quote:
da's kut voor zequote:Toro Rosso must for the first time be a full constructor in 2010
Zou bizar zijn als de koper van Toyota dadelijk ook wereldkampioen wordtquote:
*kuch* honda en brawngp *kuch*quote:Op donderdag 12 november 2009 11:35 schreef kepler het volgende:
[..]
Zou bizar zijn als de koper van Toyota dadelijk ook wereldkampioen wordt
ja, daarom zeg ik 'ook'quote:Op donderdag 12 november 2009 11:56 schreef franklop het volgende:
[..]
*kuch* honda en brawngp *kuch*
quote:
zolang ze het verdedigen van je lijn maar niet gaan verbiedenquote:The event was attended by FIA technical experts, circuit designers, technical directors, senior engineers and drivers from F1, NASCAR and IRL as well as other major championships
Wel een pluspunt dat Clive Bowen erbij zit. Hij ontwerpt circuits met het oog op inhalen en sluit dus aan bij de visie van Sam Michael dat de layouts van de circuits de oorzaak van het weinige inhalen zijn.quote:
echt idioot is dat. je moet juist camber hebben - kijk naar bevoorbeeld ovals (niet dat je dat kunt vergelijken) maar daar kun je tenminste ook verschillende lijnen rijden. Lager in de bocht is korter maar langzamer, hoger in de bocht is langer maar snellerquote:Op vrijdag 13 november 2009 10:12 schreef Googolplexian het volgende:
Ach ... dit is gewoon weer een leuk bericht naar de fans ... "De FIA werkt eraan!"
Maar de nieuwste baan op de kalender heeft iets unieks, hoor ... lekker veel off-camber corners.Dus we moeten geloven dat de FIA nu pas begint met kijken naar het inhaal-probleem? Zo niet ... waarom dan een baan erbij met bochten waar je extra downforce nodig hebt? Of snappen ze dat gewoon niet (wat me enorm sterk lijkt).
Off-camber bochten halen ook alle mooie uit-rem-acties uit het spel.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:44 schreef bodylotion het volgende:
[..]
echt idioot is dat. je moet juist camber hebben - kijk naar bevoorbeeld ovals (niet dat je dat kunt vergelijken) maar daar kun je tenminste ook verschillende lijnen rijden. Lager in de bocht is korter maar langzamer, hoger in de bocht is langer maar sneller
je zou toch denken dat zo'n Tilke dat toch weetquote:Op vrijdag 13 november 2009 11:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Off-camber bochten halen ook alle mooie uit-rem-acties uit het spel.
Zou je denken... maar er zit meer achter, denk ik.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:15 schreef bodylotion het volgende:
[..]
je zou toch denken dat zo'n Tilke dat toch weet
dat zou wel heel erg laf zijnquote:Op vrijdag 13 november 2009 11:28 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zou je denken... maar er zit meer achter, denk ik.
Indy > kuip > Michellin slechte rep in grootste afzetmarkt > Michellin uit F1
Off-camber bocht > minder mech grip > minder banden-slijtage
Nu Bridgestone uit de F1 en geen leverancier die staat te popelen ... zonder goede banden geen F1Connections?
Ja ... Of de AsiaTech dattie keihard achter Montoya aanknalde (die de race leidde?)quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:07 schreef bodylotion het volgende:
het valt me trouwens ook op dat motoren door de OWG buiten beschouwing worden gelaten. dat komt natuurlijk door die engine freeze, maar met meer verschil in motoren zou je ook meer inhaalacties op de baan moeten krijgen.
wie herinnert zich de arrows van jos nog met die supertec die kneiterhard liep op het rechte stuk, alleen kwam dat ding de bocht niet door
De telemetrie heeft destijds aangetoond dat Montoya 50 meter eerder remde dam gebruikelijk voor die bocht.quote:Op vrijdag 13 november 2009 12:13 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ja ... Of de AsiaTech dattie keihard achter Montoya aanknalde (die de race leidde?)
... en er tegenop knalde ... z'n remmen waren ook niet zo goedMaar wat liep 'ie hard op het rechte stuk!
Er zijn mensen die een brake test kunnen ontwijkenquote:Op vrijdag 13 november 2009 12:25 schreef sanger het volgende:
[..]
De telemetrie heeft destijds aangetoond dat Montoya 50 meter eerder remde dam gebruikelijk voor die bocht.
was Williams dat jaar niet de eerste die had uitgevonden dat je door de lucht te verstoren achter de auto je lastig kunt inhalenquote:Op vrijdag 13 november 2009 12:25 schreef sanger het volgende:
[..]
De telemetrie heeft destijds aangetoond dat Montoya 50 meter eerder remde dam gebruikelijk voor die bocht.
Dat "Keep Distance" was de race na die crash met Verstappenquote:Op vrijdag 13 november 2009 12:35 schreef bodylotion het volgende:
[..]
was Williams dat jaar niet de eerste die had uitgevonden dat je door de lucht te verstoren achter de auto je lastig kunt inhalen
met later "keep your distance!" op de achtervleugel
no shitquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat "Keep Distance" was de race na die crash met Verstappen
Of die crash of de tekst op de wing de volgende race trouwens iets te maken had met Williams z'n nieuwe vleugels, weet ik niet.
Dus op dat vlak al NOG minder mechanische gripquote:Bridgestone reveals narrow F1 2010 tyre
245R13 will replace 270/55R13 from Bahrain onwards
Bridgestone has shown off the new front tyre shape for Formula 1 2010. A 245/55R13 front rubber will replace the 270/55R13 used this season. "This will help to bring a better grip balance between
the front and the rear grip of the cars" explains Hirohide Hamashima. "When we changed back to slick tyres the grooved tyre size
was retained, meaning that the front gained proportionally more grip than the rear. This is
addressed by making the front tyre narrower."
This and the move to larger fuel tanks could have significant implications on chassis design with wheelbase and weight distribution key factors.
quote:AMSTERDAM - De managers van Kimi Raikkonen hebben woensdag een bezoek gebracht aan de McLaren-fabriek in Engeland en daar gesproken met teambaas Martin Whitmarsh. Het voedt de geruchten dat de Fin terugkeert bij zijn oude werkgever.
© ANP
Steve en David Robertson, de heren die de zaken van Räikkönen behartigen, werden woensdag door ITV gespot toen ze met Whitmarsh over het terrein van de fabriek van McLaren in Woking liepen.
Sinds bekend werd dat Raikkonen volgend seizoen niet meer voor Ferrari rijdt, wordt er hevig gespeculeerd over zijn toekomst. Misschien neemt hij een sabbatical, misschien gaat hij rally rijden, misschien blijft hij in de Formule 1.
In het laatste geval lijkt McLaren zijn enige realistische optie, aangezien de Fin liet weten dat hij honderd procent gelukkig moet zijn met een nieuw contract en dat alles perfect moet zijn bij zijn nieuwe team. Hij wil alleen racen als de titel een haalbaar doel is.
Miljoenen
Raikkonens hoge salaris is nog wel een sta-in-de-weg. Toyota’s interesse knapte daarop af en ook bij McLaren hoest men naar verluidt niet zomaar ettelijke miljoenen op voor de voormalig wereldkampioen.
Daarnaast heeft Räikkönen concurrentie van andere coureurs. Whitmarsh heeft niet uitgesloten dat Heikki Kovalainen nog een seizoen de kans krijgt zichzelf te bewijzen.
En ook Jenson Button wordt genoemd als teamgenoot van Lewis Hamilton, omdat zijn contractonderhandelingen bij Brawn GP nogal stroef verlopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |