Dat werd mij ook al gevraagd door mijn nieuwe werkgever. Wel met daarbij dat ik geen antwoord hoefde te geven, dus ik voelde me niet zo in mijn kruis getast, maar ineens kwam het onsmakelijke idee naarboven dat ik wellicht ongemerkt wel vaker ben afgewezen op basis van mijn leeftijd "omdat je dan misschien nog wel kinderen wil".quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:30 schreef Vivi het volgende:
Enniewee.
Ik was net op sollicitatie en de eerste vraag die die mevrouw stelde was of ik nog meer kinderen wilde.
Nu ben ik niet zo van het op mijn strepen staan maar in dit geval voelde ik me toch wel in mijn kruis getast..
Dat is net zo belachelijk. Waarom vragen dan? Echtquote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:34 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat werd mij ook al gevraagd door mijn nieuwe werkgever. Wel met daarbij dat ik geen antwoord hoefde te geven, dus ik voelde me niet zo in mijn kruis getast, maar ineens kwam het onsmakelijke idee naarboven dat ik wellicht ongemerkt wel vaak ben afgewezen op basis van mijn leeftijd "omdat je dan misschien nog wel kinderen wil".
Ik zag geen ander bankje? Heb drie keer de forumlijst afgezochtquote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:32 schreef Books het volgende:
waarom post je niet in het normale bankje dan? Wil je een eigen Viev-bankje? Mij ook goed dus dan maar hier hoe was het met je sollicitatie en afgezien je meerdere kinderwens of niet lijkt het je wat of niet?
Dat heb ik ook gezegd, met dezelfde grappige intonatie als dat zij het vroegquote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mag ze heul niet vragen Viev!
Het bedrijf is top alleen de functie lijkt me wat minder. Ik heb maandag een solli die ik leuker vind iig.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:40 schreef Books het volgende:
Had al zo´n vermoeden wacht effe ik schop hem effe naar boven. Maarre was het nu wat?
zo ben ik een keer vreselijk over de zeik gegaan tegen mn schoonmoederquote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:34 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat werd mij ook al gevraagd door mijn nieuwe werkgever. Wel met daarbij dat ik geen antwoord hoefde te geven, dus ik voelde me niet zo in mijn kruis getast, maar ineens kwam het onsmakelijke idee naarboven dat ik wellicht ongemerkt wel vaker ben afgewezen op basis van mijn leeftijd "omdat je dan misschien nog wel kinderen wil".
hahahaquote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:16 schreef Oxymoron het volgende:
Ik was bij de Saltro vanochtend;
de mevrouw die mij prikte wist geeneens waar het ''gezegde''/ de uitspraak Blauw Bloed (bij mensen van adel etc) vandaan kwam.Heb ik even aan haar, uitgelegd.
Maar mijn bloed was rood, hoor.
Uitleg: vroeger waren de mensen die rijk waren bang voor de zon. Nou ja, niet bang, maar boeren en ''buitenlui'' werkten buiten in de zon, en die werden bruin.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:43 schreef Memmel het volgende:
Oxy, ik weet het ook niet hoor, waarom blauw bloed zo heet.![]()
Ik snap hetquote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:46 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Uitleg: vroeger waren de mensen die rijk waren bang voor de zon. Nou ja, niet bang, maar boeren en ''buitenlui'' werkten buiten in de zon, en die werden bruin.
Omdat die rijken daar niet mee ge-associeerd wilden worden, namen ze een parasol of paraplu, of ze zaten binnen, dan werden ze niet bruin.
Gevolg was dat ze bleek waren, met de aders goed zichtbaar. (Die aders zijn blauw, bij je armen).
Blauwe aders = geen buitenwerk = meestal rijk = aanzien.![]()
Snap je?
O, zitten die daar!quote:
Ja daar kijk ik ook naar. Het leukste vind ik eigenlijk Wallander. Die is écht goed.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:59 schreef Fannie het volgende:
Kijk je ook wel eens naar Frost, ook een engelse detective? Die kaapt het broodje van een ander altijd zo leuk![]()
Lees je ook de Wallander boeken? Die vind ik zelf heel erg leuk.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:04 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Ja daar kijk ik ook naar. Het leukste vind ik eigenlijk Wallander. Die is écht goed.
Wallander is denk ik spannender dan de andere. Dat zijn soms echt thrillers!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:04 schreef Oxymoron het volgende:
Ja daar kijk ik ook naar. Het leukste vind ik eigenlijk Wallander. Die is écht goed.
Dan moet ik die maar eens gaan bekijkenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:21 schreef phluphy het volgende:
[..]
Wallander is denk ik spannender dan de andere. Dat zijn soms echt thrillers!
1. Omdat ze een naamtopic heeftquote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:59 schreef Fannie het volgende:
En waarom moet Moussy gestraft worden ?
3. omdat ze dat lekker vindtquote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:26 schreef sjak het volgende:
[..]
1. Omdat ze een naamtopic heeft
2. Omdat ze moussy is
3. ....
Leuke tip!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:26 schreef Rewimo het volgende:
Oxy, lees je ook graag detectives? Dan kan ik je de boeken van Elisabeth George aanbevelen, en die van Peter Robinson. Ze gaan allebei over Engelse politie-inspecteurs.
dan heb ik ook nog een tip: wel detectives, maar iets anders dan de engelse met politie-inspecteuren: Jonathan Kellerman! mijn favo schrijverquote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:57 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Leuke tip!Ik ga zoeken in de bieb. Volgens mij heb ik van Elisabeth George al eens, een boek gelezen!
Schoorsteen luikje wel open toch ?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:05 schreef Rewimo het volgende:
Uche uche... heel de kamer ziet blauw.heeft de kachel aangemaakt en de schoorsteen wilde niet trekken
O, klinkt goed. Ik lees nu ''Bloedakker'' (schrijver weet ik niet Denise Mina) maar die is ook spannend!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:04 schreef miss_sly het volgende:
dan heb ik ook nog een tip: wel detectives, maar iets anders dan de engelse met politie-inspecteuren: Jonathan Kellerman! mijn favo schrijver
Ik heb er dus nooit bij stilgestaan dat als je 30 bent mensen je op dat soort dingen afwijzen. Misschien ook juist wel omdat tot nu toe ik altijd op mijn prestaties ben aangenomen, zonder problemen. Het was net een soort van verhelderende slag in mijn gezicht, dat ik misschien daarom wel 20 brieven voor lul heb geschreven waarbij ik niet eens langs hoefde te komenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:16 schreef huuphuup het volgende:
[..]
zo ben ik een keer vreselijk over de zeik gegaan tegen mn schoonmoeder![]()
die zat te vertellen over sollicitaties bij haar op het werk (basisschool) en dat er twee kandidaten waren, een man en een vrouw. De vrouw was de betere kandidaat, veel beter, maar de man is aangenomen. Toen ik vroeg waarom zeiden ze tsja, ze is 30, en ze vertelde dat ze net een huis gekocht hadden, nou dan zullen er wel snel kinderen komen.
Ik ben echt uit mn slof geschotenik vond het zo verschrikkelijk asociaal. Als je dat dan echt wilt weten, vraag het dan op zn minst gewoon, voor hetzelfde geld heeft die vrouw al een kind (of 2) en wil ze helemaal niet nog meer kinderen. Of wie weet wil ze wel pas op zn vroegst over vijf jaar kinderen. Ik vind het zo misselijk om daar bij voorbaat al vanuit te gaan en dan iemand af te wijzen zonder dat je zeker weet of dat wel zo is.
Dan wel de zweedse Wallander vind ik. Trof laatst een in Zweden door britse acteurs gespeelde Wallander. Daar kon ik maar moeilijk aan wennen. (oh, dat had ik al eens verteld, met die actrice die ik zo op Huup vind lijken.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:04 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Tis een huurketel popje, repareren ist gratiesch und vor niksquote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hahaha![]()
![]()
en toch fijn om even zeker te weten dat je bloed nog rood is
hier is het koudde cv is stuk, of het gasblok ofzoiets. En de monteur is nu weer terug naar zn dinges om een gasblok te halen want hij wil het vandaag nog vervangen ivm baby enzo. Dat wordt een dure grap ben ik bang
geen center parcs for me dit jaar
ja daar was de monteur niet zo stellig over, volgens hem was de rekening voor onsquote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Tis een huurketel popje, repareren ist gratiesch und vor niks
Ja, daar heb je gelijk in. Ik heb ze door elkaar gelezen maar op volgorde is leuker omdat je dan de ontwikkeling van de steeds terugkerende personen beter ziet.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:16 schreef Ca.ra het volgende:
Oxy, als je Elisabeth George gaat lezen, probeer dat dat 'in de goeie volgorde' te doen --> in de volgorde waarin ze zijn geschreven. Ze hebben namelijk allemaal de zelfde inspecteur als hoofdpersoon, en het gaat ook een beetje over zijn priveleven (en dat van zijn collega's/vrienden). Als je ze zomaar krikskras door elkaar leest is het zonde. En persoonlijk ben ik helemaal fan van haar, maar je moet vaak wel even een stukje in het boek zijn voordat het ECHT leuk wordt. Ze begint meestal met een paar losse verhaallijnen en die komen dan verderop in het boek bij elkaar. Mijn moeder komt er bijvoorbeeld niet doorheen, maar ik vind ze echt fantastisch!
Nee, zo werkt het godverdehierengunder helemaal niet!!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:39 schreef k_i_m het volgende:
Och, hij zei dat hij een vraag wilde stellen die eigenlijk niet kon.
Zo werkt het nou eenmaal, ondanks dat het niet mag.
das inclusief de kosten voor de uren van de monteur en de voorrijkosten en het gasblok zelf.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:10 schreef Brighteyes het volgende:Duur gasblokje dan. Bij ons was dat 120 Euro exbtw.
Jaja, ik weet er alles van.
Maar als het een huur-ding is dan zou je idd niet hoeven te betalen, dan zijn de kosten namelijk voor de eigenaar, en dat zijn jullie niet... Ofzoiets...
Hier ook groot EG fan!
Er zit er zo hier en daar eentje tussen waar ik idd minder makkelijk in kwam, maar over het algemeen is het![]()
oh ik bedoelde er niets mee hoorquote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:41 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Het hangt er denk ik een beetje van af hoe je het geregeld hebt Huup..heb je de Gasrent zelf laten komen dan zijn de kosten voor hun..als je een ander bedrijf hebt laten komen dan wordt het een iets lastiger verhaal.
Maar daar kunnen we beter over pmmen
Wist ik wel, maar djust in keesquote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:22 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh ik bedoelde er niets mee hoor![]()
ik paniekeer gewoon te snel als ik dingen met veel geld hoor
volgens B. zit het ook allemaal wel goed dus ik maak me weer veel te snel veel te druk![]()
Vicky ik duim voor je!!
Als het zo is, wel meteen vol op de mond zoenen hoor!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:45 schreef Vicky het volgende:
* Vicky ploft neer op het bankje..
Gaan jullie morgen heel hard duimen dat ik de VIPmember prijs win morgen bij 538??!!
Tis een rit in een limo, een hotelovernachting EN een meet & greet metRob
Hij staat bij mij redelijk bovenaanquote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:39 schreef E.T. het volgende:
[..]
Als het zo is, wel meteen vol op de mond zoenen hoor!
(robbie williams is zo iemand die op een uitzonderingen-lijstje mag cq. moet staan)
Hier ook Jonathan Kellerman fanquote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:10 schreef Fannie het volgende:
[..]
Miss Sly, Kellerman idd, gaaf is die he?.... ken je de boeken van zn vrouw ook? Faye kellerman...
Dat redt ik niet in een kwartier hoor..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:46 schreef Moonah het volgende:
Ah, beterschap ET. En gewoon meteen even doen, dan ben je met een kwartier klaar en kun je lekker op de bank.
Viev, wat een rotvraag zeg. En bij Kim ook al. Er is geen enkel goed antwoord (als in positief uitpakkend voor je) mogelijk denk ik. Stom.
Op naar maandag! Goed bezig vrouwke.
Heb jij dat ook? ik ook, dat moet echt nog gebeuren. Alex is idd een knappe man en Robin een hele mooie vrouwquote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:48 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Hier ook Jonathan Kellerman fanAlleen wacht ik nog steeds op de dag dat Robin zwanger is! Ze krijgt vast nog wel een kind met Alex. Alex stel ik me altijd voor als een hele knappe man
Ja, Fayequote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:10 schreef Fannie het volgende:
[..]
Schoorsteen luikje wel open toch ?![]()
![]()
Miss Sly, Kellerman idd, gaaf is die he?.... ken je de boeken van zn vrouw ook? Faye kellerman...
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:49 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dat redt ik niet in een kwartier hoor..
Afmeten, aftekenen, knippen, omzomen..
en daarna twee overhemden strijken ..
MInimaal een uur..
Milo heeft ook wel zn charmes ja, altijd met die vreterij, geweldigquote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb jij dat ook? ik ook, dat moet echt nog gebeuren. Alex is idd een knappe man en Robin een hele mooie vrouwen Milo, ondanks dat ie niet mooi zou zij, ook aantrekkelijk op zijn eigen manier, denk ik
Oh dat doe ik dan ook echt wel hoor!! Hij staat hier ook op het uitzonderingslijstjequote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:39 schreef E.T. het volgende:
[..]
Als het zo is, wel meteen vol op de mond zoenen hoor!
(robbie williams is zo iemand die op een uitzonderingen-lijstje mag cq. moet staan)
Ow, ik ook! Beide (Kellerman en Cornwell) staan hier voleldig in de kast! En ook de hele serie dus van Lisa Gardner. Per ongeluk ontdekt op vakantie in de US; alle meegenomen boeken had ik uit maar nog meer dan voldoende tijd om te lezen. In de campingwinkel van zo'n RV-park een boek uitgezocht. Dat was dus Lisa Gardner en echt van genoten. Terug in Nederland nooit iets van gevonden en vorig jaar in Zuid-Afrika kwam ik haar ineens weer tegenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:57 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Milo heeft ook wel zn charmes ja, altijd met die vreterij, geweldig![]()
Faye heb ik ook wel paar boeken van, maar vind ik wat minder. Gaat zo vaak helemaal over Joodse geschiedenis dingen enzo.
Patricia Cornwell is hier trouwens ook favoriet, de Scarpetta reeks heb ik helemaal.
Ik heb een paar boeken gelezen, ben nu begonnen met het eerste boek en wil ze op volgorde lezen, maarrrr.... deel 1 speelt zich af in de jaren tachtig, hoe zit dat dan met de nieuwere boeken? Zijn ze ook echt 20 jaar ouder geworden of hoort een liefdesbaby nog tot de opties? En zijn Alex en Robin weer bij elkaar? In een van de boeken die ik heb gelezen was hij met Linda geloof ik en zij met een collega-musicant als ik het me goed herinner?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:48 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Hier ook Jonathan Kellerman fanAlleen wacht ik nog steeds op de dag dat Robin zwanger is! Ze krijgt vast nog wel een kind met Alex. Alex stel ik me altijd voor als een hele knappe man
Vooral doorlezen, en op de juiste volgordequote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Ah, kenners, dan kan ik dat hier mooi ff vragen
[..]
Ik heb een paar boeken gelezen, ben nu begonnen met het eerste boek en wil ze op volgorde lezen, maarrrr.... deel 1 speelt zich af in de jaren tachtig, hoe zit dat dan met de nieuwere boeken? Zijn ze ook echt 20 jaar ouder geworden of hoort een liefdesbaby nog tot de opties? En zijn Alex en Robin weer bij elkaar? In een van de boeken die ik heb gelezen was hij met Linda geloof ik en zij met een collega-musicant als ik het me goed herinner?
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeequote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vooral doorlezen, en op de juiste volgordeEn niet hier stiekem komen vragen hoe het verloopt allemaal, foei toch!
Een liefdesbaby hoort nog tot de mogelijkheden (Robin is jonger dan Alex!) en ja, ze komen weer bij elkaarquote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Heb ik toch helemaal het geduld niet voor
Poppejaaaaahans?
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Heb ik toch helemaal het geduld niet voor
Poppejaaaaahans?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |