Is dat een rol pepermunt in je broek of wil je deze baan zo graag hebben?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:10 schreef teknomist het volgende:
"Alles kits achter de rits?"
gemeentelijke instelling..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:20 schreef NBT het volgende:
Wat voor brance?
Euh.. wij zijn het bedrijf (nou ja, de gemeentelijke instelling) en wij weten precies wat de functie inhoudt..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:21 schreef Misan het volgende:
vooral geïnteresseerd zijn in het bedrijf (historie, waar het staat in de markt) en je functie. als de tegenpartij veel praat dan ervaren ze dat over het algemeen als goed gesprek
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:26 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
gemeentelijke instelling..
Als ze vraagt om bijvoorbeeld een koffie met suiker en melk, moet je de suiker vergeten.quote:
Laat de sollicitant vooral veel over zichzelf, de laatst uitgevoerde functie en even kijken wat natuurlijk de ervaring is en waar deze het functieprofiel raakt.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:28 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Euh.. wij zijn het bedrijf (nou ja, de gemeentelijke instelling) en wij weten precies wat de functie inhoudt..
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:54 schreef teknomist het volgende:
[..]
Als ze vraagt om bijvoorbeeld een koffie met suiker en melk, moet je de suiker vergeten.
Zo kun je testen of zij assertief genoeg is om dat op te merken en als nog om suiker te vragen...
ik zou zelf dan gewoon niet zeiken en een volgende keer wel afwachten. Zeiken lijkt me als sollicitant niet de beste binnenkomrequote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:54 schreef teknomist het volgende:
[..]
Als ze vraagt om bijvoorbeeld een koffie met suiker en melk, moet je de suiker vergeten.
Zo kun je testen of zij assertief genoeg is om dat op te merken en als nog om suiker te vragen...
Want assertief en alert zijn = zeiken?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:00 schreef Misan het volgende:
[..]
ik zou zelf dan gewoon niet zeiken en een volgende keer wel afwachten. Zeiken lijkt me als sollicitant niet de beste binnenkomre
nee, maar het gaat om koffie. lijkt me niet boeiend tijdens een sollicitatiegesprek om daarover te vallenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:02 schreef teknomist het volgende:
[..]
Want assertief en alert zijn = zeiken?
Voor die laatste moet je de interviewer wel goed kennen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:46 schreef get_sys_conf het volgende:
Per functie kunnen de vragen verschillend zijn natuurlijk, maar de volgende tricky vragen zijn denk ik wel van den algemenen aard
- Wat kun je niet?
- Wat moet ik jou niet vragen?
- Waarom ben jij een senior [ ENGINEER, ACCOUNTANT etc... ]
- Welke film kun je mij aanbevelen?![]()
- etc
Nee maar dan zegt TS na afloop, goh ik was vergeten een suikerklontje op het schoteltje te leggen, maar daar heeft ze niks over gezegd. Wat een muts zeg.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:06 schreef Misan het volgende:
[..]
nee, maar het gaat om koffie. lijkt me niet boeiend tijdens een sollicitatiegesprek om daarover te vallen
tja, het is maar net waar je als bedrijf mensen op af wilt rekenenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Nee maar dan zegt TS na afloop, goh ik was vergeten een suikerklontje op het schoteltje te leggen, maar daar heeft ze niks over gezegd. Wat een muts zeg.
Koffie is het allerbelangrijkste op je werk!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:06 schreef Misan het volgende:
[..]
nee, maar het gaat om koffie. lijkt me niet boeiend tijdens een sollicitatiegesprek om daarover te vallen
Het gaat om het principe.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:24 schreef Misan het volgende:
[..]
tja, het is maar net waar je als bedrijf mensen op af wilt rekenen
Maar het kan in geen enkele functie kwaadquote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:26 schreef Misan het volgende:
[..]
ok
gelukkig is assertiviteit in lang niet alle functies vereist
nee, jij gaat mee?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:45 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Wat een aanname.. Mijn collega gaat dat gesprek niet alleen in..
Een collega moet een gesprek houden en jij gaat dat voorbereiden voor deze collega.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:45 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Wat een aanname.. Mijn collega gaat dat gesprek niet alleen in..
Je zult maar een naamgenoot hebben die al zijn seks/drugs-foto's op internet zet.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:13 schreef klusfoobje het volgende:
vooraf de sollicitant even door google trekken.
Dat levert meestal voldoende vragen op
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:13 schreef klusfoobje het volgende:
vooraf de sollicitant even door google trekken.
Dat levert meestal voldoende vragen op
Bedrijven die dat soort vage tests uitvoeren wil ik niet eens bij werkenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:54 schreef teknomist het volgende:
[..]
"Negers, moslims, vrouwen en homoseksuelen."quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:06 schreef Karina het volgende:
Wat mij een keer gevraagd werd: waar heb je een hekel aan? Wat moet je DAAR nou op antwoorden?
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:30 schreef -marz- het volgende:
"Ja, maar ik heb gewoon vaak gelijk en mensen denken dan dat ik eigenwijs ben." (kandidaat kijkt zelfgenoegzaam).
Of ze weten het gewoon daadwerkelijk beter dan jij.....quote:Die laatste twee moet je nooit aannemen, het zijn stronteigenwijze mensen waar niet mee te werken valt.
En wil jij die als collega?quote:
Het zal je verbazen (ik ben zo'n figuur dat inderdaad het 'foute' antwoord zou kunnen geven), maar ja: die wil ik best als collega.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |