abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74629103
quote:
quote:
Toro Rosso must for the first time be a full constructor in 2010
da's kut voor ze
Please, make yourself uncomfortable.
  donderdag 12 november 2009 @ 11:35:32 #277
34586 kepler
No bounce, no play
pi_74629261
quote:
Zou bizar zijn als de koper van Toyota dadelijk ook wereldkampioen wordt
The line is a dot to you!
pi_74629908
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:35 schreef kepler het volgende:

[..]

Zou bizar zijn als de koper van Toyota dadelijk ook wereldkampioen wordt
*kuch* honda en brawngp *kuch*
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 12 november 2009 @ 12:14:40 #279
34586 kepler
No bounce, no play
pi_74630462
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:56 schreef franklop het volgende:

[..]

*kuch* honda en brawngp *kuch*
ja, daarom zeg ik 'ook'
The line is a dot to you!
pi_74630743
Daarom lees ik ook altijd verkeerd
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_74632797
Niet echt nieuws, maar meer voor de liefhebbers die volgend jaar mee willen doen

F1 te koop
pi_74636158
Calm down, please!
pi_74639670
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:14 schreef Googolplexian het volgende:
The FIA discusses overtaking
quote:
The event was attended by FIA technical experts, circuit designers, technical directors, senior engineers and drivers from F1, NASCAR and IRL as well as other major championships
zolang ze het verdedigen van je lijn maar niet gaan verbieden

ik vind dat ze de regels wat moeten versoepelen. de laatste tijd worden inhaalacties te vaak bestraft imo
Please, make yourself uncomfortable.
pi_74658142
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:14 schreef Googolplexian het volgende:
The FIA discusses overtaking
Wel een pluspunt dat Clive Bowen erbij zit. Hij ontwerpt circuits met het oog op inhalen en sluit dus aan bij de visie van Sam Michael dat de layouts van de circuits de oorzaak van het weinige inhalen zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_74658553
Ach ... dit is gewoon weer een leuk bericht naar de fans ... "De FIA werkt eraan!"

Maar de nieuwste baan op de kalender heeft iets unieks, hoor ... lekker veel off-camber corners.

Dus we moeten geloven dat de FIA nu pas begint met kijken naar het inhaal-probleem? Zo niet ... waarom dan een baan erbij met bochten waar je extra downforce nodig hebt? Of snappen ze dat gewoon niet (wat me enorm sterk lijkt).
Calm down, please!
  vrijdag 13 november 2009 @ 10:44:55 #286
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_74659319
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:12 schreef Googolplexian het volgende:
Ach ... dit is gewoon weer een leuk bericht naar de fans ... "De FIA werkt eraan!"

Maar de nieuwste baan op de kalender heeft iets unieks, hoor ... lekker veel off-camber corners.

Dus we moeten geloven dat de FIA nu pas begint met kijken naar het inhaal-probleem? Zo niet ... waarom dan een baan erbij met bochten waar je extra downforce nodig hebt? Of snappen ze dat gewoon niet (wat me enorm sterk lijkt).
echt idioot is dat. je moet juist camber hebben - kijk naar bevoorbeeld ovals (niet dat je dat kunt vergelijken) maar daar kun je tenminste ook verschillende lijnen rijden. Lager in de bocht is korter maar langzamer, hoger in de bocht is langer maar sneller
Please, make yourself uncomfortable.
pi_74659871
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:44 schreef bodylotion het volgende:

[..]

echt idioot is dat. je moet juist camber hebben - kijk naar bevoorbeeld ovals (niet dat je dat kunt vergelijken) maar daar kun je tenminste ook verschillende lijnen rijden. Lager in de bocht is korter maar langzamer, hoger in de bocht is langer maar sneller
Off-camber bochten halen ook alle mooie uit-rem-acties uit het spel.
Calm down, please!
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:15:21 #288
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_74660196
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:04 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Off-camber bochten halen ook alle mooie uit-rem-acties uit het spel.
je zou toch denken dat zo'n Tilke dat toch weet
Please, make yourself uncomfortable.
pi_74660613
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:15 schreef bodylotion het volgende:

[..]

je zou toch denken dat zo'n Tilke dat toch weet
Zou je denken... maar er zit meer achter, denk ik.

Indy > kuip > Michellin slechte rep in grootste afzetmarkt > Michellin uit F1

Off-camber bocht > minder mech grip > minder banden-slijtage

Nu Bridgestone uit de F1 en geen leverancier die staat te popelen ... zonder goede banden geen F1

Connections?
Calm down, please!
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:57:26 #290
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_74661584
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:28 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Zou je denken... maar er zit meer achter, denk ik.

Indy > kuip > Michellin slechte rep in grootste afzetmarkt > Michellin uit F1

Off-camber bocht > minder mech grip > minder banden-slijtage

Nu Bridgestone uit de F1 en geen leverancier die staat te popelen ... zonder goede banden geen F1

Connections?
dat zou wel heel erg laf zijn
Please, make yourself uncomfortable.
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:07:26 #291
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_74661909
het valt me trouwens ook op dat motoren door de OWG buiten beschouwing worden gelaten. dat komt natuurlijk door die engine freeze, maar met meer verschil in motoren zou je ook meer inhaalacties op de baan moeten krijgen.

wie herinnert zich de arrows van jos nog met die supertec die kneiterhard liep op het rechte stuk, alleen kwam dat ding de bocht niet door
Please, make yourself uncomfortable.
pi_74662110
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:07 schreef bodylotion het volgende:
het valt me trouwens ook op dat motoren door de OWG buiten beschouwing worden gelaten. dat komt natuurlijk door die engine freeze, maar met meer verschil in motoren zou je ook meer inhaalacties op de baan moeten krijgen.

wie herinnert zich de arrows van jos nog met die supertec die kneiterhard liep op het rechte stuk, alleen kwam dat ding de bocht niet door
Ja ... Of de AsiaTech dattie keihard achter Montoya aanknalde (die de race leidde?)

... en er tegenop knalde ... z'n remmen waren ook niet zo goed Maar wat liep 'ie hard op het rechte stuk!

Calm down, please!
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:25:42 #293
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74662480
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:13 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ja ... Of de AsiaTech dattie keihard achter Montoya aanknalde (die de race leidde?)

... en er tegenop knalde ... z'n remmen waren ook niet zo goed Maar wat liep 'ie hard op het rechte stuk!


De telemetrie heeft destijds aangetoond dat Montoya 50 meter eerder remde dam gebruikelijk voor die bocht.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_74662513
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:25 schreef sanger het volgende:

[..]

De telemetrie heeft destijds aangetoond dat Montoya 50 meter eerder remde dam gebruikelijk voor die bocht.
Er zijn mensen die een brake test kunnen ontwijken

Vraag maar aan Coulthard

Calm down, please!
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:35:51 #295
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_74662764
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:25 schreef sanger het volgende:

[..]

De telemetrie heeft destijds aangetoond dat Montoya 50 meter eerder remde dam gebruikelijk voor die bocht.
was Williams dat jaar niet de eerste die had uitgevonden dat je door de lucht te verstoren achter de auto je lastig kunt inhalen

met later "keep your distance!" op de achtervleugel
Please, make yourself uncomfortable.
pi_74663723
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:35 schreef bodylotion het volgende:

[..]

was Williams dat jaar niet de eerste die had uitgevonden dat je door de lucht te verstoren achter de auto je lastig kunt inhalen

met later "keep your distance!" op de achtervleugel
Dat "Keep Distance" was de race na die crash met Verstappen

Of die crash of de tekst op de wing de volgende race trouwens iets te maken had met Williams z'n nieuwe vleugels, weet ik niet.
Calm down, please!
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:22:18 #297
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_74664402
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:03 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dat "Keep Distance" was de race na die crash met Verstappen

Of die crash of de tekst op de wing de volgende race trouwens iets te maken had met Williams z'n nieuwe vleugels, weet ik niet.
no shit

Ze zijn dat seizoen vaker achterop (Villeneuve-Ralf Melbourne), vandaar die tekst.

Er ging toen rond dat Williams de lucht achter de auto opzettelijk zoveel mogelijk verstoorde, zodat ze niet ingehaald konden worden. Met alle gevolgen die daarbij hoorden.
Please, make yourself uncomfortable.
pi_74670012
quote:
Bridgestone reveals narrow F1 2010 tyre
245R13 will replace 270/55R13 from Bahrain onwards

Bridgestone has shown off the new front tyre shape for Formula 1 2010. A 245/55R13 front rubber will replace the 270/55R13 used this season. "This will help to bring a better grip balance between
the front and the rear grip of the cars" explains Hirohide Hamashima. "When we changed back to slick tyres the grooved tyre size
was retained, meaning that the front gained proportionally more grip than the rear. This is
addressed by making the front tyre narrower."

This and the move to larger fuel tanks could have significant implications on chassis design with wheelbase and weight distribution key factors.

Dus op dat vlak al NOG minder mechanische grip
Calm down, please!
pi_74670050
http://www.nusport.nl/for(...)ikkonen-mclaren.html
quote:
AMSTERDAM - De managers van Kimi Raikkonen hebben woensdag een bezoek gebracht aan de McLaren-fabriek in Engeland en daar gesproken met teambaas Martin Whitmarsh. Het voedt de geruchten dat de Fin terugkeert bij zijn oude werkgever.
© ANP

Steve en David Robertson, de heren die de zaken van Räikkönen behartigen, werden woensdag door ITV gespot toen ze met Whitmarsh over het terrein van de fabriek van McLaren in Woking liepen.

Sinds bekend werd dat Raikkonen volgend seizoen niet meer voor Ferrari rijdt, wordt er hevig gespeculeerd over zijn toekomst. Misschien neemt hij een sabbatical, misschien gaat hij rally rijden, misschien blijft hij in de Formule 1.

In het laatste geval lijkt McLaren zijn enige realistische optie, aangezien de Fin liet weten dat hij honderd procent gelukkig moet zijn met een nieuw contract en dat alles perfect moet zijn bij zijn nieuwe team. Hij wil alleen racen als de titel een haalbaar doel is.

Miljoenen

Raikkonens hoge salaris is nog wel een sta-in-de-weg. Toyota’s interesse knapte daarop af en ook bij McLaren hoest men naar verluidt niet zomaar ettelijke miljoenen op voor de voormalig wereldkampioen.

Daarnaast heeft Räikkönen concurrentie van andere coureurs. Whitmarsh heeft niet uitgesloten dat Heikki Kovalainen nog een seizoen de kans krijgt zichzelf te bewijzen.

En ook Jenson Button wordt genoemd als teamgenoot van Lewis Hamilton, omdat zijn contractonderhandelingen bij Brawn GP nogal stroef verlopen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_74670139
Ik denk dat het Button wordt en dat Raikkonen ex F1 is (een jaartje sabbatical gevolgd door geen interesse).
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')