abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74175552

Android is een open source platform voor mobiele telefoons gebaseerd op het Linux-besturingssysteem en het Java-programmeerplatform.

Het is ontwikkeld door Google en later door de Open Handset Alliance (OHA). Met de vrijgave van het Android-platform op 5 november 2007 werd ook de oprichting van de OHA aangekondigd. Dit samenwerkingsverband bestaat uit 34 hardware-, software- en telecommunicatiebedrijven die zich erop richten open standaarden voor mobiele apparaten te bevorderen.

Het open source platform zal beschikbaar zijn onder de Apache-licentie.

De eerste fabrikanten van mobiele telefoons die gebaseerd zijn op Android zijn Motorola, HTC, Samsung en LG.

Momenteel is Android 1.6 in gebruik. Deze versie bevat diverse verbeteringen zoals o.a. universal search, een nieuwe Android Market, monitoren van accugebruik per applicatie en een verbeterde camera-app.

Er zijn verschillende versies van Android. De standaardversie van Google is niet aangepast door providers/fabrikanten. Deze versie verschijnt voornamelijk op telefoons met de Google experience (with Google). Fabrikanten mogen Android vrij aanpassen, maar telefoons mogen dan niet meer 'with Google' dragen. HTC is de eerste die dit gedaan heeft voor de HTC Hero, met de aangepaste versie genaamd 'HTC Sense.' Op deze manier heeft HTC ervoor gezorgd dat de Hero multi-touch en Flash ondersteunt. Het nadeel is dat men niet draadloos Android kan updaten. Motorola heeft een MOTOBLUR-interface ontwikkeld voor Android, en als het goed is komt Sony Ericsson ook met een aangepaste versie van Android.

Telefoons die al uit zijn:

• T-Mobile G1
  • HTC Magic
  • HTC Hero
  • Samsung Galaxy/i7500

Telefoons die nog uit komen:

• HTC Tattoo
  • T-mobile Pulse/Huawei 8220
  • Motorola DEXT
  • Sony Ericsson Rachael/X3
  • Motorola Sholes

• HTC zal haar Sense UI ook verspreiden onder haar andere Android toestellen, behalve de toestellen met de Google Experience.
  • Er komen dit jaar nog zo'n 10 Android toestellen uit.
  • De updates die na Donut volgen zijn Eclair en Flan. Eclair en Flan moeten meer sociale mogelijkheden met zich meebrengen. Er komen ook nieuwe methoden voor developers om geld te vragen voor apps.

• Pandora komt ook naar Android
  • Aloqa is uit (helaas alleen nog maar voor de VS en Duitsland)
  • Mobypicture werkt aan een Android app
  • Met de Tweakers Pricewatch scanner kan je makkelijk prijzen vergelijken
  • De Hyves Android applicatie is in Beta te downloaden
  • Met Flits Alert ben je altijd op de hoogte van het flitsgevaar
  • Met Android World Reader blijf je op de hoogte van de laatste Android nieuwjes

Vorig topic: Androidtopic #6: Fuck it, it's got a hole!
    De OP vind je hier
  • "Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
    "My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
      donderdag 29 oktober 2009 @ 08:12:54 #2
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_74175711
    Fijn om te lezen dat er een Eclair Rom komt voor Sense!

En lollig dat Google ook zijn armen uit gaat spreiden naar de navigatiemarkt. Nog een paar jaar en Neelie Smit-Kroes moet d'r boetes opleggen aan Google in plaats van aan Microsoft.
    Life is what you make it.
    pi_74175772
    Ah, hier zijn we. Hmm, moet mijn htc touch keyboardje nog fixen. Zit nu weer met de reguliere, omdat na de update de ander steeds crashte (bij elke bewerking )
    Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
    "The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
    There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
    pi_74177133
    Android
    I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
    So I stole a bike and asked for forgiveness.
    pi_74177162
    zou je in het vervolg in de lapo effe een linkje willen posten naar de nieuwe topic?
    quote:
    Op woensdag 28 oktober 2009 12:09 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Het is toch niet logisch dat alle programma's die standaard bij Android zitten er allemaal zo verschillend uitzien?
    mja ik ga er vanuit dat iedereen zijn eigen theme heeft op zijn mobiel, dus dan is het lastig om vast te houden aan 1 specifieke theme
    pi_74177430
    Je kunt ook scripts draaien op de foon (heb 't niet zelf geprobeerd) .
    quote:
    http://code.google.com/p/android-scripting/
    The Android Scripting Environment (ASE) brings scripting languages to Android by allowing you to edit and execute scripts and interactive interpreters directly on the Android device.

Scripts can be run interactively in a terminal, started as a long running service, or started via Locale. Python, Perl, JRuby, Lua, BeanShell, and shell are currently supported, and we're planning to add more.
    Bijvoorbeeld iets als http://code.google.com/p/(...)cripts/sayweather.py zou dan het weer op jouw locatie voorlezen, als ik 't goed begrijp.

1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    """Speak the weather."""

__author__ = 'T.V. Raman <raman@google.com>'
    __copyright__ = 'Copyright (c) 2009, Google Inc.'
    __license__ = 'Apache License, Version 2.0'

import android
    import weather

def say_weather(droid):
      """Speak the weather at the current location."""
      print 'Finding ZIP code.'
      location = droid.getLastKnownLocation()['result']
      addresses = droid.geocode(location['latitude'], location['longitude'])
      zip = addresses['result'][0]['postal_code']
      if zip is None:
        msg = 'Failed to find location.'
      else:
        print 'Fetching weather report.'
        result = weather.fetch_weather(zip)
        # Format the result for speech.
        msg = '%(temperature)s degrees and %(conditions)s, in %(city)s.' % result
      droid.speak(msg)

if __name__ == '__main__':
      droid = android.Android()
      say_weather(droid)
      donderdag 29 oktober 2009 @ 10:10:45 #7
    10710 gday
    propria cures
    pi_74178004
    quote:
    Op woensdag 28 oktober 2009 17:31 schreef elfzesendertig het volgende:
    Slecht nieuws, Donut niet voor de Hero:
    http://www.androidworld.n(...)-htc-hero-in-europa/
    Dat vind ik niet echt slecht nieuws. Je moet het ook in de juiste context zien: uiteindelijk is Donut naar mijn idee meer bedoeld om de G1 nog van een update te kunnen voorzien. Ik vind het volkomen begrijpelijk dat HTC liever gewoon direct naar 2.0 stapt dan via de tussenstap naar 1.6 wat uiteindelijk maar relatief kort op de Hero zou komen te staan maar wat de stap naar 2.0 wél enigszins zou vertragen.
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
    pi_74183442
    TVP... Wil graag een Android-foon! (Grote voorkeur voor HTC Hero momenteel, maar alleen op basis van plaatjes, ga hem binnenkort eens in een telefoonshop bekijken)
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_74183493
    TVP .

Heb een Sciphone N19 besteld, puur voor de lol om eens met Android te kloten. Ik verwacht er niet heel veel van qua toestel zelf, maar voor 103 euro neem ik de gok .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_74184249
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 02:08 schreef elfzesendertig het volgende:
    De aandelen van Garmin en TomTom zijn 20% gedaald na het gerucht/de aankondiging van Google Maps Navigation
    quote:
    Ik kijk echt uit naar de Droid. Ik vind het écht een heel mooi toestel. Erg knap ook dat ze hem zo dun hebben kunnen houden mét een toetsenbord. Dit artikel is misschien wel interessant om te lezen:
    http://www.nytimes.com/20(...)ies/29moto.html?_r=1
    Ik heb m in 1 video gezien en vond m vervelend traag reageren.. maar ik heb m maar in 1 video gezien.
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 12:57 schreef HeatWave het volgende:
    TVP .

Heb een Sciphone N19 besteld, puur voor de lol om eens met Android te kloten. Ik verwacht er niet heel veel van qua toestel zelf, maar voor 103 euro neem ik de gok .
    Waar?

[ Bericht 2% gewijzigd door BluesRebel op 29-10-2009 13:26:56 ]
    pi_74184761
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 13:16 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

[..]

Ik heb m in 1 video gezien en vond m vervelend traag reageren.. maar ik heb m maar in 1 video gezien.
    [..]

Waar?
    http://www.iex.nl/nieuws/nieuws_artikel.asp?iNewsID=7654664
    pi_74184869
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 13:16 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

[..]

[..]

Waar?
    Scophone.com .

Tis echt een basis ding, geen GPS, geen 3g internet, maar 400Mhz processor, niet al teveel ram, maar op de youtube filmpjes lijkt ie best nog redelijk te presteren .
    Get woke, go broke!
    pi_74185316
    tvp, foon nog altijd weg ter reparatie
    Alex Pastoor:
    "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
    Martin Verkerk:
    ''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
    pi_74185343
    quote:
    Dankje.
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 13:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Scophone.com .

Tis echt een basis ding, geen GPS, geen 3g internet, maar 400Mhz processor, niet al teveel ram, maar op de youtube filmpjes lijkt ie best nog redelijk te presteren .
    Leuk om te testen

Trouwens, heb iets leuks ontdekt voor de liefhebbers. (Of jullie hebben t allang al ontdekt maar nog niet hier gepost ). Als je naar de Agenda gaat en maand- of weekweergave doet en dan de back-knop indrukt sluit ie de Agenda en wanneer je 'm weer opent is het de normale agendaweergave weer. Maar bij dagweergave doet ie dat niet. Als je de Agenda sluit en later weer terugkomt is t nog steeds dagweergave. Heb t al 2 dagen zo. En je kan gewoon naar morgen, gisteren etc. door heen en weer te gaan met je vinger.
    pi_74185596
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 13:45 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Dankje.
    [..]

Leuk om te testen

Trouwens, heb iets leuks ontdekt voor de liefhebbers. (Of jullie hebben t allang al ontdekt maar nog niet hier gepost ). Als je naar de Agenda gaat en maand- of weekweergave doet en dan de back-knop indrukt sluit ie de Agenda en wanneer je 'm weer opent is het de normale agendaweergave weer. Maar bij dagweergave doet ie dat niet. Als je de Agenda sluit en later weer terugkomt is t nog steeds dagweergave. Heb t al 2 dagen zo. En je kan gewoon naar morgen, gisteren etc. door heen en weer te gaan met je vinger.
    Die agenda heeft nog wat bugs. Als ik het bovenstaande goed begrepen heb dan is dat een probleem wat al een flinke tijd bekend is en ook bij de bug reports staat. Ik heb ook nog het volgende probleem met de widget:
    Als je vanuit je agenda op de home knop drukt en dan weer op widget drukt, dan duurt het behoorlijk lang voordat de agenda opstart. Echter, als je de back knop gebruikt in plaats van de home knop, dan start de volgende keer de agenda direct op.
    pi_74185874
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 13:51 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Die agenda heeft nog wat bugs. Als ik het bovenstaande goed begrepen heb dan is dat een probleem wat al een flinke tijd bekend is en ook bij de bug reports staat.
    Waarom moet het een bug zijn? Zou toch best leuk zijn voor de mensen die een dagweergave willen behouden?
    quote:
    Ik heb ook nog het volgende probleem met de widget: Als je vanuit je agenda op de home knop drukt en dan weer op widget drukt, dan duurt het behoorlijk lang voordat de agenda opstart.
    Klopt.
    quote:
    Echter, als je de back knop gebruikt in plaats van de home knop, dan start de volgende keer de agenda direct op.
    Dan doet ie bij mij niks Je kunt toch niet vanaf Home back?
    pi_74185925
    Daarom, het is ook een soort van test in het algemeen met die vage chinese dingen . Als deze nou gewoon waar voor zijn geld biedt dan koop ik binnenkort wel een beter model denk ik .
    Get woke, go broke!
    pi_74186927
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 13:57 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Waarom moet het een bug zijn? Zou toch best leuk zijn voor de mensen die een dagweergave willen behouden?
    [..]

Klopt.
    [..]

Dan doet ie bij mij niks Je kunt toch niet vanaf Home back?
    Je moet ook niet vanaf je homescreen terug Als je in de agenda zit (via de widget!) en dan op de back knop drukt zodat je weer bij je homescreen komt, en je drukt dan weer op de widget, dan start de agenda wel snel op. In tegenstelling tot wanneer je de home knop i.p.v. de back knop gebruikt.
      donderdag 29 oktober 2009 @ 14:43:12 #19
    10710 gday
    propria cures
    pi_74187727
    TomTom staat op dit moment op -10% in de AEX ...
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
    pi_74188923
    Ben nog steeds blij met mijn G1. Met de laatste update (donut?) wat nieuwe handigheidjes ontdekt: vooral de energy-saverwidget. Waarmee je bijzondere verbindingen kan uitschakelen. Heeft me doen overstappen naar g-mails als primaire e-mail account ipv hotmail. Nu kan ik 's nachts gewoon makkelijk de synchronisatie uitzetten. Zit ik niet recht op in mijn bed als ik een e-mailtje krijg.

De batterijgebruik statistieken vind ik wel grappig, dat je ook kan zien waaraan je zoveel energie besteed.
    pi_74196753
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 15:16 schreef Fixers het volgende:
    Ben nog steeds blij met mijn G1. Met de laatste update (donut?) wat nieuwe handigheidjes ontdekt: vooral de energy-saverwidget. Waarmee je bijzondere verbindingen kan uitschakelen. Heeft me doen overstappen naar g-mails als primaire e-mail account ipv hotmail. Nu kan ik 's nachts gewoon makkelijk de synchronisatie uitzetten. Zit ik niet recht op in mijn bed als ik een e-mailtje krijg.
    Wat was dat verschrikkelijk in de eerste dagen inderdaad. Elke nacht 3, 4 mails krijgen waardoor ik nauwelijks sliep. Ik doe m nu altijd stil. Vanmorgen een smsje om 9 uur ontvangen maar gelukkig niet gehoord want ik had vrij Ze proberen het later maar nog eens.
    pi_74196988
    Als ik het geluid uit heb staan van de foon, hoor ik geen geluid voor email
    Snap niet dat je dan moet overstappen van hotmail naar gmail om dat voor elkaar te krijgen.
    I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
    So I stole a bike and asked for forgiveness.
    pi_74197045
    quote:
    The first phone to have Google Maps Navigation and Android 2.0 is the Droid from Verizon. Google Maps Navigation is initially available in the United States.
    Wanneer krijgen wij het dan?

pi_74198309
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 18:56 schreef -J-D- het volgende:
    Als ik het geluid uit heb staan van de foon, hoor ik geen geluid voor email
    Snap niet dat je dan moet overstappen van hotmail naar gmail om dat voor elkaar te krijgen.
    Maar ik wil wel geluidjes als mijn telefoon gaat 's nachts. Voor noodgevallen bijvoorbeeld. Een 419 valt bij mij niet in de categorie noodgevallen. Ik had natuurlijk ook het e-mail in geluidje uit kunnen zetten. Hotmail bekeek ik gewoon via de browser.
    pi_74198446
    Wat is een goede navigatie? Ik kan echt geen goede vinden .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')