quote:Moordenaar gepakt dankzij paragnosten
OLDENZAAL - Fronsende wenkbrauwen. De politie Twente die meewerkt aan een amusementsprogramma, waarbij paragnosten worden ingeschakeld om misdrijven op te lossen. In Oldenzaal zijn ze na de arrestatie van hun plaatsgenoot Gerard ' Gait' B. (48) echter perplex over de compositietekening die tijdens de tv-uitzending werd gemaakt op aanwijzingen vanuit 'een andere dimensie'. "Wel verdorie, dat is onze Gait!"
Gerard B. werd deze week van zijn bed gelicht voor de spraakmakende moord op tekenlerares Diana Winkel (47), een jaar nadat het slachtoffer met fatale steekwonden dood in haar woninkje werd aangetroffen.
De inwoners van de Twentse Hanzestad hadden er zo onderhand een hard hoofd in dat het misdrijf ooit nog opgelost zou worden. De tukkers meenden dan ook dat het initiatief van de politie Twente om mee te doen aan het tv-programma 'Het Zesde Zintuig' vooral een wanhoopsoffensief was om het op dood spoor belande onderzoek weer vlot te trekken. Woordvoerster Chantal Westerhoff laat echter weten dat het een weloverwogen tactische keuze van de politie Twente was om mee te werken aan 'Het Zesde Zintuig'. "En die samenwerking is prima, maar vooral ook integer verlopen. Al is deze aanhouding niet louter verricht op basis van 'Het Zesde Zintuig', maar was er sprake van een combinatie van factoren."
Het resultaat is er niet minder verrassend om. Aanvankelijk gonsde het in Oldenzaal van de geruchten over de mogelijke moordenaar. Vooral omdat Diana enorm begaan was met het lot van asielzoekers en tot vlak voor haar dood een relatie had gehad met een negroïde man, gingen meteen alle speculaties in die richting.
Argwanend
Tijdens de tv-uitzending rolde er tot een ieders verbijstering een compleet andere compositietekening uit de bus. Getekend op aanwijzingen van paragnosten, die zich op de plaats van het misdrijf hadden laten inspireren door 'signalen' die ze opvingen.
Hennie Oude Holtkamp, eigenaar van De Kroeg, waar de notoire drinker Gait B. regelmatig aan de toog zat, tuimelde bijna van zijn barkruk toen hij naar 'Het Zesde Zintuig' zat te kijken. "Ik ben een nuchtere tukker. Ben argwanend richting alles wat met paranormaal gedoe te maken heeft. Maar toen ik die tekening zag, schrok ik behoorlijk. Verdorie, dacht ik bij mezelf, die man lijkt wel héél erg veel op een van mijn reguliere gasten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik sindsdien toch met wat andere ogen naar dit soort buitenaardse toestanden kijk."
Ja vind je dat echtquote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:19 schreef Dragorius het volgende:
Ik meende toch echt dat ze toen in die aflevering een zwarte man bedoelden
Verder vind ik de gelijkenis mwoah, het had ook mijn opa kunnen zijn, een vrij algemeen hoofd.
kan het niet zijn dat er gewoon sprake is van een misschien welbewuste opzet om de dader uit de tent te lokken?quote:Woordvoerster Chantal Westerhoff laat echter weten dat het een weloverwogen tactische keuze van de politie Twente was om mee te werken aan 'Het Zesde Zintuig'.
Oehquote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
kan het niet zijn dat er gewoon sprake is van een misschien welbewuste opzet om de dader uit de tent te lokken?
schijnbaar was immers tijdens die uitzending al wat bekend over de vermoedelijke dader (de dader is immers niet opgepakt op basis van informatie die enkel door dat programma kwam, dus men had ook andere bronnen om hem te verdenken).
en 'toevallig' komt dan tijdens dat programma een duidelijk herkenbare tekening van die persoon naar boven.
Het eerste wat ik zou vermoeden is dat de politie hiermee een poging gedaan heeft ofwel gericht informatie te krijgen over een verdacht persoon die ze wel al verdachten, maar 'officieel' niet als verdachte mochten aanmerken en al helemaal niet met een herkenbaar beeld mochten tonen als 'mogelijke betrokkene' ..
Of zelfs dat de politie hiermee een reactie wilde uitlokken van die persoon die misschien al onder surveilance stond ...
Opgelost, slotjequote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
De compositiefoto staat in de bron![]()
Sterk staaltje of puur toevalstreffer, zeg het maar!
Ik vind het geen algemeen hoofd hoor. En hier kun je terugzoeken naar die aflevering:quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:34 schreef Dragorius het volgende:
Ben ik dan echt de enige die het een "algemeen hoofd" vind op die compositietekening?
Ik geloof dat er dingen zijn die we niet kunnen bevatten en waar sommige mensen wellicht meer inzicht in hebben. Echter zijn mijn ervaringen met paragnosten dat de kans dat ze het goed hebben gewoon erg klein is. Volgens mij zijn er weinig zaken opgelost middels de inzet van paragnosten.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:33 schreef Boca_Raton het volgende:
@RM-rf: je kunt het telkens als 'toevalstreffer' betitelen (ik begrijp de sceptische gevoelens t.a.v. paragnosten) maar op een gegeven moment wordt het één rode draad van duidelijke en concrete aanwijzingen die door deze mensen gegeven worden en dan vind ik het zelf geen toeval meer.
Het blijft altijd emmeren met niet-tastbare dingen of die bestaan of niet. Tot je ze zelf ervaart, dan komen dingen toch anders te liggen.
Misschien heb je mn post niet begrepen... maar ik vermoed nu juist dat het géén toevalstreffer is, maar dat de paragnost op basis van de 'signalen' die ze gekregen heeft daadwerkelijk een uitstekende foto van de daadwerkelijke dader getekend heeft....quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:33 schreef Boca_Raton het volgende:
@RM-rf: je kunt het telkens als 'toevalstreffer' betitelen (ik begrijp de sceptische gevoelens t.a.v. paragnosten) maar op een gegeven moment wordt het één rode draad van duidelijke en concrete aanwijzingen die door deze mensen gegeven worden en dan vind ik het zelf geen toeval meer.
Nou dat vind ik vergezocht.. dus eerst heeft de politie vermoedens over een dader, geven bij de paragnosten aan 'zo ziet hij er uit, teken die maar" en vervolgens gaan ze hem oppakken?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
kan het niet zijn dat er gewoon sprake is van een misschien welbewuste opzet om de dader uit de tent te lokken?
schijnbaar was immers tijdens die uitzending al wat bekend over de vermoedelijke dader (de dader is immers niet opgepakt op basis van informatie die enkel door dat programma kwam, dus men had ook andere bronnen om hem te verdenken).
en 'toevallig' komt dan tijdens dat programma een duidelijk herkenbare tekening van die persoon naar boven.
Het eerste wat ik zou vermoeden is dat de politie hiermee een poging gedaan heeft ofwel gericht informatie te krijgen over een verdacht persoon die ze wel al verdachten, maar 'officieel' niet als verdachte mochten aanmerken en al helemaal niet met een herkenbaar beeld mochten tonen als 'mogelijke betrokkene' ..
Of zelfs dat de politie hiermee een reactie wilde uitlokken van die persoon die misschien al onder surveilance stond ...
Wat er al zelf door de politie aangegeven is, waren er ook een aantal aanleidingen de man te verdenken, maar waren het uiteindelijk ook extra tips of informatie die ze pas verkregen nadat die compositietekening op de televisie verscheen....quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou dat vind ik vergezocht.. dus eerst heeft de politie vermoedens over een dader, geven bij de paragnosten aan 'zo ziet hij er uit, teken die maar" en vervolgens gaan ze hem oppakken?
Jij bent makkelijk voor de gek te houdenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit vind ik TOP. Echt geweldig. Maar ik heb ook nooit getwijfeld aan de capaciteiten van deze paragnosten.
De politie kennende, gaan ze niet over één nacht ijs. Die weten wat ze doen, zijn zelf al sceptisch genoeg denk ik t.a.v. paranormale zaken.
Echt een prachtig resultaat
We zouden zelfs zo ver kunnen gaan dat in het verre verleden een van de paragnosten kennis hadden van dit programma, en zodoende de moordenaar heeft aangespoord om de moord te plegen.. om dus in feite nu roem te krijgen als paragnost.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:58 schreef RM-rf het volgende:
Er zijn tientallen truucjes denkbaar om een paragnost te sturen in een zekere richting, en daarbij kan mogelijk ook de redactie medewerking verlenen, die natuurlijk ook ten doel heeft vooral een interssant programma te maken, met 'opzienbarende uitkomsten'.
natuurlijk de 'dikke duim' kun je volop leegzuigen ...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:02 schreef Ticker het volgende:
[..]
We zouden zelfs zo ver kunnen gaan dat in het verre verleden een van de paragnosten kennis hadden van dit programma, en zodoende de moordenaar heeft aangespoord om de moord te plegen.. om dus in feite nu roem te krijgen als paragnost.
Ja ja.. de dikke duim is door iedereen leeg te zuigen.
Van een weblog...quote:Wel van belang is dat Gait in een dronken bui aan de bar van zijn stamkroeg een soort bekentenis heeft afgelegd waardoor de politie hem al veel langer op hun lijstje van mogelijke verdachten heeft gezet. Het was namelijk één van de tips die binnen was gekomen na aanleiding van het Programma Opsporing verzocht dat in juni werd uitgezonden. Maar gaf de tekening de doorslag? De politie ontkent dit ten stelligste.
Tja... een paragnost 'sturen' in die zin dat die op basis van wat de politie vermoedt, een compositietekening maakt, dan nog is het een bijzonder gegeven. Waarom dan niet gewoon openhouden dat paragnosten in staat zijn op basis van hun eigen inzichten zo'n tekening te maken?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:42 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Misschien heb je mn post niet begrepen... maar ik vermoed nu juist dat het géén toevalstreffer is, maar dat de paragnost op basis van de 'signalen' die ze gekregen heeft daadwerkelijk een uitstekende foto van de daadwerkelijke dader getekend heeft....
precies zoals ze het zelf ook allemaal aangeven
-knip -
Wij zijn het duidelijk niet eensquote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:02 schreef Riffey4 het volgende:
[..]
Jij bent makkelijk voor de gek te houden
Je ziet wat je WILT geloven, niet wat er gebeurt.
nogmaals, lees mn post nog eens, ik sluit helemaal niet uit dat die paragnost zomaar uit het 'niets' het gemakt heeft ...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Tja... een paragnost 'sturen' in die zin dat die op basis van wat de politie vermoedt, een compositietekening maakt, dan nog is het een bijzonder gegeven. Waarom dan niet gewoon openhouden dat paragnosten in staat zijn op basis van hun eigen inzichten zo'n tekening te maken?
En het idee dat de politie de hand in de gemaakte tekening heeft gehad, dat gaat mij te ver.
je stelt dus dat een paragnost niets zou hebben geweten waarover deze zou moeten 'readen' ...?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:40 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoi RM-rf. Mijn indruk is dat de paragnosten zelf blanco aan een zaak beginnen. En aan de hand van de voorwerpen dingen 'door' krijgt zeg maar.
Dat geeft geen 100% zekerheid.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:19 schreef _Led_ het volgende:
Ik zou zeggen, zet die paragnost op Madeleine McCann, dan zien we zo of ie echt is.
Pssstquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:29 schreef De_Hertog het volgende:
Is een compositietekening die op deze manier wordt verkregen zomaar geldig als bewijsmateriaal? Ik vind dat nogal ver gaan eerlijk gezegd..
Ja, dat heb ik gelezen. Desondanks wordt hij pas na dit programma gearresteerd en vond de politie medewerking verlenen aan het programma blijkbaar nodig. En dan wil ik niet eens de discussie starten over de 'echtheid' van dit hele verhaal, maar ik vraag me gewoon af wat voor de politie de waarde is van die tekening, bovenop het al dan niet aanwezige andere bewijs dus.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:29 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Pssst
Moordenaar gepakt dankzij gebruik van paragnosten
Ja, zover ik weet krijgen ze blanco wat spullen in hun hand als ze beginnen. Zoals een foto in een envelop waarvan alleen de ogen zichtbaar zijn en een horloge of ketting of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je stelt dus dat een paragnost niets zou hebben geweten waarover deze zou moeten 'readen' ...?
dus eigenlijk zonder dat ze ook maar weten op welke zaak, wat voor zaak... zelfs niet wat er precies gebeurd is ... of om wat voor betrokken het gaat ...
Wat of waar er wat gebeurt is?
Ik denk niet dat de redactie van tevoren die mensen heeft voorzien van materiaal. Noch dat ze in contact zijn geweest met de politie of met de nabestaanden.quote:tja, dan ben ik wel benieuwd wat precies je definitie is van 'Dus de paragnosten op een zaak zetten', als dat 'op de zaak zetten' geen enkele beinvloedding mag bevatten van hen...
Denk je zelf niet dat dat gewoonweg niet waar is... Dat er altijd wel een vorm van beinvloedding is, domweg omdat de paragnost van de redactie van dat programma opdracht gekregen heeft zich te concentereren op juist die betreffende zaak die ze wilden behandelen in hun programma en ook de redactie moeite heeft gedaan de paragnost dus te voorzien van 'werkmateriaal'... informatie die ze verder kon gebruiken voor de 'reading'...
maar juist in het gegven dat die paragnost dus geinitieerd wordt door een bepalde vorm van 'op de zaak zetten' en begeleid wordt door een redactie die meer kennis heeft over de zaak, begint ook al de ruimte voor 'beinvloedding.
Precies, gewoon even geloven in dingen waar niemand ooit nog maar enige vorm van bewijs voor heeft kunnen tonen, en die een aantal andere zaken die we met zekerheid kunnen vaststellen tegenspreken,quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:37 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik denk ook niet dat dat nodig is. Als je enkel al openhoudt dat er meer dimensies zijn dan die wij kunnen waarnemen dan geeft dat al ruimte voor niet te begrijpen dingen. Zoals energieën die er zijn, voorwerpen waar energieën vanaf komen, mensen waar energieën vanaf komen.
Vermakelijke nonsens dan wel.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:29 schreef marcel-o het volgende:
Mooie ontwikkeling
maar..
Het blíjft commerciële TV waarin ik enorm sceptisch ben. het is wel vermakelijke TV
de politie werkt mee in functie en achteraf kijken ze wat ze met die informatie kunnen doen , ik geloof niet dat de politie ze eerst gaat bewerken en sturen , als er een instelling is diequote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:19 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Niet voor niks werkt die politie mee aan die uitzending wat dus betekent dat deze bepaalde informatie aangeleverd hebben of bv adviezen gegeven hebben... juist daarmee kan je duidelijke beinvloeding brengen.
achteraf , op het moment zelf zijn ze met de presentator of bijv een foto in een envelop of de energie in een huis of een plek .quote:Zelfs de paragnosten geven zelf aan dat ze enorm gevoelig zijn voor bepaalde 'signalen' en weinig paragnosten kunnen 'vanuit het niets' werken en zonder verdere 'feedback'..
ze hebben meestal bepaalde aanleidingen nodig, bepaalde objecten of informatie die ze dan verder verwrken door instinstief en aantal dingen erover op te noemen en hierover van een derde feedback of aanvullende vragen te krijgen.
Op het moment van de " reading " zie ik geen politie die bevestigend knikt , die zit in de caravan bij de nabestaanden waar de paragnost ze niet kan zien of horen , laat staan zien knikken of hints zien geven .quote:En laat daar nu bv heel goed een politiemedewerker met medeweten van die ene verdachtte, die echter niet officieel verdacht gesteld _mag_ worden omdat er geen houdbaar bewijs voor is, makkelijk bepaalde 'hints' kan geven of juist bv sterk bevestigend reageren als de paragnost elementen opnoemt die 'kloppen' met hun verdere verdenking...
televisiemakers wel ja, van de politie geloof ik niet dat ze meewerken aan vervalsing om hun smoeltje op tv te laten zien .quote:(of men kan als politie bv samenwerken met de redactie en die redactie wel wat verdere informatie geven over hun 'verdachtte', geen enkele televisiemaker zou dan het nalaten om niet een hogere succeskans voor zijn programma toe te laten, ook als dat een beetje 'vervalsing' is, televisie is nu eenmaal in eerste instantie 'entertainment' en televisiemakers zijn er vooral gericht op een bepaalde ervaring aan hun toeschouwers te geven, ook wanneer die ervaring misschien soms behoorlijk 'gekleurd' wordt door hun redactoriele 'inkleuring' of wanneer ze door het editten van al de opgenomen informatie, er een kleinee uitsnede uit maken die precies dat verteld wat _zij_ graag willen vertonen, maar misschien slechts een klein deel is van wat de paragnost allemaal voelde en/of dacht)
Alsof de paragnosten alleen maar met informatie komen die de politie zelf ook al had , niet dus .quote:Mocht je werkelijk een hekel hebben aan zoveel rationalisme, kun je zelfs misschien denken dat de paragnost misschien via 'paranormale' wijze die verdenkingen bij de politie al opgepikt heeft, dat kan die natuurlijk óók (althans, als je gelooft in het via paranormale wijze oppikken van informatie, waarom zou dat opeens niet kunnen?)
Dat lijkt me niet , daarom is het ook niet zo makkelijk en worden zaken ook niet opgelostquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:29 schreef De_Hertog het volgende:
Is een compositietekening die op deze manier wordt verkregen zomaar geldig als bewijsmateriaal? Ik vind dat nogal ver gaan eerlijk gezegd..
Je bedoeld , waar JIJ persoonlijk geen enige vorm van bewijs van hebt gezien en voor jou een aantal zaken waar JIJ zeker van bent tegenspreekt .quote:Op maandag 2 november 2009 09:45 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Precies, gewoon even geloven in dingen waar niemand ooit nog maar enige vorm van bewijs voor heeft kunnen tonen, en die een aantal andere zaken die we met zekerheid kunnen vaststellen tegenspreken,
en het zou zomaar kunnen
Niet alles is mogelijk, paragnosten zijn gewoon oplichters, zelfs als ze zelf denken dat ze het niet zijn.quote:Op dinsdag 3 november 2009 07:26 schreef Summers het volgende:
[..]
Je bedoeld , waar JIJ persoonlijk geen enige vorm van bewijs van hebt gezien en voor jou een aantal zaken waar JIJ zeker van bent tegenspreekt .
Nou bedankt voor de verheldering maar dan is TRU niet jou forumquote:Op dinsdag 3 november 2009 07:47 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Niet alles is mogelijk, paragnosten zijn gewoon oplichters, zelfs als ze zelf denken dat ze het niet zijn.
Net als Char, net als Derek Ogilvie is het een grote hoop flauwekul bedekt met een sausje van bovennatuurlijkheid.
Gelukkig niet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 07:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou bedankt voor de verheldering maar dan is TRU niet jou forum
Ik en een bedrag van een miljoen dollarquote:Op dinsdag 3 november 2009 07:26 schreef Summers het volgende:
[..]
Je bedoeld , waar JIJ persoonlijk geen enige vorm van bewijs van hebt gezien en voor jou een aantal zaken waar JIJ zeker van bent tegenspreekt .
Dat is heel soepel van jou dat dat mag maar ik geloof dat er nog genoeg mensen zijn die zich hier prima vermakenquote:Op dinsdag 3 november 2009 08:31 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Gelukkig niet.
Van mij mogen dit sub gedeelte ook onder onzin hangen.
Ik heb laatst het boek gelezen geschreven door de vader van Holly, Holly wers samen met haar vriendinnetje Jessica vermoord in Engeland. De ouders van Holly hebben tijdens de zoektocht naar hun dochter ook contact gehad met een paragnost en hoewel de dingen die hij zei aanvankelijk niets op leken te leveren bleken zijn uitspraken uiteindelijk toch veel meer rake punten te bevatten dan aanvankelijk gedacht.quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:10 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik en een bedrag van een miljoen dollar
Maar daar zijn ze natuurlijk te spiritueel voor; en dat miljoen aan een goed doel geven is natuurlijk te veel moeite. Helpen Madeleine McCann te vinden ? Nergens goed voor.
Maar aan een tv-show meedoen om bekend te worden - ja, dat is het wel helemaal !
De uitlatingen van een paragnost zijn dan ook sowieso nooit een vorm van 'bewijs' voor een rechtbank ...quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:56 schreef Summers het volgende:
[..]
de politie werkt mee in functie en achteraf kijken ze wat ze met die informatie kunnen doen , ik geloof niet dat de politie ze eerst gaat bewerken en sturen , als er een instelling is die
als geen ander weet dat ze geen ruk kunnen met onrechtmatig verkregen bewijs bij een rechter dan is het de politie wel .
quote:Ze stappen geblinddoekt uit een auto om juist zo onbevooroordeelt mogelijk te zijn en zich niet al teveel af laten leiden .
er zijn wel miljoenen vermisten en onopgeloste zaken ,quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:10 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik en een bedrag van een miljoen dollar
Maar daar zijn ze natuurlijk te spiritueel voor; en dat miljoen aan een goed doel geven is natuurlijk te veel moeite. Helpen Madeleine McCann te vinden ? Nergens goed voor.
Maar aan een tv-show meedoen om bekend te worden - ja, dat is het wel helemaal !
Het verschil is dat ik niet beweer een direct lijntje te hebben met het bakje "oplossingen van misdaden" op het bureau van de grote Herder in de lucht.quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:50 schreef Summers het volgende:
[..]
er zijn wel miljoenen vermisten en onopgeloste zaken ,
waar is Jerry M en Cindy D en abdoulah B enz enz enz , als jij Madeleine zo belangrijk vind houd niemand je tegen om zelf te gaan zoeken hoor .
Ik vind dat ze nogal vreemde prioriteiten stellen ja.quote:Of wil je beweren dat ze hun tijd niet aan de nederlandse zaken mogen besteden maar zich perse moeten verdiepen in onopgeloste buitenlandse vermissingen omdat jij Madeleine urgenter vind
tenzij het over jouw familie of bekende zou gaan toch.... DAN zou Madeleine niet urgenter zijn .quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:58 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Het verschil is dat ik niet beweer een direct lijntje te hebben met het bakje "oplossingen van misdaden" op het bureau van de grote Herder in de lucht.
[..]
Ik vind dat ze nogal vreemde prioriteiten stellen ja.
Ik vraag me af hoe iemand rustig 'savonds met een bak chips achter de TV kan zitten terwijl ie van boven de oplossing van allemaal misdaden door kan krijgen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:05 schreef Summers het volgende:
[..]
tenzij het over jouw familie of bekende zou gaan toch.... DAN zou Madeleine niet urgenter zijn .
Madeleine is 1 van de miljoenen vermisten of ontvoerde meisjes , Madeleine heeft alleen veel media aandacht gehad , haar zaak is niet verdrietiger dan die van een ander .
Zo flauw dat iedereen steeds Madeleine roept, gaat nergens over .
Ah ..dus paragnosten zijn machines waar alle oplossingen van misdaden op de wereld gewoon uitrollen net als hoesten ...quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:07 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe iemand rustig 'savonds met een bak chips achter de TV kan zitten terwijl ie van boven de oplossing van allemaal misdaden door kan krijgen.
Ook al zou de politie er niks aan doen, als ik de oplossing door zou krijgen (of zou weten waar lichamen liggen, etcetera) zou ik niet rustig op de bank kunnen zitten.
Ook zou ik graag meewerken aan wetenschappelijk onderzoek om de gaven beter te kunnen verklaren, en zou ik even dat miljoen ophalen bij Randi om van dat geld weer beter onderzoek te kunnen doen.
Maar da's allemaal niet spiritueel schijnbaar, je moet met je kop op TV om bekend te worden.
Nogmaals, vreemde prioriteiten.
Nou ja, als het om TV gaat schijnbaar wel.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:09 schreef Summers het volgende:
[..]
Ah ..dus paragnosten zijn machines waar alle oplossingen van misdaden op de wereld gewoon uitrollen net als hoesten ...
Het is juist goed dat het op tv komt , zodat mensen zoals jij zien dat er meer is en meer kan op andere manieren dan we denken .quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:10 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou ja, als het om TV gaat schijnbaar wel.
Sorry, dan moet je met wat beters komen dan generieke tekeningen, vage beschrijvingen en goedkope trucs.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:32 schreef Summers het volgende:
[..]
Het is juist goed dat het op tv komt , zodat mensen zoals jij zien dat er meer is en meer kan op andere manieren dan we denken .
Zolang al die grote namen met grote claims en grote bankrekeningen er glorieus voor falen denk ik van wel ja.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:36 schreef senesta het volgende:
Die Randi challenge begint nu wel een beetje vermoeiend te worden hoor, gaat dat nu bij elk onderwerp aangehaald worden?
Tsja blijft een stokpaardje.. als dat miljoen niet geclaimd word dan bestaan er geen paragnosten ofzoquote:Op dinsdag 3 november 2009 10:36 schreef senesta het volgende:
Die Randi challenge begint nu wel een beetje vermoeiend te worden hoor, gaat dat nu bij elk onderwerp aangehaald worden?
Leg eens uit waarom ze voor een habbekrats werken als ze daar een miljoen kunnen cashen?quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:50 schreef Bastard het volgende:
[..]
Tsja blijft een stokpaardje.. als dat miljoen niet geclaimd word dan bestaan er geen paragnosten ofzo
Dat vroeg ik me dus ook al af hierboven, maar ik heb nog geen antwoord gezien behalve dat er ook andere (vage) aanwijzingen waren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik de OP lees is de compostietekening van de paragnost de reden geweest de man te arresteren. Leuk dat ze iemand hebben hoor, maar heeft ie het ook gedaan? Is er bewijs gevonden?
Of denken jullie dat de tekening een bewijs is dat ie het gedaan heeft? Zou wat moois worden, paragnost maakt een random tekening van een rotkop en iemand die de pech heeft er op te lijken gaat de bak in.
Als deze man nu weer vrij komt omdat er geen enkel bewijs tegen hem is, blijft het hele dorp hem verdenken. Leuke actie dit.
Terwijl dat natuurlijk nergens op slaat want paragnosten hebben helemaal geen miljoen dollar nodig en zijn niet geinteresseerd in het helpen van goede doelenquote:Op dinsdag 3 november 2009 10:50 schreef Bastard het volgende:
[..]
Tsja blijft een stokpaardje.. als dat miljoen niet geclaimd word dan bestaan er geen paragnosten ofzo
Tubantie schrijft daaroverquote:Op dinsdag 3 november 2009 10:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me dus ook al af hierboven, maar ik heb nog geen antwoord gezien behalve dat er ook andere (vage) aanwijzingen waren.
Lijkt er niet op dat ze al bewijs hebbenquote:Volgens politiewoordvoerster Chantal Westerhoff wordt 'heel gericht' gezocht naar bewijslast, zoals het moordwapen. Of dat wat heeft opgeleverd, kan ze niet zeggen. "Daar is het te vroeg voor."
Dat idee is al vaker geopperd ja.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:
De verdachte is trouwens voorbestraft wegens een overval op een tankstation en een alcoholist. De politie werkte mee aan het programma van de pendelzwendel. Is het niet waarschijnlijker dat ze hem even een foto hebben laten zien en zo een reden hebben deze man op te pakken en vast te houden?
sterker nog de betreffende verdachte was al in het vizier van de politie als mogelijke dader... hij zou in een dronken bui in een cafe openlijk de moord bekend hebben tegenover anderen ... maar de mensen die dat gehoord hadden wilden daarover verder niet getuigen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:
De verdachte is trouwens voorbestraft wegens een overval op een tankstation en een alcoholist. De politie werkte mee aan het programma van de pendelzwendel. Is het niet waarschijnlijker dat ze hem even een foto hebben laten zien en zo een reden hebben deze man op te pakken en vast te houden?
Eigenlijk belachelijk dat dit kan en blijkbaar nog als een vorm van bewijs wordt gezien ook. Heeft die man geen advocaat?quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
sterker nog de betreffende verdachte was al in het vizier van de politie als mogelijke dader... hij zou in een dronken bui in een cafe openlijk de moord bekend hebben tegenover anderen ... maar de mensen die dat gehoord hadden wilden daarover verder niet getuigen.
Het paragnosten-programma kwam daarbij als 'geroepen'..
De compositietekening van de al bekende verdachtte had bv in 'Opsporing Verzocht' nooit vertoond mogen worden (zou ook wat zijn, zomaar een herkenbaar beeld van een voorbestrafte buurman te tonen en vragen of mensen 'wat belastends over hem weten')...
in 'het zesde zintuig' mocht het echter schijnbaar wel zonder dat enige duidelijkheid was waarom die persoon als 'verdachte' gold.
Neheeee, het wordt dus niet als vorm van bewijs gezien.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Eigenlijk belachelijk dat dit kan en blijkbaar nog als een vorm van bewijs wordt gezien ook. Heeft die man geen advocaat?
nogmaals... de compositie-tekening is voor een rechter géén bewijs, en zal door het Om in en rechtzaak niet genoemd worden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Eigenlijk belachelijk dat dit kan en blijkbaar nog als een vorm van bewijs wordt gezien ook. Heeft die man geen advocaat?
Nee, maar het is blijkbaar wel voldoende aanleiding, of genoeg extras in ieder geval, om de man te laten arresteren en dat vind ik ook al erg ver gaan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:21 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nogmaals... de compositie-tekening is voor een rechter géén bewijs, en zal door het Om in en rechtzaak niet genoemd worden.
Neheeeee, die man IS helemaal niet gearresteerd vanwege die tekening !!!quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, maar het is blijkbaar wel voldoende aanleiding, of genoeg extras in ieder geval, om de man te laten arresteren en dat vind ik ook al erg ver gaan.
Hij is gearresteerd nadat die tekening werd getoond en aan de hand daarvan allerlei tips binnenkwamen, toch? Zonder het tonen van die tekening in dat programma, en de tips die daaruit voort kwamen, zou de arrestatie waarschijnlijk niet plaats gevonden hebben toch?quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:28 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Neheeeee, die man IS helemaal niet gearresteerd vanwege die tekening !!!
Lees je anders even in ofzo !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |