FOK!forum / Klaagbaak / In een callcenter werken
Electro-Wormwoensdag 28 oktober 2009 @ 20:40
Je moet echt de hele fucking tijd mensen eigenlijk irriteren,NIEMAND wil onbekend gebeld worden en wéér dat gezeik van bitches aanhoren dat ze een nieuwe aanbieding hebben, ik moet ze vragen om bij onze energieleverancier te komen omdat dat goedkoper is en beter en betere klantenservice en betere dit en dat. En dan verwachten die supervisors van mij dat ik targets haal? Dat ik mensen over kan halen om maar bij ons te komen? Welke tering mongool stapt er nou weer TELEFONISCH over naar een van de dúúrste leverancier, jonge. Ik had nooit ja moeten zeggen, ik denk dat ik maar bij de bank giro ga, dit is echt om te poepen.

Moeten liegen om klanten binnen te halen
Zeggen dat je de voordeligste bent en er vervolgens via internet achterkomen dat we een van de duurste zijn .

anti-klacht is wel dat het echt heel goed verdient.
antiklacht 2 is dat ik jullie voor geld irriteer.
Silvwoensdag 28 oktober 2009 @ 20:41
Zelf ook gedaan, wat een pauperbaan.
Zapatowoensdag 28 oktober 2009 @ 20:41
Dus wat is nou je probleem? De ethische kant?
zovtywoensdag 28 oktober 2009 @ 20:41
Als je mij belt maak ik je hier voor als je internetvriendjes af. Met m'n vlijmscherpe toetsenbord natuurlijk.
__Saviour__woensdag 28 oktober 2009 @ 20:43
ga je toch inbound werk doen. dan help je mensen tenminste nog.
Heroinjunkwoensdag 28 oktober 2009 @ 20:48
Daarom wil ik niet op een callcenter werken.
Mopst3rwoensdag 28 oktober 2009 @ 20:48
Alleen eckte homies werken inbound, jwz!
Electro-Wormwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:00
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:41 schreef Zapato het volgende:
Dus wat is nou je probleem? De ethische kant?
Mijn probleem is dat ik moet liegen en mensen moet overhalen om over te stappen, TELEFONISCH.

It's mission impossible tenzij ik heel veel van de leverancier zelf weet, maar ik werk er pas net en ze verwachten ineens dat ik punten scoor. Ik ken die hele maatschappij niet, ik weet alleen dat ze energie leveren. Wat moet ik dan aan de telefoon zeggen.

Een gesprek van mij loopt echt zo:

Goede middag u spreekt met *** van het *** energiemaatschappij!
Ik ben op zoek naar meneer of mevrouw ***, is die aanwezig?
Ja? Mooi, ik hoop niet dat ik u al te zeer stoor op dit moment?

Niet? ( Hier gaat het al mis, nu verwachten ze van mij dat ik ze tot in de details uit ga leggen wat het precies inhoudt terwijl ik weinig informatie er over heb omdat ik er net pas werk, ik kan ze alleen het minimale vertellen wat nooit genoeg is om iemand binnen te halen )

Wel? Dan houdt het gelijk al op.
Electro-Wormwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:00
We hebben hier maar weinig plaatsen voor inbound, wordt maar door 4 mensen gedaan. 9/10 hier doet outbound.
Electro-Wormwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:01
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:43 schreef __Saviour__ het volgende:
ga je toch inbound werk doen. dan help je mensen tenminste nog.
Als mensen ons bellen moeten we ze overtuigen bij ons te blijven want de enige reden dat ze ons bellen is omdat ze zich afmelden .
woadswoensdag 28 oktober 2009 @ 21:02
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:01 schreef Electro-Worm het volgende:

[..]

Als mensen ons bellen moeten we ze overtuigen bij ons te blijven want de enige reden dat ze ons bellen is omdat ze zich afmelden .
Hoeveel targets heb je eigenlijk?
Aetherealwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:04
inbound wat is dat?
Electro-Wormwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:06
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:02 schreef woads het volgende:

[..]

Hoeveel targets heb je eigenlijk?
Met bankgiro loterij 3, met energie 2, in een shift die 4 en een half uur duurt. Ik werk regelmatig 2 shifts en haal nooit een target.
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:04 schreef Aethereal het volgende:
inbound wat is dat?
Outbound is dat de beller jou belt, inbound is dat de prospect ( de klant) ons belt voor vragen of om af te melden.
teamleadwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:07
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:40 schreef Electro-Worm het volgende:
Je moet echt de hele fucking tijd mensen eigenlijk irriteren,NIEMAND wil onbekend gebeld worden en wéér dat gezeik van bitches aanhoren dat ze een nieuwe aanbieding hebben, ik moet ze vragen om bij onze energieleverancier te komen omdat dat goedkoper is en beter en betere klantenservice en betere dit en dat. En dan verwachten die supervisors van mij dat ik targets haal? Dat ik mensen over kan halen om maar bij ons te komen? Welke tering mongool stapt er nou weer TELEFONISCH over naar een van de dúúrste leverancier, jonge. Ik had nooit ja moeten zeggen, ik denk dat ik maar bij de bank giro ga, dit is echt om te poepen.

Moeten liegen om klanten binnen te halen
Zeggen dat je de voordeligste bent en er vervolgens via internet achterkomen dat we een van de duurste zijn .

anti-klacht is wel dat het echt heel goed verdient.
antiklacht 2 is dat ik jullie voor geld irriteer.
je werkt bij de NEM en je bent niet geschikt voor je werk
Electro-Wormwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:09
Wrong. NEM is onze aartsvijand.
LadiesMan217woensdag 28 oktober 2009 @ 21:11
Tof werk was dat! alleen ik deed warme sales (Klanten die je toch al gingen bellen voor info) Toch wel 16x "gelachen" met vrouwelijke collega's en minimaal met 6 verschillende geketst..
teamleadwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:11
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:00 schreef Electro-Worm het volgende:

[..]

Mijn probleem is dat ik moet liegen en mensen moet overhalen om over te stappen, TELEFONISCH.
da's meestal in een callcenter ja.. op dat liegen na dan
quote:
It's mission impossible tenzij ik heel veel van de leverancier zelf weet, maar ik werk er pas net en ze verwachten ineens dat ik punten scoor. Ik ken die hele maatschappij niet, ik weet alleen dat ze energie leveren. Wat moet ik dan aan de telefoon zeggen.

Een gesprek van mij loopt echt zo:

Goede middag u spreekt met *** van het *** energiemaatschappij!
Ik ben op zoek naar meneer of mevrouw ***, is die aanwezig?
Ja? Mooi, ik hoop niet dat ik u al te zeer stoor op dit moment?[
right.. dikgedrukt: eerste escape mogelijkheid voor de klant. Waarom vragen?
quote:
Niet? ( Hier gaat het al mis, nu verwachten ze van mij dat ik ze tot in de details uit ga leggen wat het precies inhoudt terwijl ik weinig informatie er over heb omdat ik er net pas werk, ik kan ze alleen het minimale vertellen wat nooit genoeg is om iemand binnen te halen )
- mag ik vragen wie uw huidige energieleverancier is? (of als je dat weet: klopt het dat u nu klant bent bij ****?
- bent u tevreden over uw leverancier? ja -> goed om te horen, dat is ook heel belangrijk, waar bent u precies zo tevreden over dan? (prijs: wij zijn goedkoper/service: welke service bedoelt u dan? zou u diezelfde of betere service niet tegen een lagere prijs willen?)
- U bent niet tevreden? Dan bel ik precies op het goede moment, wij kunnen u namelijk een aanbod doen waarbij [insert zwamverhaal van leverancier over voorwaarden, kosten en incentive]
quote:
Wel? Dan houdt het gelijk al op.
Mijn excuses dat ik u ongelegen bel. Wanneer zou het u wel uitkomen?


zo moeilijk is het allemaal niet, maar je moet sales wel een beetje leuk vinden

[ Bericht 1% gewijzigd door teamlead op 28-10-2009 21:13:08 (tagje fout) ]
teamleadwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:12
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:09 schreef Electro-Worm het volgende:
Wrong. NEM is onze aartsvijand.
ah, oke.. ik raakte in de war van dat "roepen dat we goedkoop zijn, maar het eigenlijk niet zijn"
Bonzai.woensdag 28 oktober 2009 @ 21:12
Callcenters De kanker van Nederland

Heb zelfs nog meer respect voor vrijetijdsmanagers
Mr.Noodlewoensdag 28 oktober 2009 @ 21:13
Outbound verkoophomo's
JaapAapSmulPaapwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:14
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:43 schreef __Saviour__ het volgende:
ga je toch inbound werk doen. dan help je mensen tenminste nog.
Helpt? Ze eisen dat je het binnen een seconde voor ze fixed
teamleadwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:14
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:12 schreef Bonzai. het volgende:
Callcenters De kanker van Nederland

Heb zelfs nog meer respect voor vrijetijdsmanagers
huilie.. registreer je dan gewoon in het bel-me-niet-register en wees vooral niet zo debiel om op elke site je telefoonnummer in te vullen
teamleadwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:15
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:14 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:

[..]

Helpt? Ze eisen dat je het binnen een seconde voor ze fixed
bijzonder.. meestal is 300 seconden het target
Mr.Noodlewoensdag 28 oktober 2009 @ 21:15
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:14 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:

[..]

Helpt? Ze eisen dat je het binnen een seconde voor ze fixed
Dingen eisen over de telefoon?
Bonzai.woensdag 28 oktober 2009 @ 21:16
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:14 schreef teamlead het volgende:

[..]

huilie.. registreer je dan gewoon in het bel-me-niet-register
Dat gaat niet.
quote:
en wees vooral niet zo debiel om op elke site je telefoonnummer in te vullen
Doe ik niet.
JaapAapSmulPaapwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:16
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:15 schreef teamlead het volgende:

[..]

bijzonder.. meestal is 300 seconden het target
Idd, nog steeds targets
Electro-Wormwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:17
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:11 schreef teamlead het volgende:

[..]

da's meestal in een callcenter ja.. op dat liegen na dan
[..]

right.. dikgedrukt: eerste escape mogelijkheid voor de klant. Waarom vragen?
[..]

- mag ik vragen wie uw huidige energieleverancier is? (of als je dat weet: klopt het dat u nu klant bent bij ****?
- bent u tevreden over uw leverancier? ja -> goed om te horen, dat is ook heel belangrijk, waar bent u precies zo tevreden over dan? (prijs: wij zijn goedkoper/service: welke service bedoelt u dan? zou u diezelfde of betere service niet tegen een lagere prijs willen?)
- U bent niet tevreden? Dan bel ik precies op het goede moment, wij kunnen u namelijk een aanbod doen waarbij [insert zwamverhaal van leverancier over voorwaarden, kosten en incentive]
[..]

Mijn excuses dat ik u ongelegen bel. Wanneer zou het u wel uitkomen?


zo moeilijk is het allemaal niet, maar je moet sales wel een beetje leuk vinden
Yeah dat gebruik ik ook wel eens. MAar mensen zijn zo oppervlakkig, ik vraag ze of ze tevreden zijn bij de Nuon, waar van bekend is dat ze de allerduurste zijn. Meneer zegt ja, ik vraag: 'ook over de prijs?' , meneer zegt nogmaals ja. Dus ik vertel de meneer dat hij te veel betaald, zegt meneer dat het hem niets uitmaakt en bij nuon blijft no matter what . Het is niet logisch, als iets voor goedkoper kan dan pak je die kans toch?
Zotheidwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:18
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:11 schreef teamlead het volgende:

[..]

da's meestal in een callcenter ja.. op dat liegen na dan
[..]

right.. dikgedrukt: eerste escape mogelijkheid voor de klant. Waarom vragen?
[..]

- mag ik vragen wie uw huidige energieleverancier is? (of als je dat weet: klopt het dat u nu klant bent bij ****?
- bent u tevreden over uw leverancier? ja -> goed om te horen, dat is ook heel belangrijk, waar bent u precies zo tevreden over dan? (prijs: wij zijn goedkoper/service: welke service bedoelt u dan? zou u diezelfde of betere service niet tegen een lagere prijs willen?)
- U bent niet tevreden? Dan bel ik precies op het goede moment, wij kunnen u namelijk een aanbod doen waarbij [insert zwamverhaal van leverancier over voorwaarden, kosten en incentive]
[..]

Mijn excuses dat ik u ongelegen bel. Wanneer zou het u wel uitkomen?


zo moeilijk is het allemaal niet, maar je moet sales wel een beetje leuk vinden
Dat is het script van de NEM.

1 keer voor gewerkt. Echt nooit meer (outbound) callcenterwerk.
JaapAapSmulPaapwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:18
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:15 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Dingen eisen over de telefoon?
Jazeker, dan gaan ze heel vaak herhalen en semi-kwaad worden ondertussen kun jij niet ophangen
dopy14woensdag 28 oktober 2009 @ 21:18
Hoe kan jij leven met jezelf. Arme mensen die mischien niet meer dan 50 euro per maand nog ff 10 euro per maand afhandig maken.

Bij deze:
Wil je a.u.b. stoppen met leven.
teamleadwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:19
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:16 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Dat gaat niet.
[..]
waarom niet?
quote:
Doe ik niet.
dan ben je een gelukkige uitzondering. Ik heb het letterlijk meegemaakt dat men meedeed aan de [naam energieleverancier]quiz met vragen over huidige leverancier, kosten etc. en als laatste vraag bent u geinteresseerd in een interessante aanbieding waarmee u veel geld kunt besparen?. Als men daar Ja invult, vervolgens gebeld wordt en dán gaat janken dat ze lastig gevallen worden... tja.. dat mag hoor, maar dan vind ik ze debiel
Mr.Noodlewoensdag 28 oktober 2009 @ 21:19
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:18 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:

[..]

Jazeker, dan gaan ze heel vaak herhalen en semi-kwaad worden ondertussen kun jij niet ophangen
Is toch geweldig als ze dingen gaan lopen "eisen"? <insert> antwoord, ik vind wel dat u een beetje veeleisend bent..
Mensen die zich helemaal aan de andere kant van de telefoon aan het opvreten zijn, terwijl jij gewoon zit te Fok!ken tijdens het werk..
Electro-Wormwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:19
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:16 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Dat gaat niet.
[..]

Doe ik niet.
Hoezo gaat dat niet ?
teamleadwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:19
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:18 schreef Zotheid het volgende:

[..]

Dat is het script van de NEM.

1 keer voor gewerkt. Echt nooit meer (outbound) callcenterwerk.
ik heb hem niet van de NEM, maar wel van een energieleverancier ja..
svenisthemanwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:19
Ik werk zelf als outbound saler bij een groot bedrijf en haal mijn target met gemak iedere maand:)

Tip voor TS: je moet enthousiasme mixen met kennis en ook het vak salen leuk vinden! Ik verkoop met gemak 6 2 jarige contractjes per dag:) ik verdien nu toch zo een 1800 euro netto fulltime met provisie...niet slecht en heb het goed naar me zin!
Zotheidwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:20
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:17 schreef Electro-Worm het volgende:
Het is niet logisch, als iets voor goedkoper kan dan pak je die kans toch?
Zoals je zelf al zegt: je gaat toch niet iets via internet kopen? En zeker niet als je geen problemen hebt met je huidige leverancier, zeker als je al die horrorverhalen hoort.
Electro-Wormwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:20
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:18 schreef Zotheid het volgende:

[..]

Dat is het script van de NEM.

1 keer voor gewerkt. Echt nooit meer (outbound) callcenterwerk.
Dat is het script van ieder fucking callcenter
JaapAapSmulPaapwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:20
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:19 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Is toch geweldig als ze dingen gaan lopen eisen? Mensen die zich helemaal aan de andere kant van de telefoon aan het opvreten zijn, terwijl jij gewoon zit te Fok!ken tijdens het werk..
Ik doe dat werk al lang niet meer
Maar goed ik kan dus niet echt goed lezen en luisteren tegelijk
Panzerknacker666woensdag 28 oktober 2009 @ 21:21
En dan godverdomme ook om half 6 bellen als ik net zit te vreten.
Electro-Wormwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:21
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:21 schreef Panzerknacker666 het volgende:
En dan godverdomme ook om half 6 bellen als ik net zit te vreten.
Dat zijn de tijden dat de meeste mensen thuis zijn.
Zotheidwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:24
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:19 schreef teamlead het volgende:

[..]

ik heb hem niet van de NEM, maar wel van een energieleverancier ja..
Het lijkt ook allemaal op elkaar.
We kregen zo'n lijst met de energieprijzen en hoeveel de NEM wel niet goedkoper was. We moesten ook liegen als bleek dat het ergens anders goedkoper was. Of minimaal zeggen dat bij de NEM het zoveel jaar vaststaat zodat de prijs, in tegenstelling tot de rest, niet stijgt!
Als roofvogels jagen op oude mensen die er toch geen verstand van hebben en makkelijk over te halen zijn. Verschrikkelijk werk.
Panzerknacker666woensdag 28 oktober 2009 @ 21:24
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:21 schreef Electro-Worm het volgende:

[..]

Dat zijn de tijden dat de meeste mensen thuis zijn.
Ja, so what? van 11 uur s'avonds tot 7 u s'ochtends ben ik ook thuis, maar dan word ik niet gebeld, hoe dat zo?
JaapAapSmulPaapwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:25
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:24 schreef Panzerknacker666 het volgende:

[..]

Ja, so what? van 11 uur s'avonds tot 7 u s'ochtends ben ik ook thuis, maar dan word ik niet gebeld, hoe dat zo?
Doe eens een gokje
Zotheidwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:26
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:20 schreef Electro-Worm het volgende:

[..]

Dat is het script van ieder fucking callcenter
Ja, oke.
Ik moest toen overdag werken. Alleen maar van die huisvrouwen die er toch geen verstand van hebben en dat men hun man moesten overleggen, die pas na 6 uur thuis was. Oftewel, voor de volgende shift.
LasTeRwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:28
Dus alle mensen die huilend bij mij binnenkomen vertellend dat ze nooit wilden overstappen, komen allemaal van jou af? Goed bezig.
Marokkaanse18woensdag 28 oktober 2009 @ 21:30
En vooral ouderen trappen er natuurlijk in..lijkt me 3x niks om in een callcenter te werken
JaapAapSmulPaapwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:32
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:30 schreef Marokkaanse18 het volgende:
En vooral ouderen trappen er natuurlijk in..lijkt me 3x niks om in een callcenter te werken
Nee die waren altijd chagrijnig juist! "neuh dat mot ik niet... PLEMP" horen erop
LasTeRwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:33
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:32 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:

[..]

Nee die waren altijd chagrijnig juist! "neuh dat mot ik niet... PLEMP" horen erop
Misschien hoorden ze je niet.

Horen erop gooien.
JaapAapSmulPaapwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:34
hoorn dus
Marokkaanse18woensdag 28 oktober 2009 @ 21:34
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:32 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:

[..]

Nee die waren altijd chagrijnig juist! "neuh dat mot ik niet... PLEMP" horen erop
Werkelijk? Een vriendin doet het namelijk ook en die zegt dat veel oudjes erin trappen..
Die zijn waarschijnlijk blij dat ze eindelijk met iemand kunnen praten
JaapAapSmulPaapwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:36
Ja klopt... die types heb je ook nog....
Marokkaanse18woensdag 28 oktober 2009 @ 21:36
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:36 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:
Ja klopt... die types heb je ook nog....

Je zou het maar willen doen..
Fortune_Cookiewoensdag 28 oktober 2009 @ 21:37
gast, ga gewoon in de gayporn
LasTeRwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:38
Had laatst een telefoontje, wilde iemand mij een boxershort verkopen. Gaf hem aan dat ik al 4 jaar dezelfde droeg en anders nog genoeg andere had liggen. Ging hij er nog ontzettend serieus op in. Heerlijk.
JaapAapSmulPaapwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:39
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:38 schreef LasTeR het volgende:
Had laatst een telefoontje, wilde iemand mij een boxershort verkopen. Gaf hem aan dat ik al 4 jaar dezelfde droeg en anders nog genoeg andere had liggen. Ging hij er nog ontzettend serieus op in. Heerlijk.


Die stakkers die voor het station staan dan
LasTeRwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:40
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:39 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:

[..]



Die stakkers die voor het station staan dan
Zitten soms wel behaaglijke chicks tussen.
Dibblewoensdag 28 oktober 2009 @ 21:44
ik ga altijd een serieus gesprek beginnen met die lui als ze me bellen, vraag over alles en nog wat. Na 20 min; sorry, mijn eten brand aan' tuut tuut tuut
JaapAapSmulPaapwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:49
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:44 schreef Dibble het volgende:
ik ga altijd een serieus gesprek beginnen met die lui als ze me bellen, vraag over alles en nog wat. Na 20 min; sorry, mijn eten brand aan' tuut tuut tuut
Dan word er een notitie gemaakt dat de verbinding werd verbroken en word je op een later moment teruggebeld
LasTeRwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:49
Heb me maar geregistreerd op het bel me niet register.
JediMasterLuciawoensdag 28 oktober 2009 @ 21:49
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:48 schreef Heroinjunk het volgende:
Daarom wil ik niet op een callcenter werken.
ik ook niet.
rinzzzwoensdag 28 oktober 2009 @ 21:52
Maarehm, om een lang verhaal kort te maken, als je niet tegen dit werk kunt, waarom doe je het dan? Je bent daar vrijwillig naar binnen gelopen en kunt altijd weer naar buiten hoor......
jaggawoensdag 28 oktober 2009 @ 21:57
Ben wel eens gebeld idd door onder andere Oxxio, nuon en eneco. oxxio is zelfs een aan de deur geweest

Ik ben daarin meestal heel kort.

Zij/hij: goededag/avond, meneer! en dan steken ze OF meteen een heel verhaal af wat ik probeer te onderbreken, OF ze vragen of ik even tijd heb (heb ik dan meestal wel)
ik: indien verhaal onderbreek ik ze, of probeer het tenminste lukt het niet dan hang ik gewoon op. Als ze vragen of ik tijd heb vraag ik waar het over gaat, om meteen te volgen met geen interesse

Die kerel van oxxio aan de deur was wel een ander verhaal. Ik had de deur nog niet eens goed en wel open, of hij begon meteen te ratelen.
ik:
hij: *ratel ratel ratel* wilt u *blablabla*
ik: nee
hij: maar het is veel goedkoper! mag ik binnenkomen om het eens goed uit te leggen? (en kwam al in beweging)
ik: wat ga jij doen?
hij: ehm, nou ik dacht
ik: dat dacht je verkeerd, houdoe *klapt deur dicht*

Ik weet dat het hun werk is, echter heb ik er geen boodschap aan. Als iemand dat duidelijk maakt moet je gewoon ophouden en verder gaan, en niet liggen pushen. Dan wordt ik ( en andere mensen) bot en onbeschoft
T3rr0rwoensdag 28 oktober 2009 @ 22:45
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:17 schreef Electro-Worm het volgende:

[..]

Yeah dat gebruik ik ook wel eens. MAar mensen zijn zo oppervlakkig, ik vraag ze of ze tevreden zijn bij de Nuon, waar van bekend is dat ze de allerduurste zijn. Meneer zegt ja, ik vraag: 'ook over de prijs?' , meneer zegt nogmaals ja. Dus ik vertel de meneer dat hij te veel betaald, zegt meneer dat het hem niets uitmaakt en bij nuon blijft no matter what . Het is niet logisch, als iets voor goedkoper kan dan pak je die kans toch?
Je moet mensen juist niet zeggen dat hij teveel betaald of op een andere wijze genaaid wordt want dat willen mensen niet horen. Dat betekent namelijk dat ze een verkeerde keus hebben gemaakt en geen 'gelijk hebben'. En mensen willen altijd gelijk hebben en zijn ook vrijwel altijd in de waan dat ze gelijk hebben ongeacht wat de ander verteld. Stukje psychologie
Banzaiaapwoensdag 28 oktober 2009 @ 22:53
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:48 schreef Mopst3r het volgende:
Alleen eckte homies werken inbound, jwz!
Dit.
Electro-Wormwoensdag 28 oktober 2009 @ 23:08
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:45 schreef T3rr0r het volgende:

[..]

Je moet mensen juist niet zeggen dat hij teveel betaald of op een andere wijze genaaid wordt want dat willen mensen niet horen. Dat betekent namelijk dat ze een verkeerde keus hebben gemaakt en geen 'gelijk hebben'. En mensen willen altijd gelijk hebben en zijn ook vrijwel altijd in de waan dat ze gelijk hebben ongeacht wat de ander verteld. Stukje psychologie
Ja wat moet ik dan zeggen, je betaald te veel en je hebt gelijk maar kom toch maar bij ons?
Exentric90woensdag 28 oktober 2009 @ 23:57
Note: niet alles gelezen, ook geen zin om te doen
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:00 schreef Electro-Worm het volgende:

[..]

Mijn probleem is dat ik moet liegen en mensen moet overhalen om over te stappen, TELEFONISCH.

It's mission impossible tenzij ik heel veel van de leverancier zelf weet, maar ik werk er pas net en ze verwachten ineens dat ik punten scoor. Ik ken die hele maatschappij niet, ik weet alleen dat ze energie leveren. Wat moet ik dan aan de telefoon zeggen.

Een gesprek van mij loopt echt zo:

Goede middag u spreekt met *** van het *** energiemaatschappij!
Ik ben op zoek naar meneer of mevrouw ***, is die aanwezig?
Ja? Mooi, ik hoop niet dat ik u al te zeer stoor op dit moment?

Niet? ( Hier gaat het al mis, nu verwachten ze van mij dat ik ze tot in de details uit ga leggen wat het precies inhoudt terwijl ik weinig informatie er over heb omdat ik er net pas werk, ik kan ze alleen het minimale vertellen wat nooit genoeg is om iemand binnen te halen )

Wel? Dan houdt het gelijk al op.


Goede dag, U spreekt met ... van ..
Ik ben opzoek naar dhr. of mevr. ...
(die is niet aanwezig)
oke dan bel ik even een andere keer terug!
(en hop naar de volgende! Vergeet het Recht van Verzet niet!! (IVR))

of

(Ja daar spreekt u mee)
Ah fijn dat ik u aan de lijn tref!
Ik bel namelijk even van wegen het volgende!:
U bent vast ook wel eens over internet wezen surfen, om te kijken of u kon gaan besparen op uw huidige gas en stroom nota toch!? (ja-ritme mbv. suggestieve vraag! )
(ja dat klopt ja! (na dat ze ja zeggen meteen weer door praten))
Ah kijk eens, daar heeft u toch ook gezien dat het allemaal eigenlijk weinig scheelt toch?(again ja-ritme mbv. suggestieve vraag! (nee dan lieg je niet want als je je product goed kent scheel het ook weinig )
(ja dat klopt ja!)
Nu neem ik aan dat u kwaliteit en service ook belangrijk vind toch? (again ja-ritme mbv. suggestieve vraag! )
(ja dat klopt inderdaad)
Nu is het dus zo dat ik u hetzelfde gas en stroom mag aan bieden met de beste kwaliteit en service van heel nederland! dat wilt u ook toch? (again ja-ritme mbv. suggestieve vraag! )

(nee)
Ach hoe komt dat zo? (en dan behoeftes achter halen en mbv. Usp's als nog proberen te overtuigen)

of
(ja)
oke wat zijn uw voor letters?!!

maw. leer verkopen!
de eerste paar dagen zal het je toch niet lukken!, verkopen moet je leren net als fietsen,
daarna verleer je het niet meer
lukt het na 2 weken niet?
dan is het verkopers vak voor jouw niks
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:17 schreef Electro-Worm het volgende:

[..]

Yeah dat gebruik ik ook wel eens. MAar mensen zijn zo oppervlakkig, ik vraag ze of ze tevreden zijn bij de Nuon, waar van bekend is dat ze de allerduurste zijn. Meneer zegt ja, ik vraag: 'ook over de prijs?' , meneer zegt nogmaals ja. Dus ik vertel de meneer dat hij te veel betaald, zegt meneer dat het hem niets uitmaakt en bij nuon blijft no matter what . Het is niet logisch, als iets voor goedkoper kan dan pak je die kans toch?
Ah harstikke mooi meneer! dat wil ik ook niet veranderen!
(hu hoezo? ik moet dan toch over stappen?)
Ja dat klopt meneer echter! is het zo dat u nu tevreden bent over de kwaliteit!
nu is het zo dat nuon hun kwaliteit van de netwerkbeheerder heeft(Liander )
en DAT! kan in nederland niet veranderen! (als grapje mogelijk om het gesprek losser te maken: Want anders zouden we elke dag overal de leidingen eruit moeten halen! en dat heeft ook geen zin toch! hahaha..)
wat dus in houd dat u lekker de kwaliteit en service van de nuon kan blijven behouden en daar mee wel stukken goedkoper uit kan zijn!!!

----------------------------------------------

met deze 2 voorbeelden wil ik even duidelijk maken dat je niet op En service En prijs moet gaan verkopen.
zeker niet in het begin

probeer of alleen de prijs( dan lieg je dus staal hard!)
of probeer op service(en ben je goud eerlijk!)

ook een tip: maak het voor mannen wat zakelijker en voor vrouwen wat losser, (heb het eens over het weer? of over een nieuwtje (zoals toen met trukish airlines) (ja wij leveren ook aan KLM, zouden we dat niet doen dan vallen de vliegtuigen uit de lucht haha oh heeft u dat trouwens ook gehoord over turkish airlines!! bla bla..)


try it

als je tips/hulp wilt PM
Exentric90donderdag 29 oktober 2009 @ 00:08
btw, een goed script bestaat niet,
ieder mens reageert anders
als je echt goed wilt verkopen ben je assertief, objectief en impulsief

maw. Leiding nemen in het gesprek, Objectief, doen als of het jouw niet scheelt, het hun portemonnee is en hun kwaliteit en service is & leuk/ goed reageren op onverwachte vragen, antwoorden & verhaaltjes
Parafernaliadonderdag 29 oktober 2009 @ 03:58
Goeiemorgen, Keuken Kampioen, zegt u het maar.
Parafernaliadonderdag 29 oktober 2009 @ 04:00
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 00:08 schreef Exentric90 het volgende:
btw, een goed script bestaat niet,
ieder mens reageert anders
als je echt goed wilt verkopen ben je assertief, objectief en impulsief

maw. Leiding nemen in het gesprek, Objectief, doen als of het jouw niet scheelt, het hun portemonnee is en hun kwaliteit en service is & leuk/ goed reageren op onverwachte vragen, antwoorden & verhaaltjes
Geen baan, maar een carriere!
rinzzzdonderdag 29 oktober 2009 @ 04:00
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 00:08 schreef Exentric90 het volgende:
btw, een goed script bestaat niet,
ieder mens reageert anders
als je echt goed wilt verkopen ben je assertief, objectief en impulsief

maw. Leiding nemen in het gesprek, Objectief, doen als of het jouw niet scheelt, het hun portemonnee is en hun kwaliteit en service is & leuk/ goed reageren op onverwachte vragen, antwoorden & verhaaltjes
Jij hebt in ieder geval nog nooit in een callcenter gewerkt
Sgt.Stiglitzdonderdag 29 oktober 2009 @ 04:11
Iedereen die zo actief is met verkopen; krijg de kanker. Ik hoef jouw kutproducten niet, ik wil niet dat je mij overtuigd iets te kopen wat ik niet nodig heb en ik wil niet dat je mijn tijd opvreet met kuttelefoontjes. Alles onder de mom van commerce en provisies Aids van de maatschappij.
Parafernaliadonderdag 29 oktober 2009 @ 04:13
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 04:11 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Iedereen die zo actief is met verkopen; krijg de kanker. Ik hoef jouw kutproducten niet, ik wil niet dat je mij overtuigd iets te kopen wat ik niet nodig heb en ik wil niet dat je mijn tijd opvreet met kuttelefoontjes. Alles onder de mom van commerce en provisies Aids van de maatschappij.
Doe dan niet mee aan domme enquetes waarmee je zogenaamd een i-pod kan winnen!
kriorodonderdag 29 oktober 2009 @ 04:25
Niet heel het topic gelezen maar toch terechte klacht. Weet ik uit ervaring.

[ Bericht 1% gewijzigd door krioro op 29-10-2009 04:54:55 ]
Probably_on_pcpdonderdag 29 oktober 2009 @ 04:40
Callcenter werk kan best leuk zijn zolang je maar iets verkoopt waar jezelf achterstaat.

En dan die tips over leuk doen en een praatje maken Ligt natuurlijk aan de verkoper zelf, maar mijn ervaring is dat je mensen niet moet proberen te bullshitten. Veel mensen pikken dit onbewust wel op in je stemtoon.

Probeer geen verkoper te zijn en bel niet iemand op met de intentie iets te verkopen. Je krijgt betaald per uur dus so what als je je target niet haalt? Doe gewoon relaxed maar praat met een duidelijke stem en wees gewoon overtuigd van het feit dat er altijd wel iemand is die jouw product wil hebben en die het helemaal niet irritant vindt als je belt.

Met een oprechte houding, een redelijk tot goed product waar je enigszins achterstaat en overtuiging ben je al een heel eind op weg een goede verkoper te zijn.
LasTeRdonderdag 29 oktober 2009 @ 07:16
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:57 schreef Exentric90 het volgende:


Ah harstikke mooi meneer! dat wil ik ook niet veranderen!
(hu hoezo? ik moet dan toch over stappen?)
Ja dat klopt meneer echter! is het zo dat u nu tevreden bent over de kwaliteit!
nu is het zo dat nuon hun kwaliteit van de netwerkbeheerder heeft(Liander )
en DAT! kan in nederland niet veranderen! (als grapje mogelijk om het gesprek losser te maken: Want anders zouden we elke dag overal de leidingen eruit moeten halen! en dat heeft ook geen zin toch! hahaha..)
wat dus in houd dat u lekker de kwaliteit en service van de nuon kan blijven behouden en daar mee wel stukken goedkoper uit kan zijn!!!

Teveel knipogen in deze lap tekst.
Nuon heeft de kwaliteit van Liander? Je moet wel weten waar je over praat als je een product wilt verkopen.

En nog even een edit, Liander beschikt over ongeveer 2,5 miljoen aansluitingen, de rest van Nederland dan?
jeroen25donderdag 29 oktober 2009 @ 08:26
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:15 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Dingen eisen over de telefoon?
Hun zwager is advocaat hoor!
Hagelkaasdonderdag 29 oktober 2009 @ 08:31
Jezus wat een slappe mietjestargets, mijn target is 5 uit 5 uur, en soms 8 uit 5 uur. En ja, die haal ik geregeld.
OxygeneFRLdonderdag 29 oktober 2009 @ 08:32
Ik zeg altijd dat ik Jan de Boer ben ipv E F en dat ze dus verkeerd verbonden zijn als ze bellen. Ik heb het een tijdje vol gehouden om anonieme nummer niet op te nemen maar dan blijven ze bellen totdat je uit hun systeem bent.
Hagelkaasdonderdag 29 oktober 2009 @ 08:37
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 00:08 schreef Exentric90 het volgende:
btw, een goed script bestaat niet,
ieder mens reageert anders
als je echt goed wilt verkopen ben je assertief, objectief en impulsief

maw. Leiding nemen in het gesprek, Objectief, doen als of het jouw niet scheelt, het hun portemonnee is en hun kwaliteit en service is & leuk/ goed reageren op onverwachte vragen, antwoorden & verhaaltjes
Mwah, een stukje persoonlijke betrokkenheid kan ook geen kwaad hoor, bijvoorbeeld bij gezondheidsdoelen. Je moet eigenlijk aan het begin van een gesprek al hebben ingeschat met wat voor persoon je te maken hebt. Dan weet je ook direct of het zin heeft om op emotie in te spelen of dat je juist zakelijk moet blijven, of heel erg nonchalant, etc.

Humor, assertiviteit en diversiteit blijven inderdaad wel de sleutelwoorden. Je vergeet alleen één van de belangrijkste technieken: open vragen. Door het stellen van open vragen geef je de mensen het idee dat je een dialoog met ze voert, terwijl je natuurlijk stiekum een keiharde monoloog aan het voeren bent. Het blijft ook altijd leuk om te zien dat één van de oudste verkooptrucs nog steeds werkt: het ja ja ja rijtje.

Ik: "Dus u weet nu precies wat wij doen toch?"
Klant: "Ja!"
Ik: "En u bent natuurlijk ook betrokken bij die arme aidsnegertjes.."
Klant: "Ja!"
Ik: "Dan wilt u ons vast ook wel steunen toch!"
Klant: "Ja!!!" ---> Hebbes
OxygeneFRLdonderdag 29 oktober 2009 @ 08:41
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:37 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Mwah, een stukje persoonlijke betrokkenheid kan ook geen kwaad hoor, bijvoorbeeld bij gezondheidsdoelen. Je moet eigenlijk aan het begin van een gesprek al hebben ingeschat met wat voor persoon je te maken hebt. Dan weet je ook direct of het zin heeft om op emotie in te spelen of dat je juist zakelijk moet blijven, of heel erg nonchalant, etc.

Humor, assertiviteit en diversiteit blijven inderdaad wel de sleutelwoorden. Je vergeet alleen één van de belangrijkste technieken: open vragen. Door het stellen van open vragen geef je de mensen het idee dat je een dialoog met ze voert, terwijl je natuurlijk stiekum een keiharde monoloog aan het voeren bent. Het blijft ook altijd leuk om te zien dat één van de oudste verkooptrucs nog steeds werkt: het ja ja ja rijtje.

Ik: "Dus u weet nu precies wat wij doen toch?"
Klant: "Ja!"
Ik: "En u bent natuurlijk ook betrokken bij die arme aidsnegertjes.."
Klant: "Ja!"
Ik: "Dan wilt u ons vast ook wel steunen toch!"
Klant: "nee"
Ik: (wat doe je dan)?
wisedonderdag 29 oktober 2009 @ 10:01
Ik was een keer een week amper thuis 's avonds. En ze kregen het voor elkaar om elke avond 3 x te bellen. Allemaal onbekend op mijn nummerweergave
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:57 schreef jagga het volgende:
hij: maar het is veel goedkoper! mag ik binnenkomen om het eens goed uit te leggen? (en kwam al in beweging)
ik: wat ga jij doen?
hij: ehm, nou ik dacht
ik: dat dacht je verkeerd, houdoe *klapt deur dicht*
Inderdaad

Veel goedkoper heb ik ook zo vaak gehoord. En als ik dan zei dat ik dat makkelijk kan betalen ook al gaat er "20%" af, nog de ballen hebben om te vragen wat ik per maand verdien Heb de persoon in kwestie een "gaat je niks aan" reactie gegeven en de deur dicht gedaan. Mafkees
Exentric90donderdag 29 oktober 2009 @ 13:20
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:41 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Persoonlijke betrokkenheid kan idd geen kwaad bij goede doelen..
Maar bij gas en stroom nekt dat je vaak

Als ze nee zeggen door vragen hoe dat zit..
Waarom ze nee zeggen..
Lukt het niet jammer dan volgende!
Michielosdonderdag 29 oktober 2009 @ 13:23
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:20 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Persoonlijke betrokkenheid kan idd geen kwaad bij goede doelen..
Maar bij gas en stroom nekt dat je vaak

Als ze nee zeggen door vragen hoe dat zit..
Waarom ze nee zeggen..
Lukt het niet jammer dan volgende!
Je lijkt het echt leuk te vinden om mensen lastig te vallen met shit die ze niet willen kopen
Je gaat er zelfs een hele wetenschap achter verzinnen. Vergeet niet dat de meeste mensen die op een callcenter werken falers in het dagelijks leven zijn
Hagelkaasdonderdag 29 oktober 2009 @ 14:07
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:41 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

In principe, als je in dit stadium bent is de kans dat ze negatief antwoorden erg klein. Je hebt ze daarvoor namelijk al uitgebreid bewerkt met stille argumenten en trucs. Mochten ze toch negatief antwoorden, dan is het ten eerste zaak om verbazing te tonen. "Niet?!, waarom zou u dat niet willen doen!" Het moet overkomen alsof het vreemd is dat men niet wil steunen, want het is maar zes eurootjes per maand en iederéén doet het!

Dan komen ze met allerlei argumenten, meestal willen ze niet vastzitten aan een maandelijkse bijdrage of steunen ze al veel andere goede doelen. Dit zijn natuurlijk allemaal smoesjes, en ik heb een enorme berg argumenten klaarliggen om dit soort dingen te weerleggen. (Dit is overigens wel een last resort, als je het goed doet is dit niet nodig!) Even een paar voorbeeldjes:

Wil niet maandelijks:
- Bij maandelijkse bijdrage kunnen zien wij van te voren wanneer geld binnen gaat komen, kunnen wij dus planningen maken en efficiënter omgaan met geld. "Immers, hoe zou u het vinden als uw werkgever niet vertelde wanneer hij u uw gaat uitbetalen!" Structuur is essentieel.
- Ach mevrouw/meneer, we doen er allemaal toch al aan mee. Telefoonabonnementen, verzekeringen, allemaal maandelijks en daarbij kunt u niet eens voortijdig opzeggen! Bij ons is dat geen probleem blablabla

Steunt al zo veel goede doelen: (eigenlijk doe je dan iets fout in je verhaal)
- Als u geld geeft aan een goed doel, wat vindt u dan het belangrijkste dat ermee gebeurd? 9/10 mensen zegt dan wetenschappelijk onderzoek ofzo. Wát ze ook zeggen, metéén erop inhaken en uitleggen dat juist óns doel daar zo goed in is.

Ik kan eigenlijk nog wel een paar uur doorgaan, maar daar heb ik geen zin in en het blijft natuurlijk vakkennis die niet iedereen hoeft te weten.
Hagelkaasdonderdag 29 oktober 2009 @ 14:08
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:20 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Persoonlijke betrokkenheid kan idd geen kwaad bij goede doelen..
Maar bij gas en stroom nekt dat je vaak

Als ze nee zeggen door vragen hoe dat zit..
Waarom ze nee zeggen..
Lukt het niet jammer dan volgende!
Mja, het is inderdaad appels en peren vergelijken. Goede doelen hebben de mensen zelf niets aan, het is enkel hun karma wat ze gevoelsmatig verhogen. Gas/licht dingen daar hebben ze ook direct zelf iets aan, namelijk minder betalen of betere service..
Exentric90donderdag 29 oktober 2009 @ 14:18
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 07:16 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Nuon heeft de kwaliteit van Liander? Je moet wel weten waar je over praat als je een product wilt verkopen.

En nog even een edit, Liander beschikt over ongeveer 2,5 miljoen aansluitingen, de rest van Nederland dan?
Vriend het netwerkbeheer bedrijf van nuon is liander

die heeft idd 2,5 miloen aan sluitingen als je de rest van de netwerkbeheerders wilt weten:

http://www.energieleveranciers.nl/page/pag_view.asp?pag_id=398

er is niet maar 1 netwerk beheerder, maar meerdere

Geloof me ik heb er wel verstand van werk al 2 jaar in het gas en stroom
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:08 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Mja, het is inderdaad appels en peren vergelijken. Goede doelen hebben de mensen zelf niets aan, het is enkel hun karma wat ze gevoelsmatig verhogen. Gas/licht dingen daar hebben ze ook direct zelf iets aan, namelijk minder betalen of betere service..
Hulde voor deze persoon!
Je bent een van de weinige die het snapt!
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:31 schreef Hagelkaas het volgende:
Jezus wat een slappe mietjestargets, mijn target is 5 uit 5 uur, en soms 8 uit 5 uur. En ja, die haal ik geregeld.
mijn record 13 scores op 2.5 uur
op koud RWE
gemiddelde gespreks tijd van 5 minuten
beat that

[ Bericht 14% gewijzigd door Exentric90 op 29-10-2009 14:32:18 ]
Exentric90donderdag 29 oktober 2009 @ 14:30
trippel post
Hagelkaasdonderdag 29 oktober 2009 @ 15:05
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:18 schreef Exentric90 het volgende:

[..]


Ik heb tot nu toe alleen voor goede doelen gedaan, en dat is toch een tikkie lastiger 8 uit 2 uur met KWF Kankerbestrijding is mijn record. En dat is dan voor 5 euro per maand met onbepaalde looptijd.
Dawwadonderdag 29 oktober 2009 @ 15:23
Waarom werken zoveel studenten eigenlijk in callcenters

Er zijn toch zat leukere baantjes te vinden....callcenter
Exentric90donderdag 29 oktober 2009 @ 15:34
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:05 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe alleen voor goede doelen gedaan, en dat is toch een tikkie lastiger 8 uit 2 uur met KWF Kankerbestrijding is mijn record. En dat is dan voor 5 euro per maand met onbepaalde looptijd.
Ja ik heb ook nog een paar weken voor hartstichting gebeld. Dat was standaard 2 per uur is wel wat lastiger inderdaad
Bel nu ook weer voor gas en stroom 9 euro per uur

dus is wel wat beter
heb nu standaard 1 per uur
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:23 schreef Dawwa het volgende:
Waarom werken zoveel studenten eigenlijk in callcenters

Er zijn toch zat leukere baantjes te vinden....callcenter
het geld het verdient stukken beter dan vakken vullen of wat dan ook
+ de doorgroei mogelijkheden in een callcenter zijn best groot
Hagelkaasdonderdag 29 oktober 2009 @ 15:42
Geld inderdaad. Heb nog geen ander baantje gevonden wat mij 14 euro per uur oplevert
Dawwadonderdag 29 oktober 2009 @ 15:46
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:34 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Ja ik heb ook nog een paar weken voor hartstichting gebeld. Dat was standaard 2 per uur is wel wat lastiger inderdaad
Bel nu ook weer voor gas en stroom 9 euro per uur

dus is wel wat beter
heb nu standaard 1 per uur
[..]

het geld het verdient stukken beter dan vakken vullen of wat dan ook
+ de doorgroei mogelijkheden in een callcenter zijn best groot
Als je een beetje skills hebt kun je makkelijk veel betere bijbaantjes vinden die meer verdienen, studenten die bij callcenters werken zijn pabotrutjes of oelewappers
Hagelkaasdonderdag 29 oktober 2009 @ 16:07
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:46 schreef Dawwa het volgende:

[..]

Als je een beetje skills hebt kun je makkelijk veel betere bijbaantjes vinden die meer verdienen, studenten die bij callcenters werken zijn pabotrutjes of oelewappers
Zoals? Kom eens met voorbeelden dan..
Exentric90donderdag 29 oktober 2009 @ 16:08
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 15:46 schreef Dawwa het volgende:

[..]

Als je een beetje skills hebt kun je makkelijk veel betere bijbaantjes vinden die meer verdienen, studenten die bij callcenters werken zijn pabotrutjes of oelewappers
ik snap wat je bedoelt maar je kunt bij callcenter zelf bepalen wanneer je komt werken, dat is voor studenten gewoon een stuk makkelijker
en zoals ik al zei: de doorgroei mogelijkheden
een Zaal verantwoordelijke verdient al gouw 2300 in de maand
met een paar jaartjes ervaring kun je die functie zo krijgen
Dawwadonderdag 29 oktober 2009 @ 16:16
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:07 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Zoals? Kom eens met voorbeelden dan..
Opleidingsgerelateerde bijbaantjes bijv. iemand die iets doet in de IT kan uit een arsenaal aan baantjes kiezen.
Exentric90donderdag 29 oktober 2009 @ 16:26
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:23 schreef Michielos het volgende:

[..]

Je lijkt het echt leuk te vinden om mensen lastig te vallen met shit die ze niet willen kopen
Je gaat er zelfs een hele wetenschap achter verzinnen. Vergeet niet dat de meeste mensen die op een callcenter werken falers in het dagelijks leven zijn
nee zo iets heet verkopen, en dat is voor andere niet weg gelegd en daarom is het maar meteen zo dat mensen dan falers zijn in het leven?
nee sorry hoor. Je hebt aan het verkopers vak zelfs een hele boel in het dagelijks leven.
mensen als jij zien dat alleen niet en schepen het maar af als 'falers'

even een voorbeeld:
een vriend van mij werk bij tnt, als pakket bezorger.
Als wij gaan stappen heeft hij het altijd moeilijk met versieren van meiden.
ik totaal niet, omdat ik in mijn vak dagelijks aan het flirten ben met vrouwen om te verkopen.
(je verkoopt als het waren jezelf bij het andere gelsacht )
wat het geval is dat ik dagelijks mijn sociale technieken en verleidings technieken kan verbeteren.
hier heb je dus weldegelijk iets aan in het dagelijks leven.
Including mensen die in een callcenter werken
die verbeteren dagelijks hun verbaale technieken

maar goed vind er van wat je wilt.
je weet het niet tot dat je er zelf een aantal maanden hebt gewerkt dan pas merk je het
Exentric90donderdag 29 oktober 2009 @ 16:27
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:16 schreef Dawwa het volgende:

[..]

Opleidingsgerelateerde bijbaantjes bijv. iemand die iets doet in de IT kan uit een arsenaal aan baantjes kiezen.
ook dat gaat je vies tegen vallen
Opperkwaldonderdag 29 oktober 2009 @ 16:36
Kut baan maar wel leuk salaris, ik moest ook energie en loterij doen. Welke mongool koopt er voor fucking 175 euro aan loten.
gersdonderdag 29 oktober 2009 @ 16:51
ik moet altijd denken aan the boiler room met die scene over een of andere krant als ze weer eens bellen
en ABC he
Michielosdonderdag 29 oktober 2009 @ 16:54
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:26 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

nee zo iets heet verkopen, en dat is voor andere niet weg gelegd en daarom is het maar meteen zo dat mensen dan falers zijn in het leven?
nee sorry hoor. Je hebt aan het verkopers vak zelfs een hele boel in het dagelijks leven.
mensen als jij zien dat alleen niet en schepen het maar af als 'falers'

even een voorbeeld:
een vriend van mij werk bij tnt, als pakket bezorger.
Als wij gaan stappen heeft hij het altijd moeilijk met versieren van meiden.
ik totaal niet, omdat ik in mijn vak dagelijks aan het flirten ben met vrouwen om te verkopen.
(je verkoopt als het waren jezelf bij het andere gelsacht )
wat het geval is dat ik dagelijks mijn sociale technieken en verleidings technieken kan verbeteren.
hier heb je dus weldegelijk iets aan in het dagelijks leven.
Including mensen die in een callcenter werken
die verbeteren dagelijks hun verbaale technieken

maar goed vind er van wat je wilt.
je weet het niet tot dat je er zelf een aantal maanden hebt gewerkt dan pas merk je het
Cold calling heet lastig vallen en opdringen, niet verkopen. Verkopen is een vak dat je doet wanneer mensen iets van je willen, niet wanneer je cold calling doet
Exentric90donderdag 29 oktober 2009 @ 17:35
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:54 schreef Michielos het volgende:

[..]

Cold calling heet lastig vallen en opdringen, niet verkopen. Verkopen is een vak dat je doet wanneer mensen iets van je willen, niet wanneer je cold calling doet
Je snapt het echt niet he?
Cold calling houd in dat je mensen die iets niet wilt, probeert over te halen om het wel te willen omdat hun er ook proftijt van hebben.
je hoeft niet te liegen bij Cold calling.
Het is jammer dat bepaalde callcenters dat wel doen.
dat wil alleen niet zeggen dat ieder callcenter dat doet die aan Cold calling doet

Bij mij op het werk is een standaard regel 3x nee is nee!

En je hebt wel gelijk dat veel mensen alles op dringen maar iedereen over een kant scheren is ook wel erg voorbarig
Sgt.Stiglitzdonderdag 29 oktober 2009 @ 17:35
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:26 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

nee zo iets heet verkopen, en dat is voor andere niet weg gelegd en daarom is het maar meteen zo dat mensen dan falers zijn in het leven?
nee sorry hoor. Je hebt aan het verkopers vak zelfs een hele boel in het dagelijks leven.
mensen als jij zien dat alleen niet en schepen het maar af als 'falers'

even een voorbeeld:
een vriend van mij werk bij tnt, als pakket bezorger.
Als wij gaan stappen heeft hij het altijd moeilijk met versieren van meiden.
ik totaal niet, omdat ik in mijn vak dagelijks aan het flirten ben met vrouwen om te verkopen.
(je verkoopt als het waren jezelf bij het andere gelsacht )
wat het geval is dat ik dagelijks mijn sociale technieken en verleidings technieken kan verbeteren.
hier heb je dus weldegelijk iets aan in het dagelijks leven.
Including mensen die in een callcenter werken
die verbeteren dagelijks hun verbaale technieken

maar goed vind er van wat je wilt.
je weet het niet tot dat je er zelf een aantal maanden hebt gewerkt dan pas merk je het
Krijg je je ene oog nog open of hoe zit dat?
Exentric90donderdag 29 oktober 2009 @ 17:37
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:35 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:

[..]

Krijg je je ene oog nog open of hoe zit dat?

ja hoor
Sgt.Stiglitzdonderdag 29 oktober 2009 @ 17:37
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:35 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet he?
Cold calling houd in dat je mensen die iets niet wilt, probeert over te halen om het wel te willen omdat hun er ook proftijt van hebben.
je hoeft niet te liegen bij Cold calling.
Het is jammer dat bepaalde callcenters dat wel doen.
dat wil alleen niet zeggen dat ieder callcenter dat doet die aan Cold calling doet

Bij mij op het werk is een standaard regel 3x nee is nee!

En je hebt wel gelijk dat veel mensen alles op dringen maar iedereen over een kant scheren is ook wel erg voorbarig
Nee, ik heb geen profijt van dingen die jij mij aanbied. Als ik dat wel zou hebben, zou ik er zelf wel achteraan gaan om dat te bemachtigen. Het is geen win-win situatie zoals jij die hier schetst. Het is vooral kassa voor het bedrijf.

En 3xnee is nee? 1x nee moet al genoeg zijn, gore aasgier. Val me niet lastig met je aids.
cvboerdonderdag 29 oktober 2009 @ 17:39
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 21:17 schreef Electro-Worm het volgende:

[..]

Yeah dat gebruik ik ook wel eens. MAar mensen zijn zo oppervlakkig, ik vraag ze of ze tevreden zijn bij de Nuon, waar van bekend is dat ze de allerduurste zijn. Meneer zegt ja, ik vraag: 'ook over de prijs?' , meneer zegt nogmaals ja. Dus ik vertel de meneer dat hij te veel betaald, zegt meneer dat het hem niets uitmaakt en bij nuon blijft no matter what . Het is niet logisch, als iets voor goedkoper kan dan pak je die kans toch?
Dat dacht ik niet, Ik zit al jaren bij Essent, Ik kijk niet alleen naar de prijs, ook naar de service. En dan mogen ze best iets duurder zijn. Die hele energiemarkt hadden ze nooit vrij moeten geven, het is nergens goed voor.
Tevens moeten ze al die callcenters met de grond gelijk maken. Als ik ergens info over wil dan bel ik zelf wel.
Tot die tijd neem ik afgeschermde oproepen niet op.
Afwazigdonderdag 29 oktober 2009 @ 17:45
Het enige wat ik op deze pagina zie is

Exentric90donderdag 29 oktober 2009 @ 17:47
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:37 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:

[..]

Nee, ik heb geen profijt van dingen die jij mij aanbied. Als ik dat wel zou hebben, zou ik er zelf wel achteraan gaan om dat te bemachtigen. Het is geen win-win situatie zoals jij die hier schetst. Het is vooral kassa voor het bedrijf.

En 3xnee is nee? 1x nee moet al genoeg zijn, gore aasgier. Val me niet lastig met je aids.
Profijt kun je maken
je hoeft je niet zo aangevallen te voelen, als je het niet wilt registreer je je toch lekker op belmijniet?
moet je alleen niet net zoals die duitsters in duitsland over 3 jaar gaan lopen zeiken dat je alle leuke aanbiedingen mist..
want ja dat doen ze daar nu, die registreren zich massaal op iedere website om alle aanbiedingen te krijgen
Exentric90donderdag 29 oktober 2009 @ 17:50
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:45 schreef Afwazig het volgende:
..
mensen die geen discussie kunnen voeren
Sgt.Stiglitzdonderdag 29 oktober 2009 @ 17:52
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:47 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Profijt kun je maken
je hoeft je niet zo aangevallen te voelen, als je het niet wilt registreer je je toch lekker op belmijniet?
moet je alleen niet net zoals die duitsters in duitsland over 3 jaar gaan lopen zeiken dat je alle leuke aanbiedingen mist..
want ja dat doen ze daar nu, die registreren zich massaal op iedere website om alle aanbiedingen te krijgen
Waarom moet ik mij ergens registreren om niet lastig gevallen te worden? Omgekeerde wereld. Je zou je moeten aanmelden ergens als je juist wel "leuke aanbiedingen" wilt.
Exentric90donderdag 29 oktober 2009 @ 17:54
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:52 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:

[..]

Waarom moet ik mij ergens registreren om niet lastig gevallen te worden? Omgekeerde wereld. Je zou je moeten aanmelden ergens als je juist wel "leuke aanbiedingen" wilt.
Vriend welke steen heb jij ondergezeten?
Het is al jaren zo in nederland dat je je ergens aan moet melden om iets niet te willen.
dan moet je niet lopen kankeren tegen de callcenters maar tegen de overheid
sweetlady-odonderdag 29 oktober 2009 @ 17:58
TS je hebt gewoon een slechte training gehad anders had je wel alles geweten over het product. Bij de meeste callcentra waar ik gewerkt heb werden er 2 verschillende trainingen gegeven: product training en verkooptraining. Bij 1 callcenter werd verkooptraining zelfs gegeven door een psycholoog die je dan helemaal leerde hoe je iemand over moest halen. Dat mens was gestoord ooit pleegde ze 5 telefoontjes achter elkaar om te bewijzen dat iedereen een potentiële klant is: 4 had ze binnen en 1 iemand was al lid anders was hij vast ook binnen geweest. Misschien moet je dus maar meer training vragen of naar een callcenter gaan waar ze wel goede trainingen geven. Dan zul je zien dat het werk veel leuker is dan je denkt, ik heb in ieder geval erg gelachen tijdens mijn werk. Van getikte homo supervisors tot een supervisor die op idiote wijze zijn been brak op de werkvloer je maakt het allemaal me in het callcenter.
Sgt.Stiglitzdonderdag 29 oktober 2009 @ 18:03
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:54 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Vriend welke steen heb jij ondergezeten?
Het is al jaren zo in nederland dat je je ergens aan moet melden om iets niet te willen.
dan moet je niet lopen kankeren tegen de callcenters maar tegen de overheid
Dat is het probleem van commercie; het eigen moraal is weg. Je kunt zelf toch ook wel nadenken als fatsoenlijk persoon dat mensen niet lastig gevallen willen worden thuis. Of heb je daar perse een wet en een verbod voor nodig?
Hetiszoverdonderdag 29 oktober 2009 @ 18:14
Bij donateurdingen zeg ik altijd dat ik al donateur ben
En verder mag iedereen die bij een callcenter werkt met dergelijke praktijken de tering krijgen. Stelletje gore honden. Als je een rekening bij DSB zou hebben, had je komen huilen in KLB terwijl dat exact hetzelfde is. En nou niet aankomen met "je doet het toch zelf". Ophangen dat tuig. Bah.
LasTeRdonderdag 29 oktober 2009 @ 18:19
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:18 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Vriend het netwerkbeheer bedrijf van nuon is liander

die heeft idd 2,5 miloen aan sluitingen als je de rest van de netwerkbeheerders wilt weten:

http://www.energieleveranciers.nl/page/pag_view.asp?pag_id=398

er is niet maar 1 netwerk beheerder, maar meerdere

Geloof me ik heb er wel verstand van werk al 2 jaar in het gas en stroom
[..]

Hulde voor deze persoon!
Je bent een van de weinige die het snapt!
[..]

mijn record 13 scores op 2.5 uur
op koud RWE
gemiddelde gespreks tijd van 5 minuten
beat that
Vriend, Liander heeft gewoon 2,5 miljoen aansluitingen verspreid over Nederland. Het was een onderdeel van NUON maar is in Juli gesplitst om een vrije marktwerking te stimuleren. Iemand die Oxxio heeft kan nog steeds Liander hebben als netbeheerder. Vriend.

Michielosdonderdag 29 oktober 2009 @ 18:35
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:35 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet he?
Cold calling houd in dat je mensen die iets niet wilt, probeert over te halen om het wel te willen omdat hun er ook proftijt van hebben.
je hoeft niet te liegen bij Cold calling.
Het is jammer dat bepaalde callcenters dat wel doen.
dat wil alleen niet zeggen dat ieder callcenter dat doet die aan Cold calling doet

Bij mij op het werk is een standaard regel 3x nee is nee!

En je hebt wel gelijk dat veel mensen alles op dringen maar iedereen over een kant scheren is ook wel erg voorbarig
Ik snap het wel.
Cold calling houdt in dat je op de bonnefooi mensen gaat bellen. Daarom heet het COLD. zoals bij Cold reading, mensen zonder voorkennis lezen, Cold Deck switching, Vanuit het niets deckswitchen, Cold sales en cold calling is iets heel anders dan de theorie die jij eraan hangt
En ja, er wordt heel wat afgelogen tijdens de telefoonsessies
Wat jij probeert te doen is je zuigbaan proberen goed te praten onder het mom van " psychologie" (echt verkopen is een vak, cold calling is aandringen, overtuigen door intimideren en lowbal technieken). Je probeert er zelfs een hele wetenschap achter te verzinnen (terwijl de meeste callcenter agents toch echt laag opgeleide mensen zijn).

En wat Sgt. zegt. 1x moet al nee zijn. Nee is nee.
Batsnekdonderdag 29 oktober 2009 @ 19:12
Callcentermongolen de kanker van de maatschappij.

Van mij mogen ze dat tuig alsnog aborteren, een beetje oudjes oplichten ( vooral nuon kan er wat van ) en mensen dure troep aanpraten die ze niet nodig hebben. Als al die bedrijven echt zo goedkoop waren hadden ze geen calcentersletjes nodig, dan kwamen de mensen vanzelf wel. Maar dat is nu het punt; ze zijn niet goedkoper, maar duurder, en daarom hebben ze naievelingen nodig die erin trappen.

Gelukkig word ik nooit gebeld, maar ik weet van veel ( oudere ) mensen dat ze genaaid zijn.
Exentric90donderdag 29 oktober 2009 @ 19:26
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:03 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:

[..]

Dat is het probleem van commercie; het eigen moraal is weg. Je kunt zelf toch ook wel nadenken als fatsoenlijk persoon dat mensen niet lastig gevallen willen worden thuis. Of heb je daar perse een wet en een verbod voor nodig?
nee, want als je netjes vraagt of het gelegen komt, en er word dan gevraagd waar het over gaat, en je legt dat uit en er word gezegd dat het goed is dat je daar over belt.
dan licht het toch echt aan de klanten
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 18:35 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik snap het wel.
Cold calling houdt in dat je op de bonnefooi mensen gaat bellen. Daarom heet het COLD. zoals bij Cold reading, mensen zonder voorkennis lezen, Cold Deck switching, Vanuit het niets deckswitchen, Cold sales en cold calling is iets heel anders dan de theorie die jij eraan hangt
En ja, er wordt heel wat afgelogen tijdens de telefoonsessies
Wat jij probeert te doen is je zuigbaan proberen goed te praten onder het mom van " psychologie" (echt verkopen is een vak, cold calling is aandringen, overtuigen door intimideren en lowbal technieken). Je probeert er zelfs een hele wetenschap achter te verzinnen (terwijl de meeste callcenter agents toch echt laag opgeleide mensen zijn).

En wat Sgt. zegt. 1x moet al nee zijn. Nee is nee.
Sgt.Stiglitzdonderdag 29 oktober 2009 @ 19:48
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:26 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

nee, want als je netjes vraagt of het gelegen komt, en er word dan gevraagd waar het over gaat, en je legt dat uit en er word gezegd dat het goed is dat je daar over belt.
dan licht het toch echt aan de klanten
[..]


Dus je maakt misbruik van mensen met een lager IQ? Of licht dat nou aan mij?
Exentric90donderdag 29 oktober 2009 @ 19:50
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:48 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:

[..]

Dus je maakt misbruik van mensen met een lager IQ? Of licht dat nou aan mij?

zaken mensen met een laag IQ ? huh?
die volg ik even niet vind je dat erg?
Michielosdonderdag 29 oktober 2009 @ 19:52
licht met ch i.p.v. ligt !!
quote:
dan licht het toch echt aan de klanten
het ligt bij dit soort wanpraktijken nooit aan de klanten. LIGT dus
#ANONIEMdonderdag 29 oktober 2009 @ 20:07
Whehehe outbound, kut voor je.
Inbound ftw.
Exentric90donderdag 29 oktober 2009 @ 21:14
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 19:52 schreef Michielos het volgende:
licht met ch i.p.v. ligt !!
[..]

het ligt bij dit soort wanpraktijken nooit aan de klanten. LIGT dus
Dat licht was ook meer als een stille hint bedoelt
Maar goed als je dat niet snapt dan laat maar
8Ddonderdag 29 oktober 2009 @ 21:22
Oh god ze komen hier achter elkaar aan de deur en bellen me plat met die energie maatschappijen. Laatst ook weer een aan de deur: "Goeieavond ik ben van de Nederlandse Energie Maatschappij je hebt vast wel van ons gehoord op televisie. "
Ik: " Ik zeg... Geen intresse , Sorry "
*deur dicht doet*
Runselpinkdonderdag 29 oktober 2009 @ 21:34
Je moet in je eigen dialect tegen ze gaan praten .

Dan zijn ze snel weg
JediMasterLuciadonderdag 29 oktober 2009 @ 21:52
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 17:35 schreef Exentric90 het volgende:

Bij mij op het werk is een standaard regel 3x nee is nee!
1 x nee zeggen moet voldoende zijn
cvboerdonderdag 29 oktober 2009 @ 22:35
-jos-donderdag 29 oktober 2009 @ 22:45
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:27 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

ook dat gaat je vies tegen vallen
Ik bouw scripts van callcenters als bijbaantje

Lijkt me echt saai werk callcenter de hele tijd dezelfde tekst opratelen
Bunker-Renatedonderdag 29 oktober 2009 @ 23:02
heb het zelf ook een tijdje gedaan naast m,n studie walgelijk om mensen telefonisch lastig te vallen en ze vervolgens een oor aan te naaien.
Niet voor niets is er vaak het personeelsverloop zo hoog
Hagelkaasdonderdag 29 oktober 2009 @ 23:04
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 22:45 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ik bouw scripts van callcenters als bijbaantje

Lijkt me echt saai werk callcenter de hele tijd dezelfde tekst opratelen
Callcenterwerk is inderdaad héél eentonig.

Gelukkig werk ik tegenwoordig in de Direct Dialogue sector als leidinggevende, is een stuk leuker en gevarieerder
sweetlady-odonderdag 29 oktober 2009 @ 23:13
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:52 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]

1 x nee zeggen moet voldoende zijn
Bij warm bellen en ( sommige) goede doelen is dat wel zo.