Een wand vol met draden, van de grond af zul je bedoelen.quote:Op maandag 2 november 2009 12:05 schreef nokwanda het volgende:
Bij Stichting Dierenthuis hebben ze dat mooi gedaan. Heel veel ruimte en gekozen voor de Alcatraz optie, maar dan wel 5 draden boven elkaar
Klinkt als een waterdicht plan.Veel succes met het monteren van het net en veel plezier in je nieuwe woning!quote:Op woensdag 28 april 2010 13:25 schreef zimmerzimmer het volgende:
Wij zijn net pas verhuisd en wilen nu het balkon gaan afzetteis n:
het ligt op de hoogste verdieping dus 12 hoog en is 8,5 x 2,58 meter.
We hebben bij nettenlijn een net besteld, dus hopelijk komt dat snel genoeg binnen.
Aan de zijkanten zetten we het af met hardhout planken zodat het lelijke kapotte glazen wandje weg is en de katten niet bij de buren komen vervelen. Moet alleen nog even bedenken hoe ik het net aan de bodem ga vast maken, we willen met staaldraad en oogjes het net bevestigen.
Verder ga ik het nog inrichten voor de katten en voor ons met wat leuke zitjes, een krabpaal die hoog is en wat planten, bbq dat soort dingetjes. Heb er zin in!![]()
![]()
Dit is het balkon nu:
[ afbeelding ]
let niet op de verhuisrommel!
[ afbeelding ]
Oogjes werkt prima. Maar de nettenlijn heeft daar speciaal koord voor dat echt heel goed is. Kunststof. Roest niet en blijft sterk.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:25 schreef zimmerzimmer het volgende:
Wij zijn net pas verhuisd en wilen nu het balkon gaan afzetteis n:
het ligt op de hoogste verdieping dus 12 hoog en is 8,5 x 2,58 meter.
We hebben bij nettenlijn een net besteld, dus hopelijk komt dat snel genoeg binnen.
Aan de zijkanten zetten we het af met hardhout planken zodat het lelijke kapotte glazen wandje weg is en de katten niet bij de buren komen vervelen. Moet alleen nog even bedenken hoe ik het net aan de bodem ga vast maken, we willen met staaldraad en oogjes het net bevestigen.
Verder ga ik het nog inrichten voor de katten en voor ons met wat leuke zitjes, een krabpaal die hoog is en wat planten, bbq dat soort dingetjes. Heb er zin in!![]()
![]()
Dit is het balkon nu:
[ afbeelding ]
let niet op de verhuisrommel!
[ afbeelding ]
Mijn beide heren zitten al vanaf het begin in een ren, eerst was ons gehele balkon overdekt en nu in ons huis hebben we een stukje naast het huis met ren.quote:Op vrijdag 30 april 2010 19:45 schreef Nagelschaartje het volgende:
Daarnaast heb ik bij een kattenren nog wel wat vraagtekens. Dat heb ik vooral omdat Miep houdt van jagen (ze kan er gelukkig niks van, ergste waar ze ooit mee is binnengekomen is een baby-merel). Als ik haar in een ren zet, kan ze de vogels zien, maar ze kan er niet bij. Ook zijn er aardig wat buurtkatten die wel los mogen, die dus ook mijn tuin in wandelen, waar zij dan niks mee kan. Is dit dan wel leuk voor haar? Wat is de ervaring hiermee van mensen met een ren? Ik kan me voorstellen dat dit juist een frustratie voor haar is.
Ik zit er soms aan te denken om een heel goed tuigje te kopen en Poeska af en toe mee uit te nemen. Die is zo sociaal dat ik het wel wil proberen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:45 schreef senesta het volgende:
Ik heb ook netten besteld voor de alcatraz versie
Als het goed is komen die volgende week binnen en dan gaan we ze meteen bevestigen. Wat zal dat heerlijk zijn!
Vooral Hummer wil heel erg graag naar buiten en als ik ook buiten ben mag dat ook, aan een tuigje
En dat gaat goed hoor, zodra ik het tuigje pak komt hij zelf al bij me zitten![]()
Maar het zal toch heerlijk zijn als ze gewoon lekker in de tuin kunnen liggen en loungen
quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:59 schreef LekkerApart het volgende:
[..]
Mijn beide heren zitten al vanaf het begin in een ren, eerst was ons gehele balkon overdekt en nu in ons huis hebben we een stukje naast het huis met ren.
De ren bevat een stukje met tegels, een waterfontein en een deel met gras en katvriendelijke plantjes.
De vogels kwetteren ze wel wat tegen, dat doen ze binnen ook, maar die hebben ze nog nooit kunnen vangen. Vaak laten ze het naar eventjes kwetteren erbij zitten,
Buurkatten komen hier ook wel eens buurten, de reactie van de heren ligt dan aan de specifieke kat. De een kijken ze rustig naar, de ander gaan ze naar blazen. Maar echt gefrusteerd lijken ze er niet van, de tuin is immers ook nooit hun terretorium geweest.
Wel vinden ze het nu niet leuk dat ze niet meer bij ons zijn als wij buiten zitten, dit kon bij het overdekte balkon van het huurhuis wel. Helaas is dat niet anders, maar een tuin van minstens 25 bij 5 helemaal afsluiten zal niet gaan.
Hey die heb ik ook!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:15 schreef Oognip het volgende:
Hallo
Ik wil graag mijn balkon katproof maken en zit er aan te denken om dit net te bestellen: http://www.zooplus.nl/sho(...)net/kattennet/101223 Heeft iemand ervaring met dit net en weet iemand of het net echt zo bijtsterk is? Mijn ene kat is namelijk nogal van het bijten aan touwtjes...
Die hebben we hier ook op het balkon hangen. Werkt echt prima! Inderdaad voor extra haakjes zorgen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:15 schreef Oognip het volgende:
Hallo
Ik wil graag mijn balkon katproof maken en zit er aan te denken om dit net te bestellen: http://www.zooplus.nl/sho(...)net/kattennet/101223 Heeft iemand ervaring met dit net en weet iemand of het net echt zo bijtsterk is? Mijn ene kat is namelijk nogal van het bijten aan touwtjes...
Dat meen je niet! Bij mij hebben ze er in het begin een paar keer aan geknaagd, maar toen ze erachter waren dat ze er niet doorheen kwamen hebben ze het nooit meer geprobeerd. Ik had ook niet verwacht dat bij dit net de katten er nog doorheen konden bijten. Het is geen dik staaldraad wat er doorheen loopt, maar toch.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |