrol gewoon op de vaste loonlijst voor 15-20 euro per uur, en laat je de klanten/bezoekers gewoon gebruik maken van het toilet.
Ik kom geregeld in Hong Kong, maar daar heb je dus gewoon overal gratis schone openbare toiletten. En die figuren die er werken zijn dan ook nog eens non-stop bezig met het schoon te houden.
1: je betaalt als klant sowieso al teveel, dus daarvan kunnen ze best wel het onderhoud van wat openbare WC's van financieren.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:48 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik ben wel blij dat ze bij Hema enzo geld vragen. Dan hoef ik de kosten niet via mijn producten te betalen, want dat is anders het gevolg. Ik ga thuis wel naar de wc. In een restaurant of mac is het inderdaad wel belachelijk.
In NL bestaat geen 'service'. Dat woordje wordt alleen gebruikt om je ergens extra voor te laten betalen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:49 schreef Kevincy het volgende:
[..]
Het draait in Nederland altijd wel om weinig service..... dat heb ik wel gemerkt. Moest laatst mijn fietsbanden oppompen bij een fietsenwinkel... die knakker vroeg ¤0,30 cent..... Als ik ooit een nieuwe fiets nodig heb kom ik daar niet.. dus slim voor hem om ¤0,30 te vragen en daardoor op korte termijn te denken...
En ik maar denken dat lucht gratis is....
Dat ze meer vragen zou je verhoudingsgewijs niet eens merken.. wie zegt dat ze dat nu al niet doen... controleer en merk jij dat?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:48 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik ben wel blij dat ze bij Hema enzo geld vragen. Dan hoef ik de kosten niet via mijn producten te betalen, want dat is anders het gevolg. Ik ga thuis wel naar de wc. In een restaurant of mac is het inderdaad wel belachelijk.
Dat vind ik zo raar aan het woordje servicekosten..... is het nou service dat je verleent of kosten die normaal ook moet betaald worden maar dan verpakt in een mooi woordje....quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:50 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
In NL bestaat geen 'service'. Dat woordje wordt alleen gebruikt om je ergens extra voor te laten betalen.
Dat 1ste gaan ze dus niet doen. Dat betekent dus dat de producten duurder worden. Dat heb ik niet over voor een wc die ik toch niet gebruik.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:49 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
1: je betaalt als klant sowieso al teveel, dus daarvan kunnen ze best wel het onderhoud van wat openbare WC's van financieren.
2: Het is gewoonweg een kwestie van klantvriendelijkheid en service.
Nee, maar dat zullen ze zeker doen, want ze gaan niet fijn minder winst maken.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:50 schreef Kevincy het volgende:
[..]
Dat ze meer vragen zou je verhoudingsgewijs niet eens merken.. wie zegt dat ze dat nu al niet doen... controleer en merk jij dat?
Ja, misschien wel onder de noemer prijsverhoging i.v.m. duurder worden van het importeren van bepaalde producten.. maar dat merk je niet...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:59 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Nee, maar dat zullen ze zeker doen, want ze gaan niet fijn minder winst maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |