Het is heel herkenbaar voor mij.
Ik heb ook een periode gehad dat ik pijn had tijdens de sex (niet nadien) maar het is te vergelijken, geloof mij.
Ik ben na heel veel moed te hebben verzameld, want het is best eng om met je benen wijd bij de dokter te zitten, naar de dokter gegaan. Deze heeft me toen een antibiotica kuur gegeven.
Klachten waren even weg, maar zijn weer terug gekomen op de een of andere manier, dus heb mezelf laten testen op SOA's en mijn vriend ook.
Gelukkig allebei clean, maar heb wel zo 'n anti-schimmel zetpil gekregen, en sindsdien gaat het veel beter.
Oh ja, en niet inwendig wassen met zeep of lactacyd! das ook een hele belangrijke.
Anyway, ik weet uit eigen ervaring dat de drempel om te vrijen erg groot wordt, want het kan echt voelen alsof er een mes in gezet wordt. Maar bij mij heeft het geholpen om 't voorspel wat langer te maken en niet te snel erin te willen, gewoon rustig aan beginnen, dan kan je later los

.
En ik zou met haar praten en serieus vragen of ze jullie relatie nog ziet zitten of niet. Als je een rustig gesprek start en niet gelijk beschuldigd, kan je veel te weten komen.
Succes!