abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74311233
Bij Stichting Dierenthuis hebben ze dat mooi gedaan. Heel veel ruimte en gekozen voor de Alcatraz optie, maar dan wel 5 draden boven elkaar
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_74326048
quote:
Op maandag 2 november 2009 12:05 schreef nokwanda het volgende:
Bij Stichting Dierenthuis hebben ze dat mooi gedaan. Heel veel ruimte en gekozen voor de Alcatraz optie, maar dan wel 5 draden boven elkaar
Een wand vol met draden, van de grond af zul je bedoelen. En dat is daar nodig ook, er zitten een hoop verstokte zwervers die voor 3 draden hun pootje niet omdraaien. Hadden ze daar idd heel slim opgelost.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 26 december 2009 @ 23:33:06 #53
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76090010
Kick.

Ik heb dat goede tuigje eindelijk weer ergens gevonden, dus ook gelijk een tweede besteld voor wanneer deze dood is. En omdat ik t nergens kon vinden in normale winkels plaats ik het linkje hier, .

http://www.anniemall.nl/jogging-tuig-p-1273.html
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 26 december 2009 @ 23:40:00 #54
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_76090170
Katten eigenaren die hun kat "binnen" houden

Ik heb bij mn ouders ook de Alcatraz versie aangelegd maar omdat die beesten zo lui en verwend zijn waren ze na 2x proberen het al zat en hoeft er niet eens meer spanning op het draad te staan
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  maandag 18 januari 2010 @ 22:22:02 #55
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_76988916
Ik zoek ook een oplossing. Ben net verhuisd, mijn kat wordt in Mei 10 jaar en dit is zijn eerste verhuizing. Bij het andere huis (tegen een groot natuurgebied aan), liep hij gewoon buiten. Hij kan ook gewoon niet de rest van zijn leven binnen blijven want daar wordt'ie doodongelukkig van. Ik ga nu proberen hem een week of 6 binnen te houden (hoop dat 't lukt, nu het minder slecht weer wordt staat'ie steeds voor het raam te kijken), dus nog een week of 4 nu. Maar omdat ik vooral zo bang ben hem kwijt te raken wil ik hem liever binnen de tuin houden. Ik ben in een andere gemeente gaan wonen en dat natuurgebied ligt tussen deze 2 gemeentes in. Ik woon nu weer aan de rand van dat natuurgebied, alleen aan de andere kant. Ik ben zo bang dat als'ie verdwaalt, hij daar terechtkomt en verwildert.

De tuin is redelijk groot; zo'n 20x7 ongeveer. Ik zit zelf aan gaas te denken en dat dan schuin naar binnen te laten lopen.

http://www.worldofdani.com/je%20kat%20veilig%20naar%20buiten.htm

Hier staan trouwens een paar mooie voorbeelden

[ Bericht 14% gewijzigd door childintime op 18-01-2010 22:35:40 ]
pi_80802567
Wij zijn net pas verhuisd en wilen nu het balkon gaan afzetteis n:
het ligt op de hoogste verdieping dus 12 hoog en is 8,5 x 2,58 meter.
We hebben bij nettenlijn een net besteld, dus hopelijk komt dat snel genoeg binnen.
Aan de zijkanten zetten we het af met hardhout planken zodat het lelijke kapotte glazen wandje weg is en de katten niet bij de buren komen vervelen. Moet alleen nog even bedenken hoe ik het net aan de bodem ga vast maken, we willen met staaldraad en oogjes het net bevestigen.
Verder ga ik het nog inrichten voor de katten en voor ons met wat leuke zitjes, een krabpaal die hoog is en wat planten, bbq dat soort dingetjes. Heb er zin in!
Dit is het balkon nu:

let niet op de verhuisrommel!
rock out with your cock out
  woensdag 28 april 2010 @ 20:13:16 #57
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_80816956
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:25 schreef zimmerzimmer het volgende:
We hebben bij nettenlijn een net besteld, dus hopelijk komt dat snel genoeg binnen.
Aan de zijkanten zetten we het af met hardhout planken zodat het lelijke kapotte glazen wandje weg is en de katten niet bij de buren komen vervelen. Moet alleen nog even bedenken hoe ik het net aan de bodem ga vast maken, we willen met staaldraad en oogjes het net bevestigen.
Verder ga ik het nog inrichten voor de katten en voor ons met wat leuke zitjes, een krabpaal die hoog is en wat planten, bbq dat soort dingetjes. Heb er zin in!
Dit is het balkon nu:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klinkt als een waterdicht plan.Veel succes met het monteren van het net en veel plezier in je nieuwe woning!
Big mouth strikes again
pi_80817813
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:25 schreef zimmerzimmer het volgende:
Dit is het balkon nu:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oogjes werkt prima. Maar de nettenlijn heeft daar speciaal koord voor dat echt heel goed is. Kunststof. Roest niet en blijft sterk.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_80822523
Thnx! Ja we moeten nog effe kijken wat we dan doen met die oogjes, ik heb er in ieder geval veel zin in en zal het resultaat wel laten zien hier
rock out with your cock out
pi_80880843
Handig topic.
Ik heb helaas nog geen oplossing voor mijn kat Miepie.
In mijn vorige huis ging ze de gezamenlijke tuin in en bleef daar ook (was behoorlijk groot), dus dat ging leuk.
Nu heb ik een eigen tuin en het eerste wat ze deed toen ze naar buiten mocht, was de tuin uit gaan. Allemaal prima, tot ze na pakweg een jaar 2 weken verdwenen is. Sowieso waren dit vreselijke weken (ben een watje als het om de kat gaat), maar het heeft me ook aan het denken gezet.
Miep is namelijk te makkelijk. Ze loopt overal naar binnen, is nergens bang voor. Mijn oude buren kende ik allemaal en die vonden het gezellig. Maar hier heb ik een stuk meer buren en een stuk minder overzicht. Naast het feit dat ik bang ben dat ze in een schuurtje wordt opgesloten, vind ik het niet sociaal tegenover mijn buren om haar nog los te laten. Plus het gevaar dat ze overreden wordt, heeft me doen besluiten haar binnen te houden. Dit is nu een jaar zo en op zich vindt Miep het prima, die vermaakt zich wel. Als ik een dag in de tuin doorbreng, zet ik haar nog wel eens aan een tuigje, maar ik merk dat ze dit eigenlijk niks vind.

Ik gun haar van harte dat ze weer naar buiten kan, maar de mogelijkheden zijn erg beperkt. Ik heb geen schuttingen (mijn tuin is omgeven door heggen), dus schrikdraad of alcatraz-taferelen zijn geen opties. Ik heb nog gekeken naar zo'n systeem met een halsband met schokjes, maar die zijn er voor katten vanaf 2,7 kilo. Miep zit ongeveer rond dat gewicht, dus dat vind ik nogal een risico.

Blijft nog over een kattenren. Ik zou best een stuk van m'n tuin willen opofferen voor haar, maar helaas wil mijn geldboom nog steeds niet bloeien. Ik ben absoluut niet in staat om zo'n ding zelf te bouwen en de prijzen die ik heb gevonden zijn echt heel hoog.
Ik zie in de OP een ren van 300 euro staan en vraag me echt af hoe dit te realiseren is, of is deze zelf gemaakt?

Daarnaast heb ik bij een kattenren nog wel wat vraagtekens. Dat heb ik vooral omdat Miep houdt van jagen (ze kan er gelukkig niks van, ergste waar ze ooit mee is binnengekomen is een baby-merel). Als ik haar in een ren zet, kan ze de vogels zien, maar ze kan er niet bij. Ook zijn er aardig wat buurtkatten die wel los mogen, die dus ook mijn tuin in wandelen, waar zij dan niks mee kan. Is dit dan wel leuk voor haar? Wat is de ervaring hiermee van mensen met een ren? Ik kan me voorstellen dat dit juist een frustratie voor haar is.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  Moderator vrijdag 30 april 2010 @ 20:45:53 #61
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_80882888
Ik heb ook netten besteld voor de alcatraz versie
Als het goed is komen die volgende week binnen en dan gaan we ze meteen bevestigen. Wat zal dat heerlijk zijn!
Vooral Hummer wil heel erg graag naar buiten en als ik ook buiten ben mag dat ook, aan een tuigje
En dat gaat goed hoor, zodra ik het tuigje pak komt hij zelf al bij me zitten

Maar het zal toch heerlijk zijn als ze gewoon lekker in de tuin kunnen liggen en loungen
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_80883426
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 19:45 schreef Nagelschaartje het volgende:
Daarnaast heb ik bij een kattenren nog wel wat vraagtekens. Dat heb ik vooral omdat Miep houdt van jagen (ze kan er gelukkig niks van, ergste waar ze ooit mee is binnengekomen is een baby-merel). Als ik haar in een ren zet, kan ze de vogels zien, maar ze kan er niet bij. Ook zijn er aardig wat buurtkatten die wel los mogen, die dus ook mijn tuin in wandelen, waar zij dan niks mee kan. Is dit dan wel leuk voor haar? Wat is de ervaring hiermee van mensen met een ren? Ik kan me voorstellen dat dit juist een frustratie voor haar is.
Mijn beide heren zitten al vanaf het begin in een ren, eerst was ons gehele balkon overdekt en nu in ons huis hebben we een stukje naast het huis met ren.

De ren bevat een stukje met tegels, een waterfontein en een deel met gras en katvriendelijke plantjes.

De vogels kwetteren ze wel wat tegen, dat doen ze binnen ook, maar die hebben ze nog nooit kunnen vangen. Vaak laten ze het naar eventjes kwetteren erbij zitten,

Buurkatten komen hier ook wel eens buurten, de reactie van de heren ligt dan aan de specifieke kat. De een kijken ze rustig naar, de ander gaan ze naar blazen. Maar echt gefrusteerd lijken ze er niet van, de tuin is immers ook nooit hun terretorium geweest.

Wel vinden ze het nu niet leuk dat ze niet meer bij ons zijn als wij buiten zitten, dit kon bij het overdekte balkon van het huurhuis wel. Helaas is dat niet anders, maar een tuin van minstens 25 bij 5 helemaal afsluiten zal niet gaan.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_80883863
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 20:45 schreef senesta het volgende:
Ik heb ook netten besteld voor de alcatraz versie
Als het goed is komen die volgende week binnen en dan gaan we ze meteen bevestigen. Wat zal dat heerlijk zijn!
Vooral Hummer wil heel erg graag naar buiten en als ik ook buiten ben mag dat ook, aan een tuigje
En dat gaat goed hoor, zodra ik het tuigje pak komt hij zelf al bij me zitten

Maar het zal toch heerlijk zijn als ze gewoon lekker in de tuin kunnen liggen en loungen
Ik zit er soms aan te denken om een heel goed tuigje te kopen en Poeska af en toe mee uit te nemen. Die is zo sociaal dat ik het wel wil proberen.
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 20:59 schreef LekkerApart het volgende:

[..]

Mijn beide heren zitten al vanaf het begin in een ren, eerst was ons gehele balkon overdekt en nu in ons huis hebben we een stukje naast het huis met ren.

De ren bevat een stukje met tegels, een waterfontein en een deel met gras en katvriendelijke plantjes.

De vogels kwetteren ze wel wat tegen, dat doen ze binnen ook, maar die hebben ze nog nooit kunnen vangen. Vaak laten ze het naar eventjes kwetteren erbij zitten,

Buurkatten komen hier ook wel eens buurten, de reactie van de heren ligt dan aan de specifieke kat. De een kijken ze rustig naar, de ander gaan ze naar blazen. Maar echt gefrusteerd lijken ze er niet van, de tuin is immers ook nooit hun terretorium geweest.

Wel vinden ze het nu niet leuk dat ze niet meer bij ons zijn als wij buiten zitten, dit kon bij het overdekte balkon van het huurhuis wel. Helaas is dat niet anders, maar een tuin van minstens 25 bij 5 helemaal afsluiten zal niet gaan.

Ik zou willen dat ik zo'n tuin had om af te kunnen zetten voor de poezjes hier
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_93637453
Hallo :W

Ik wil graag mijn balkon katproof maken en zit er aan te denken om dit net te bestellen: http://www.zooplus.nl/sho(...)net/kattennet/101223 Heeft iemand ervaring met dit net en weet iemand of het net echt zo bijtsterk is? Mijn ene kat is namelijk nogal van het bijten aan touwtjes...

[ Bericht 0% gewijzigd door Oognip op 04-03-2011 13:49:38 ]
pi_93640497
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:15 schreef Oognip het volgende:

Ik wil graag mijn balkon katproof maken en zit er aan te denken om dit net te bestellen: http://www.zooplus.nl/sho(...)net/kattennet/101223 Heeft iemand ervaring met dit net en weet iemand of het net echt zo bijtsterk is? Mijn ene kat is namelijk nogal van het bijten aan touwtjes...
Hey die heb ik ook! :Y En ik ben er erg blij mee. Wel zou ik wat extra haakjes kopen, aangezien er maar een stuk of 10 bijzitten, en dat is naar mijn mening veel te weinig om het net lekker strak te kunnen bevestigen en om er voor te zorgen dat er niet te grote gaten tussen de haakjes komen. Het bevestigen is ook niet echt moeilijk, wel met 2 personen doen, dat werkt wat makkelijker.

Het is in principe gewoon een kwestie van ophangen, en het deel wat je over hebt kan je afknippen. Je hoeft ook niet bang te zijn dat de katten er in gaan bijten ofzo, de mijne vonden het eerst wel interessant om eens eventjes de tanden in te zetten, maar ze kwamen er al snel achter dat het niet ging lukken. En ja, ook de mijne zijn gek op touwtjes en draadjes.

Maar het is in ieder geval een hele goede oplossing om je balkon katveilig te maken. Bij mij kunnen ze nu in ieder geval veilig vanaf hun bordes hun rijk overzien... 8-)
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2011 @ 18:53:54 #66
137949 Disana
pi_93652858
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:21 schreef Kper_Norci het volgende:

[ afbeelding ]
Offtopic, maar... wat een schattig snoetje.
pi_93682686
Fijn om te lezen dat jij goede ervaring hebt met hetzelfde kattennet! Wij hebben hem zonet bestelt en gaan hem volgende week zondag monteren! Ik ben benieuwd. Dan kan ik eindelijk de deur met een gerust hart open zetten O+
pi_93685777
Ik lees even mee, zoek ook nog een oplossing om mijn Teddy naar buiten te laten. Misschien hebben jullie een idee?

Ik heb een tuin van ongeveer 7 bij 15 meter.

Op dit moment heb ik een waslijn gespannen van de schuur naar het huis (in het midden van de tuin). Als Teddy naar buiten wil krijgt hij zijn tuigje om, wat hij prima vindt, en die zit vast met een andere lijn aan de waslijn, zodat hij in de hele tuin kan lopen.
Helaas moet ik Teddy steeds van de schutting afhalen en in de gaten houden. Hij mag niet op de schutting, omdat ik bang ben dat hij er dan aan de andere kant af wil springen, en dan hangt hij daar of breekt de lijn.
Ik heb zijn lijn dus al wat korter gemaakt, zodat hij niet meer makkelijk bij de schutting kan, maar hij verzint steeds nieuwe dingen, zoals eerst op de afvalbak springen (die langs de schutting staat) en dan kan hij alsnog op de schutting.
Ik vind het niet leuk om zijn ruimte steeds meer te moeten beperken.

Netten spannen over de hele tuin zou ik ideaal vinden, maar niet echt makkelijk uitvoerbaar ben ik bang.
Een ren twijfel ik over, volgens mij is dat niet leuk voor Teddy, want die wil steeds met ons knuffelen als wij ook in de tuin zijn, aan de andere kant kunnen we daar de schutting voor gebruiken, en dan gewoon aan het huis vast, zodat wij de buitendeur ook gewoon open kunnen zetten. Maar lijkt me wel erg duur, omdat die dan de helft van de tuin beslaat.
Stroomdraad langs de schutting zou kunnen, maar ik denk dat dat ook op de schuttingdeur aan de andere kant moet en dat lijkt me lastig.
Of dus dat slappe gaas wat naar binnen toe valt. Ik heb het topic grotendeels gelezen, maar sorry als ik er toch overheen gelezen heb; maar waar haal ik dat? Want het moet stevig zijn maar niet té stug... Kan een kat daar echt niet overheen klimmen?

Dit is de betrokkene:

(op het balkon van mijn vorige huis)
pi_93689530
Ik neem aan dat die deur in een deurpost zit? Want ik heb bij mijn AlCatraz ook een tuindeur en de stroomdraden lopen er gewoon overheen. Je kunt ook verlengstukken kopen die je aan je schutting vastmaakt zodat de draad wat hoger loopt. Als ik je tekeningen zo zie zou stroomdraad prima moeten kunnen. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_93689691
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:15 schreef Oognip het volgende:

Die hebben we hier ook op het balkon hangen. Werkt echt prima! Inderdaad voor extra haakjes zorgen.
pi_93693718
Wij hebben onze achtertuin ook met stroomdraadjes afgezet en het werkt als de brandweer ^O^ We hebben schuttingen met een schuttingdeur rondom onze tuin, dus daar konden gemakkelijk twee stroomdraadjes overheen gespannen worden. Aan de binnenkant van de schuttingdeur hebben we een schufslot geplaatst, zodat niemand van buiten "zomaar" binnen kan komen. We hebben er wel een deurbel bij geplaatst ;) Mattie is twee keer zo eigenwijs geweest om te proberen over de schutting te klimmen, maar kreeg allebei de keren een schok. Rinus heeft het nooit geprobeerd, dus die wist al genoeg ;)

Overigens moesten we de schutting eerst nog wel goed aarden. We hebben bovenop de bovenste drie planken van de schutting een aardedraadje lopen, want als de katten op de schutting klimmen om er overheen te klimmen, krijgen ze geen schok omdat ze dan niet geaard zijn. Ik denk dat we in totaal ¤175 kwijt waren. We hebben het pakket bij de Welkoop (Boerenbond) gekocht, met extra draad en isolatoren.

[ Bericht 87% gewijzigd door Locusta op 05-03-2011 18:35:18 ]
pi_94058438
Zo mijn balkon is vandaag catproof gemaakt! *O* Hier wat foto's:

Wat gebeurt hier? :D

Het eindresultaat:

De plankjes zijn niet voor extra versteviging, maar zodat ze leuk over de rand kunnen kijken
Muis en Luna doen het even voor :P

Pingoo rolt van blijdschap *O*

Oh wat zijn we blij :')
pi_95211123
Hoezo bijtsterk? }:|
pi_95212228
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:46 schreef Oognip het volgende:
Hoezo bijtsterk? }:|
[ afbeelding ]
Dat meen je niet! Bij mij hebben ze er in het begin een paar keer aan geknaagd, maar toen ze erachter waren dat ze er niet doorheen kwamen hebben ze het nooit meer geprobeerd. Ik had ook niet verwacht dat bij dit net de katten er nog doorheen konden bijten. Het is geen dik staaldraad wat er doorheen loopt, maar toch.

Heb je nog wat over? Anders zou je het nog kunnen repareren. Klein stukje er opnieuw tussen knopen ofzo?
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:18:57 #75
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95212476
:D _O-
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')