Mijn probleem is dat ik moet liegen en mensen moet overhalen om over te stappen, TELEFONISCH.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:41 schreef Zapato het volgende:
Dus wat is nou je probleem? De ethische kant?
Als mensen ons bellen moeten we ze overtuigen bij ons te blijven want de enige reden dat ze ons bellen is omdat ze zich afmeldenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:43 schreef __Saviour__ het volgende:
ga je toch inbound werk doen. dan help je mensen tenminste nog.
Hoeveel targets heb je eigenlijk?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:01 schreef Electro-Worm het volgende:
[..]
Als mensen ons bellen moeten we ze overtuigen bij ons te blijven want de enige reden dat ze ons bellen is omdat ze zich afmelden.
Met bankgiro loterij 3, met energie 2, in een shift die 4 en een half uur duurt. Ik werk regelmatig 2 shifts en haal nooit een target.quote:
Outbound is dat de beller jou belt, inbound is dat de prospect ( de klant) ons belt voor vragen of om af te melden.quote:
je werkt bij de NEM en je bent niet geschikt voor je werkquote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:40 schreef Electro-Worm het volgende:
Je moet echt de hele fucking tijd mensen eigenlijk irriteren,NIEMAND wil onbekend gebeld worden en wéér dat gezeik van bitches aanhoren dat ze een nieuwe aanbieding hebben, ik moet ze vragen om bij onze energieleverancier te komen omdat dat goedkoper is en beter en betere klantenservice en betere dit en dat. En dan verwachten die supervisors van mij dat ik targets haal? Dat ik mensen over kan halen om maar bij ons te komen? Welke tering mongool stapt er nou weer TELEFONISCH over naar een van de dúúrste leverancier, jonge. Ik had nooit ja moeten zeggen, ik denk dat ik maar bij de bank giro ga, dit is echt om te poepen.
Moeten liegen om klanten binnen te halen
Zeggen dat je de voordeligste bent en er vervolgens via internet achterkomen dat we een van de duurste zijn.
anti-klacht is wel dat het echt heel goed verdient.
antiklacht 2 is dat ik jullie voor geld irriteer.
da's meestal in een callcenter ja.. op dat liegen na danquote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:00 schreef Electro-Worm het volgende:
[..]
Mijn probleem is dat ik moet liegen en mensen moet overhalen om over te stappen, TELEFONISCH.
right.. dikgedrukt: eerste escape mogelijkheid voor de klant. Waarom vragen?quote:It's mission impossible tenzij ik heel veel van de leverancier zelf weet, maar ik werk er pas net en ze verwachten ineens dat ik punten scoor. Ik ken die hele maatschappij niet, ik weet alleen dat ze energie leveren.Wat moet ik dan aan de telefoon zeggen.
Een gesprek van mij loopt echt zo:
Goede middag u spreekt met *** van het *** energiemaatschappij!
Ik ben op zoek naar meneer of mevrouw ***, is die aanwezig?
Ja? Mooi, ik hoop niet dat ik u al te zeer stoor op dit moment?[
- mag ik vragen wie uw huidige energieleverancier is? (of als je dat weet: klopt het dat u nu klant bent bij ****?quote:Niet? ( Hier gaat het al mis, nu verwachten ze van mij dat ik ze tot in de details uit ga leggen wat het precies inhoudt terwijl ik weinig informatie er over heb omdat ik er net pas werk, ik kan ze alleen het minimale vertellen wat nooit genoeg is om iemand binnen te halen )
Mijn excuses dat ik u ongelegen bel. Wanneer zou het u wel uitkomen?quote:Wel? Dan houdt het gelijk al op.
ah, oke.. ik raakte in de war van dat "roepen dat we goedkoop zijn, maar het eigenlijk niet zijn"quote:
Helpt? Ze eisen dat je het binnen een seconde voor ze fixedquote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:43 schreef __Saviour__ het volgende:
ga je toch inbound werk doen. dan help je mensen tenminste nog.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:12 schreef Bonzai. het volgende:
CallcentersDe kanker van Nederland
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heb zelfs nog meer respect voor vrijetijdsmanagers![]()
![]()
bijzonder.. meestal is 300 seconden het targetquote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:14 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:
[..]
Helpt? Ze eisen dat je het binnen een seconde voor ze fixed
Dingen eisen over de telefoon?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:14 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:
[..]
Helpt? Ze eisen dat je het binnen een seconde voor ze fixed
Dat gaat niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:14 schreef teamlead het volgende:
[..]huilie.. registreer je dan gewoon in het bel-me-niet-register
Doe ik niet.quote:en wees vooral niet zo debiel om op elke site je telefoonnummer in te vullen
Idd, nog steeds targetsquote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:15 schreef teamlead het volgende:
[..]
bijzonder.. meestal is 300 seconden het target
Yeah dat gebruik ik ook wel eens. MAar mensen zijn zo oppervlakkig, ik vraag ze of ze tevreden zijn bij de Nuon, waar van bekend is dat ze de allerduurste zijn. Meneer zegt ja, ik vraag: 'ook over de prijs?' , meneer zegt nogmaals ja. Dus ik vertel de meneer dat hij te veel betaald, zegt meneer dat het hem niets uitmaakt en bij nuon blijft no matter whatquote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:11 schreef teamlead het volgende:
[..]
da's meestal in een callcenter ja.. op dat liegen na dan
[..]
right.. dikgedrukt: eerste escape mogelijkheid voor de klant. Waarom vragen?
[..]
- mag ik vragen wie uw huidige energieleverancier is? (of als je dat weet: klopt het dat u nu klant bent bij ****?
- bent u tevreden over uw leverancier? ja -> goed om te horen, dat is ook heel belangrijk, waar bent u precies zo tevreden over dan? (prijs: wij zijn goedkoper/service: welke service bedoelt u dan? zou u diezelfde of betere service niet tegen een lagere prijs willen?)
- U bent niet tevreden? Dan bel ik precies op het goede moment, wij kunnen u namelijk een aanbod doen waarbij [insert zwamverhaal van leverancier over voorwaarden, kosten en incentive]
[..]
Mijn excuses dat ik u ongelegen bel. Wanneer zou het u wel uitkomen?
zo moeilijk is het allemaal niet, maar je moet sales wel een beetje leuk vinden
Dat is het script van de NEM.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:11 schreef teamlead het volgende:
[..]
da's meestal in een callcenter ja.. op dat liegen na dan
[..]
right.. dikgedrukt: eerste escape mogelijkheid voor de klant. Waarom vragen?
[..]
- mag ik vragen wie uw huidige energieleverancier is? (of als je dat weet: klopt het dat u nu klant bent bij ****?
- bent u tevreden over uw leverancier? ja -> goed om te horen, dat is ook heel belangrijk, waar bent u precies zo tevreden over dan? (prijs: wij zijn goedkoper/service: welke service bedoelt u dan? zou u diezelfde of betere service niet tegen een lagere prijs willen?)
- U bent niet tevreden? Dan bel ik precies op het goede moment, wij kunnen u namelijk een aanbod doen waarbij [insert zwamverhaal van leverancier over voorwaarden, kosten en incentive]
[..]
Mijn excuses dat ik u ongelegen bel. Wanneer zou het u wel uitkomen?
zo moeilijk is het allemaal niet, maar je moet sales wel een beetje leuk vinden
Jazeker, dan gaan ze heel vaak herhalen en semi-kwaad wordenquote:
quote:
dan ben je een gelukkige uitzondering. Ik heb het letterlijk meegemaakt dat men meedeed aan de [naam energieleverancier]quiz met vragen over huidige leverancier, kosten etc. en als laatste vraag bent u geinteresseerd in een interessante aanbieding waarmee u veel geld kunt besparen?. Als men daar Ja invult, vervolgens gebeld wordt en dán gaat janken dat ze lastig gevallen worden... tja.. dat mag hoor, maar dan vind ik ze debielquote:Doe ik niet.
Is toch geweldig als ze dingen gaan lopen "eisen"? <insert> antwoord, ik vind wel dat u een beetje veeleisend bent..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:18 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:
[..]
Jazeker, dan gaan ze heel vaak herhalen en semi-kwaad wordenondertussen kun jij niet ophangen
Hoezo gaat dat nietquote:
ik heb hem niet van de NEM, maar wel van een energieleverancier ja..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:18 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Dat is het script van de NEM.
1 keer voor gewerkt. Echt nooit meer (outbound) callcenterwerk.
Zoals je zelf al zegt: je gaat toch niet iets via internet kopen? En zeker niet als je geen problemen hebt met je huidige leverancier, zeker als je al die horrorverhalen hoort.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:17 schreef Electro-Worm het volgende:
Het is niet logisch, als iets voor goedkoper kan dan pak je die kans toch?
Dat is het script van ieder fucking callcenterquote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:18 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Dat is het script van de NEM.
1 keer voor gewerkt. Echt nooit meer (outbound) callcenterwerk.
Ik doe dat werk al lang niet meerquote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Is toch geweldig als ze dingen gaan lopen eisen? Mensen die zich helemaal aan de andere kant van de telefoon aan het opvreten zijn, terwijl jij gewoon zit te Fok!ken tijdens het werk..
Dat zijn de tijden dat de meeste mensen thuis zijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:21 schreef Panzerknacker666 het volgende:
En dan godverdomme ook om half 6 bellen als ik net zit te vreten.
Het lijkt ook allemaal op elkaar.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:19 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik heb hem niet van de NEM, maar wel van een energieleverancier ja..
Ja, so what? van 11 uur s'avonds tot 7 u s'ochtends ben ik ook thuis, maar dan word ik niet gebeld, hoe dat zo?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:21 schreef Electro-Worm het volgende:
[..]
Dat zijn de tijden dat de meeste mensen thuis zijn.
Doe eens een gokjequote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:24 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Ja, so what? van 11 uur s'avonds tot 7 u s'ochtends ben ik ook thuis, maar dan word ik niet gebeld, hoe dat zo?
Ja, oke.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:20 schreef Electro-Worm het volgende:
[..]
Dat is het script van ieder fucking callcenter
Nee die waren altijd chagrijnig juist! "neuh dat mot ik niet... PLEMP" horen eropquote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:30 schreef Marokkaanse18 het volgende:
En vooral ouderen trappen er natuurlijk in..lijkt me 3x niks om in een callcenter te werken
Misschien hoorden ze je niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:32 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:
[..]
Nee die waren altijd chagrijnig juist! "neuh dat mot ik niet... PLEMP" horen erop![]()
![]()
![]()
Werkelijk? Een vriendin doet het namelijk ook en die zegt dat veel oudjes erin trappen..quote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:32 schreef JaapAapSmulPaap het volgende:
[..]
Nee die waren altijd chagrijnig juist! "neuh dat mot ik niet... PLEMP" horen erop![]()
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |