abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:11:06 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_74184007
quote:
Moordenaar gepakt dankzij paragnosten

OLDENZAAL - Fronsende wenkbrauwen. De politie Twente die meewerkt aan een amusementsprogramma, waarbij paragnosten worden ingeschakeld om misdrijven op te lossen. In Oldenzaal zijn ze na de arrestatie van hun plaatsgenoot Gerard ' Gait' B. (48) echter perplex over de compositietekening die tijdens de tv-uitzending werd gemaakt op aanwijzingen vanuit 'een andere dimensie'. "Wel verdorie, dat is onze Gait!"

Gerard B. werd deze week van zijn bed gelicht voor de spraakmakende moord op tekenlerares Diana Winkel (47), een jaar nadat het slachtoffer met fatale steekwonden dood in haar woninkje werd aangetroffen.

De inwoners van de Twentse Hanzestad hadden er zo onderhand een hard hoofd in dat het misdrijf ooit nog opgelost zou worden. De tukkers meenden dan ook dat het initiatief van de politie Twente om mee te doen aan het tv-programma 'Het Zesde Zintuig' vooral een wanhoopsoffensief was om het op dood spoor belande onderzoek weer vlot te trekken. Woordvoerster Chantal Westerhoff laat echter weten dat het een weloverwogen tactische keuze van de politie Twente was om mee te werken aan 'Het Zesde Zintuig'. "En die samenwerking is prima, maar vooral ook integer verlopen. Al is deze aanhouding niet louter verricht op basis van 'Het Zesde Zintuig', maar was er sprake van een combinatie van factoren."

Het resultaat is er niet minder verrassend om. Aanvankelijk gonsde het in Oldenzaal van de geruchten over de mogelijke moordenaar. Vooral omdat Diana enorm begaan was met het lot van asielzoekers en tot vlak voor haar dood een relatie had gehad met een negroïde man, gingen meteen alle speculaties in die richting.

Argwanend

Tijdens de tv-uitzending rolde er tot een ieders verbijstering een compleet andere compositietekening uit de bus. Getekend op aanwijzingen van paragnosten, die zich op de plaats van het misdrijf hadden laten inspireren door 'signalen' die ze opvingen.

Hennie Oude Holtkamp, eigenaar van De Kroeg, waar de notoire drinker Gait B. regelmatig aan de toog zat, tuimelde bijna van zijn barkruk toen hij naar 'Het Zesde Zintuig' zat te kijken. "Ik ben een nuchtere tukker. Ben argwanend richting alles wat met paranormaal gedoe te maken heeft. Maar toen ik die tekening zag, schrok ik behoorlijk. Verdorie, dacht ik bij mezelf, die man lijkt wel héél erg veel op een van mijn reguliere gasten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik sindsdien toch met wat andere ogen naar dit soort buitenaardse toestanden kijk."

De compositiefoto staat in de bron
Sterk staaltje of puur toevalstreffer, zeg het maar!
The truth was in here.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:18:16 #2
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_74184307
Het zesde zintuig is ook gewoon een realistisch programma.
Jammer dat de wereld er niet in geloofd.. het bewijs is er gewoon.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_74184343
Ik meende toch echt dat ze toen in die aflevering een zwarte man bedoelden

Verder vind ik de gelijkenis mwoah, het had ook mijn opa kunnen zijn, een vrij algemeen hoofd.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:23:20 #4
8372 Bastard
Persona non grata
pi_74184519
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:19 schreef Dragorius het volgende:
Ik meende toch echt dat ze toen in die aflevering een zwarte man bedoelden

Verder vind ik de gelijkenis mwoah, het had ook mijn opa kunnen zijn, een vrij algemeen hoofd.
Ja vind je dat echt Vind hem wel echt sprekend moet ik zeggen.. het had er toch heel anders uit kunnen zien ook!
The truth was in here.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:25:03 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74184597
Dit vind ik TOP. Echt geweldig. Maar ik heb ook nooit getwijfeld aan de capaciteiten van deze paragnosten.

De politie kennende, gaan ze niet over één nacht ijs. Die weten wat ze doen, zijn zelf al sceptisch genoeg denk ik t.a.v. paranormale zaken.

Echt een prachtig resultaat
pi_74184630
Het belangrijkste staat achter een zwart balkje

Maar volgens mij (ik weet niet waar we dat kunnen terugzien) ging het in die aflevering om een getinte/zwarte man.
Mr. Prolapse 2009
pi_74184687
Net zoals dat ze een stuk hout als moordwapen namen, terwijl het messteken zouden zijn geweest. Enfin, ik ben er nog niet over uit hoe/wat.
Mr. Prolapse 2009
pi_74184763
quote:
Woordvoerster Chantal Westerhoff laat echter weten dat het een weloverwogen tactische keuze van de politie Twente was om mee te werken aan 'Het Zesde Zintuig'.
kan het niet zijn dat er gewoon sprake is van een misschien welbewuste opzet om de dader uit de tent te lokken?

schijnbaar was immers tijdens die uitzending al wat bekend over de vermoedelijke dader (de dader is immers niet opgepakt op basis van informatie die enkel door dat programma kwam, dus men had ook andere bronnen om hem te verdenken).

en 'toevallig' komt dan tijdens dat programma een duidelijk herkenbare tekening van die persoon naar boven.

Het eerste wat ik zou vermoeden is dat de politie hiermee een poging gedaan heeft ofwel gericht informatie te krijgen over een verdacht persoon die ze wel al verdachten, maar 'officieel' niet als verdachte mochten aanmerken en al helemaal niet met een herkenbaar beeld mochten tonen als 'mogelijke betrokkene' ..
Of zelfs dat de politie hiermee een reactie wilde uitlokken van die persoon die misschien al onder surveilance stond ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_74184859
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:29 schreef RM-rf het volgende:

[..]

kan het niet zijn dat er gewoon sprake is van een misschien welbewuste opzet om de dader uit de tent te lokken?

schijnbaar was immers tijdens die uitzending al wat bekend over de vermoedelijke dader (de dader is immers niet opgepakt op basis van informatie die enkel door dat programma kwam, dus men had ook andere bronnen om hem te verdenken).

en 'toevallig' komt dan tijdens dat programma een duidelijk herkenbare tekening van die persoon naar boven.

Het eerste wat ik zou vermoeden is dat de politie hiermee een poging gedaan heeft ofwel gericht informatie te krijgen over een verdacht persoon die ze wel al verdachten, maar 'officieel' niet als verdachte mochten aanmerken en al helemaal niet met een herkenbaar beeld mochten tonen als 'mogelijke betrokkene' ..
Of zelfs dat de politie hiermee een reactie wilde uitlokken van die persoon die misschien al onder surveilance stond ...
Oeh Dat is ook een goede!
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:33:45 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74184915
@RM-rf: je kunt het telkens als 'toevalstreffer' betitelen (ik begrijp de sceptische gevoelens t.a.v. paragnosten) maar op een gegeven moment wordt het één rode draad van duidelijke en concrete aanwijzingen die door deze mensen gegeven worden en dan vind ik het zelf geen toeval meer.

Het blijft altijd emmeren met niet-tastbare dingen of die bestaan of niet. Tot je ze zelf ervaart, dan komen dingen toch anders te liggen.
  Admin donderdag 29 oktober 2009 @ 13:33:51 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74184920
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:11 schreef Bastard het volgende:

[..]

De compositiefoto staat in de bron
Sterk staaltje of puur toevalstreffer, zeg het maar!
Opgelost, slotje
En die samenwerking is prima, maar vooral ook integer verlopen. Al is deze aanhouding niet louter verricht op basis van 'Het Zesde Zintuig', maar was er sprake van een combinatie van factoren."
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_74184950
Ben ik dan echt de enige die het een "algemeen hoofd" vind op die compositietekening?
Mr. Prolapse 2009
pi_74184988
Het is gewoon doorgestoken kaart.
Je wordt geflest waar je bij staat.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:36:30 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74185002
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:34 schreef Dragorius het volgende:
Ben ik dan echt de enige die het een "algemeen hoofd" vind op die compositietekening?
Ik vind het geen algemeen hoofd hoor. En hier kun je terugzoeken naar die aflevering:

http://www.rtl.nl/compone(...)tuig/index_video.xml
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:42:00 #15
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_74185202
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:33 schreef Boca_Raton het volgende:
@RM-rf: je kunt het telkens als 'toevalstreffer' betitelen (ik begrijp de sceptische gevoelens t.a.v. paragnosten) maar op een gegeven moment wordt het één rode draad van duidelijke en concrete aanwijzingen die door deze mensen gegeven worden en dan vind ik het zelf geen toeval meer.

Het blijft altijd emmeren met niet-tastbare dingen of die bestaan of niet. Tot je ze zelf ervaart, dan komen dingen toch anders te liggen.
Ik geloof dat er dingen zijn die we niet kunnen bevatten en waar sommige mensen wellicht meer inzicht in hebben. Echter zijn mijn ervaringen met paragnosten dat de kans dat ze het goed hebben gewoon erg klein is. Volgens mij zijn er weinig zaken opgelost middels de inzet van paragnosten.

Voor mezelf is het daarom ook moeilijk te beoordelen of het een toevalstreffer is of dat het een of andere wijsheid is die paragnosten bezitten.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_74185240
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:33 schreef Boca_Raton het volgende:
Misschien heb je mn post niet begrepen... maar ik vermoed nu juist dat het géén toevalstreffer is, maar dat de paragnost op basis van de 'signalen' die ze gekregen heeft daadwerkelijk een uitstekende foto van de daadwerkelijke dader getekend heeft....
precies zoals ze het zelf ook allemaal aangeven

De vraag is echter of deze 'signalen' van 'paranormale aard' waren ... óf misschien ook ontstaan konden doordat mensen van de politie al een erg sterk vermoeden hadden wie de dader was, daar echter géén slutiend bewijs voor hadden; bv ook geen bewijzen om de man publiek ook als dader aan te wijzen.
maar wél die paragnost konden 'sturen', die probleemloos dat herkenbare beeld van de door hen al verdachtte man zo konden tonen.

Als ik advocaat was voor de aangeklaagde man, zou ik heel veel aandacht besteden aan in welke mate de politie heeft meegewerkt aan dat programma én of de politie op dat moment intern al een vermoeden had dat die man de dader was.
Er bestaat een gerede kans dat een rchter ook de waarschijnlijkheid inziet dat er op ontoelaatbare wijze gestuurd is door de politie en men welbewust het zo gespeeld heeft dat die compositietekening die duidelijk herkenbaar de door hun al verdachtte persoon toonde als 'waarschijnlijke dader';
Zou dat zo zijn, is de kans groot dat de rechter al het op die wijze verkregen bewijsmateriaal voor 'ontoelaatbaar' verklaard, omdat het immers helemaal niet toegestaan is zomaar in een opsoringsprogramma een herkenbaar beeld van een 'mogelijke' verdachte persoon te tonen in de hoop dat zijn omgeving hem herkend en verder belast ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:48:26 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_74185477
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:29 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Nou dat vind ik vergezocht.. dus eerst heeft de politie vermoedens over een dader, geven bij de paragnosten aan 'zo ziet hij er uit, teken die maar" en vervolgens gaan ze hem oppakken?

Nee als de politie genoeg aanknopingspunten heeft word je wel opgepakt, ook zonder compositietekening maar misschien dat ze nu tips kregen over een zekere meneer en daarvan de gangen zijn nagegaan en vandaaruit hebben gedacht "laten we hem eens oproepen om zijn alibi te checken" .. en zo geschiedde.
The truth was in here.
pi_74185932
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:48 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nou dat vind ik vergezocht.. dus eerst heeft de politie vermoedens over een dader, geven bij de paragnosten aan 'zo ziet hij er uit, teken die maar" en vervolgens gaan ze hem oppakken?
Wat er al zelf door de politie aangegeven is, waren er ook een aantal aanleidingen de man te verdenken, maar waren het uiteindelijk ook extra tips of informatie die ze pas verkregen nadat die compositietekening op de televisie verscheen....
Oftewel, dankzij dit programma kregen ze extra tips en informatie die ook meehielepen om genoeg bewijsmateriaal bijeen te halen die man te arresteren en ook officieel onder verdenking te stellen.

Nu is het doodeenvoudig zo dat de politie niet zomaar een foto van een door hen verdacht persoon op televisie _mag_ vertonen, zolang er geen voldoende bewijzen voorleggen... óók op momenten dat de agenten eigenlijk zo goed als zeker zijn dàt iemand het gedaan heeft (maar bv eend eel van het bewijsmateriaal niet in een rechtzaak toegepast zou mogen worden of zelf al illegaal verkregen is).

Tevens denk ik niet dat de politie een paragnost direkt verteld wat ze zou moeten tekenen, maar wat er al bekend is, was _dat_ er duidelijk begeleiding was en precies daarmee kun je al mensen in een duidelijke richting 'sturen'...
Er zijn tientallen truucjes denkbaar om een paragnost te sturen in een zekere richting, en daarbij kan mogelijk ook de redactie medewerking verlenen, die natuurlijk ook ten doel heeft vooral een interssant programma te maken, met 'opzienbarende uitkomsten'.
pi_74186016
Is het niet eerder andersom?
De tekenaar heeft al een vermoeden (want de politie heeft al iemand op het oog). De tekenaar weet dus al wat ie moet tekenen.
Als je het wilt testen, moet je de audio van de beschrijving door de paragnosten af laten spelen, en dan een hele club tekenaars de tekening laten maken op basis van die beschrijving.
Ik durf te wedden dat er dan hele andere tekeningen uitkomen...
Kort gezegd: de paragnost zegt: 2 ogen, neus, mond, terugtrekkende haargrens, en de tekenaar tekent wat de politie wil zien. Vervolgens roept de paragnost: Ja, dat is hem!
pi_74186088
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit vind ik TOP. Echt geweldig. Maar ik heb ook nooit getwijfeld aan de capaciteiten van deze paragnosten.

De politie kennende, gaan ze niet over één nacht ijs. Die weten wat ze doen, zijn zelf al sceptisch genoeg denk ik t.a.v. paranormale zaken.

Echt een prachtig resultaat
Jij bent makkelijk voor de gek te houden
Je ziet wat je WILT geloven, niet wat er gebeurt.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:02:25 #21
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_74186097
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:58 schreef RM-rf het volgende:
Er zijn tientallen truucjes denkbaar om een paragnost te sturen in een zekere richting, en daarbij kan mogelijk ook de redactie medewerking verlenen, die natuurlijk ook ten doel heeft vooral een interssant programma te maken, met 'opzienbarende uitkomsten'.
We zouden zelfs zo ver kunnen gaan dat in het verre verleden een van de paragnosten kennis hadden van dit programma, en zodoende de moordenaar heeft aangespoord om de moord te plegen.. om dus in feite nu roem te krijgen als paragnost.

Ja ja.. de dikke duim is door iedereen leeg te zuigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ticker op 29-10-2009 14:12:36 ]
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_74187424
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:02 schreef Ticker het volgende:

[..]

We zouden zelfs zo ver kunnen gaan dat in het verre verleden een van de paragnosten kennis hadden van dit programma, en zodoende de moordenaar heeft aangespoord om de moord te plegen.. om dus in feite nu roem te krijgen als paragnost.

Ja ja.. de dikke duim is door iedereen leeg te zuigen.
natuurlijk de 'dikke duim' kun je volop leegzuigen ...

mar dit hele forum draait natuurlijk om wat mensen uit hun dikke duim kunnen zuigen en mijn theorie, die ik ook gewoon als 'is ook mogelijk' presenteer, is niet meer of minder 'dikke duim' dan bv het te gooien op 'buitenaardseN' of 'paranormale informatiebanen'...

sterker nog, mijn theorie gaat uit van geen enkel onbweijsbaar iets.... enkel wel van handelen van de politie dat mogelijk ongrondwettig is (als men willens en wetens een bepaalde afbeelding van een bepaald persoon op de televisie laat weergeven als 'mogelijke dader', wetende dat dit een bepaald persoon is waar zij ook al verdenking tegen hadden, maar niet zomaar 'officieel' zou mogen laten zien als 'verdachtte').

Het zich beroepen op 'paragnosten' zou dan al snel een handige truc voor de politie worden om illegale opspringsmiddelen toch toe te passen.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 15:29:55 #23
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_74189486
Mooie ontwikkeling

maar..
Het blíjft commerciële TV waarin ik enorm sceptisch ben. het is wel vermakelijke TV
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  donderdag 29 oktober 2009 @ 15:45:39 #24
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_74190075
quote:
Wel van belang is dat Gait in een dronken bui aan de bar van zijn stamkroeg een soort bekentenis heeft afgelegd waardoor de politie hem al veel langer op hun lijstje van mogelijke verdachten heeft gezet. Het was namelijk één van de tips die binnen was gekomen na aanleiding van het Programma Opsporing verzocht dat in juni werd uitgezonden. Maar gaf de tekening de doorslag? De politie ontkent dit ten stelligste.
Van een weblog...
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:37:00 #25
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_74192186
Sterk staaltje !
Vorige keer is er een plek aangewezen door twee paragnosten waar een lijk zou liggen van iemand van een zaak van 17 jaar terug en er is een expert opgezet die het gebied gaat onderzoeken , ben benieuwd of daar ook iets uitkomt .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')